Το δελεαστικό ταξίδι του Madame Fraise έχει ως αφετηρία τα ποιοτικά μοναδικά κουτιά  που με ένα δικό τους τελετουργικό, σου δημιουργούν συναισθήματα προσμονής και μιας γλυκιάς αδημονίας, γνωρίζοντας ότι μέσα τους εμφωλεύουν μικρές γευστικές απολαύσεις. Οι μυρωδιές από κάστανο, προζύμι και μύρτιλο, που αναδύονται καθώς ανοίγεις το κουτί, σου δίνουν μόνο μια υποψία για το τι πρόκειται να ακολουθήσει. Πανετόνε από φυσικό προζύμι, τσιζκέικ συνοδευμένο από μαρμελάδα βατόμουρο, μιλφέιγ με βανίλια και πραλίνα πεκάν, τούρτες με biscuit αμυγδάλου και soft cookies με πραλίνα φιστικιού, κεράσι confit και καραμελωμένα φιστίκια, και άλλα πολλά, θα εντυπωσιάσουν ευχάριστα τον γευστικό σου κάλυκα. Για όσους δεν έχουν δοκιμάσει ακόμα τα γλυκά του Madame Fraise, η εμπειρία θα είναι πρωτόγνωρη,  ενώ γι’αυτούς που το έχουν κάνει ήδη, είναι δικαίωση. Και σίγουρα τα όσα υπόσχεται η λεπτόπλοκη αισθητική τους, θα τα συναντήσεις στο τέλος.

Δύο από τους πιο ταλαντούχους νέους ζαχαροπλάστες της Ελλάδας, ο Γιάννης Κίκιρας και Ευγένιος Βαρδακαστάνης δημιούργησαν το πρώτο “Ghost” ζαχαροπλαστείο της πόλης, με μια φιλοσοφία που ξεπερνά την καθεστηκυία δομή στο χώρο της ζαχαροπλαστικής. Ευλόγως θα διερωτηθεί κανείς τι είναι ένα ζαχαροπλαστείο φάντασμα. Είναι ένα πρωτότυπο ζαχαροπλαστείο που το φυσικό κατάστημα, δηλαδή η βιτρίνα, αντικαθίσταται από τη χρήση ηλεκτρονικών μέσων και του online ντελίβερι. Και σε τι διαφέρει από τα υπόλοιπα, παραδοσιακά ζαχαροπλαστεία; Οι πελάτες αν επισκεφτούν το εργαστήριο του Madame Fraise στο Μετς, έχουν τη δυνατότητα να έχουν μια άμεση επαφή με το εργαστήριο, να δοκιμάσουν γλυκά που δεν συμπεριλαμβάνονται στο μενού, αλλά και signature επιλογές. Ουσιαστικά δημιουργείται μια απευθείας σχέση μεταξύ των σεφ, της ομάδας ζαχαροπλαστικής του εργαστηρίου και του κοινού χωρίς περιορισμούς.

Περισσότερα για το καινοτόμο αυτό εγχείρημα, το όραμα και τους στόχους τους, μοιράστηκε μαζί μας ο manager του Madame Fraise, Γιάννης Γερόπουλος.

– Ποιο είναι το όραμά σας;

Το Madame Fraise αποτελεί ένα επιμέρους project της εταιρίας που έχουμε στήσει. Το όραμά μας δεν αφορά μόνο το κομμάτι που επιλέξαμε να επικοινωνούμε με τον κόσμο μέσα από ένα Ghost ζαχαροπλαστείο καινούργιου τύπου, αλλά αυτό αποτελεί μόνο ένα μέρος της φιλοσοφίας μας.  Πχ δραστηριοποιούμαστε και στη συμβουλευτική. Κάτω την ομπρέλα της noble pastry Athens, μας ενδιαφέρει να δημιουργήσουμε ένα οικοσύστημα δράσεων που να καλύπτουν πλήρως το χάσμα αυτό, κι ένα κομμάτι είναι η εκπαίδευση που θα ξεκινήσει τον Σεπτέμβριο, όπου θα παρέχουμε σεμινάρια, αλλά και εκπαιδευτικούς κύκλους σε συνεργασία με κάποιους φορείς πιστοποίησης όπου το κοινό και οι επαγγελματίες θα μπορούν να συνεχίσουν την εκπαίδευση τους μέσα από την γνώση που μπορούμε εμείς να παρέχουμε.

