Το όνομα της Julia Fox εμφανίζεται παντού, αλλά ελάχιστοι γνωρίζουν ποια είναι ή γιατί φιγουράρει σε τίτλους και για ποιον λόγο διάφορα μεγάλα Μέσα, όπως οι New York Times και το Rolling Stone, έχουν γράψει longread κείμενα γι’ αυτήν.
Οι περισσότεροι την γνώρισαν – όπως και εγώ – μέσω της ταινίας “Uncut Gems” που είχε κυκλοφορήσει το 2019 στο Netflix. Το story διαδραματιζόταν στο Midtown του Manhattan και αφορούσε τον αγώνα επιβίωσης του Howard, ενός κοσμηματοπώλη (Adam Sandler) που τζογάρει – ποντάρει – ρισκάρει τα πάντα, για να κερδίσει οτιδήποτε θα ικανοποιήσει την ασταμάτητη αίσθηση ηδονής που νιώθει όταν η αδρεναλίνη κυριεύει το σώμα του ενώ βρίσκεται σε κίνδυνο. Ένα σπάνιο πέτρωμα με διαμάντια έρχεται στα χέρια του και αυτό – σε μια τρελή σκυταλοδρομία – αλλάζει χέρια ανάμεσα σε παίχτες NBA (Kevin Garnett) και συνεργάτες του(LaKeith Stanfield), ενώ επηρεάζει όσους μαφιόζους και συγγενείς (Eric Bogosian) έχουν κάνει deals με τον Howard.
Η ταινία είχε ταχύτατους ρυθμούς και μία εξαίσια κλειστοφοβική ατμόσφαιρα. Και ναι, ο Adam Sandler, ίσως, ήταν Οσκαρικός. Αλλά το αληθινό διαμάντι σε εκείνη την ταινία ήταν η Julia (Julia Fox) ως ερωμένη του Howard. Βασικά, ως ο εαυτός της.
Τα «μπουντρούμια» της ζωής της
Όταν ο Josh Safdie, μέσω του φίλου του Sebastian Bear-McClard (σύζυγος της Emily Ratajkowski), γνώρισε την Julia Fox στο café που δούλευε, δεν φανταζόταν πως ο ρόλος αυτός θα της ταίριαζε τόσο απόλυτα. Δεν τον έγραψε γι’ αυτήν, αλλά η ίδια τον προσάρμοσε επάνω της, προσθέτοντας συναισθηματικές καταστάσεις που είχε βιώσει και τελικά απογείωσε την ταινία.
Η ζωή της γεμάτη ατακτοποίητα όνειρα και άδειες αποσκευές. Η αίσθηση πολυτέλειας ήταν πάντα γι’ αυτήν οτιδήποτε βρίσκεται μακριά από την αφλογιστία. Σε ηλικία 6 χρονών έφυγε από την περιοχή της Lake Como στην Βόρεια Ιταλία που ζούσε με τον παππού της, για να βρει τον πατέρα της στην Νέα Υόρκη. Αυτός της έδειξε ποιο είναι το διαμέρισμα «σε περίπτωση που χαθείς» και κάπου εκεί η ξενάγηση τελείωσε.
«Είδα το διάσημο φωτεινό τούνελ και ένιωσα την ψυχή μου να ανυψώνεται από το σώμα μου». Ήταν 17 χρονών και είχε το πρώτο της κυριολεκτικό βίωμα θανάτου μετά από υπερβολική δόση ναρκωτικών, όπως είχε δηλώσει στην Huffington Post το 2017. Όταν τελείωσε το σχολείο, έκανε διάφορες τυπικές δουλειές αλλά έμαθε στην γειτονιά πως μια κοπέλα «έβγαζε περισσότερα» δουλεύοντας σε ένα μπουντρούμι «περίεργων σεξουαλικών προτιμήσεων» του East Village. Δεν ήθελε να ζήσει ως μια γυναίκα αφημένη στην μοίρα της και έτσι αποφάσισε να το δοκιμάσει. Δούλεψε ως dominatrix και η ενσάρκωση ρόλων όπως «αυτός που σε περιμένει, γουστάρει να τον δείρεις σαν να είσαι η μαμά του» την βοήθησε στο πρώτο βήμα υποκριτικής στο “Uncut Gems”.
Για εκείνη την περίοδο της ζωής της στα «μπουντρούμια» ηδονής, η Julia Fox έχει μιλήσει με αρκετές λεπτομέρειες και χωρίς ντροπές – όπως όφειλε άλλωστε. «Κλεινόμουν στον εαυτό μου και εκτελούσα ό,τι χρειαζόταν», είχε δηλώσει στο The Paper πριν δύο χρόνια. Αλλά μέσα από αυτή την διαδικασία, απέκτησε αυτοεκτίμηση και αναγνώρισε την «αξία» της.
