Ο αντίπαλός του στον τίτλο Max Verstappen προσπάθησε, αλλά η Red Bull απλά δεν είχε τον ρυθμό της Ferrari, ακόμα και πριν εγκαταλείψει με διαρροή καυσίμου, φέρνοντας τον Sergio Perez στη δεύτερη θέση και τη Mercedes του George Russell στην τρίτη, με τον τελευταίο να ξεπερνά τον Lewis Hamilton, χάρη στον κατάλληλο συγχρονισμό με το εικονικό αυτοκίνητο ασφαλείας που του έδωσε τη δυνατότητα ενός γρήγορου pit stop. Η Red Bull έκανε ακόμα και τις Mercs να φαίνονται καλύτερες από ό,τι ήταν. Οι McLaren των Lando Norris και Daniel Ricciardo έτρεξαν μαζί με τα ασημί μονοθέσια στους πρώτους γύρους, αλλά τελικά απομακρύνθηκαν από αυτά και τερμάτισαν πέμπτος και έκτος αντίστοιχα.
Μπορεί η Ferrari να ήταν το ταχύτερο μονοθέσιο στην πίστα αυτό το Σαββατοκύριακο, αλλά η Red Bull δεν ήταν στα καλύτερά της. Ο τρόπος με τον οποίο εξελίχθηκε ο αγώνας από την Παρασκευή την έπιασε μάλλον στον ύπνο. Ποτέ δεν μπόρεσε να χειριστεί κατάλληλα μέσα στο τριήμερο το θέμα των ελαστικών. Η τοποθέτηση λίγο μεγαλύτερης πτέρυγας στο πίσω μέρος δεν την βοηθησε στην πρόσφυση, ιδίως στις στενές, υποστροφικές στροφές του 3ου τμήματος της πίστας, ήταν κακή. “Απλά δεν καταλαβαίνω γιατί γυρίζω”, δήλωσε στον ασύρματο ο Verstappen το πρωί του Σαββάτου μετά την έξοδο στη στροφή 13. “Ένιωσα σαν χειρόφρενο σε αυτή τη στροφή. Είναι πραγματικά δύσκολο να αισθανθείς την ισορροπία του μονοθεσίου”. Ο Perez έδωσε περισσότερες λεπτομέρειες μετά από έναν σκληρό αγώνα που χρειάστηκε να δώσει για να βγει μπροστά από τις Mercs, κατά τη διάρκεια του οποίου είχε και αυτός μια στιγμής εξόδου στο γρασίδι στη στροφή 13. “Νομίζω ότι η Ferrari ήταν εξαιρετικά δυνατή σήμερα”, δήλωσε ο Perez. “Δεν μπορέσαμε να τους φτάσουμε σε κανένα σημείο. Νομίζω ότι είναι το πρώτο Σαββατοκύριακο που είναι ένα βήμα μπροστά… Πήραμε λίγο λάθος κατευθύνσεις με το μονοθέσιο… Στη στροφή 13, όλα πήγαν λάθος… Είμαστε πολύ ευαίσθητοι και είναι πολύ εύκολο να κάνουμε λάθος”.
Η Ferrari, αυτό που κατάφερε, από τη στιγμή που ο Leclerc ξέφυγε από τον Verstappen στην εκκίνηση, ήταν να αναγκάσει τις Red Bulls να πιέσουν σκληρά για να ακολουθήσουν, ενισχύοντας έτσι το πλεονέκτημα του Leclerc. Η F1-75 φαίνεται εξαιρετική και ευέλικτη. Καλή σε κάθε είδους στροφή, καλή στις ευθείες, εξαιρετική απόδοση ισχύος, ισορροπημένη και καλή με τα ελαστικά της. Καθυστερούσε έντονα προς το τέλος των μακρύτερων ευθειών – στην προσέγγιση στο γρήγορο σικέιν της στροφής 9/10 και στη στροφή 1 – αλλά προφανώς στο συγκεκριμένο αγώνα δεν την προβλημάτισε. “Δεν με ενοχλεί πάρα πολύ”, δήλωσε ο Λεκλέρκ. “Πρέπει να το αντιμετωπίσουμε γιατί μπορεί να επηρεάσει τη σταθερότητα. Αλλά δεν είναι ότι θα μπορούσα να πάω γρηγορότερα αν δεν υπήρχε η αναπήδηση. Η μόνη φορά που αποτέλεσε σημαντικό παράγοντα ήταν στις επαναφορές, δεν ήμουν σίγουρος ότι θα μπορούσα να φρενάρω εξαιρετικά δυνατά για τη στροφή 1 στην επαναφορά λόγω της αναπήδησης. Αλλά κατά τα άλλα ήταν εντάξει. “Είναι η πρώτη φορά που κατάφερα να επιβάλλω τη διαφορά στην καριέρα μου στη F1”, δήλωσε ο τέσσερις φορές πλέον νικητής. “Το μονοθέσιο ήταν απλά απίστευτο σήμερα. Τι ρυθμός”.
