Το επικό ντοκιμαντέρ του Sir David Attenborough “Planet Earth” χρειάστηκε πέντε χρόνια για να γυριστεί. Η διάθεση ενός τόσο μεγάλου χρονικού διαστήματος για την παραγωγή ήταν ένα τεράστιο ρίσκο, αλλά ευτυχώς εξελίχθηκε σε μια από τις πιο δημοφιλείς σειρές για τη φύση που έχουν γυριστεί ποτέ. Η Alfa Romeo Tonale είχε μια εξίσου μακρά περίοδο ανάπτυξης, αφού παρουσιάστηκε για πρώτη φορά σε μορφή concept car το 2019 και τώρα τρία χρόνια αργότερα είναι έτοιμη να βγει στην αγορά. Και ακριβώς όπως ο Sir David, η ιταλική μάρκα ελπίζει ότι ο χρόνος που διάθεσε για να προετοιμάσει την Tonale θα την αποζημιώσει. Οι προσδοκίες πάντως είναι υψηλές. Ως premium οικογενειακό SUV, η Tonale βρίσκεται στην κατηγορία με αυτοκίνητα όπως η BMW X1, το Range Rover Evoque και το Volvo XC40. Η Tonale όμως έχει έναν άσσο στο μανίκι της. Στην plug-in υβριδική μορφή της, έχει μεγαλύτερη ηλεκτρική αυτονομία από οποιονδήποτε από τις αντιπάλους της.


Η ηλεκτρική ενέργεια στο plug-in υβριδικό Tonale προέρχεται από μια μπαταρία 15,5 kWh, η οποία τροφοδοτεί έναν ηλεκτροκινητήρα 121 ίππων που κινεί τους πίσω τροχούς. Ένας βενζινοκινητήρας 1,3 λίτρων 178 ίππων είναι επίσης διαθέσιμος, ο οποίος κινεί τους μπροστινούς τροχούς, δίνοντας στη Tonale τετρακίνηση και συνολική ισχύ 271 ίππων. Αν αφήσετε όλη αυτή την ισχύ σε καθαρό δρόμο, θα φτάσετε στα 62 km/h σε 6,2 δευτερόλεπτα. Η φόρτιση διαρκεί 2,5 ώρες μέσω ενός σημείου φόρτισης 7,4kW, αλλά θα χρειαστεί μάλλον περισσότερο χρόνο μέσω μιας οικιακής πρίζας τριών ακίδωνΗ Tonale θα είναι επίσης διαθέσιμη ως  αυτοφορτιζόμενο υβριδικό σε μορφές 128 και 148 ίππων, που συνδυάζουν έναν βενζινοκινητήρα 1,5 λίτρων με έναν μικρό ηλεκτροκινητήρα 20 ίππων. Η Tonale μπορεί να αυτοφορτίζεται αλλά μόνο για μικρές αποστάσεις, όπως για παράδειγμαμέσα στην πόλη. Όποια έκδοση του Tonale και αν επιλέξετε, θα έχετε αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων.

