Όταν το πρωτοποριακό Lexus RX κυκλοφόρησε το 1998, ήταν επαναστατικό, θέτοντας το πλαίσιο για αυτό που γνωρίζουμε σήμερα ως πολυτελές crossover. Το 2005, το RX 400h σηματοδότησε το πρώτο στον κόσμο πολυτελές υβριδικό ηλεκτρικό όχημα, με ένα επαναστατικό σύστημα μετάδοσης κίνησης που συνδύαζε έναν V6 βενζινοκινητήρα με έναν ισχυρό ηλεκτροκινητήρα, μία τεχνολογική επανάσταση που χρησίμευσε ως σημείο εκκίνησης για τον εξηλεκτρισμό ολόκληρης της σειράς  μοντέλων της Lexus. Έχοντας επαινεθεί από τους πελάτες για την άνεση, τη φινέτσα και την ποιότητά του, το 2016, το RX ήταν το πρώτο μοντέλο της Lexus που απέκτησε την τεχνολογία Lexus Safety System+. Το 2019, το RX έφερε το πρώτο στον κόσμο BladeScanTM Adaptive High-beam System, μία τεχνολογία που χρησιμοποιεί ένα περιστρεφόμενο καθρέπτη σε σχήμα λεπίδας για βελτιωμένο φωτισμό από τους προβολείς LED. Μαζί με το πρόσφατα λανσαρισμένο NX και το RZ που αποκαλύφθηκε τον Απρίλιο, το RX θα βοηθήσει να γίνει πραγματικότητα το ‘Επόμενο Κεφάλαιο’ της μάρκας Lexus. Αυτά τα τρία μοντέλα αντιπροσωπεύουν την ισχυρότερη «επέλαση» της Lexus στην αγορά των D-E Premium SUV, την καρδιά της επιχειρηματικής δραστηριότητας της Lexus. Η Lexus έχει εξελίξει περαιτέρω τη νέα σχεδιαστική γλώσσα του ‘Επόμενου Κεφαλαίου’ της για το νέο RX. Αυτή περιλαμβάνει ένα αμάξωμα σχήματος ατράκτου – ‘spindle body’ – που υλοποιήθηκε με την ενσωμάτωση της φιλοσοφίας spindle σε ολόκληρο το εμπρός τμήμα του οχήματος. Η ομάδα του RX άντλησε επίσης έμπνευση από την πλούσια σχεδιαστική κληρονομιά του RX. Έτσι δημιουργήθηκε ένα SUV που είναι άμεσα αναγνωρίσιμο ως RX, αλλά με πιο δυναμικό, κομψό και γεμάτο αυτοπεποίθηση χαρακτήρα.

Με την κατεύθυνση της ηλεκτροκίνησης, οι σχεδιαστές ανέλαβαν την πρόκληση να ενσωματώσουν τη νέα σχεδιαστική ταυτότητα ‘spindle body’ στο νέο RX. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα τη βελτιωμένη ενσωμάτωση της μάσκας που εκφράζει μια αίσθηση εξηλεκτρισμένης ισχύος και χαμηλό κέντρο βάρους. Οι πιο συμπαγείς και πιο αιχμηροί προβολείς, οι εισαγωγείς αέρα και ένα φαρδύτερο μετατρόχιο (15 mm) ενισχύουν περαιτέρω την εικόνα σταθερότητας και αυτοπεποίθησης. Για να πετύχουν μία πιο τολμηρή αισθητική, οι σχεδιαστές της Lexus ανέπτυξαν μία πιο κομψή σιλουέτα με ρέουσες γραμμές από τα εμπρός προς τα πίσω, επεκτείνοντας το καπό, επιμηκύνοντας το μεταξόνιο κατά 60 mm και χαμηλώνοντας τη γραμμή οροφής κατά 10 mm. Χαρίζοντας στο SUV μία αίσθηση σχεδιασμού που παραπέμπει σε κουπέ, η χαρακτηριστική μαύρη πίσω κολώνα (ή ‘αιωρούμενη οροφή’ όπως την αποκαλεί η Lexus) είναι τώρα πιο τρισδιάστατη σε εμφάνιση, ενώ ο πρόσθετος δυναμισμός του RX προέρχεται από τη χαρακτηριστική γραμμή που σαρώνει τις πλευρικές επιφάνειες και τους μεγάλους τροχούς 21”. Μια μεγάλη έκπληξη είναι η μάσκα, η οποία αναπαριστά το σχήμα κλεψύδρας που η Lexus έχει τελειοποιήσει εδώ και χρόνια. Ενώ το συνολικό αποτέλεσμα της μάσκας, του περιμετρικού προφυλακτήρα και του κώνου της μύτης πάνω από το σήμα της Lexus εξακολουθεί να λέει “κλεψύδρα”, το κάνει με έναν διακριτικό τρόπο.

