Το αυτοκίνητό σας ξέρει πολλά περισσότερα απ’ όσα φαντάζεστε για εσάς. Κατά την τελευταία δεκαετία, τα οχήματα έχουν αναπτύξει κατακόρυφα την ικανότητά τους να καταγράφουν δεδομένα για εμάς. Τα αυτοκίνητα μπορούν να παρακολουθούν πού ταξιδεύετε από και προς, να καταγράφουν κάθε πάτημα του γκαζιού καθώς και τις ρυθμίσεις της ζώνης ασφαλείας σας και να συλλέγουν βιομετρικές πληροφορίες για εσάς. Ορισμένα από αυτά τα δεδομένα πωλούνται από τη σκοτεινή βιομηχανία δεδομένων.

Τον Μάιο, η αμερικανική εταιρία αυτοκινήτων Privacy4Cars κυκλοφόρησε ένα νέο εργαλείο, το Vehicle Privacy Report, το οποίο αποκαλύπτει πόσες πληροφορίες για το αυτοκίνητό σας μπορούν να συλλεχθούν. Όπως οι ετικέτες απορρήτου της Apple και της Google για τις εφαρμογές -οι οποίες δείχνουν πώς το Facebook μπορεί να χρησιμοποιήσει την κάμερά σας ή πώς η Uber μπορεί να χρησιμοποιήσει τα δεδομένα θέσης σας-, έτσι και το εργαλείο υποδεικνύει τι μπορούν να γνωρίζουν οι κατασκευαστές οχημάτων.

Χρησιμοποιώντας δεδομένα πωλήσεων της βιομηχανίας, 10 από τα πιο δημοφιλή αυτοκίνητα δοκιμάστηκαν στις ΗΠΑ στο εργαλείο απορρήτου για να εντοπίστουν πόσες ακριβώς πληροφορίες μπορούν να συλλεχθούν. Spoiler: Είναι πολλές. Η ανάλυση ακολουθεί προηγούμενες αναφορές σχετικά με τον όγκο των δεδομένων που μπορούν να συλλέγουν και να μοιράζονται τα σύγχρονα αυτοκίνητα – με εκτιμήσεις που λένε ότι τα αυτοκίνητα μπορούν να παράγουν 25 gigabytes δεδομένων ανά ώρα.

Ο Andrea Amico, ιδρυτής της Privacy4Cars, λέει ότι οι άνθρωποι κατανοούν πολύ λίγα σχετικά με τα δεδομένα που μπορούν να συλλέγουν τα αυτοκίνητά τους, καθώς υπάρχει ελάχιστη εκπαίδευση και “το επίπεδο λεπτομέρειας και διαφάνειας ποικίλλει” μεταξύ των κατασκευαστών. Το εργαλείο του κατατάσσει τα περισσότερα σύγχρονα οχήματα ως “smartphones σε ρόδες”, καθώς είναι σε θέση να συλλέγουν σωρεία δεδομένων και να στέλνουν ασύρματα τις πληροφορίες στους κατασκευαστές.

Η έκθεση για την προστασία της ιδιωτικής ζωής των οχημάτων δημιουργεί ετικέτες προστασίας της ιδιωτικής ζωής κάτω από δύο μεγάλες κατηγορίες: τι συλλέγει ένας κατασκευαστής (συμπεριλαμβανομένων των αναγνωριστικών, των βιομετρικών στοιχείων, της θέσης, των δεδομένων από συγχρονισμένα τηλέφωνα και των προφίλ χρηστών) και με ποιον πωλεί ή μοιράζεται δεδομένα ένας κατασκευαστής (θυγατρικές εταιρείες, πάροχοι υπηρεσιών, ασφαλιστικές εταιρείες, κυβέρνηση και διανομείς δεδομένων). Για τη συντριπτική πλειονότητα των αυτοκινήτων και των φορτηγών που κυκλοφόρησαν τα τελευταία χρόνια, είναι πιθανό να συλλέγονται οι περισσότεροι τύποι δεδομένων.

