Ένα από τα πολλά πράγματα που μας αρέσουν στο timeline του twitter είναι πως αφήνει πολλές φορές, ευγενικές υπενθυμίσεις γιατί ως γνωστόν, έχουμε τη μνήμη της Dory στα περισσότερα σημαντικά θέματα που συμβαίνουν σ’ αυτή την χώρα.

Η @napoleon_mylife ανέβασε λοιπόν μαζί με μία φωτογραφία μιας φυλακισμένης τίγρης πως «Μαζί με την Άνοιξη έρχονται πάλι σε πόλεις κι επαρχίες τα περιπλανόμενα τσίρκο. Φέτος, κάνε την διαφορά. Δες την πραγματικότητα.Μάθε αν το τσίρκο που θα πας εσύ ή το παιδί σου χρησιμοποιεί ζώα στην παράστασή του και αν ναι, μην γίνεις συνένοχος στο έγκλημα» και άνοιξε ένα thread γι’ αυτή την απαράδεκτη κατάσταση που επικρατεί με τα βασανιστήρια τους και τις απαράδεκτες  συνθήκες διαβίωσης τους.

Unsplash/ Photo: Annie Spratt

Το 2012 λοιπόν, είχε ανακοινωθεί πως απαγόρευσαν να έχουν οποιοδήποτε ζώο σε παραστάσεις τους αλλά αυτό συνέβη επιλεκτικά, όχι παντού γιατί αλλιώς θα μιλούσαμε για κάποιο άλλο μέρος του πλανήτη. Στην συγκεκριμένη απόφαση και τις πολλές καταγγελίες, υπήρξαν οι γνωστοί πονηροί «παραθυράκηδες» όπως έχω βαφτίσει τη συγκεκριμένη φυλή, οι οποίοι δεν τήρησαν την απαγόρευση και συνέχισαν το πρόγραμμα τους. Και το σχέδιο τους, πέτυχε.

Όπως μας ενημερώνει η @Eleniszoo στα σχόλια του συγκεκριμένου post, σύμφωνα με τον νόμο 4830/2021 που ψηφίστηκε τον Σεπτέμβριο, επιτρέπεται η περιφορά τους σε πανηγύρια, γιορτές, θρησκευτικές τελετές (κουρμπάνι), παραδοσιακές εκδηλώσεις κ.ά. τώρα πια και μας γυρίζει πίσω στις μεσαιωνικές και απάνθρωπες εποχές. Όπως είναι άλλωστε και το αγαπημένο μας εγχώριο χόμπι. Επιπλέον, αν ένας κτηνίατρος παρίσταται σε κάποια τέτοια εκδήλωση υπογράφοντας μία βεβαίωση ότι τηρούνται οι κανόνες ευζωίας και δεν συμβαίνει κάποια κακοποίηση, τα γλέντια μπορούν να συνεχίζονται κανονικά εις βάρος των τετράποδων καλεσμένων.

Ενώ συνεχίζεις στο σκρολάρισμα στις απαντήσεις, θυμούνται περιστατικά όταν ήταν μικρά παιδιά και πήγαιναν με τους γονείς τους βλέποντας ελέφαντες να υποφέρουν με τις αλυσίδες τα πόδια ενώ σημειώνουν πολύ σωστά πως αυτή η απαγόρευση θα έπρεπε να ισχύει και για τους ζωολογικούς κήπους και τα δελφινάρια.

Unsplash/ Photo: Keine Lust Katze

Παρατηρώντας την επικαιρότητα που ξεπερνάει τα κινηματογραφικά σενάρια, ενώ αντιδρούν παγκοσμίως για τα δικαιώματα των ζώων σε όλους τους παραπάνω χώρους, σε σπίτια υποτιθέμενων φιλόζωων, σε απαράδεκτα καταφύγια όπως αυτό της Σπάρτης που μας σόκαρε πρόσφατα, σε νησιά (Σαντορίνη, Ύδρα) για να μεταφέρουν ασύλληπτα βαριά πράγματα, σε εργαστήρια πειραμάτων, περιστρεφόμαστε ακόμα γύρω από την ουρά μας.

Πρόσφατα, είχε γίνει τεράστιος ντόρος στα social media όταν σε επίδειξη μόδας της Chanel για την κολεξιόν Άνοιξη/Καλοκαίρι 2022, η πριγκίπισσα του Μονακό, είχε την ιδέα να εισβάλει στην πασαρέλα καλπάζοντας πάνω σε ένα άλογο. «Τα άλογα είναι έξυπνα, πολυδιάστατα και οντότητες που εύκολα μπορούν να τρομοκρατηθούν. Δεν είναι αξεσουάρ μόδας για να χρησιμοποιούνται στην πασαρέλα, κάτω από έντονα φώτα και δυνατή μουσική. Ακριβώς επειδή μπορεί να τρομάξει πολύ εύκολα ένα άλογο, μπορεί ένα τέτοιο φαντασμαγορικό γεγονός να καταλήξει σε καταστροφή», είχε δηλώσει η διευθύντρια της PETA στο Ηνωμένο Βασίλειο, Elisa Allen. Επίσης, λίγο πριν ξεσπάσει η καραντίνικη πανδημία, η ελβετική ΜΚΟ Tir είχε κυκλοφορήσει την καμπάνια «Νο animal takes pleasure in suffering», στο πλαίσιο της οποία είχαν ντύσει (ψηφιακά προφανώς) έναν σκύλο, μια αγελάδα, μία γάτα κι έναν παπαγάλο με bdsm στολές. Εδώ, οι ποδοσφαιρικές ομάδες ακολούθησαν το παράδειγμα των ξένων συναδέλφων τους και με πρώτη την ΑΕΚ , άρχισαν να κρατούν αδέσποτα κουταβάκια μπροστά στις κάμερες πριν ξεκινήσουν οι αγώνες για να τα βοηθήσουν να βρουν σπίτι.

Όσοι έχουν υιοθετήσει αδέσποτα, φροντίζουν άλλες παρέες τους που ζουν στους δρόμους, έχουν καταγωγή από χωριά που κυκλοφορούν σκύλοι και γάτες μονίμως τρομαγμένα λόγω της απαράδεκτης συμπεριφοράς των κατοίκων την οποία μαθαίνουν και παιδιά, έχουν δημιουργήσει έναν μικρόκοσμο στον οποίο επικρατεί μια κοινή λογική. Κι αυτή, μεταφέρεται σταδιακά στην κοινωνία έχοντας όμως μεγάλο δρόμο ακόμα για τον τερματισμό.Θα ξεχάσουμε και πάλι αυτή τη φορά ή θα βάλουμε ένα μόνιμο post it με τ’ αυτονόητα μπροστά μας;