Άλλες σχεδιαστικές αποκλίσεις με το παλιό RX περιλαμβάνουν τους λεπτότερους, πιο τετράγωνους τριπλούς προβολείς LED. Η σχεδίαση, που τονίζεται από φώτα ημέρας σχήματος L, δημιουργεί μία δυναμική εμφάνιση. Στο πίσω τμήμα, τα χαρακτηριστικά πίσω φώτα μονής γραμμής της Lexus υπογραμμίζουν την εμβληματική όψη του RX. Η εισαγωγή του νέου σήματος “LEXUS” στην πόρτα του χώρου αποσκευών, δημιουργεί μία «καθαρή» και σύγχρονη εμφάνιση. Τονίζοντας τα sport διαπιστευτήρια του RX, η έκδοση F SPORT διαθέτει βελτιώσεις που απαντώνται στην εμπρός μάσκα, στις ποδιές και στους αεροδυναμικούς εμπρός και πίσω προφυλακτήρες. Αυτή η έκδοση θα προσφέρεται μόνο στο RX 500h Hybrid Electric Υψηλών Επιδόσεων. Το νέο Lexus RX στηρίζεται στην πλατφόρμα Toyota GA-K, η οποία βρίσκεται επίσης στις τελευταίες εκδόσεις των Toyota RAV4 και Highlander, καθώς και στα Lexus ES και NX. Το μεταξόνιο είναι κατά 2,36 ίντσες μεγαλύτερο, αλλά η πίσω προεξοχή είναι επίσης κατά 2,36 ίντσες μικρότερη, πράγμα που σημαίνει ότι όλο το σύνολο έχει το ίδιο μέγεθος με αυτό που είχε στην τέταρτη γενιά του. Χάρη στην αυξημένη απόσταση μεταξύ των εμπρός καθισμάτων (1010mm, +10 mm έναντι του προηγούμενου μοντέλου), τα νέας σχεδίασης καθίσματα και την πιο ευφυή διάταξη χώρων, η Lexus κατάφερε να χαρίσει στο RX μία αίσθηση μεγαλύτερης ευρυχωρίας.

Χαμηλώνοντας το ύψος φόρτωσης κατά 30 mm αυξάνεται η πρακτικότητα. Χάρη στην έξυπνη σχεδίαση της πίσω πόρτας, ο χώρος αποσκευών είναι τώρα κατά 50 mm μεγαλύτερος σε μήκος. Αυτό το πρόσθετο μήκος βοηθά στη μεταφορά αντικειμένων μεγαλύτερου όγκου, ενώ τα διαιρούμενα σε ποσοστό 40:20:40 πίσω καθίσματα επιτρέπουν τη φόρτωση εξοπλισμού όπως τα σκι και οι σανίδες του σερφ. Προκειμένου να δημιουργήσει μία καμπίνα πιο επικεντρωμένη στον οδηγό, η Lexus ανέπτυξε τη φιλοσοφία πιλοτηρίου ‘Tazuna’ που λανσαρίστηκε για πρώτη φορά στα νέα NX και RZ, και τώρα υιοθετείται και στο νέο RX. Παίρνοντας το όνομά της από την Ιαπωνική λέξη που σημαίνει ‘γκέμια αλόγου’, η φιλοσοφία Tazuna εστιάζει στον άμεσο και ταυτόχρονα διαισθητικό έλεγχο. Στο cockpit, πηγές πληροφοριών όπως η οθόνη πολυμέσων, η βασική ένδειξη του πίνακα οργάνων, οι κεντρικοί δείκτες και το head-up display ταξινομούνται κατά ομάδες, ώστε να μπορεί ο οδηγός να διαβάζει το περιεχόμενο με ελάχιστη κίνηση των ματιών και του κεφαλιού. Οι σχεδιαστές επεδίωξαν να δημιουργήσουν ένα μινιμαλιστικό, και ταυτόχρονα διαισθητικό και προσεγμένο εσωτερικό χώρο χρησιμοποιώντας υλικά κορυφαίας ποιότητας. Τα εμπρός καθίσματα έχουν επανασχεδιαστεί ώστε να προσφέρουν κορυφαία προσβασιμότητα, εξαιρετική στήριξη και θέρμανση/εξαερισμό. Για να εξασφαλίζεται η κατάλληλη εργονομική στήριξη γύρω από τη μέση, δημιουργήθηκε ένα κοίλο σχήμα στα πλαϊνά τμήματα του καθίσματος.