Το εργαλείο λειτουργεί χρησιμοποιώντας τον αριθμό αναγνώρισης οχήματος του αυτοκινήτου σας, ή VIN, και αναλύει επίσης τα έγγραφα δημόσιας πολιτικής κάθε κατασκευαστή. Συγκεντρώσαμε δημόσια διαθέσιμους αριθμούς VIN για μια επιλογή οχημάτων που θα παραχθούν το 2022 -από την Toyota, τη Honda, τη Ford, τη Chevrolet, τη Ram και τη Jeep- και τους περάσαμε από το εργαλείο, συγκρίνοντας επίσης τα αποτελέσματα με τα πρωτότυπα έγγραφα. Τα αποτελέσματα ισχύουν μόνο για τις ΗΠΑ, καθώς σε άλλες χώρες ισχύουν διαφορετικοί νόμοι.

Τα έγγραφα αυτά μπορεί να περιλαμβάνουν δηλώσεις απορρήτου, όρους παροχής υπηρεσιών και πολιτικές για συνδεδεμένα οχήματα. Τα πρόσφατα μοντέλα ενός κατασκευαστή συχνά συλλέγουν τα ίδια δεδομένα με άλλα αυτοκίνητα της γκάμας του κατασκευαστή, καθώς διέπονται από τις ίδιες πολιτικές. Σε γενικές γραμμές, όλοι οι κατασκευαστές θα παρέχουν δεδομένα στην κυβέρνηση ή στις αρχές επιβολής του νόμου, όταν υπάρχει νόμιμο αίτημα για κάτι τέτοιο.

Αυτά τα μακροσκελή έγγραφα είναι συχνά τεχνικά νομικά αρχεία, τα οποία μπορεί να είναι δύσκολα κατανοητά, αλλά και να περιέχουν αποχρώσεις. Εξηγούν επίσης γιατί συλλέγονται τα δεδομένα- ορισμένα μπορεί να συλλέγονται για την έρευνα ή την ανάπτυξη προϊόντων, ενώ άλλες πληροφορίες μπορεί να χρησιμοποιούνται για την εξατομίκευση του μάρκετινγκ. Για παράδειγμα, πρέπει να παρέχετε τα δεδομένα θέσης σας για να λειτουργούν οι υπηρεσίες χαρτογράφησης και δορυφορικής πλοήγησης. Και δεν συλλέγονται όλα τα δεδομένα που αναφέρει μια πολιτική απορρήτου ότι συλλέγονται από προεπιλογή – για παράδειγμα, ορισμένες ρυθμίσεις πρέπει να ενεργοποιηθούν από τον οδηγό – και σε ορισμένες περιπτώσεις, είναι δυνατόν να εξαιρεθείτε από τη συλλογή πληροφοριών.

Toyota (Tacoma, Camry, RAV4, Highlander)

αυτοκίνητο
Φωτ.: Toyota

Τέσσερα μοντέλα της Toyota ήταν στην επιλογή μας για τα πιο δημοφιλή οχήματα των ΗΠΑ τα τελευταία χρόνια: το Toyota Tacoma, το Toyota Camry, το Toyota RAV4 και το Toyota Highlander. Όπως συμβαίνει με όλα τα οχήματα σε αυτό το άρθρο, η τεκμηρίωση απορρήτου που αναλύεται από το Vehicle Privacy Tool είναι η ίδια για κάθε μοντέλο του 2022 – ορισμένα παλαιότερα αυτοκίνητα ενδέχεται να συλλέγουν λιγότερα δεδομένα.

Σε γενικές γραμμές, όλοι οι κατασκευαστές είναι πιθανό να συλλέγουν προσωπικές πληροφορίες που μπορούν να χαρακτηριστούν ως αναγνωριστικά στοιχεία. Αυτές περιλαμβάνουν το όνομα, τη διεύθυνση, τον αριθμό άδειας οδήγησης, τον αριθμό τηλεφώνου, το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο και άλλες πληροφορίες. Η Toyota δεν διαφέρει. Το εργαλείο Privacy4Cars ανέλυσε τέσσερα δημόσια διαθέσιμα έγγραφα της Toyota, τα οποία ανέρχονται συνολικά σε περίπου 31.000 λέξεις. Ένα βασικό έγγραφο είναι η ειδοποίηση απορρήτου συνδεδεμένων υπηρεσιών της εταιρείας, η οποία περιγράφει λεπτομερώς ποιες πληροφορίες μπορεί να συλλέγει το αυτοκίνητό σας.

