Εάν υπάρχει ένα άλμπουμ, το οποίο παραμένει εμβληματικό και έχει γίνει κάτι σαν θρύλος στον κόσμο της downtempo μουσικής, εκείνης που ξεπετάχτηκε στα chillout δωμάτια ανάπαυσης των μεγάλων κλαμπ στα ’90s, τότε αυτό δεν μπορεί να είναι άλλο από το “The K&D Sessions™”. Ένα άλμπουμ το οποίο αποτελεί μέχρι σήμερα μια απόδειξη για τη βιωσιμότητα του είδους, μια συλλογή από remixes που ζει στις δεκάδες λίστες των απανταχού οπαδών της downtempo μουσικής. Και λίγο μετά από μετά από αυτήν την θρυλική κυκλοφορία, το δίδυμο των Peter Kruder και Richard Dorfmeister χάθηκε, τράβηκε χωριστούς δρόμους και δημιούργησε νέα γκρουπ, τους Tosca και τους Peace Orchestra και τους Madrid de los Austrias, όλα φανταστικά από μόνα τους, αλλά και πάλι, όλοι θέλαμε, όλοι νοσταλγούσαμε την αυθεντική συνταγή των K&D.

Οι Kruder & Dorfmeister κέρδισαν για πρώτη φορά τη διεθνή αναγνώριση στα μέσα της δεκαετίας του 1990 με τα διάσημα remixes τους σε τραγούδια καλλιτεχνών όπως η Madonna, οι Depeche Mode και οι Bomb The Bass. Ο χαρακτηριστικός τους ήχος, ένα μοναδικό μείγμα downtempo, trip-hop και dub, τους έκανε να ξεχωρίζουν από τους άλλους παραγωγούς ηλεκτρονικής μουσικής της εποχής τους, κυρίως γιατί πήγαιναν κόντρα στο ρεύμα του rave-techno-trance κύματος που σάρωνε τις ευρωπαϊκές πίστες. Ο άψογος συνδυασμός διαφορετικών ειδών και στυλ του “The K&D Sessions™”, μαζί με την καινοτόμο χρήση sampling και τεχνικών παραγωγής, καθιέρωσε τους Kruder & Dorfmeister ως πρωτοπόρους στην ηλεκτρονική μουσική σκηνή, αρχικά της βιενέζικης σκηνής και μετά του πλανήτη ολόκληρου.

Η μουσική καριέρα των Kruder & Dorfmeister υπήρξε η απόδειξη της δημιουργικότητας, της καινοτομίας και της αφοσίωσης στην τέχνη τους. Έχουν επηρεάσει και εμπνεύσει αμέτρητους καλλιτέχνες στην ηλεκτρονική μουσική σκηνή και η κληρονομιά τους συνεχίζει να ζει στα slow-tempo σαλόνια. Η μουσική τους παραμένει τόσο σημαντική και συναρπαστική σήμερα όσο και όταν πρωτοεμφανίστηκαν στη σκηνή.

Φωτ.: Max Parovsky

– Είναι κι αυτό ένα είδος πειθαρχίας, να είσαι απόλυτα ανοιχτός και τόσο συνειδητοποιμένος για να ακολουθήσεις έναν τόσο ευρύ και πολυδαίδαλο μουσικό κόσμο. Υπήρχε κάποιος που βοήθησε να σας τυλίξει αυτό το “ελεύθερο” συναίσθημα;

από τις αρχές της δεκαετίας του ’90, όταν αρχίσαμε να παράγουμε μουσική, αναζητούσαμε έναν ήχο που θα μπορούσε να συνδυάσει όλες τις μουσικές επιρροές που είχαμε συλλέξει όλα τα προηγούμενα χρόνια.

έναν ήχο που επινοήσαμε για εμάς τους ίδιους… όπως στο κομμάτι του Horace Silvers “Τhe Ηappy Μedium” 

βρήκαμε αυτή τη χρυσή τομή, ακριβώς εδώ, μέσα στο μυαλό μας… 

– Είναι ικανή η μουσική ή τέχνη σήμερα να μας πάρει τα μυαλά σήμερα;

συχνά το έναυσμα μπορεί να είναι ένα αντίθετο κίνημα σε μια υπάρχουσα κατάσταση – στην περίπτωσή μας

η ιδέα ήταν να δημιουργήσουμε ένα μουσικό σπίτι χτισμένο από γκρούβες 

από όλα τα είδη μουσικών ειδών. Εκείνη την εποχή ο μάλλον ψυχρός techno ήχος ήταν έντονος και η αντίδρασή μας σε αυτόν ήταν ο G-Stone ήχος, που βασιζόταν αποκλειστικά σε grooves και συναισθήματα.

– Έχετε αισθανθεί ποτέ, ειδικά στην περίοδο της πανδημίας και των lockdowns, να χάνετε την έμπνευσή σας και το πάθος για την τέχνη και τη δημιουργία σας;

η αλήθεια είναι ότι στην αρχή της πανδημίας πραγματικά απολαύσαμε την απομόνωση και τον επιπλέον χρόνο που είχαμε για να κάνουμε μουσική – αλλά μετά από λίγο όλα έμοιαζαν λίγο χαμένα – ως μουσικός έχεις ανάγκη την αλληλεπίδραση με τους άλλους ανθρώπους – τόσο στις ζωντανές εμφανίσεις όσο και στο στούντιο. στη συνέχεια αποφασίσαμε να κυκλοφορήσουμε το άλμπουμ “1995” – και κάπως έτσι καταφέραμε να καλύψουμε το κενό με μια δημιουργική διαδικασία.

