Μπορεί να είναι άγνωστο στους περισσότερους ωστόσο η παραβίασή του επιφέρει πρόστιμο. Ο λόγος για το μπλε όριο ταχύτητας το οποίο συναντά κανείς και σε ελληνικούς δρόμους.
Μολονότι η ορθή αναγνώριση και ερμηνεία της οδικής σήμανσης αποτελεί προαπαιτούμενο για την έκδοση μιας άδειας οδήγησης, δεν είναι λίγοι εκείνοι που μετά το πέρας της διαδικασίας των γραπτών εξετάσεων λησμονούν τη σημασία της πλειονότητας των σημάτων που συναντάμε στους ελληνικούς δρόμους. Πόσο μάλλον αν τα σήματα αυτά δεν είναι τα πλέον συνήθη, μειώνοντας έτσι την πιθανότητα να αναρωτηθεί κάποιος για το τι ακριβώς μπορεί να σημαίνουν.
Στη συγκεκριμένη κατηγορία σημάτων ανήκει και η πινακίδα στην οποία ναι μεν αναγράφεται το όριο ταχύτητας, ωστόσο, δεν διαθέτει τον γνωστό σε όλους χρωματικό συνδυασμό -λευκό/κόκκινο- αλλά είναι μπλε χρώματος. Ουσιαστικά, λοιπόν, πρόκειται για ένα όριο ταχύτητας σε μπλε φόντο, το οποίο ελάχιστοι γνωρίζουν τι ακριβώς υποδεικνύει στους διερχόμενους οδηγούς. Μάλιστα τα πράγματα γίνονται ακόμα πιο σύνθετα, καθώς τη συγκεκριμένη πινακίδα μπορεί να τη συναντήσει κανείς σε δύο μορφές, την κυκλική και την τετράγωνη.
Στην πρώτη περίπτωση, δηλαδή την κυκλική μορφή, το όριο ταχύτητας σε μπλε φόντο ενημερώνει τους οδηγούς για το ελάχιστο όριο ταχύτητας το οποίο οφείλει κανείς να διατηρεί κινούμενος στο συγκεκριμένο δρόμο. To ελάχιστο όριο ταχύτητας μπορεί να διαφοροποιείται ανάλογα με τη λωρίδα κυκλοφορίας ενός δρόμους, ο οποίος στις περισσότερες των περιπτώσεων είναι είτε δρόμος ταχείας κυκλοφορίας είτε αυτοκινητόδρομος. Όπως συμβαίνει με το ανώτερο επιτρεπτό όριο ταχύτητας, έτσι και στην περίπτωση του ελάχιστου, αν κάποιος χρήστης του δρόμου δεν συμμορφωθεί με αυτό τότε ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας προβλέπει την επιβολή προστίμου, το οποίο είναι χρηματικό και ανέρχεται σε 80 ευρώ.
Η ερμηνεία του μπλε ορίου ταχύτητας αλλάζει όταν η πινακίδα έχει τετράγωνο σχήμα. Αυτό επί της ουσίας σημαίνει ότι ανήκει στην ευρύτερη κατηγορία της ενημερωτικής σήμανσης και δεν επιβάλλει κάποια υποχρέωση. Έτσι, λοιπόν, έχουμε να κάνουμε με μια σύσταση προς τους οδηγούς για την ελάχιστη ταχύτητα την οποία οφείλουν να αναπτύξουν ώστε να μην παρεμποδίζουν την κυκλοφορία των υπόλοιπων οχημάτων. Για την ιστορία και μόνον, αξίζει να αναφέρουμε ότι το ελάχιστο όριο ταχύτητας στους ελληνικούς αυτοκινητόδρομους είναι 70 χλμ./ώρα, συνεπώς όποιος κινείται με ταχύτητα μικρότερη των 70 χλμ./ώρα κινδυνεύει με την επιβολή του προστίμου των 80 ευρώ.
Πηγή: carandmotor.gr