Η ιαπωνική αυτοκινητοβιομηχανία δήλωσε  ότι θα δαπανήσει 36 δισεκατομμύρια ευρώ για την ηλεκτροκίνηση τα επόμενα 10 χρόνια, και θα περιλαμβάνει την κατασκευή της δικής της αρχιτεκτονικής ηλεκτροκίνησης. Κατά την επόμενη δεκαετία, η Honda θα επενδύσει επίσης περίπου 58 δισεκατομμύρια ευρώ στην έρευνα και την ανάπτυξη καθώς επίσης και στη δημιουργία μιας πιλοτικής γραμμής για την παραγωγή μπαταριών στερεάς κατάστασης, μια επένδυση ύψους 315 εκατομμύρια ευρώ περίπου και θα επιταχύνει περαιτέρω την έρευνα με στόχο να ξεκινήσει την πιλοτική παραγωγή την Άνοιξη του 2024.  Η Honda σχεδιάζει να παρουσιάσει στην Ιαπωνία μέχρι το 2024 ένα φτηνό μίνι-EV μοντέλο για εμπορική χρήση στην τιμή των 8.000 δολαρίων. Μέχρι το ίδιο έτος στη Βόρεια Αμερική, η Honda σχεδιάζει επίσης να παρουσιάσει δύο μεσαίου έως μεγάλου μεγέθους EV μοντέλα – ένα Honda Prologue SUV και ένα Acura SUV – τα οποία είναι σε διαδικασία τελειοποίησης σε συνεργασία με τη General Motors σε τιμές που θα είναι ανταγωνιστικές σε σχέση με το κόστος των αυτοκινήτων με κινητήρα εσωτερικής καύσης.

Honda CEO Toshihiro Mibe

Για το λόγο αυτό η  Honda ανακοίνωσε τη συνεργασία της με την GM για την από κοινού ανάπτυξη ηλεκτρικών οχημάτων μέχρι το 2027 στη Βόρεια Αμερική, χρησιμοποιώντας την πλατφόρμα Ultium της GM, με το κόστος για κάθε αυτοκίνητο περίπου στα  30.000 δολάρια.Η αυτοκινητοβιομηχανία αναφέρει επίσης ότι θα κατασκευάσει μια ειδική γραμμή παραγωγής EV στη Βόρεια Αμερική. Επιπλέον ο Toshihiro Mibe, διπλασίασε την προηγούμενη δέσμευση της Honda να λανσάρει 10 νέα EV μοντέλα στην Κίνα στο πλαίσιο της σειράς e:N μέχρι το 2027, με δύο μοντέλα να ξεκινούν τις πωλήσεις το 2022. Η Honda σχεδιάζει να κατασκευάσει  ένα ειδικό εργοστάσιο EV στην Guangzhou και τη Wuhan για να υποστηρίξει την παραγωγή σε μία από τις πιο σημαντικές αγορές της. Μέσω αυτών των πρωτοβουλιών, η Honda σχεδιάζει να κυκλοφορήσει 30 ηλεκτρικά μοντέλα σε όλο τον κόσμο μέχρι το 2030, με μία πλήρη γκάμα από μικρά EV επαγγελματικής χρήσης μέχρι μοντέλα ναυαρχίδες, με προβλεπόμενο όγκο παραγωγής πάνω από 2 εκατομμύρια μονάδες ετησίως.

Η Honda προσπαθεί να προσφέρει μεγαλύτερη αξία όχι μόνο με το καθένα από τα προϊόντα της, αλλά και όταν διάφορα προϊόντα Honda διασυνδέονται και πέραν των προϊοντικών πεδίων τους. Έτσι ενώ η Honda θα στηριχθεί στη συνεργασία της με την GM για να χρησιμοποιήσει την αρχιτεκτονική Ultium και την πλατφόρμα EV, η αυτοκινητοβιομηχανία σκοπεύει να δημιουργήσει τη δική της αρχιτεκτονική ενισχύοντας τις δυνατότητες λογισμικού της. Το κλειδί για την επίτευξη μιας τέτοιας διασύνδεσης είναι οι τεχνολογίες και τα πλαίσια, όπου η Honda τοποθετεί τα εξηλεκτρισμένα προϊόντα της ως “τερματικά” και συνδέει την ενέργεια και τις πληροφορίες που είναι αποθηκευμένες σε κάθε προϊόν με τους χρήστες τους και την κοινωνία. Ως εκ τούτου, η Honda θα εργαστεί για τη δημιουργία μιας διατομεακής συνδεδεμένης πλατφόρμας, που θα δημιουργήσει νέα αξία για τους πελάτες της. Την πλατφόρμσ  Honda e: Architecture, η εταιρεία σχεδιάζει να την παρουσιάσει το 2026.

Honda Prologue SUV

Στους τομείς τεχνολογιών ηλεκτροκίνησης, συμπεριλαμβανομένων των μπαταριών, του λογισμικού και των συνδεδεμένων τεχνολογιών για την επιτάχυνση των προσπαθειών ανάπτυξης της, η Honda θα επιδιώξει να αυξήσει σημαντικά τις δυνατότητες εξέλιξης που θα περιλαμβάνουν την ενίσχυση στρατολόγησης προσωπικού εκτός της Honda. Επίσης, στους τομείς αυτούς, η Honda θα επιδιώξει ενεργά διαβιομηχανικές συνεργασίες θα είναι μια πλατφόρμα EV που θα περιλαμβάνει τόσο ένα επίπεδο υλικού όσο και λογισμικού και θα είναι συνδεδεμένη με το cloud. Η βασική πρόκληση στην εποχή των ηλεκτρικών οχημάτων είναι η παγκόσμια προμήθεια μπαταριών. Η Honda υιοθετεί δύο βασικές προσεγγίσεις στη στρατηγική προμήθειας μπαταριών. Στόχος της αυτοκινητοβιομηχανίας είναι να εξασφαλίσει σταθερή προμήθεια μπαταριών ιόντων λιθίου σε κάθε περιοχή ενισχύοντας τις εξωτερικές συνεργασίες της.  Για να το υποστηρίξει αυτό, η Honda σκοπεύει να ενισχύσει την υφιστάμενη συνεργασία της με την CATL στην Κίνα και να προμηθεύεται μπαταρίες για τα mini EV της από την Envision AESC στην Ιαπωνία.

Για να επιταχύνει την ανεξάρτητη έρευνα και ανάπτυξη μπαταριών στερεάς κατάστασης, η Honda επενδύει περίπου 343 εκατομμύρια δολάρια  για την κατασκευή μιας πιλοτικής γραμμής παραγωγής. Η Honda ελπίζει ότι θα ξεκινήσει την παραγωγή μέχρι την άνοιξη του 2024 και θα υιοθετήσει τις μπαταρίες επόμενης γενιάς σε μοντέλα που θα παρουσιαστούν μετά το 2025.Παράλληλα με τις προκλήσεις στο δρόμο για την ανθρακική ουδετερότητα και την ηλεκτροκίνηση, η Honda ανέκαθεν είχε το πάθος να προσφέρει απόλαυση στους πελάτες της. Η “χαρά της οδήγησης” θα αποτελεί συστατικό των μοντέλων Honda ακόμα και στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.  και η Honda θα παρουσιάσει σε όλο τον κόσμο δύο σπορ μοντέλα, μία ειδική έκδοση και ένα μοντέλο ναυαρχίδα, που θα ενσαρκώνουν το παγκόσμιο σπορ πνεύμα και τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά της Honda.

Περισσότερες πληροφορίες εδώ: Honda, Sarakakis