Είναι ίσως η μοναδική startup εταιρία στον τομέα της ζαχαροπλαστικής στην Ελλάδα η οποία δραστηριοποιείται σε όλους τους τομείς της ζαχαροπλαστικής. Για παράδειγμα, το ghost ζαχαροπλαστείο που έχουμε δημιουργήσει, ένα πρωτότυπο ζαχαροπλαστείο που παρακάμπτοντας τη βιτρίνα με την παγίωση των ηλεκτρονικών  μέσων, ο πελάτης έχει τη δυνατότητα να παρακολουθεί τις δράσεις και τι πρωτοβουλίες που παίρνουμε σε διάφορα θέματα, όπως και κοινωνικά ζητήματα που θέλουμε να υποστηρίξουμε. Υπάρχει ένας ανοικτός δίαυλος ανάπτυξης όλων των ζητημάτων γύρω από το γλυκό. Δοκιμάζουμε συνεχώς καινούργια πράγματα, ανάλογα με τις ανάγκες του κόσμου. Για παράδειγμα, η τελευταία μας προσπάθεια είναι να παρέχουμε το  χειροποίητο noble panetone όλο τον χρόνο, το οποίο, αντιλαμβανόμενοι την ανάγκη του κόσμου για μικρότερη μεριδοποίηση, φτιάξαμε προϊόντα που είναι στα 300 γραμμάρια και στα 500 γραμμάρια για καθημερινή χρήση. Επίσης παρατηρώντας  την ανάγκη για πιο comfort desert σαν συνοδευτικό του καφέ,  αναπτύξαμε τα excel cookies με τις πραλίνες που βγήκαν πριν από περίπου 3 εβδομάδες και ο κόσμος τα αγκάλιασε αμέσως. Κάθε μέρα έχουν και ανοδική ζήτηση. Όλα αυτά πάντα, σε ένα sustainable περιβάλλον παραγωγής όπου προτεραιότητα είναι η ποιότητα και η παροχή υψηλών υπηρεσιών στο κοινό. Για παράδειγμα δεν είναι κάτι που θέλουμε να το κάνουμε βιομηχανοποιημένα, είναι κάτι που θέλουμε να έχει τον χαρακτήρα του χειροποίητου και του premium.

– Ποιος είναι ο στόχος σας;

Στο Madame Fraise στόχος μας ήταν να δημιουργήσουμε με αφορμή την ζαχαροπλαστική ένα lifestyle brand το οποίο θα περιέχει θέση και άποψη σε πολλά ζητήματα και θα λανσάρει μέσα από τη δική του οπτική διάφορες μικρές καθημερινές απολαύσεις στην καθημερινότητα του καθενός αλλά και σε ποικίλες διατροφικές συνήθειες.  Ουσιαστικά θα δίνει τη δυνατότητα στον κόσμο να έχει μια μικρή συνέχεια γευστικά, πέραν από το σερβίρισμα του γλυκού μας, και σε άλλες καθημερινές χρήσεις, όπως είναι το πρωινό του, στο ψωμί, όπως για παράδειγμα τα handmade spreads και οι εποχιακές μαρμελάδες. Επίσης στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε και προϊόντα που να καλύπτουν και την plant based διατροφή, και πολύ σύντομα θα προτείνουμε και κάποιες vegan επιλογές, γιατί ο κόσμος ζητάει low sugar ή no sugar επιλογές.

