Όσοι αναζητούν ένα οικογενειακό ηλεκτρικό αυτοκίνητο, θα διαπιστώσουν ότι το Kia EV6 ταιριάζει ως επιλογή τους. Η αξιόπιστη αυτονομία των 300 και πλέον χιλιομέτρων, η δυνατότητα γρήγορης φόρτισης και ο αξιοπρεπής στάνταρ εξοπλισμός του σημαίνουν ότι το κορεατικό crossover είναι ένα από τα καλύτερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα που μπορείτε να αγοράσετε τώρα. Το EV6 είναι το πρώτο ηλεκτροκίνητο αυτοκίνητο που αναπτύχθηκε από την Kia και βασίζεται στην ολοκαίνουργια Electric-Global Modular Platform (E-GMP), αν και δεν θα μείνει μόνο του για πολύ, καθώς η εταιρεία σχεδιάζει να λανσάρει άλλα επτά μοντέλα πάνω στην ίδια πλατφόρμα,την E-GMP, μέσα στα επόμενα πέντε χρόνια.Το EV6 είναι περισσότερο ένα σπορ οικογενειακό crossover παρά ένα παραδοσιακό SUV, αλλά έχει να αντιμετωπίσει στον ανταγωνισμό, το μηχανικά παρόμοιο Hyundai Ioniq 5, το Ford Mustang Mach-E, το Skoda Enyaq και το Volkswagen ID.4. Ωστόσο, η Kia επιδιώκει σίγουρα με το EV6 να στοχεύσει και σε εκείνους που μπορεί να σκέφτονται ένα Audi Q4 e-tron, ένα Polestar 2 ή ένα Tesla Model 3.
Δείτε τον τρόπο που η Kia ανακοινώνει το νέο ηλεκτρικό μοντέλο EV6 GT
Το EV6 εκτός από την κομψή και στιλάτη εμφάνισή του είναι επίσης εξαιρετικό στην οδήγηση, με τα μοντέλα GT να προσφέρουν αξιόλογες γρήγορες επιδόσεις. Η διάθεση του ΚΙΑ EV6 στην Ελλάδα ξεκινά με δύο πισωκίνητες εκδόσεις 170 και 229 ίππων αντίστοιχα. Τα επίπεδα εξοπλισμού περιορίζονται στις εκδόσεις Platinum, Titanium και GT-line με το GT να αποτελεί αυτόνομο μοντέλο μέσα στο 2022. Μην ξεγελιέστε και νομίζετε ότι οι προδιαγραφές της Platinum έκδοσης είναι φτωχές. Διαθέτει γενναιόδωρο στάνταρ εξοπλισμό που περιλαμβάνει ζάντες 19 ιντσών, προβολείς LED, δερμάτινες επενδύσεις, θερμαινόμενα μπροστινά καθίσματα, διπλές κυρτές οθόνες 12,3 ιντσών, ενσωματωμένο δορυφορικό σύστημα πλοήγησης, κάμερα οπισθοπορείας και συνδεσιμότητα Apple CarPlay και Android Auto. Παρόλο που βρίσκεται στην ίδια πλατφόρμα ηλεκτρικών αυτοκινήτων E-GMP με το Hyundai Ioniq 5, το EV6 έχει πιο σπορ αίσθηση.Υπάρχει μπροστινή ανάρτηση MacPherson ενώ το EV6 έχει ελαφρώς πιο σκληρή ρύθμιση από τον κορεάτη ξάδελφό του. Επίσης, δεν είναι τόσο ψηλό, οπότε επωφελείται από χαμηλότερο κέντρο βάρους. Η Kia έθεσε στους σχεδιαστές της, την πρόκληση να δημιουργήσουν ένα οικογενειακό αυτοκίνητο με μηδενικές εκπομπές ρύπων που να προσφέρει μεγάλη εμβέλεια και δυνατότητα εξαιρετικά γρήγορης φόρτισης, μαζί με μια ευρύχωρη γεμάτη τεχνολογία καμπίνα επιβατών και μια κομψή εξωτερική σχεδίαση. Τα κατάφερε; Η απάντηση δεν μπορεί παρά να είναι ένα ηχηρό ναι. Το ΚΙΑ EV6 αποτελεί μια κορυφαία επιλογή αγοράς EV.
