Σε αποκλειστικό βίντεο παραγωγής του Dezeen, ο Maxime d’Angeac – γνωστός από συνεργασίες του με Hermès και Guerlain – αποκαλύπτει πώς ο επανασχεδιασμός τού εμβληματικού Orient Express έχει στόχο να δημιουργήσει «μία νέα πρεσβεία της γαλλικής πολυτέλειας».
Το πρώτο Orient Express σχεδιάστηκε πριν 140 χρόνια από τον Βέλγο πολιτικό μηχανικό Georges Nagelmackers. Η μοναδική φορά που επανασχεδιάστηκε ήταν το 1924. Ο επανασχεδιασμός του d’ Angeac είναι ο πρώτος μετά από σχεδόν έναν αιώνα. Το επανασχεδιασμένο τρένο θα εκκινήσει το 2025 και τα εσωτερικά των βαγονιών παρουσιάστηκαν στην έκθεση εικονικής πραγματικότητας «Orient Express Revelation» στο πλαίσιο της Εβδομάδας Τέχνης του Παρισιού (17-21 Οκτωβρίου). Η έκθεση θα ταξιδέψει στο Design Miami (30 Νοεμβρίου-4 Δεκεμβρίου).
«Έχουμε δύο εκδοχές του Orient Express» εξηγεί ο d’ Angeac, στο βίντεο. «Μία το 1883 και μία εξαιρετικά διάσημη που μπορείτε να δείτε στις ταινίες του Τζέιμς Μποντ και του Σίντνεϊ Λιούμετ, η οποία ήταν το Orient Express 1924. Από το 1924, δεν έγινε τίποτε, οπότε ξανακάναμε τα πάντα έπειτα από 100 χρόνια», προσθέτει. «Αυτή είναι μία επανερμηνεία ενός θρυλικού τρένου, την ιδέα του οποίου συλλάβαμε ως μία νέα πρεσβεία της γαλλικής πολυτέλειας, εξυψωμένη από την τεχνογνωσία και τα ταλέντα των καλύτερων Γάλλων τεχνουργών», υπογραμμίζει ο ίδιος.
Αυτή η νέα έκδοση του θρυλικού πολυτελούς τρένου που λειτουργεί υπό το εμπορικό σήμα Orient Express, το οποίο ανήκει στον όμιλο φιλοξενίας Accor, έχει μια σύνδεση με το παρελθόν, καθώς περιλαμβάνει 17 βαγόνια από το αρχικό Nostalgie-Istanbul-Orient-Express, τα οποία ανακαλύφθηκαν στην Πολωνία το 2015.
Η εμβληματική σιδηροδρομική γραμμή έχει πολύπλοκη ιστορία. Η πρώτη διαδρομή του Orient Express εγκαινιάστηκε το 1883, συνδέοντας το Παρίσι με την Κωνσταντινούπολη μέσω τρένων και πλοίων. Από εκείνο το σημείο και έπειτα, διάφοροι φορείς εκμετάλλευσης χρησιμοποίησαν το όνομα Orient Express, ταξιδεύοντας σε διάφορες διαδρομές που διασχίζουν την Ευρώπη. Μεταξύ αυτών ήταν και το Nostalgie-Istanbul-Orient-Express, το οποίο λειτουργούσε κατά το μεγαλύτερο μέρος της δεκαετίας του 1980 και περιελάμβανε ένα μακρινό ταξίδι από το Παρίσι στο Τόκιο.
Τώρα, η Orient Express αναβιώνει το Nostalgie-Istanbul-Orient-Express, αναθέτοντας στον Γάλλο σχεδιαστή Maxime d’Angeac να ανακαινίσει και να ανανεώσει τα αρχικά 17 βαγόνια.
«Μπαίνοντας στα παπούτσια των δημιουργών του, από τον René Prou μέχρι τη Suzanne Lalique, προσπάθησα να ερμηνεύσω εκ νέου την ιστορία αυτού του θρυλικού τρένου, όχι μόνο με νοσταλγία, αλλά και με την επιθυμία να επεκτείνω την ιστορία του, να μας μεταφέρω σε έναν άλλο τόπο. Σαν να ήταν όλα ένα όνειρο», δηλώνει ο d’Angeac.
Αυτή η ονειρική ποιότητα εξηγεί γιατί υπάρχει ένα μείγμα ασύγχρονων στυλ σχεδιασμού. Στο Bar Car, τέσσερις κίονες με χάλκινα κιονόκρανα στηρίζουν γυάλινους θόλους σε στιλ Second Empire, κάτω από τους οποίους υπάρχει μια πληθώρα από τραπεζάκια. Στη συνέχεια, στο Dining Car, οι επισκέπτες βιώνουν μια κλασική art deco εμφάνιση εμπνευσμένη από τα ίδια τα τρένα, με οροφές με καθρέφτες και μοτίβα διακόσμησης που παραπέμπουν στις ταπισερί της εικονογράφου του 20ού αιώνα Suzanne Lalique.