Τα μετά-εφηβικά χρόνια στην κεντρική και posh ζωή του Manhattan, κάποια στιγμή, αποτέλεσαν παρελθόν γι’ αυτήν και άφησε πίσω το «όνομα» που είχε χτίσει στο nightlife της πόλης. Δεν μπορούσε πλέον να κυκλοφορεί στα club κάνοντας δυναμικές εισόδους αγκαλιά με γάτες, φορώντας αποκαλυπτικά φορέματα, κρατώντας μοδάτες τσάντες «με άδειο πορτοφόλι» [σ.σ. από την συνέντευξή της στους New York Times το 2019], κάνοντας τραυματικές και χειριστικές σχέσεις – όλα αυτά, αποτέλεσαν έμπνευση για το βιβλίο της “Symptomatic of a Relationship Gone Sour: Heartburn/Nausea”. Όσα ζούσε ήταν «μέρος της διαδικασίας αναζήτησης του εαυτού μου». Δεν είχε μετανιώσει για τις επιλογές της, αλλά ήθελε να συνεχίσει να εξερευνεί τον ψυχισμό της μακριά από neon φώτα και glitter καταστάσεις.
Παραισθησιογόνα και θάνατος
Δοκίμασε τις ικανότητες της ως μοντέλο ποζάροντας για διάφορους τύπους και το 2015 στο “Last issue” του Playboy – το τελευταίο full nude τεύχος – έκανε την πρώτη της επίσημη φωτογράφιση: “Julia Fox brings serenity to Manhattan’s concrete jungle”. Και “joy to the world” θα προσθέσουν μερικοί.
Η επόμενη επαφή της με τον θάνατο – στην καλλιτεχνική του μορφή – ήρθε στα 27 της, όταν με το ίδιο της το αίμα σε λευκούς καμβάδες ζωγράφισε σώματα που αιμορραγούν, πεθαίνουν, αναγεννιούνται και έστησε τελετουργικά σημεία κηδείας. Η έκθεση της είχε την ονομασία “R.I.P. Julia Fox”. Σκότωσε τον εαυτό της γιατί «πιθανόν θα ήθελα να επισκεφθώ πάλι αυτό το μέρος» είχε δηλώσει στο Office Magazine.
Λίγα χρόνια νωρίτερα με την φίλη της Harmony [σ.σ. φέτος ανέφερε σε ένα viral βίντεό της στο TikTok, πως η Harmony πέθανε πριν «προλάβει να απολαύσει το προνόμιο της γήρανσης»], βρισκόντουσαν σε ένα road trip προς την California, αλλά το αμάξι τους ξεψύχησε κάπου στα βαλτώδη μέρη της Louisiana, στην μέση του πουθενά. Ερωτεύτηκε το «μαγικό συναίσθημα της απομονωμένης επαρχιακής αλλά και άγριας ζωής της περιοχής», όπως είχε δηλώσει σε μία συνέντευξή της στο Autre Love, έμειναν εκεί για αρκετό διάστημα, γνώρισαν όσους περισσότερους ντόπιους μπορούσαν, το σπίτι τους είχε ξύλινα θεμέλια μέσα στο ποτάμι, έμεναν δίπλα σε έναν γείτονα που «σκότωνε πουλιά για να ταΐζει γάτες επιβεβαιώνοντας τον όρο “dirty South”» και μπλέχτηκαν με την πολιτισμική και μυστηριακή φυλή του τόπου. Το 2016 και σε ηλικία 26 ετών, όλες αυτές οι εμπειρίες αποτυπώθηκαν στον 35mm φωτογραφικό φακό της και σε μια diy κατασκευασμένη replica εκείνου του δωματίου. Ήταν η πρώτης της έκθεση με τίτλο “Post Traumatic Stress Disorder”.
Η παρουσία της στο “Uncut Gems”, αλλά και όλο το hype γύρω από το όνομα της με συνεντεύξεις και υποψηφιότητες, έφερε στην ζωή της και μια συμφωνία με την WME, εταιρεία κολοσσό στην βιομηχανία του management προσωπικοτήτων και οργανισμών [σ.σ. διαχειρίζονται μεγάλους καλλιτέχνες αλλά και τεράστια brand names, όπως το NFL, το NHL, το UFC αλλά και την διοργάνωση Miss Universe]. Κάτι που σηματοδοτούσε και την εγκατάλειψη «της μικρής Νέας Υόρκης, για τις τεράστιες “εκτάσεις” του Hollywood», όπως εύστοχα είχαν σχολιάσει στον Guardian.