Το EV6 προσφέρεται σε μία γκάμα πισωκίνητων και τετρακίνητων εκδόσεων, ενώ στον ζωτικής σημασίας τομέα της αυτονομίας την απάντησή της η Kia τη δίνει με δύο εκδόσεις μπαταριών: τη Standard Range των 58,0 kWh και τη LongRange με την ενεργειακή χωρητικότητα των 77,4 kWh. Στην καρδιά του Kia EV6 χτυπά μια ενεργειακά πυκνή μπαταρία νικελίου-κοβαλτίου-μαγγανίου, διαθέσιμη σε δύο μεγέθη (58,0 kWh και 77,4 kWh). Αυτό το πακέτο χαμηλά τοποθετημένο και κάτω από το δάπεδο προσφέρει ενέργεια σε διατάξεις ηλεκτροκινητήρων για εκδόσεις με πίσω κίνηση (RWD) και κίνηση σε όλους τους τροχούς (AWD) με την ισχύ να κυμαίνεται μεταξύ 167 και 576 ίππων (έκδοση GT – διαθέσιμη μέσα στο 2022). Με μήκος του να είναι 4.680 χιλιοστά και πλάτος 1.880 χιλιοστά, το EV6 είναι 31 χιλιοστά μακρύτερο από ένα Skoda Enyaq, αν και το πλάτος είναι σχεδόν ίδιο. Σε σύγκριση με ένα συνηθισμένο οικογενειακό hatchback όπως το Volkswagen Golf, το EV6 προσφέρει επιπλέον 396 χιλιοστά σε μήκος και 91 χιλιοστά σε πλάτος, αν και είναι μόλις 59 χιλιοστά ψηλότερο. Ο οδηγός και ο συνοδηγός δεν θα έχουν κανένα πρόβλημα να βρουν αρκετό χώρο για να βολευτούν, αν και οι ψηλότεροι επιβάτες στο πίσω μέρος θα πληρώσουν το τίμημα για την κομψή, σπορ εμφάνιση του EV6, επειδή η χαμηλότερη γραμμή οροφής επηρεάζει ελαφρώς το χώρο για το κεφάλι. Το επίπεδο δάπεδο βοηθάει όμως στη δημιουργία περισσότερου χώρου για τα πόδια, αφού δεν υπάρχει υπερυψωμένο κεντρικό τούνελ.