Εκτός από τις πληροφορίες σχετικά με το ποιος είστε, η Toyota μπορεί επίσης να συλλέξει την “οδηγική σας συμπεριφορά“. Αυτό περιλαμβάνει πληροφορίες όπως η “επιτάχυνση και η ταχύτητά σας, η λειτουργικότητα του τιμονιού και της πέδησης, καθώς και η κατεύθυνση κίνησης“. Μπορεί επίσης να συλλέγει τις προτιμήσεις σας εντός του οχήματος, τις αγαπημένες τοποθεσίες που είναι αποθηκευμένες στα συστήματά του και τις εικόνες που συλλέγονται από εξωτερικές κάμερες ή αισθητήρες.

Ορισμένα μοντέλα της Toyota μπορούν επίσης να σαρώσουν το πρόσωπό σας για αναγνώριση προσώπου όταν μπαίνετε σε ένα από τα οχήματά της. Ο Corey Proffitt, ανώτερος διευθυντής για τις συνδεδεμένες επικοινωνίες στην Toyota, λέει ότι αυτό μπορεί να επαληθεύσει την ταυτότητα ενός οδηγού και το προφίλ που είναι αποθηκευμένο σε ένα όχημα. “Τα δεδομένα αυτά δεν μπορούν να διαβαστούν από τον άνθρωπο και τυχόν χαρακτηριστικά του προσώπου αποθηκεύονται μόνο στο όχημα και δεν μεταδίδονται στην Toyota“, λέει ο Proffitt.

Το Vehicle Privacy Tool αναφέρει ότι τα έγγραφα της Toyota “σιωπούν” σχετικά με το αν η εταιρεία συλλέγει δεδομένα από τα τηλέφωνα των ανθρώπων που συγχρονίζονται με τα οχήματά της. Ο Proffitt λέει ότι δεν συλλέγει αυτά τα δεδομένα, εκτός από τη “χρήση ενός αναγνωριστικού με αποκλειστικό σκοπό τη σύνδεση του προφίλ ενός χρήστη στην εφαρμογή Toyota/Lexus με ένα όχημα“, εάν έχει δημιουργηθεί προφίλ. “Οποιοσδήποτε συγχρονισμός των στοιχείων επικοινωνίας και του ιστορικού κλήσεων για σκοπούς Bluetooth παραμένει στο όχημα και δεν αποστέλλεται στην Toyota”, λέει ο Proffitt.

Λένε ότι οι άνθρωποι μπορούν να “απενεργοποιήσουν όλη τη μετάδοση δεδομένων στο όχημά τους“. Για να το κάνετε αυτό, μπορείτε να αρνηθείτε τη συγκατάθεση για τις συνδεδεμένες υπηρεσίες στον κόμβο απορρήτου του ή να επικοινωνήσετε με την εξυπηρέτηση πελατών της Toyota.

Honda (CR-V και Civic)

Όπως και άλλοι κατασκευαστές, η Honda συλλέγει προσωπικά στοιχεία αναγνώρισης, όπως στοιχεία επικοινωνίας, αριθμούς κοινωνικής ασφάλισης, στοιχεία άδειας οδήγησης και την τοποθεσία σας. Όλα αυτά εμπίπτουν σε γενικές γραμμές σε μια κατηγορία που η Honda αποκαλεί “καλυπτόμενες πληροφορίες” – ουσιαστικά πληροφορίες που συλλέγονται για εσάς.

Ο Chris Martin, υπεύθυνος επικοινωνίας κανονιστικών, νομικών και νέων τεχνολογιών της Honda, λέει ότι είναι δύσκολο να αποστασιοποιηθεί ο τρόπος με τον οποίο συλλέγονται και χρησιμοποιούνται τα δεδομένα από τη Honda σε λίγες προτάσεις λόγω των διαφόρων διαφορετικών νόμων που ισχύουν και των διαφορετικών λόγων για τους οποίους μπορεί να συλλέγονται ορισμένα δεδομένα. Ο Martin παραπέμπει στο έγγραφο Vehicle Data Privacy Practices της Honda για την πλήρη εικόνα και τις περιγραφές του τρόπου με τον οποίο χρησιμοποιούνται τα δεδομένα.

