Έως το 2030 σχεδιάζουμε να διαθέτουμε στην αγορά μόνο αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα και ως το 2040 σκοπεύουμε να είμαστε μία κλιματικά ουδέτερη εταιρεία. Αυτός ο ξεκάθαρος οδικός χάρτης προς την αποκλειστική ηλεκτροκίνηση αντιπροσωπεύει ένα από τα πιο φιλόδοξα πλάνα μετασχηματισμού μεταξύ όλων των μεγάλων κατασκευαστών. Προκειμένου να υπογραμμίσουμε τη δέσμευσή μας σε αυτούς τους στόχους, σήμερα, στην Κλιματική Εβδομάδα της Νέας Υόρκης, ανακοινώνουμε τον τερματισμό της παραγωγής όλων των πετρελαιοκίνητων μοντέλων Volvo έως τις αρχές του 2024. Σε λίγους μήνες από τώρα, θα έχει κατασκευαστεί το τελευταίο Volvo με κινητήρα diesel, κάτι που καθιστά τη Volvo Cars έναν από τους πρώτους καταξιωμένους κατασκευαστές που κάνει αυτό το βήμα. Αυτό το ορόσημο έρχεται ως συνέχεια της απόφασης που πήραμε πέρυσι να σταματήσουμε την εξέλιξη νέων κινητήρων εσωτερικής καύσης. Τον Νοέμβριο του 2022 πουλήσαμε το μερίδιό μας στη Aurobay, την κοινοπραξία που περιλάμβανε όλα τα εναπομείναντα περιουσιακά στοιχεία μας που συνδέονταν με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Πλέον, δεν διαθέτουμε ούτε μία κορόνα από τον προϋπολογισμό μας για Έρευνα και Ανάπτυξη (R&D) στην εξέλιξη νέων κινητήρων εσωτερικής καύσης. «Τα ηλεκτρικά συστήματα κίνησης είναι το μέλλον μας και υπερτερούν σε σχέση με τους κινητήρες εσωτερικής καύσης: παράγουν λιγότερο θόρυβο, λιγότερους κραδασμούς, έχουν μικρότερο κόστος service για τους πελάτες μας και μηδενικές εκπομπές ρύπων», δηλώνει ο Jim Rowan, Διευθύνων Σύμβουλος της Volvo Cars. «Είμαστε απολύτως προσηλωμένοι στη δημιουργία μιας ευρείας σειράς premium, αμιγώς ηλεκτρικών αυτοκινήτων που προσφέρουν όλα όσα οι πελάτες μας προσδοκούν από ένα Volvo – και αποτελούν κλειδί για την ανταπόκρισή μας στην κλιματική αλλαγή.»
Επείγουσα ανάγκη για δράση
Δεσμευόμαστε αποκλειστικά στην ηλεκτροκίνηση γιατί αυτό είναι το σωστό. Η έκθεση Global Climate Stocktake που δημοσιεύτηκε πρόσφατα από τον ΟΗΕ υπογραμμίζει τον κλιματικό συναγερμό που αντιμετωπίζει η ανθρωπότητα, καθώς και την ανάγκη για ανάληψη δράσης. «Αυτό που ο κόσμος χρειάζεται τώρα, σε αυτό το κρίσιμο σημείο για τον πλανήτη μας και την ανθρωπότητα, είναι ηγεσία», λέει ο ο Jim Rowan. «Είναι καιρός η βιομηχανία και οι πολιτικοί ηγέτες να είναι δυναμικοί και αποφασιστικοί και να παράγουν ουσιαστικές πολιτικές και δράσεις στη μάχη εναντίον της κλιματικής αλλαγής. Εστιάζουμε στην εκτέλεση του μέρους που μας αναλογεί και ενθαρρύνουμε τους συνεργάτες μας, καθώς και τους πολιτικούς ηγέτες ανά τον κόσμο να