Με την πλατφόρμα E-GMP που θα χρησιμοποιηθεί σε μια σειρά νέων αμιγώς ηλεκτρικών μοντέλων της Kia τα επόμενα χρόνια, το EV6 θα αποδειχθεί αξιόπιστο αυτοκίνητο. Τα σχόλια των πελατών στην έρευνα Driver Power του 2021 ήταν ιδιαίτερα θετικά για την Kia ως κατασκευαστή (ψηφίστηκε στη 2η θέση μεταξύ 29 εταιρειών), όπου η αξιοπιστία και η ποιότητα κατασκευής αναδείχθηκαν ως ισχυρά σημεία σε όλες τις σειρές μοντέλων της. Η τεχνολογία που χρησιμοπιεί το EV6 είναι επίσης ένα χαρακτηριστικό που to k;anei kai jexvr;izei. To ταμπλό αποτελείται από δύο κυρτές οθόνες 12,3 ιντσών, η μία είναι ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων και η άλλη ελέγχει το σύστημα ενημέρωσης και ψυχαγωγίας. Είναι ένας έξυπνος σχεδιασμός που εξοικονομεί χώρο και λειτουργεί καλά. Το Kia EV6 μοιράζεται την ίδια αρχιτεκτονική E-GMP με το Hyundai Ioniq 5, αν και προσφέρει μια πιο σπορτίφ σχεδίαση και ρύθμιση της οδήγησής του. Παρά την σπορτίφ οδήγηση, το EV6 παραμένει ένα άνετο οικογενειακό αυτοκίνητο με σχεδόν ελάχιστο θόρυβο από τον ηλεκτροκινητήρα να περνά στην καμπίνα των επιβατών. Τα πίσω καθίσματα αναδιπλώνονται σε διαμόρφωση 60:40 και περιλαμβάνουν μια θύρα για τη φόρτωση μεγαλύτερων αντικειμένων, ενώ υπάρχουν θύρες φόρτισης USB και φωνητικός έλεγχος για τη λειτουργία Apple CarPlay. Η λειτουργία Vehicle to Load (V2L) είναι μια ωραία ιδέα που επιτρέπει στο EV6 να χρησιμοποιείται για την τροφοδοσία ή τη φόρτιση συσκευών (μέσω ενός τριπολικού βύσματος), όπως φορητοί υπολογιστές, τηλέφωνα ή ακόμη και εξοπλισμός για κάμπινγκ όταν βρίσκεστε μακριά σε ένα ταξίδι.
Δεν υπάρχει διαφορά στη μέγιστη ταχύτητα μεταξύ των πισωκίνητων και των τετρακίνητων μοντέλων, καθώς και τα δύο φτάνουν τα 114 km/h. Η διαφορά μεταξύ των δύο όταν καλύπτουν το σημείο αναφοράς 0-62 km/h είναι πιο έντονη, με το πισωκίνητο αυτοκίνητο των 226 ίππων να επιτυγχάνει χρόνο 7,3 δευτερολέπτων και την έκδοση AWD των 321 ίππων να είναι πάνω από δύο δευτερόλεπτα ταχύτερη, στα 5,2 δευτερόλεπτα. Φυσικά, η ισχύ είναι σημαντική, αλλά η αύξηση της ροπής από τα 350Nm στα 605Nm βοηθάει στην απόδοση της επιπλέον δύναμης από στάση. Παραμένοντας στο ηλεκτρικό σύστημα κίνησης αξίζει να σημειώσουμε ότι το Kia EV6 έχει δυνατότητα φόρτισης σε συσκευές συνεχούς ρεύματος (DC) στα εντυπωσιακά 350 kW. Κάτι που σημαίνει ότι μπορεί κανείς να φορτίσει τη μπαταρία του από το 10% έως το 80% σε μόλις 18 λεπτά. Ενώ με φόρτιση διαρκείας μόλις 4 λεπτών το EV6 μπορεί να αποκτήσει αυτονομία 100 χιλιομέτρων. Η ίδια διαδικασία σε φορτιστή 50kW θα διαρκέσει 73 λεπτά. Δείτε το EV6 για αυτό που είναι. Ένα γρήγορο οικογενειακό αμιγώς ηλεκτρικό αυτοκίνητο . Το EV6 είναι πραγματικά μια εξέλιξη ορόσημο που έχει σχεδιαστεί εξαρχής για να κάνει την ηλεκτρική μετακίνηση διασκεδαστική, βολική και προσιτή συνδυάζοντας μια εξαιρετικά εντυπωσιακή πραγματική αυτονομία οδήγησης, εξαιρετικές δυνατότητες γρήγορης φόρτισης, ένα ευρύχωρο εσωτερικό υψηλής τεχνολογίας και μια πραγματικά ανταποδοτική οδηγική εμπειρία. Το EV6 είναι ένα συναρπαστικό σημάδι του τι πρόκειται να έρθει ακόμα στην εξελισσόμενη ηλεκτροκίνητη γκάμα της ΚΙΑ.