Τον Δημήτρη Αρώνη (aka Moa Bones) τον γνωρίσαμε προ 20ετίας ως μέλος των σπουδαίων Modrec, οι οποίοι άφησαν ανεξίτηλο το μουσικό τους αποτύπωμα στην εγχώρια indie σκηνή από το 2001 μέχρι το 2010.
Το 2006 αρχίζει να γράφει και να κυκλοφορεί τα δικά του τραγούδια με το όνομα Palindrom, συμπράττοντας τότε μουσικά με την Ευαγγελία Ξυνοπούλου (aka Δεσποινίς Τρίχρωμη).
Μετά την ανεπίσημη διάλυση της μπάντας – μια από τις καλύτερες και ευφυέστερες που έβγαλε η χώρα στην μετά-Raining Plasure εποχή, επαναλαμβάνω – ο Δημήτρης μετονομάστηκε σε Μoa Bones και κυκλοφόρησε το ντεμπούτο του album με τίτλο «Aquarelles» στην Restless Wind το 2011. Το φθινόπωρο του 2014 ηχογράφησε το νέο του album με τίτλο «Spun», που κυκλοφόρησε το Μάιο του 2015 από την Inner Ear Records.
Eνδιάμεσα, ο Δημήτρης έδωσε πολλές συναυλίες και φεστιβάλ στην Ελλάδα, με σημαντικότερες αυτές στο μπαρ Nixon και το Six Dogs (2011-2012), το Up Festival (Ιούλιος 2013 και 2014) και το opening act για τους Wovenhand, τους Calexico και τους City Of The Sun.
Πριν τρία χρόνια, ως Moa Bones έγραψε το σάουντρακ για το «Τo Tέλος του Έρωτα», εμπνευσμένο από την ομώνυμη θεατρική παράσταση που ανέβηκε το φθινόπωρο του 2019, στο Θέατρο Δεκατέσσερα.
Τον Οκτώβριο που μας έρχεται, ο Moa Bones αναμένεται να κυκλοφορήσει το νέο του άλμπουμ με τίτλο «Gimme A Hand».
Εχοντας ήδη δώσει δυο δείγματα από το νέο άλμπουμ, τα «Virus» και «Nowhere Land», ο ακροατής συναντάει τα γνωστά folk στοιεία της μουσικής του Αρώνη, αναμεμειγμένα με ευφάνταστες νεοψυχεδελικές πινελιές παιγμένες από «πειραγμένα» σινθεσάιζερ που άλλοτε μας ταξιδεύουν στα ηλεκτρονικά ’70s των Τangerine Dream (αλλά και του Stevie Wonder) και άλλοτε διαπερνούν την μουσική ραχοκοκαλιά των τραγουδιών του σχεδόν ανεπαίσθητα και υποδόρια, δίχως ο ακροατής να τα καταλαβαίνει καν. Πάντοτε όμως απολύτως to the point και πετυχημένα.
Το Olafaq υπέβαλλε τον Moa Bones στο παρακάτω μουσικοκεντρικό ερωτηματολόγιο και ανέμενε με αγωνία τις απαντήσεις του:
– Για ποιον μουσικό ή συγκρότημα θα αρνιόσουν πεισματικά να «ανοίξεις» την συναυλία του και γιατί;
Για τους Scorpions γιατί όχι άλλο Scorpions.
– Ποια είναι η καλύτερη μουσική συμβουλή που έλαβες ποτέ και ποια είναι η καλύτερη που θα έδινες εσύ;
H καλύτερη που έχω λάβει είναι να μην αφήνω την κιθάρα μου στον ήλιο. Η καλύτερη που μπορώ να σκεφτώ ότι θα έδινα θα ήταν δανεική απ΄το Μπουκόφσκι: «βρες αυτό που αγαπάς κι άστο να σε σκοτώσει».
– Ποιον ή ποια μουσικό θα είχες πρωτοφανές άγχος αν τον / την συναντούσες από κοντά;
Το Μπάμπη Παπαδόπουλο.
– Ποιος μουσικός, νεκρός ή ζωντανός, ήταν αυτός που είχε «όλο το πακέτο»;
Ο Freddie Mercury.
– Τι είναι αυτό που σε κινητοποιεί καθημερινά ως μουσικό και σε αναγκάζει να μην το βάλεις ποτέ κάτω;
Η αγάπη για τη μουσική και οι φίλοι μου.
– Πώς γνωρίζεις ότι ένα τραγούδι είναι τελειωμένο και δεν χρειάζεται να το δουλέψεις και άλλο;
Όταν αρχίζω και κοιμάμαι πάνω στο γραφείο. ‘Η όταν νιώθω ότι μου αξίζει ένα παγωτό, ένα τσιγάρο, κάτι τέλος πάντων.
– Πόσο πολύ επηρεάζουν το δημιουργικό σου φίλτρο οι νέες μουσικές που ακούς, οι ταινίες και οι σειρές που βλέπεις ή τα βιβλία που διαβάζεις;
Δε μπορώ να απαντήσω ποσοτικά, ωστόσο φυσικά και μου συμβαίνει, κυρίως με νέες μουσικές και ποίηση.
– Ποιους Έλληνες ή και ξένους μουσικούς θεωρείς ισάξιους και εν μέρει συνοδοιπόρους σου στην μουσική διαδικασία;
Ειλικρινά δε γνωρίζω. Κάθε δημιουργός έχει τη δική του ματιά κι αισθητική προσέγγιση. Είτε είναι αναπτυγμένη, είτε ακόμα άγουρη, κάθε έκφραση διέπεται απο μια μοναδικότητα και έχει μια ξεχωριστή αξία που απορρέει απο τα ιδιαίτερα χαρακτηριστικά του κάθε ατόμου, απ’ το σκοπό που επιτελεί, και ένα σωρό άλλα πράγματα.
– Πως ορίζεις την επιτυχία ενός άλμπουμ ή ενός τραγουδιού;
Αν αρέσει σε μένα, τότε για μένα είναι ένα πετυχημένο άλμπουμ.
– Όταν ξεκινάς κάτι και το παρατάς, τι κάνεις;
Συνήθως κάνω διάλειμμα για φαγητό. Αν δεν οδηγεί κάπου, το αφήνω στην άκρη εφόσον νιώσω ότι έκανα το καλύτερο που μπορούσα. Και βλέπουμε.
– Πώς και πόσο έχει αλλάξει το μουσικό σου γούστο μέσα στα χρόνια;
Αναμορφώνεται συνέχεια μέσω νέων ακουσμάτων.
– Είσαι στο θάλαμο θανατοποινιτών. Ποιο δίσκο ή άλμπουμ ακούς πριν πεθάνεις;
Του Βen Howard, το «Collections From The Whiteout».
– Μια μπάντα που θα ήθελες να έχεις μοιραστεί την σκηνή μαζί της;
Με τους Bob Marley and The Wailers του.
*Ακούστε τον Moa Bones σε όλες τις ψηφιακές πλατφόρμες.
Ακολουθήστε τον Moa Bones
Facebook | Instagram | Spotify
Ο Moa Bones στην Inner Ear.