Δεδομένα από 3 εκατομμύρια ταξίδια και πάνω από 550.000 ώρες οδήγησης που έχουν γίνει με ηλεκτρικά αυτοκίνητα αποκαλύπτουν πως οι χαμηλές θερμοκρασίες και οι υψηλές ταχύτητες μειώνουν την αυτονομία της μπαταρίας. Κατά κανόνα, όσο πιο γρήγορα οδηγείται ένα EV και όσο χαμηλότερη είναι η θερμοκρασία, τόσο μικρότερη είναι η απόσταση που μπορεί να διανύσει. Σε πολλές περιπτώσεις η αυτονομία μπορεί να πέσει και κάτω από το 30% και σε ορισμένες περιπτώσεις να φθάσει ακόμη και το 50%. Αυτό είναι ένα σημαντικό δεδομένο, καθώς εάν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο έχει μικρή αυτονομία, τότε κάτω από αυτές τις συνθήκες θα αντιμετωπίσει πρόβλημα με την αυτονομία του.
Τα αποτελέσματα δείχνουν ότι η θερμοκρασία έχει πολύ μεγαλύτερη επίδραση στις χαμηλές (αστικές) παρά στις υψηλές (αυτοκινητόδρομος) ταχύτητες. Αποκαλύπτουν επίσης ότι τα ελαφρά επαγγελματικά οχήματα (van) χάνουν εμβέλεια πολύ πιο γρήγορα από τα αυτοκίνητα στις υψηλές ταχύτητες, κυρίως λόγω του βάρους και του όγκου τους. Έτσι οι χρήστες των ηλεκτρικών αυτοκινήτων οφείλουν να συνειδητοποιήσουν τους λόγους που οδηγούν στην μειωμένη αυτονομία. Για παράδειγμα αν μία ημέρα όπου η θερμοκρασία είναι 21°C έχετε δύο επιλογές για να διανύσετε την ίδια απόσταση (είτε να πάρετε τον αυτοκινητόδρομο και να οδηγήσετε με 113 χλμ/ώρα είτε να πάτε από το κέντρο της πόλης με 48 χλμ/ώρα) και η προτεραιότητα σας είναι η αύξηση της αυτονομίας, τότε ανεξάρτητα από το αν οδηγείτε αυτοκίνητο ή επαγγελματικό φορτηγάκι είναι καλύτερο να ακολουθήσετε την διαδρομή της πόλης.
Όταν όμως η θερμοκρασία είναι χαμηλή, το αυτοκίνητο χρησιμοποιεί μόνο 13% περισσότερη ενέργεια στον αυτοκινητόδρομο και ο οδηγός θα φτάσει στον προορισμό δύο φορές πιο γρήγορα. Ωστόσο, στο ελαφρύ van η απώλεια θα είναι 26%, επιλέγοντας τη διαδρομή του αυτοκινητόδρομου έναντι των δρόμων της πόλης. Τα σημερινά EV μπορούν να ολοκληρώσουν ακόμη και μακρινά ταξίδια με μία μόνο φόρτιση, ανεξάρτητα από την ταχύτητα ή τη θερμοκρασία. Αρκεί η διαδρομή να βρίσκεται μέσα στην εμβέλεια της αυτονομίας του αυτοκινήτου. Για τις μεγαλύτερες διαδρομές, η κατανόηση των εποχικών θερμοκρασιών και των ταχυτήτων θα παίξουν σημαντικό ρόλο και θα χρειαστεί σωστός προγραμματισμός.
Τα στοιχεία της έρευνας, επίσης, έδειξαν ότι τα EV μπορεί να υπερβούν την επίσημη εμβέλειά τους κατά 15%. Ωστόσο μπορεί να πέσει και το εύρος της αυτονομίας κατά 50% σε εξαιρετικά κρύες μέρες, λόγω της ενέργειας που απαιτείται για να διατηρηθεί σε κανονική θερμοκρασία η καμπίνα του οδηγού, αλλά και της κατάστασης της μπαταρίας. Για ένα αυτοκίνητο, η αυτονομία του είναι υψηλότερη όταν κινείται κατά μέσο μέσο όρο στα 30,5 χλμ/ώρα στους 20°C, αλλά αν η θερμοκρασία πέσει στους 0°C, η βέλτιστη ταχύτητα διπλασιάζεται στα 60 χλμ/ώρα. Για ένα φορτηγό, ωστόσο, η αντίσταση είναι πολύ μεγαλύτερη, σημαίνει ότι στους 20°C η πιο αποτελεσματική ταχύτητα είναι μόλις 26 χλμ/ώρα και αυτή αυξάνεται μόνο στα 40 χλμ/ώρα στους 0°C.