Χρησιμοποιώντας το εργαλείο Privacy4Cars, εξετάσαμε τα μοντέλα Honda CR-V και Civic. Η Honda μπορεί να συλλέγει πληροφορίες σχετικά με το όχημά σας (όπως τα επίπεδα καυσίμου, την πίεση των ελαστικών και την κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας), πληροφορίες για το ημερολόγιο ταξιδιού (όπως πότε ξεκινάτε και πότε τελειώνετε ένα ταξίδι) και την κατάσταση του συστήματος αερόσακων. Υπάρχουν επίσης πληροφορίες σχετικά με το πώς χρησιμοποιείτε τα συνδεδεμένα στοιχεία του οχήματός σας – όπως περιεχόμενο αναζήτησης, πληροφορίες ιστορικού κλήσεων και φωνητικές εντολές (οι οποίες μπορεί να περιλαμβάνουν ηχογράφηση ήχου). Οι πληροφορίες για τη συμπεριφορά του οδηγού μπορεί να περιλαμβάνουν, μεταξύ άλλων, τη θέση των πεντάλ, την ταχύτητα του κινητήρα και τη γωνία του τιμονιού.

Υπάρχουν επίσης τα “ενσωματωμένα δεδομένα”, τα οποία είναι πληροφορίες που παράγονται από το αυτοκίνητό σας, αλλά “γενικά” δεν αποστέλλονται στη Honda. Πρόκειται για πληροφορίες που είναι αποθηκευμένες στο αυτοκίνητό σας και στις οποίες θα μπορούσε να έχει πρόσβαση κάποιος που συνδέει εξωτερικά εργαλεία εξαγωγής δεδομένων, όπως ένας τεχνικός. Η τεκμηρίωση της Honda αναφέρει ότι αυτά θα μπορούσαν να περιλαμβάνουν πληροφορίες σχετικά με τον τρόπο χρήσης του αυτοκινήτου σας, πληροφορίες για τη συμπεριφορά του οδηγού ή επαφές και μηνύματα που αποστέλλονται χρησιμοποιώντας τα συστήματα.

Τα αποτελέσματα του Privacy4Cars λένε ότι δεν είναι σαφές πώς η Honda χρησιμοποιεί βιομετρικά δεδομένα, τα οποία είναι πληροφορίες σχετικά με το σώμα σας. Ο Martin της Honda λέει ότι κανένα μοντέλο Acura ή Honda στις ΗΠΑ δεν διαθέτει συστήματα που μεταφέρουν βιομετρικά στοιχεία στην εταιρεία. Το σύστημα αερόσακων μέσα στο αυτοκίνητο μπορεί να συλλέγει πληροφορίες σχετικά με το βάρος και τη θέση του σώματος, λέει ο Martin, αλλά αυτές αποθηκεύονται στον ενσωματωμένο υπολογιστή και είναι προσβάσιμες μόνο μέσω φυσικής σύνδεσης, με πολιτειακούς και ομοσπονδιακούς νόμους που περιγράφουν ποιος μπορεί να έχει πρόσβαση σε αυτές.

Ford (F150)

αυτοκίνητο
Φωτ.: Ford

Μόνο ένα μοντέλο της Ford, το φορτηγό F150, εμφανίζεται στις πρόσφατες λίστες των best-sellers, αλλά είναι συχνά το πιο δημοφιλές σε όλες τις κατηγορίες. Όπως και οι περισσότεροι κατασκευαστές, η Ford συλλέγει πληροφορίες σχετικά με το ποιος είναι ο κάτοχος του οχήματος, συμπεριλαμβανομένων ονομάτων, στοιχείων τοποθεσίας και δεδομένων άδειας οδήγησης. Το Privacy4Cars ανέλυσε τέσσερα έγγραφα της Ford, τα οποία ανέρχονται σε περίπου 50.000 λέξεις, όταν εξέτασε τα δεδομένα που μπορεί να συλλέξει η εταιρεία.

Ο Alan Hall, διευθυντής τεχνολογικών επικοινωνιών της Ford, λέει ότι η δήλωση απορρήτου για τα συνδεδεμένα οχήματα παρέχει στους πολίτες τις περισσότερες πληροφορίες σχετικά με το τι συλλέγουν τα αυτοκίνητά της. Σε αυτά περιλαμβάνονται δεδομένα του οχήματος, όπως η πίεση των ελαστικών, πληροφορίες σχετικά με την απόδοση των εξαρτημάτων και πληροφορίες φόρτισης του οχήματος, εάν το όχημα είναι ηλεκτρικό.