πράξουν το ίδιο.» Προκειμένου να δώσει μεγαλύτερη έμφαση σε αυτό το σημείο, ο Επικεφαλής Βιωσιμότητας της Volvo Cars, Anders Kärrberg (Άντερς Κέρμπεργκ), θα παρευρεθεί σε εκδήλωση που οργανώνει η Συμμαχία Accelerating to Zero (A2Z) στη φετινή Κλιματική Εβδομάδα της Νέας Υόρκης. Έχοντας ιδρυθεί στη σύνοδο κορυφής για το κλίμα COP27, η Συμμαχία A2Z αποτελεί μία πολυσυμμετοχική πλατφόρμα για όσους έχουν υπογράψει -και ανήκουμε σε αυτούς- τη Διακήρυξη της Γλασκώβης για Οχήματα Μηδενικών Εκπομπών. Η πλατφόρμα A2Z μάς επιτρέπει να συνεργαζόμαστε και να συντονίζουμε τις δράσεις μας με άλλους, στην κατεύθυνση υλοποίησης του συλλογικού στόχου της συμμαχίας που προβλέπει ότι «έως το 2040 -και όχι αργότερα από το 2035 στις μεγάλες αγορές- το σύνολο των πωλήσεων νέων αυτοκινήτων και van θα αφορά οχήματα με μηδενικές εκπομπές». Παρόλο που ο δικός μας στόχος για την ηλεκτροκίνηση είναι πιο φιλόδοξος σε σχέση με τον παραπάνω, ελπίζουμε να επηρεάσουμε άλλες εταιρείες να τολμήσουν να αναλάβουν δράση για την κλιματική αλλαγή, μέσω της σημερινής ανακοίνωσης για τους κινητήρες diesel, αλλά και της συμμετοχής μας στις συζητήσεις του A2Z και σε άλλες συγκεντρώσεις στην Κλιματική Εβδομάδα της Νέας Υόρκης.
Μεταβαλλόμενη προοπτική
Η απόφασή μας να καταργήσουμε εντελώς τους κινητήρες diesel έως τις αρχές του 2024 αποτυπώνει το πόσο γρήγορα αλλάζουν τόσο η αυτοκινητοβιομηχανία όσο και η ζήτηση των πελατών εξαιτίας της κλιματικής κρίσης. Μόλις τέσσερα χρόνια πριν, οι κινητήρες πετρελαίου ήταν η βασική πηγή εσόδων μας στην Ευρώπη, όπως και για τους περισσότερους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Στην πλειοψηφία τους, τα αυτοκίνητα που διαθέσαμε στην ευρωπαϊκή ήπειρο το 2019 εφοδιάζονταν με κινητήρα diesel, ενώ τα ηλεκτροκίνητα μοντέλα μόλις είχαν αρχίσει να αφήνουν το αποτύπωμά τους. Από τότε, αυτή η τάση έχει αντιστραφεί σε μεγάλο βαθμό, λόγω της μεταβολής στη ζήτηση, των αυστηρότερων κανονισμών για τους ρύπους, καθώς και της προσήλωσής μας στην ηλεκτροκίνηση. Η πλειοψηφία των πωλήσεών μας στην Ευρώπη πλέον αποτελείται από ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα, είτε με αμιγώς ηλεκτρικό είτε με plug-in υβριδικό σύστημα κίνησης. Ο μικρότερος αριθμός αυτοκινήτων diesel στους δρόμους έχει επίσης θετική επίδραση στην ποιότητα του αέρα στις πόλεις. Παρόλο που οι κινητήρες πετρελαίου εκπέμπουν λιγότερο CO2 από τους κινητήρες βενζίνης, έχουν μεγαλύτερες εκπομπές αερίων όπως τα οξείδια του αζώτου (NOx) που επιδρούν αρνητικά στην ποιότητα του αέρα, ιδίως στις πυκνοκατοικημένες περιοχές.