Ένα αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό του νέου RX είναι η διαθεσιμότητα vegan δερμάτινης επένδυσης για το εσωτερικό, που δημιουργήθηκε σε απάντηση της αυξανόμενης ζήτησης από vegan και καταναλωτές με οικολογική συνείδηση. Αυτό σημαίνει ότι στην έκδοση Dynamic όχι μόνο τα καθίσματα, αλλά και το τιμόνι και η λαβή του επιλογέα καλύπτονται με επένδυση από συνθετικό δέρμα. Εδώ οι πελάτες μπορούν να επιλέξουν μεταξύ των χρωμάτων Black και Ammonite Sand. Εκφράζοντας το πνεύμα φιλοξενίας ‘Omotenashi’ της Lexus, η λειτουργία ‘Lexus Mood Selector‘ επιτρέπει στους επιβάτες να προσαρμόζουν τον ατμοσφαιρικό φωτισμό του RX από μία παλέτα 64 χρωμάτων και δεκατεσσάρων ειδικών θεμάτων. Το νέο σύστημα e-latch ελέγχει ηλεκτρονικά τη λειτουργία των θυρών, για πιο ομαλή και εύχρηστη λειτουργία, αλλά μην ανησυχείτε, υπάρχει πάντα ένα μηχανικό εφεδρικό σύστημα.

 

Η Lexus έδωσε επίσης στο RX 2023 μια γκάμα κινητήρων, τα περισσότερα από τα οποία είναι ηλεκτροκίνητα. Το RX 350H χρησιμοποιεί έναν αυτοφορτιζόμενο υβριδικό ηλεκτρικό κινητήριο 2,5 λίτρων  που αποδίδει 275 ίππους. Το RX 450h+ με έναν  Plug-in υβριδικό ηλεκτρικό κινητήρα 2,5 λίτρων που παράγει 306 ίππους. Το RX 450h+, το οποίο εκτιμάται ότι θα είναι το best-seller RX μοντέλο στη Δυτική και Κεντρική Ευρώπη, διαθέτει και επαναφορτιζόμενη μπαταρία ιόντων λιθίου 18,1 kWh. Το νέο υβριδικό RX 500h βάζει ξανά τον κινητήρα 2,4 λίτρων κάτω από το καπό, αλλά συνδυάζεται με έναν ηλεκτρικό κινητήρα τοποθετημένο πίσω και αποδίδει 371 ίππους. Το επαναστατικό, νέο υβριδικό ηλεκτρικό SUV επιδόσεων RX 500h είναι το πρώτο υπερτροφοδοτούμενο υβριδικό μοντέλο της Lexus και έχει εξελιχθεί για πελάτες που διψούν για κορυφαίες ηλεκτροκίνητες επιδόσεις. Η παροχή ισχύος ελέγχεται μέσω του DIRECT4, μιας αποκλειστικής νέας τεχνολογίας ελέγχου κίνησης της Lexus που λανσαρίστηκε πρόσφατα στο RZ 450e. Αυτό το έξυπνο σύστημα εξισορροπεί συνεχώς την ισχύ και τη ροπή μεταξύ του εμπρός και του πίσω άξονα σε οποιαδήποτε οδηγική κατάσταση, μεταβάλλοντας αυτόματα και απρόσκοπτα την κατανομή ισχύος μεταξύ των 2 αξόνων με μεγαλύτερη ακρίβεια από όση θα μπορούσε οποιοδήποτε μηχανικό σύστημα.