Το εξωτερικό της Tonale παραμένει ως επί το πλείστον πιστό στο αρχικό concept car, αλλά το εσωτερικό της έχει υποβαθμιστεί κάπως για την παραγωγή. Ωστόσο, εξακολουθεί να διαθέτει όλη την τεχνολογία που πιθανότατα θα θέλετε: ένας ψηφιακός πίνακας οργάνων 12,3 ιντσών μπορεί να ρυθμιστεί ώστε να σας δείχνει τα πάντα, από πληροφορίες οδήγησης μέχρι το χάρτη δορυφορικής πλοήγησης, ενώ μια ξεχωριστή οθόνη αφής 10,25 ιντσών χειρίζεται το infotainment. Και, σε αντίθεση με ορισμένους ανταγωνιστές, δεν χρειάζεται να περάσετε από την οθόνη για να χειριστείτε τον κλιματισμό- κάτω από την οθόνη θα βρείτε φυσικά κουμπιά για το σκοπό αυτό, ώστε να μην χρειάζεται να βουτήξετε σε ένα ενοχλητικό μενού για να αλλάξετε τη θερμοκρασία εν κινήσει. Ορισμένες σχεδιαστικές λεπτομέρειες παραμένουν, όπως το κουμπί εκκίνησης του κινητήρα που βρίσκεται στο τιμόνι του αυτοκινήτου και ο επιλογέας DNA της Alfa Romeo για τον τρόπο οδήγησης (ο οποίος ρυθμίζει τις αντιδράσεις του αυτοκινήτου για μια πιο χαλαρή ή σπορ οδήγηση ανάλογα με τις προτιμήσεις σας) στην κεντρική κονσόλα. Άλλα σημαντικά σημεία περιλαμβάνουν ένα ασύρματο φορτιστή για το κινητό σας τηλέφωνο και ένα στερεοφωνικό σύστημα 14 ηχείων που αναπτύχθηκε από τη Harman Kardon. Η Tonale είναι εξίσου με τους ανταγωνιστές του ένα “έξυπνο αυτοκίνητο”: μπορεί να ελέγχει την ταχύτητά του και τη θέση του εντός της λωρίδας κυκλοφορίας στον αυτοκινητόδρομο, ενώ διαθέτει χαρακτηριστικά υποβοήθησης, όπως αναγνώριση πινακίδων κυκλοφορίας, σύστημα παρακολούθησης της κόπωσης του οδηγού και αυτόματο φρενάρισμα έκτακτης ανάγκης που μπορεί να αναγνωρίζει πεζούς και ποδηλάτες. Με ένα πορτμπαγκάζ 500 λίτρων – σημαντικά μεγαλύτερο από αυτό του Jeep Renegade, στο οποίο βασίζεται, η Tonale υπερτερεί τόσο τομε τους ανταγωνιστές του X1 όσο και του XC40.


ΑΡΕΣΕΙ
Εντυπωσιάζει ο χώρος αποσκευών με το ρυθμιζόμενο δάπεδο.
Τα σημεία isofix είναι εύκολα προσβάσιμα και εκτιμώ ότι ένα ζευγάρι παιδικά καθίσματα θα χωρέσουν άνετα στα πίσω καθίσματα.
Το πορτάκι που βρίσκεται πίσω από το μπράτσο στο χώρο των πίσω καθισμάτων που επιτρέπει να περάσουν τα πέδιλα του σκι από το πορτμπαγκάζ.
H μπροστινή μάσκα και τα φωτιστικά σώματα.
Οι ζάντες αλουμινίου, οι οποίες είναι ένα έργο τέχνης.
Οι ραφές στο ταμπλό.
Οι προσεγμένες σχεδιαστικές λεπτομέρειες, όπως οι μικρές ιταλικές τρίχρωμες σημαίες που είναι ενσωματωμένες στους δείκτες που είναι τοποθετημένοι στον καθρέφτη.
Η δυνατότητα USB για τα πίσω καθίσματα

ΔΕΝ ΑΡΕΣΕΙ
H παραγωγή και σε άλλα χρώματα. Όχι ότι δεν φαίνεται εκπληκτικό και σε άλλο χρώμα, αλλά εκτιμώ ότι ο πραγματικός λάτρης της Alfa Romeo θα επιλέξει το Alfa Red.
Δεν υπάρχει για τους alfisti η επιλογή χειροκίνητου κιβωτίου ταχυτήτων.

H Alfa Romeo Tonale αναμένεται να κυκλοφορήσει τέλη Ιουνίου την έκδοση των 130 ίππων και τον Σεπτέμβριο την έκδοση των 160 ίππων. Ένα μήνα αργότερα προγραμματίζεται η diesel έκδοση, ενώ η Plug-in Hybrid Q4 αναμένεται στο τέλος της χρονιάς.

https://www.alfaromeo.gr/