Κάποτε ο έρωτας στο γραφείο ήταν κάτι που ψιθυριζόταν πίσω από κλειστές πόρτες, ένα μικρό σκάνδαλο που έσπαγε τη ρουτίνα των υπολογιστών και των Excel. Σήμερα η Gen Z όχι μόνο δεν τον φοβάται, αλλά τον αναζητά. Ίσως επειδή κουράστηκε να σαρώνει δεξιά και αριστερά σε οθόνες που υπόσχονται το “ένα και μοναδικό” με τρία emojis και μία φωτογραφία. Ίσως επειδή η αληθινή χημεία μυρίζει καφέ, έχει χτύπο πληκτρολογίου και γεννιέται στις ματιές που ανταλλάσσονται πάνω από τον εκτυπωτή.
Η επιστροφή στο γραφείο (το διαβόητο RTO, Return to Office) έχει δημιουργήσει νέες εστίες φλερτ. Οι αριθμοί το επιβεβαιώνουν: σχεδόν οι μισοί εργαζόμενοι έχουν ζήσει έναν έρωτα στον χώρο εργασίας, σύμφωνα με στοιχεία της SHRM το 2024. Για τους νέους, το ποσοστό είναι ακόμη μεγαλύτερο. Στην ηλικιακή ομάδα 18-44 σχεδόν ένας στους τρεις παραδέχεται ότι μπλέχτηκε ερωτικά με συνάδελφο, αφού υποχρεώθηκε να πηγαίνει στο γραφείο τουλάχιστον μία φορά την εβδομάδα.
Ο χώρος εργασίας και τα after work ποτά πάντα αποτελούσαν γόνιμο έδαφος για δεσμούς, άλλοτε πλατωνικούς, άλλοτε όχι και τόσο. Η pop κουλτούρα το έχει αναγάγει σε μύθο: από το «Parks and Recreation» και το «Severance» μέχρι τις ρομαντικές ταινίες της Hallmark, το να ερωτευτείς κάποιον που κάθεται τρία γραφεία πιο πέρα παραμένει διαχρονική ιστορία.
Γιατί όμως η Gen Z δείχνει τέτοια προθυμία να αναμείξει δουλειά και έρωτα; Ίσως γιατί η εναλλακτική είναι να βγαίνεις στα μπαρ, κάτι που οι νεότεροι κάνουν όλο και λιγότερο. Στην πραγματικότητα ο χώρος εργασίας είναι από τα λίγα μέρη όπου αναγκάζεσαι να βρίσκεσαι κάθε μέρα και να βλέπεις τους ίδιους ανθρώπους. Εκεί λειτουργεί η «αρχή της εγγύτητας» (proximity principle): όσο πιο συχνά βλέπεις κάποιον, τόσο αυξάνονται οι πιθανότητες να σου αρέσει.
Ο παλμός του φλερτ όμως μπορεί να χτυπήσει ακόμη και εξ αποστάσεως. Το 62% των εργαζομένων έχει στείλει πονηρό μήνυμα μέσω Teams ή email, σύμφωνα με έρευνα του 2025. Η Ιζαμπέλ Αμάτ, νεαρή προγραμματίστρια γνώρισε την “αδυναμία” της πρώτα μέσω Zoom. Η σπίθα άναψε όταν βρέθηκαν επιτέλους στο γραφείο. Ένα after work ποτό που κράτησε πέντε ώρες και ένα σχόλιο του μπάρμαν άνοιξαν τον δρόμο για μια σχέση που κρατά τέσσερα χρόνια.
Οι μάνατζερ συχνά βλέπουν τις σχέσεις στο γραφείο θετικά, αφού μία καψούρα μπορεί να ανεβάσει το ηθικό και να κάνει τους ανθρώπους να δίνουν τον καλύτερό τους εαυτό. Το ταμπού πάντως ξεθωριάζει. Σχεδόν το 60% των Millennials και το 49% της Gen Z δηλώνουν ότι οι ερωτικές σχέσεις στον χώρο εργασίας είναι πιο αποδεκτές σήμερα, σε αντίθεση με μόλις το 25% των Baby Boomers. Οι πολιτικές των εταιρειών ακολουθούν: μόνο το 5% έχει αυστηρή απαγόρευση, ενώ οι περισσότερες αφήνουν περιθώριο θέτοντας κάποια όρια ή χειρίζοντας κάθε περίπτωση ξεχωριστά.
Στην τελική η εξίσωση είναι απλή: οι εφαρμογές υπόσχονται άμεση έλξη, αλλά ο έρωτας στο γραφείο είναι κάτι διαφορετικό. Ξεκινά με ένα καλημέρα στη μηχανή του καφέ, περνάει από αστεία στο chat και φτάνει στο να φύγουμε μαζί σήμερα;. Μπορεί να αποτύχει, μπορεί να πετύχει, αλλά για τη Gen Z που έχει κουραστεί να γνωρίζει αγνώστους σε μπαρ με σκοπό να βρει τον έρωτα λίγα βήματα μακριά από το γραφείο της φαίνεται όχι μόνο πιο βολικό, αλλά και πιο αληθινό.
Ίσως τελικά ανάμεσα σε deadlines, meetings και εταιρικά πάρτι να κρύβεται το πιο ρομαντικό στοιχείο: αυτό που δεν το περίμενες, αλλά σου χαμογέλασε από το διπλανό γραφείο κι όπως σε κάθε κλασική ιστορία αγάπης δεν έχει σημασία αν ξεκινάς με swipe ή με μια ματιά. Σημασία έχει να ξέρεις πότε να αφήσεις τον εαυτό σου να νιώσει. Στην περίπτωση της Gen Z, αυτό το “πότε” φαίνεται να έφτασε την ώρα που ξαναγύρισαν στο γραφείο.
➪ Ακολουθήστε το OLAFAQ στο Facebook, Bluesky και Instagram.