Η εταιρεία μπορεί επίσης να συλλέγει δεδομένα και χαρακτηριστικά οδήγησης, όπως η ταχύτητά σας, ο τρόπος με τον οποίο πατάτε τα πεντάλ και δεδομένα που σχετίζονται με τη ζώνη ασφαλείας. Από το όχημα μπορούν να συλλεχθούν πληροφορίες σχετικά με την κατεύθυνση της διαδρομής σας, την ακριβή τοποθεσία, την ταχύτητα και τις τοπικές καιρικές συνθήκες.

Τα συστήματα αναγνώρισης φωνής σε ορισμένα από τα οχήματά της μπορούν να συλλέγουν πληροφορίες όταν ακούνε. Η “ανάλυση πολυμέσων” της περιλαμβάνει τη συλλογή πληροφοριών σχετικά με το τι ακούτε στο αυτοκίνητό σας, όπως “προεπιλογές ραδιοφώνου, ένταση, κανάλια, πηγές πολυμέσων, τίτλος, καλλιτέχνης και είδος“.

Το τμήμα της πολιτικής απορρήτου της Ford που αφορά ειδικά την Καλιφόρνια, η οποία έχει αυστηρότερους νόμους περί δεδομένων από ό,τι σε όλες τις ΗΠΑ, παρέχει επίσης επιπλέον στοιχεία σχετικά με το τι μπορεί να συλλεχθεί. “Αξιοποιούμε τα δεδομένα των συνδεδεμένων οχημάτων για να βελτιώσουμε την ποιότητα, να ελαχιστοποιήσουμε τις περιβαλλοντικές επιπτώσεις και να κάνουμε τα οχήματά μας ασφαλέστερα και πιο ευχάριστα στην οδήγηση και την ιδιοκτησία“, λέει ο Hall.

Chevrolet (Silverado)

Η Chevrolet, η οποία ανήκει στη General Motors, συλλέγει πληροφορίες τόσο για εσάς όσο και για το τι κάνετε με το όχημά σας, όπως κάνουν όλοι οι κατασκευαστές που αναλύσαμε. Ένας εκπρόσωπος της εταιρείας λέει ότι η δήλωση απορρήτου της είναι η πληρέστερη τεκμηρίωση του τι συλλέγει η εταιρεία. Το έγγραφο αυτό παραπέμπει επίσης στο ειδικό έγγραφο απορρήτου της για τις συνδεδεμένες υπηρεσίες, συμπεριλαμβανομένων των αυτοκινήτων της. Ελέγξαμε το Chevrolet Silverado μέσω του εργαλείου προστασίας προσωπικών δεδομένων.

Για αρχή, η GM συλλέγει τα αναγνωριστικά στοιχεία των ανθρώπων, όπως ονόματα, ταχυδρομικές διευθύνσεις και διευθύνσεις ηλεκτρονικού ταχυδρομείου. Τα έγγραφα της Chevrolet αναφέρουν ότι μπορεί να συλλέγει πληροφορίες σχετικά με το όχημά σας, όπως τα δεδομένα της μπαταρίας, της ανάφλεξης και των παραθύρων, την κατάσταση των ταχυτήτων και τις διαγνωστικές πληροφορίες. Μπορεί επίσης να συλλέξει, μεταξύ άλλων, την τοποθεσία σας, το ιστορικό διαδρομών, την ταχύτητά σας και συμβάντα πέδησης και εκτροπής/στροφής.

Τα έγγραφα λένε επίσης ότι μπορούν να συλλεχθούν δεδομένα “από εικόνες κάμερας και δεδομένα αισθητήρων, πληροφορίες φωνητικών εντολών, συμβάντα ελέγχου σταθερότητας ή αντιμπλοκαρίσματος, ειδοποιήσεις ασφαλείας/κλοπής και χρήση δεδομένων συστήματος infotainment (συμπεριλαμβανομένου του ραδιοφώνου και του infotainment των πίσω καθισμάτων) και δεδομένων Wi-Fi“. Η εταιρεία μπορεί επίσης να λαμβάνει “πληροφορίες σχετικά με τη χρήση ενέργειας στο σπίτι σας“, οι οποίες σχετίζονται με τη φόρτιση και την εκφόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων.

