Τη δεύτερη εφετινή νίκη του, μετά από αυτή στη Σαουδική Αραβία, και συνολικά 22η στην καριέρα του στην F1 πανηγύρισε ο Max Verstappen. Ο Ολλανδός παγκόσμιος πρωταθλητής επικράτησε στο γκραν πρι της Emilia Romagna που έγινε στην πίστα της Ίμολα, ενώ η Red Bull πανηγύρισε το «1-2», καθώς δεύτερος τερμάτισε ο Sergio Perez με το άλλο μονοθέσιο της αυστριακής ομάδας.Την τριάδα του βάθρου συμπλήρωσε ο Lando Norris με McLaren, αφού ο -πρωτοπόρος της κατάταξης των οδηγών- Charles Leclerc με Ferrari, ο οποίος ήταν στην τρίτη θέση και πίεζε στο «κυνήγι» του Perez , έχασε στον 54ο γύρο τον έλεγχο του μονοθεσίου του και χτύπησε στις μπαριέρες, με αποτέλεσμα να μπει στα πιτ για αλλαγή εμπρός πτέρυγας και να «πέσει» στην ένατη θέση, πριν «αναρριχηθεί» στην έκτη. Ο Verstappen κράτησε την πρώτη θέση στην εκκίνηση του αγώνα που έγινε με ενδιάμεσα ελαστικά, αλλά ο Leclerc δεν ξεκίνησε καλά, με αποτέλεσμα να πέσει τέταρτος πίσω και από τους Perez και Norris, την ώρα που Sainz και Ricciardo είχαν επαφή, με αποτέλεσμα ο Ισπανός οδηγός της Ferrari να εγκαταλείψει. Ο Leclerc προσπάθησε να ανακτήσει τη δεύτερη θέση και πέρασε τον Norris, ωστόσο, στην προσπάθειά του να πιέσει για να φτάσει τον Perez , «καβάλησε» ένα κερμπ και έχασε τον έλεγχο της Ferrari του, με αποτέλεσμα το μονοθέσιο να χτυπήσει στις μπαριέρες και να προκληθεί ζημιά στην εμπρός πτέρυγα, εξέλιξη που κατέστρεψε τον αγώνα του Μονεγάσκου. Έτσι, οι οδηγοί της Red Bull έφτασαν εύκολα στο «1-2» και μείωσαν την απόσταση που τους χωρίζει από τους «κόκκινους» στις βαθμολογίες οδηγών και κατασκευαστών, ενώ ο Norris χάρισε στη McLaren το πρώτο βάθρο της για φέτος. Αξίζει να σημειωθεί ότι στον 40ό γύρο ο Verstappen «έριξε» γύρο στον Lewis Hamilton , με τον επτάκις παγκόσμιο πρωταθλητή να καταλαμβάνει την 13η θέση, ενώ ο Ολλανδός πήρε και τον επιπλέον βαθμό για τον ταχύτερο γύρο. Άξιο αναφοράς και το γεγονός ότι η Aston Martin πήρε τους πρώτους βαθμούς της για φέτος, καθώς βαθμολογήθηκαν και τα δύο μονοθέσιά της.Με τους Verstappen και Leclerc να μην αποτελούν έκπληξη, θα εστιάσουμε περισσότερο στους κερδισμένους και στους χαμένους του αγώνα της Ίμολα.

Οι κερδισμένοι…

Verstappen and Red Bull

Ίσως δεύτερο πιο παραγωγικό Σαββατοκύριακο στην ιστορία της F1 – πίσω μόνο από το φινάλε της σεζόν του 2014 με τους διπλούς βαθμούς – ήταν ακριβώς η απάντηση που χρειαζόταν η Red Bull μετά την απογοήτευση που προκάλεσε η εγκατάλειψη του Verstappen στο GP Αυστραλίας. O Verstappen ολοκλήρωσε ιδανικά το τριήμερο στην Imola καθώς πέτυχε με άνεση τη δεύτερη νίκη της χρονιάς για τον ίδιο. Το εξαιρετικό αποτέλεσμα για την Red Bull ολοκλήρωσε ο Sergio Perez κάνοντας το «1-2» για την Αυστριακή ομάδα.  Όποια γόμα ελαστικών και αν διάλεγε – την ενδιάμεση, τη μεσαία ή τη μαλακή – ήταν σαφώς ένα βήμα μπροστά. Τον εξαιρετικό αγώνα για την Αυστριακή ομάδα ολοκλήρωσε ο Sergio Perez. Ο Μεξικανός πιλότος της Red Bull έδειξε για ακόμη μία φορά πόσο έμπειρος είναι καθώς κράτησε τον Leclerc σε απόσταση και προσπέρασε τη Ferrari όταν χρειάστηκε ολοκληρώνοντας το «1-2» για την ομάδα του. Η Red Bull είναι πλέον δεύτερη στο πρωτάθλημα κατασκευαστών (μετά το σπριντ του Σαββάτου) και έχει καλύψει πολύ μεγάλο έδαφος από τη Ferrari. Υπάρχει ακόμα πολλή δουλειά να γίνει στην κατάταξη των οδηγών, αλλά ο Max Verstappen έστειλε ένα ηχηρό μήνυμα.