Αλλά την ώρα που η Ferrari απολάμβανε το πιο ανταγωνιστικό της Σαββατοκύριακο εδώ και πολύ καιρό, ο άλλος οδηγός της, ο Carlos Sainz, ήταν απελπιστικά άτυχος. Το ατύχημα του Fernando Alonso στο Q3 έβγαλε τις κόκκινες σημαίες την ώρα που ο Sainz ήταν έτοιμος να περάσει τη γραμμή για μια αξιοπρεπή θέση στο grid. Αντ’ αυτού, ξεκίνησε ένατος και ως εκ τούτου επέλεξε να τοποθετήσει τη σκληρή γόμα, η οποία ήταν απελπιστικά δύσκολο να έρθει σε θερμοκρασία, δίνοντάς του μια άθλια εκκίνηση που χειροτέρεψε από ένα ηλεκτρικό πρόβλημα με το τιμόνι λίγα λεπτά πριν από την εκκίνηση. Αντικαταστάθηκε στο grid με ένα εφεδρικό που δεν είχε όμως τις προρυθμίσεις, συμβάλλοντας έτσι στην ενεργοποίηση του anti-stall. Παλεύοντας με τα κρύα ελαστικά στο τελευταίο μισό της κατάταξης, είχε μια έξοδο στα χαλίκια της στροφής 9-10 στον δεύτερο γύρο.
Μέχρι το pit stop στον 17ο γύρο περίπου, ο Leclerc προηγούνταν του Verstappen με διαφορά 8,3 δευτερολέπτων. Ακόμα και όταν μπήκε στα pitstop τέσσερις γύρους αργότερα από τη Red Bull, ο Leclerc βγήκε πάλι στην πίστα με την διαφορά να είναι σχεδόν 7 δευτερόλεπτα και να έχει φορέσει πλέον και αυτός σκληρά ελαστικά. Νομίζω ότι στο σημείο αυτό όλοι κατάλαβαν ότι ο αγώνας είχε τελειώσει. Εκτός βέβαια αν ξαναέβγαινε άλλο ένα αυτοκίνητο ασφαλείας για να δώσει στον Verstappen την ευκαιρία για να διεκδικήσει κάτι. Την ευκαιρία την έδωσε ο Sebastian Vettel, που έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου στον 24ο γύρο και χτύπησε στις μπαριέρες. Το χτύπημα δεν ήταν δυνατό, αλλά το μονοθέσιο και τα θραύσματα από την εμπρός πτέρυγα έμειναν μέσα στην πίστα και έτσι το αυτοκίνητο ασφαλείας έκανε για δεύτερη φορά την εμφάνισή του. Στην επανεκκίνηση ο Leclerc αντιμετώπισε τον μοναδικό κίνδυνο ολόκληρου του Σαββατοκύριακου. “Στην προτελευταία στροφή προσπάθησα να κρατήσω τον ρυθμό μου μένοντας στα αριστερά, αλλά τα λάστιχά που δεν είχαν προλάβει να ζεσταθούν δεν με κράτησαν και έχασα πολύ χρόνο”, δήλωσε. Ο Verstappen βρέθηκε στη γραμμή προσπέρασης της Ferrari, αν και ίσως όχι τόσο κοντά όσο προσπαθούσε. Τα ελαστικά του ήταν πιο κρύα από την ιδανική κατάσταση και πίστευε ότι ο λόγος γι’ αυτό ήταν ότι το αυτοκίνητο ασφαλείας της Aston – το οποίο εναλλάσσεται με ένα της Mercedes από αγώνα σε αγώνα, δεν ήταν αρκετά γρήγορο. “Μπήκαμε στην τελευταία στροφή και μπορούσα να δω τον Charles να υποστρέφεται, οπότε είπα εντάξει, θα κάνω λίγο πιο πίσω και θα πάρω μια καλύτερη γραμμή, αλλά δεν υπήρχε καθόλου πρόσφυση”, δήλωσε ο Verstappen. Μέσα σε τρεις στροφές η γόμα της Ferrari είχε επανέλθει – και απομακρύνθηκε και πάλι με πάνω από μισό δευτερόλεπτο ανά γύρο.