– Πόσο σημαντική είναι για εσάς η εμφάνιση των γλυκών;

Στόχος μας είναι να μην επιμερίζεται η εμφάνιση για χάρη της γεύσης, αλλά ούτε το αντίστροφο. Εμείς δημιουργούμε τελικά προϊόντα. Τα βαπτίζουμε, τα σχεδιάζουμε στο χαρτί, ο Γιάννης κι ο Ευγένιος σχεδιάζουν στο χαρτί, θέλω να σου πω, προηγείται μια διαδικασία ώστε αυτοί οι δύο παράγοντες να είναι ένα, και  η εμφάνιση και η γεύση να συναντιούνται, γιατί έτσι μπορείς δώσεις μια άρτια εμπειρία, γευστικά και οπτικά. Όλοι το ξέρουμε ότι η εικόνα με τη γεύση πρέπει να βρίσκονται σε μια ισορροπία. Αυτός είναι ο στόχος μας. Και η προσωπική μου άποψη είναι ότι η αισθητική αυτή δύσκολα συναντάται στην αγορά οπότε είναι μια πρόκληση για μας, να βρούμε το κοινό που μπορεί να το αντιληφθεί. Επαληθεύοντας το μέσα από την επαναληψιμότητα βλέπουμε ότι δικαιώνεται.

-Ποια προϊόντα προτιμούν οι πελάτες;

Σε μας ο κόσμος προτιμά το selection γιατί σου δίνει τη δυνατότητα να πάρεις μια εικόνα για τα προϊόντα μας συνολικά. Δηλαδή με μια αγορά μπορείς να έχεις περισσότερες γευστικές εμπειρίες και να επιλέξεις τι σου ταιριάζει περισσότερο. Μετά από το selection υπάρχει ένα χάος. Δηλαδή το κάθε γλυκό έχει το κοινό του, ακόμα και γλυκά που αλλού έχουν περιορισμένο κοινό, στη δική μας περίπτωση αναπτύσσονται πάρα πολύ, για παράδειγμα η Amande με μαρέγκα αμυγδάλου όπου το biscuit αμυγδάλου και το αχλάδι confit, είχε μεγάλη απήχηση στο κοινό, κι αυτό μας έχει εντυπωσιάσει. Το cheesecake είναι best seller ούτως ή άλλως, αλλά σε μας βρίσκεται σε μια ισορροπία με τις υπόλοιπες τούρτες που έχουμε. Εντάξει, τα panetone όποιος δεν τα έχει γνωρίσει, όταν τα δοκιμάζει, ξεκινά συνήθως με το classico και έπειτα ανακαλύπτει μια-μια και τις υπόλοιπες επιλογές που υπάρχουν. Στα cookies το προϊόν που ιντριγκάρει τον κόσμο είναι αυτά με το καραμελωμένο φιστίκι Αιγίνης και τα κεράσια confit. Οπότε η κάθε κατηγορία έχει τις δικές της μοναδικές νότες. Γι’ αυτό και θα προσθέσουμε ακόμα μια επιλογή στο selection, άλλη μια τετράδα στο ίδιο ύφος την οποία θα την παρουσιάσουμε μέσα στον επόμενο μήνα.

– Ποιο γλυκό θα μας πρότεινες για τις ακόλουθες περιστάσεις: Πάρτι γενεθλίων, μια προσωπική στιγμή και για μια βάπτιση;

Πολύ ωραία ερώτηση, αν και εμπεριέχει πολλή υποκειμενικότητα. Εγώ σε ένα πάρτι γενεθλίων, για να μην επισκιάζεις την περίσταση με το γλυκό, και καθώς επίσης καλείσαι να καλύψεις αρκετό κόσμο, θα έλεγα Amande. Αυτό θα διάλεγα προσωπικά για τα γενέθλιά μου, και σήμερα είναι και τα γενέθλιά μου, όλως τυχαίως, οπότε την απάντηση θα την αξιοποιήσω άμεσα.

Για μια προσωπική στιγμή εγώ θα διάλεγα – γιατί είμαι μεγάλος φαν της – Tarte Vibrato, με αλατισμένη καραμέλα toffee, άρωμα passion fruit και καραμελωμένα peanuts που είναι εξαιρετική και με το μπίτερ στίγμα της σοκολάτας, προσφέρει ένα δέσιμο διαφορετικό από τα υπόλοιπες γεύσεις.

Για την Βάπτιση, ας το κάνουμε no gender, θα επέλεγα το cheesecake μας που έχει και τους δύο τρόπους ψησίματος, και το αμερικάνικο, και το ευρωπαϊκό. Θα έχουμε δηλαδή δύο διαφορετικές εκδοχές του ίδιου προϊόντος.