Jeep και Ram (Grand Cherokee και Ram Pickups)

αυτοκίνητο

Το Jeep Grand Cherokee και το Ram Pickup είναι δύο από τα πιο δημοφιλή οχήματα στις ΗΠΑ. Τόσο η μάρκα Jeep όσο και η μάρκα Ram ανήκουν στην Stellantis, μια εταιρεία που δημιουργήθηκε όταν συγχωνεύτηκαν η Fiat Chrysler Automobiles και ο όμιλος Peugeot το 2021. Ως εκ τούτου, χρησιμοποιούν σε μεγάλο βαθμό την ίδια πολιτική απορρήτου και τους ίδιους όρους παροχής υπηρεσιών συνδεδεμένων υπηρεσιών, οι οποίοι μπορεί να καλύπτουν επίσης τις Chrysler, Dodge και Fiat. (Η Ram ήταν μια σειρά φορτηγών Dodge μέχρι να γίνει δική της μάρκα από το 2010).

Η Stellantis μπορεί να συλλέξει το όνομα, τη διεύθυνση, τον αριθμό τηλεφώνου, το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο, τον αριθμό κοινωνικής ασφάλισης και τον αριθμό της άδειας οδήγησης. Τα δεδομένα οδήγησης που συλλέγει η εταιρεία, σύμφωνα με τα έγγραφά της, περιλαμβάνουν τις ημερομηνίες και τις ώρες που το χρησιμοποιείτε, την ταχύτητά σας, τα δεδομένα επιτάχυνσης και πέδησης, τις λεπτομέρειες του ταξιδιού (συμπεριλαμβανομένης της τοποθεσίας, του καιρού, της διαδρομής που ακολουθήσατε) και, μεταξύ άλλων, τα δεδομένα του cruise control. Όπως και άλλοι κατασκευαστές, συλλέγει επίσης δεδομένα σχετικά με την κατάσταση του αυτοκινήτου σας, συμπεριλαμβανομένης της “δραστηριότητας ανεφοδιασμού”, των επιπέδων της μπαταρίας, των εικόνων από κάμερες και των κωδικών σφαλμάτων που δημιουργούνται. Τα δεδομένα του προσώπου και του δακτυλικού σας αποτυπώματος ενδέχεται να συλλέγονται εάν χρησιμοποιείτε υπηρεσίες, όπως τα ψηφιακά κλειδιά, που χρειάζονται τέτοιου είδους πληροφορίες για να λειτουργήσουν, αναφέρουν τα έγγραφα.

Το εργαλείο Privacy4Cars αναφέρει ότι η εταιρεία “σιωπά” στα έγγραφά της σχετικά με το αν συλλέγονται δεδομένα από συγχρονισμένα τηλέφωνα. Ο Mark Silk, επικεφαλής του τμήματος ανάλυσης δεδομένων λογισμικού της Stellantis, λέει ότι δεν συλλέγονται δεδομένα από συγχρονισμένα τηλέφωνα σε οχήματα, αλλά η εταιρεία συλλέγει δεδομένα από τις “επώνυμες απομακρυσμένες εφαρμογές κινητών τηλεφώνων”.

Ο Silk λέει ότι για την πλειονότητα των νέων οχημάτων της, υπάρχουν τρεις τρόποι με τους οποίους οι άνθρωποι μπορούν να διαχειριστούν τα προσωπικά τους δεδομένα. “Η δυνατότητα απενεργοποίησης και ενεργοποίησης της συλλογής δεδομένων γεωγραφικού εντοπισμού ανά πάσα στιγμή μέσα από το όχημα, η δυνατότητα επιλογής/απενεργοποίησης και συγκατάθεσης σε συγκεκριμένες χρήσεις των προσωπικών τους δεδομένων μέσω των ψηφιακών μας καναλιών και η δυνατότητα να ζητήσουν το “δικαίωμα στη λήθη” ανά πάσα στιγμή – και πάλι αυτό μπορεί να ζητηθεί μέσω των ψηφιακών καναλιών“, λέει ο Silk, προσθέτοντας ότι η εταιρεία θα αναπτύξει περισσότερα εργαλεία προστασίας της ιδιωτικής ζωής στο μέλλον.

Με πληροφορίες από το Wired.