Ευνοημένος από το αυτοκίνητο ασφαλείας ήταν και ο Russell ο οποίος μπήκε για αλλαγή ελαστικών περνώντας στην 3η θέση μπροστά από του Alonso, Perez και Hamilton. Ο Alonso δεν μπήκε για αλλαγή καθώς είχε εκκινήσει με τα hard ελαστικά. Το Σαββατοκύριακο για τον Αλόνσο ήταν ένα Σαββατοκύριακο χαμένων ευκαιριών, χωρίς να φταίει ο ίδιος. Καταπληκτικός στις κατατακτήριες δοκιμές, θα μπορούσε ενδεχομένως να είχε βάλει την Alpine στη δεύτερη θέση, αν δεν είχε σπάσει ένας μικρός ελαστικός δακτύλιος στο σύστημα της υδραυλικής εγκατάστασης καθώς έτρεχε στη στροφή 11 στο Q3. Η απώλεια πίεσης που προέκυψε έθεσε το σύστημα σε κατάσταση εκτός λειτουργίας – την πιο ακατάλληλη στιγμή, με το μονοθέσιο να βρίσκεται γεμάτο στην είσοδο της στροφής. Από εκεί και πέρα συναντήθηκε με τις μπαριέρες.Καλός αγώνας για τις δύο McLaren, που κατέλαβαν τις θέσεις 5-6 με τους Lando Norris και Daniel Ricciardo, ενώ τη βαθμολογούμενη δεκάδα συμπλήρωσαν οι Esteban Ocon, Valtteri Bottas, Gasly και Alex Albon.
Στα αξιοπερἰεργα του αγώνα εἰναι ότι ο Leclerc είχε ζητήσει να πάει για τον ταχύτερο γύρο και τον επιπλέον βαθμό που κερδίζει. Ο μηχανικός του ήταν αντίθετος, με το σκεπτικό ότι τον είχε ήδη στην κατοχή του και δεν πίστευε ότι κάποιος θα τον ξεπερνούσε.Στον τελευταίο γύρο, ο Leclerc αγνόησε αυτή τη συμβουλή και μείωσε το προηγούμενο ρεκόρ του κατά μερικά δέκατα. Αν δεν το είχε κάνει, ο τελευταίος γύρος του Alonso θα του είχε στερήσει τον βαθμό. Ο Leclerc βρίσκεται ήδη 34 βαθμούς μπροστά στο πρωτάθλημα. “Είναι δύσκολο να σκέφτεσαι το πρωτάθλημα μετά από μόλις τρεις αγώνες, αλλά αυτό είναι ο στόχος μας”, κατέληξε. “Αν παραμείνουμε σε αυτό το επίπεδο, προφανώς θα έχουμε πιθανότητες για το πρωτάθλημα, κάτι που είναι σπουδαίο μετά τα δύο τελευταία χρόνια”.
O επόμενος αγώνας είναι προγραμματισμένος για τις 24 Απριλίου (Κυριακή του Πάσχα) στην πίστα της Ίμολα.