Lando Norris

Η εντυπωσιακή αλλά αρκετά τυχερή τρίτη θέση στις κατατακτήριες δοκιμές της Παρασκευής θα ήταν η καλύτερη δυνατή εμφάνιση για τον Lando Norris και τη McLaren στην Imola, και όλοι τηρουμένων των καταστάσεων θα ήταν ευχαριστημένοι. Αποδείχθηκε όμως ότι ήταν η αρχή ενός υπέροχου Σαββατοκύριακου που κατέληξε στο πρώτο βάθρο του 2022 για μια ομάδα που βρισκόταν σε αρκετά δύσκολη κατάσταση στο τέλος των δοκιμών και κατά την έναρξη της σεζόν μόλις πριν από ένα μήνα. Μπορεί η Ferrari να χάρισε αυτό το βάθρο στον Norris αλλά ο Norris και η μισή του McLaren ήταν εκείνοι που κράτησαν την ψυχραιμία τους και έκαναν τα πράγματα να συμβούν όταν οι άλλες ομάδες δεν μπορεσαν να το κάνουν. Τους άξιζε με το παραπάνω η διάκριση.

George Russell

Ο αγώνας του Russell κρίθηκε στην εκκίνηση, αλλά από εκεί και πέρα έδειξε ακριβώς αυτό που είχε αφήσει να εννοηθεί στα δεύτερα δοκιμαστικά του Σαββάτου το πρωί – ότι ο ρυθμός της Mercedes δεν ήταν καθόλου τόσο κακός όσο φαινόταν μόλις της δόθηκε λίγος καθαρός αέρας. Η Mercedes δεν μπορεί να είναι ικανοποιημένη μια και συνεχίζει να φαίνεται πιο αργή από τις McLaren και Alfa Romeo σε αγωνιστικό επίπεδο, αλλά το γεγονός ότι ο Russell μπόρεσε να συγκρατήσει τον Valtteri Bottas στους τελευταίους γύρους, κάνει την κατάκτηση της τέταρτης θέσης ακόμα πιο εντυπωσιακή. Ο μαχητικός Russell έδωσε ρεσιτάλ οδήγησης αξιοποιώντας στο έπακρο ένα μέτριο μονοθέσιο, την ώρα που ο teammate του Lewis Hamilton, προσπαθούσε σχεδόν τον μισό αγώνα να προσπεράσει τον Pierre Gasly και να ξεκολλήσει από την 14η θέση.

Yuki Tsunoda

Ο Τσουνόντα είναι ο οδηγός των ειδικών αποστολών. Μας έχει συνηθίσει να μετατρέπει τις άσχημες συνθήκες σε κάτι καλό μέσα σε αυτό το Σαββατοκύριακο. Έξω από το Q1 την Παρασκευή, μέχρι την πολλά υποσχόμενη 12η θέση μέσω του αγώνα σπριντ το Σάββατο. Φαινομενικά θα έπεφτε από τις πρώτες θέσεις, αλλά μόλις ενεργοποιήθηκε το DRS, και παρά το γεγονός ότι βρισκόταν σε μια ουρά έξι αγωνιστικών ο Tsunoda κατάφερε να προσπεράσει και άρχισε να ανοίγει δρόμο προς τα εμπρός. Ήταν κρίμα -αλλά όχι έκπληξη- που δεν μπόρεσε να κρατηθεί μπροστά από τον  Leclerc και να πάρει την έκτη θέση έκτος και όχι την έβδομη τελικά. Αυτή ήταν ίσως η δεύτερη καλύτερη οδήγηση του Tsunoda στην F1 μετά το 2021 στο Abu Dhabi. Επίσης, ξεπέρασε κατά κράτος τον Pierre Gasly.