Πριν όμως τα Gucci φορέματα και τις Cactus Jack ζακέτες του Travis Scott, το 2018, προσπαθούσε να κατανοήσει την απεραντοσύνη του σύμπαντος πλησιάζοντας όσο πιο κοντά μπορούσε στο «Θεϊκό», μέσω ενός ακόμη σκονισμένου road trip με παρέα, προς την Arizona και το New Mexico. Ο σκοπός ήταν να λάβουν μέρος σε μια τελετουργία του Navajo Nation [σ.σ. από τις μεγαλύτερες φυλές Ινδιάνων] που περιλαμβάνει την χρήση peyote με τα ψυχεδελικά και παραισθησιογόνα αποτελέσματα που φέρει. Με το μανιφέστο πως ο δρόμος είναι διάβαση και όχι κατοίκηση, θεώρησαν πως όσο τρίπαραν με τα magic mushrooms που είχαν μαζί τους, οι εμπειρίες που συλλέξανε ήταν αρκετές για να πάρουν πλέον τον δρόμο της επιστροφής – αφού προηγουμένως «είχαμε χάσει τον προσανατολισμό μας», όπως είχε πει στους New York Times. Σε μια στάση που έκαναν συνάντησαν μια γυναίκα που έμοιαζε με σαμανή [σ.σ. αυτή που εκτελεί την τελετουργία της Σαμανικής έκστασης]. Η Fox την ρώτησε τι κάνει μέσα στην ερημιά και αυτή τους απάντησε «περιμένω». Είχαν βρει το πεπρωμένο τους. Ή αυτό τους συνάντησε.
Η επαφή της με τους Ιθαγενείς των Η.Π.Α. ξεκίνησε το 2016, όταν πήγε στο Missouri για να βοηθήσει ως ακτιβίστρια την τοπική φυλή Standing Rock [σ.σ. μέρος τoυ Great Sioux Nation] που αντιστεκόντουσαν στην κατασκευή ενός τεράστιου αγωγού που θα διέσχιζε το ποτάμι της περιοχής. Κάτι που θα είχε περιβαλλοντικές και κοινωνικές επιπτώσεις στην τοπική κοινότητα – απ΄ ότι φάνηκε και στην συνείδηση της Fox.
Σε εκείνα τα ψυχεδελικά ταξίδια, συνοδοιπόρος της ήταν ο Peter Artemiev, ένας πιλότος από το Brooklyn. Αν και δεν υπάρχουν πολλές διαθέσιμες πληροφορίες για το πώς γνωρίστηκαν, οι δυο τους παντρεύτηκαν το 2018 και απέκτησαν έναν γιο, τον Valentino. Το Ιανουάριο του 2021 χώρισαν, αφού η Fox γνώρισε τον Kanye West.
Πανωλεθρίαμβος
Παραμονή πρωτοχρονιάς, 2021. Η Julia Fox βρίσκεται σε ένα prive πάρτι στο Miami στο οποίο εμφανίζεται ο Kanye West. «Ήταν διασκεδαστικό να βρίσκεσαι κοντά του», είχε σχολιάσει σύμφωνα με το Glamour κάποια στιγμή αργότερα, συμπληρώνοντας «Γελούσαμε και χορεύαμε όλο το βράδυ».
Έξι μέρες αργότερα, στις 6 Ιανουαρίου του 2022, και ενώ η θεματολογία των site προσπαθεί να απομακρυνθεί από το χριστουγεννιάτικο mood, ανακαλύπτουν ΤΟ θέμα. Ο Kanye West και η Julia Fox «είναι μαζί». Χαμός. Ο Kanye είναι μια είδηση από μόνος του, αφού ακόμη και η ανάσα του αποτελεί «θέμα», όμως μόλις έχει χωρίσει από την Kim Kardashian και δίπλα του βρίσκεται το “It girl” όχι της Νέας Υόρκης, αλλά του Hollywood, η γυναίκα που σπάει τα κοντέρ ερωτισμού.
Όσοι θαυμάσαμε την Julia Fox για όλα τα παραπάνω, νιώσαμε «προδομένοι». Δεν πιστεύω να υπήρξε άνθρωπος που είχε διαβάσει έστω λίγα πράγματα για την Fox ή είχε καθηλωθεί από την παρουσία της (γενικότερα) και δεν σκέφτηκε πως αυτή η σχέση είναι ένα ολέθριο λάθος για εκείνη. Όμως η Fox, σε πρώτη φάση, δεν μπορούσε να συμμεριστεί αυτή την άποψη. «Ένιωθα πως το όνειρό μου έγινε πραγματικότητα», είχε γράψει στο Interview με ενθουσιασμό. «Ένιωθα σαν Σταχτοπούτα. Δεν ξέρω πώς το έκανε [ο Kanye]. Ήμουν έκπληκτη».