Δεδομένου ότι ένα Lexus είναι επίσης ένα προϊόν της Toyota, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι το RX 2023 είναι φορτωμένο με στάνταρ συστήματα ασφαλείας από το πουθενά. Κάθε RX φέρει τη σουίτα Lexus Safety System+ με ενεργά και παθητικά βοηθήματα για τον οδηγό. Αυτή περιλαμβάνει αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης με ανίχνευση πεζών, ανίχνευση μοτοσικλετών, προσαρμοζόμενο cruise control με διαχείριση ταχύτητας καμπύλης, προειδοποίηση απομάκρυνσης από τη λωρίδα κυκλοφορίας και υποβοήθηση διατήρησης λωρίδας κυκλοφορίας. Μπορεί επίσης να αναγνωρίζει κίνδυνο σύγκρουσης με επερχόμενα οχήματα ή πεζούς που διασχίζουν τον δρόμο όταν επιχειρεί να στρίψει σε μία διασταύρωση. Η απόκριση στην ανίχνευση είναι ταχύτερη, ενώ η δυνατότητα αποφυγής μιας σύγκρουσης αυξάνεται με το Emergency Steering Assist. Βελτιώσεις έγιναν επίσης στο Adaptive Cruise Control ώστε πλέον να αναγνωρίζει ταχύτερα τη διακοπή της κυκλοφορίας μπροστά και, σε συνδυασμό με τις αναβαθμίσεις στο Lane Trace Assist, να ακολουθεί μία πιο φυσική γραμμή στις στροφές.

Το ACC έχει, επίσης, αναβαθμιστεί για να ανταποκρίνεται σε περισσότερα σήματα και εντολές, συμπεριλαμβανομένων των προειδοποιητικών σημάτων και πινακίδων STOP. Ενώ το Lexus Safety System+ προσφέρεται στάνταρ σε όλα τα ελληνικά μοντέλα, οι ιδιοκτήτες ανώτερων εκδόσεων μπορούν να επιλέξουν ένα εκτεταμένο πακέτο ασφάλειας (Extended Safety Package). Αυτό περιλαμβάνει το Lane Change Assistance (LCA), που προσφέρει αυτόματη υποβοήθηση αλλαγής λωρίδας στον αυτοκινητόδρομο και το Front Cross-Traffic Alert, που χρησιμοποιεί παρακολούθηση μέσω ραντάρ για να προειδοποιεί τον οδηγό για επερχόμενη κυκλοφορία από κάθε πλευρά. Το Driver Monitor χρησιμοποιεί μία κάμερα τοποθετημένη πάνω από το τιμόνι για να ελέγχει συνεχώς την κατάσταση του οδηγού. Μπορεί ακόμα να επιβραδύνει ή να σταματήσει το όχημα εάν ο οδηγός δεν αντιδράσει στις προειδοποιήσεις. Το ηλεκτρονικό σύστημα εισόδου/εξόδου e-latch του RX είναι συνδεδεμένο με το Blind Spot Monitor του αυτοκινήτου στην αποκλειστική λειτουργία Safe Exit Assist, που εμποδίζει τον οδηγό να ανοίξει την πόρτα εάν κάποιο άλλο αυτοκίνητο ή δίκυκλο πλησιάσει από πίσω. Η Lexus εκτιμά ότι αυτό το σύστημα μπορεί να βοηθήσει να αποφευχθούν πάνω από το 95% των ατυχημάτων που προκαλούνται από το άνοιγμα των θυρών.

info:https://www.lexus.gr/