Aston Martin

Η Aston Martin ξεκίνησε το 2022 με εντυπωσιακό τρόπο κερδίζοντας πολύτιμους βαθμούς, χάρη στις φιλότιμες προσπάθειες τόσο του Sebastian Vettel όσο και του Lance Stroll. Ο Vettel σκαρφάλωσε από νωρίς στην εξαιρετική όγδοη θέση, οδήγησε στη συνέχεια συντηριτικά για να εξασφαλίσει στο τέλος το καλύτερο αποτέλεσμά του έως τώρα μετά από το Μεξικό πέρυσι και να διορθώσει οριστικά τα λάθη ενός απαράδεκτου Σαββατοκύριακου στη Μελβούρνη. Ο Stroll έδειξε για άλλη μια φορά ότι η αυστηρά αμυντική του οδήγηση είναι ένα από τα ισχυρότερα προσόντα του και αυτό μεταφράστηκε σε μια 10η θέση για να ανεβάσει το σύνολο των βαθμών της Aston στους πέντε.

…και οι χαμένοι

Ferrari

Εκεί που φαινόταν ότι ο Carlos Sainz είχε επιστρέψει στο σωστό δρόμο, αφού είχε ανακάμψει στην τέταρτη θέση στο σπριντ, ήρθε η σύγκρουσης με τον Daniel Ricciardo πριν ακόμα συμπληρωθεί ένα αγωνιστικό χιλιόμετρο, με την Ferrari του να κολλά στην αμμοπαγίδα και το αυτοκίνητο ασφαλείας να κάνει την εμφάνιση του. Ακόμη όμως και με ένα μονοθέσιο εκτός αγώνα και τις Red Bull να είναι απλησίαστες, η Ferrari θα μπορούσε να κερδίσει μια θέση στο podium. Τότε ήρθε το λάθος που είδαμε όλοι στον 54ο γύρο από τον Leclerc, το οποίο σήμαινε ότι οι 15 βαθμοί για την τρίτη θέση έγιναν οκτώ για την έκτη θέση. Στο δικό της γήπεδο, σε μια πίστα όπου αναμενόταν πριν από το Σαββατοκύριακο να είναι ο πρωταγωνιστής (ακόμη και αν ο άστατος καιρός έκανε τη σειρά λιγότερο προβλέψιμη), αυτό ήταν κάθε άλλο παρά το Σαββατοκύριακο που θα ήλπιζε η Ferrari.

Lewis Hamilton

Ο Toto Wolff είχε δίκιο που ζήτησε συγγνώμη από τον Hamilton για την κατάσταση της Mercedes, μέσω του ασυρμάτου της ομάδας στο τέλος του αγώνα. Και υπήρχαν πολλές εξωτερικές συνθήκες που έπαιξαν ρόλο στο γεγονός ότι ο Hamilton ήταν κολλημένος σε όλο τον αγώνα και τερμάτισε αφήνοντάς μας όλους έκπληκτους στην 13η θέση. Αξιοσημείωτο είναι πάντως ότι στους δύο από του τέσσερις έως τώρα αγώνες όπου η Mercedes ήταν στα χειρότερά της ο Russell κατάφερε καλύτερα αποτέλεσμα από τον Hamilton. Αυτό δεν κολακεύει τον επτά φορές πρωταθλητή αυτή τη στιγμή. Μπορεί να θεωρεί ότι οι γνώμες που υποστηρίζουν ότι ο Russell είναι καλύτερος στο να διαχειρίζεται τις αγωνιστικές αντιξοότητες είναι κακή δημοσιογραφία, αλλά μετά από τέσσερις αγώνες δεν είναι αβάσιμη.

Daniel Ricciardo

Η McLaren φεύγει από την Ίμολα ικανοποιημένη από την απόδοσή της, αλλά σε ένα ακόμη Σαββατοκύριακο ο Ricciardo είδε τον αγώνα του να καταστρέφεται με δική του ευθύνη με αποτέλεσμα να δει την καρό σημαία τελευταίος. Η μόνη αξιοσημείωτη συνεισφορά του ήρθε όταν μπήκε πρώτος στα pits για slicks (που αποδείχθηκε ότι ήταν η σωστή στιγμή για να περάσει μπροστά)

Επόμενη στάση για τη Formula 1 είναι το GP του Μαϊάμι το οποίο θα διεξαχθεί στις 06-08 Μαΐου