Λίγες μέρες αργότερα, εμφανίζονται ξανά μαζί στο Fashion Week στο Παρίσι – η Julia Fox εμφανώς αδυνατισμένη – φορώντας παρόμοιο στυλ ρούχων. Ο West τζάκετ Balenciaga, η Fox του οίκου Schiaparelli, μαύρα γάντια στα χέρια τους, αυτός με μαύρα γυαλιά, εκείνη με smokey eyes. Αυτό το μοτίβο τους ακολουθήσε στις περισσότερες κοινές τους εμφανίσεις. Ο (όποιος) αντίκτυπος του Kanye επάνω της ήταν εμφανής.
H Julia Fox φαίνεται να άλλαξε «απότομα» μέσα σε μια πρωτοχρονιά. Υπέρμαχος του επαναπροσδιορισμού της ταυτότητας του ατόμου, δεν φοβήθηκε να κάνει ελεύθερη πτώση στον παρανοϊκό κόσμου του Kanye, και τελικά, αναδύθηκε. Αυτή η «βουτιά» διήρκεσε κάτι λιγότερο από δύο μήνες.
Την ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου, η Fox κοινοποίησε με screenshot μια δημοσίευση της Daily Mail. «Όλα τελείωσαν για τον Kanye West και την Julia Fox!». Η ενέργεια αυτή επιβεβαίωσε κάποιες φήμες που είχαν κυκλοφορήσει νωρίτερα πως το ζευγάρι είχε χωρίσει. Είχε προηγηθεί η διαμάχη του Kanye με την Kim που αφορούσε, κυρίως, τα τέσσερα παιδιά τους.
Αναγέννηση
Ηθοποιός, μούσα (του εαυτού της κυρίως), συγγραφέας, καλλιτέχνης, μητέρα, «πικάντικη», περιπετειώδης, ένα «άκοπο διαμάντι» και ακέραιο ταυτόχρονα. Η Julia Fox συνεχίζει να κάνει αυτό που προστάζει η καρδιά της, ακολουθεί αυτό που ιντριγκάρει το μυαλό της, πλήρως απενεχοποιημένη και χωρίς καμία διάθεση επανάπαυσης.
Το τελευταίο διάστημα αναφέρεται συχνά στο θέμα της γήρανσης και εμφανίζεται με γκρίζα μαλλιά. «Αν δω άλλο ένα προϊόν που αναφέρει την “αντιγήρανση” στην ετικέτα του, θα κάνω μήνυση», σχολιάζει μέσα από τον προσωπικό της λογαριασμό στο TikTok. Έχει βαρεθεί το σύμπλεγμα της βιομηχανίας του θεάματος και του μάρκετινγκ που ενοχοποιούν τις ρυτίδες, τις ζάρες, τα άσπρα μαλλιά. Πολύ σωστά αναφέρει πως «Οι εταιρείες ομορφιάς επωφελούνται από τις ανασφάλειες των γυναικών γύρω από την γήρανση», κάτι που προηγουμένως έχουν προκαλέσει οι ίδιες οι εταιρείες με τις διαφημίσεις και τα προϊόντα τους.
Μπορεί τον Σεπτέμβριο να έκανε ένα «προληπτικό εναλλακτικό Botox», αλλά αυτό, ίσως, να είναι και κατανοητό για μια γυναίκα που κινείται σε έναν χώρο που διαιωνίζει έντονα τον φόβο και τη ντροπή γύρω από την γήρανση και την γυναικεία φύση. Οι γκρίζοι κρόταφοι του Clooney και του Brosnan προβάλλονται ως δείγμα «ωριμότητας» και ακραίου sexiness, αλλά δεν ισχύει το ίδιο για τις γυναίκες.
«Μακριά απο προκαταλήψεις θα μπορέσουμε να απολαύσουμε όλα αυτά που προσφέρει ο νους μας» είχε γράψει ο Μαρκήσιος Ντε Σάντ στο βιβλίο «Η φιλοσοφία στο μπουντουάρ» και η Julia Fox καθρεφτίζει ακριβώς αυτή την κοσμοθεωρία. Σε όλη της την ζωή, αφαιρεί την κενότητα και προσθέτει ουσία. Ο υπαρξιακός της ορίζοντας τεράστιος, χωρίς συστολές, πλήρως απενεχοποιημένη. Είναι rock n’ roll. Είναι μια γυναίκα «με προδιαγραφές θανάτου» [σ.σ. ατάκα από την ταινία “Τα κουρέλια τραγουδάνε ακόμα” του Ν. Νικολαϊδη].