– Από πανκ συγκροτήματα στη Βιέννη μέχρι διάσημα DJ booths σε ξακουστά κλαμπ. Τι σήμαινε για εσάς η επιτυχία όταν αρχίσατε να δουλεύετε μαζί και πώς σας φαίνεται η επιτυχία τώρα; Έχει αλλάξει καθόλου ο ορισμός της επιτυχίας με την πάροδο των ετών;

αν η επιτυχία ισοδυναμούσε με τη φήμη, ίσως να ήταν ευκολότερη η απάντηση – η πραγματική επιτυχία όλα αυτά τα χρόνια
είναι αν είσαι σε θέση να αλλάξεις τα συναισθήματα των ανθρώπων με τη μουσική σου

– να τους κάνεις να νιώσουν καλύτερα – αυτό μπορεί να οριστεί ως πραγματική επιτυχία.

Φωτ.: Max Parovsky

– Άρα, έχετε μια πολύ επιτυχημένη καριέρα με σπουδαία έργα και επιτεύγματα. Αλλά, φαντάζομαι ότι με τον καιρό εμφανίζονται και άλλες προσδοκίες. Νιώσατε ποτέ ότι έπρεπε να εκπληρώσετε συγκεκριμένες προσδοκίες;

με τους K&D δεν κάναμε ποτέ το αναμενόμενο – και πάντα προσπαθούσαμε να
να έχουμε μια ψυχικά “ελεύθερη ζώνη” για να μπορούμε να κάνουμε αυτό που μας αρέσει – πρέπει να είσαι ελεύθερος για να μπορείς να δημιουργήσεις κάτι καινούργιο.

– Όταν δεν γράφετε ή δεν παίζετε μουσική πώς τροφοδοτείτε τις δημιουργικές σας αγωνίες;

λοιπόν – πρέπει να μένουμε ανοιχτοί σε νέες ιδέες – σήμερα μπορούμε να πάρουμε οποιαδήποτε
πληροφορία θέλουμε από το διαδίκτυο – το μόνο που χρειάζεται είναι να έχουμε αυτή τη σπίθα η οποία δημιουργεί το θετικό κίνητρο για να ανακαλύψουμε καινούργια πράγματα – αυτό μπορεί να είναι ένα εμπνευσμένο
έργο τέχνης ή απλά ένα χαμόγελο στο δρόμο από ένα άτομο που δεν γνωρίζεις καν.
…όλα είναι εκεί μέσα, στο γαμημένο το μυαλό σου…

– Αυτό ο νέος κανόνας της μουσικής βιομηχανίας, ότι οι νέοι καλλιτέχνες “έχουν το χρόνο με το μέρος τους” πιστεύετε ότι είναι ένας καλός μύθος για να πουλήσουν τους “νέους” τρόπους κατανάλωσης της μουσικής;

όλα σχετικά είναι, και αυτό σχετικό είναι… φυσικά έχεις άλλη σχέση με το χρόνο όταν είσαι λίγο μεγαλύτερος, αλλά η μουσική για εμάς είναι μια παγκόσμια γλώσσα που αγγίζει όλες τις ηλικιακές ομάδες.

– Από όλα τα μέρη που έχετε εμφανιστεί θυμάστε κάποιο πολύ περίεργο στο οποίο παίξατε και δεν πρόκειται να το ξεχάσετε ποτέ;

ειλικρινά πρέπει να παραδεχτούμε ότι όλα αυτά τα χρόνια

όλες οι εμφανίσεις των K&D μας άφησαν μια θετική ανάμνηση – Λος Άντζελες, Σιγκαπούρη, Ιταλία, Βιέννη ή οπουδήποτε –
ήμασταν πάντα σε θέση να παραδώσουμε κάτι ικανοποιητικό για τον κόσμο που ήταν εκεί μαζί μας.

– Σε τέτοιες μέρες πολιτικής, οικονομικής και πνευματικής φτώχειας, ποιο είναι το μήνυμα που θέλετε να μεταφέρετε τώρα στον ελληνικό κοινό;

η αγάπη είναι το μήνυμα – η αγάπη για τη μουσική που θα ξεπεράσει όλες τις πολιτικές και
οικονομικές υφέσεις με έναν μοναδικό και ανεβαστικό τρόπο.

Φωτ.: Max Parovsky

Τη Δευτέρα 20 Φεβρουαρίου στις 20.30 η Αίθουσα Σταύρος Νιάρχος ηλεκτρίζεται υπό τους ήχους των Peter Kruder και Richard Dorfmeister σε ένα μοναδικό live audiovisual show που πραγματοποιείται χάρη στη δωρεά του Ιδρύματος Σταύρος Νιάρχος (ΙΣΝ).

Εισιτήρια:

Ζώνη Α – γενική είσοδος €25

Ζώνη Β – γενική είσοδος €20

Ζώνη Γ –  γενική είσοδος €15, μειωμένο €10

 Προπώληση:   

  • Ηλεκτρονικά στον ιστότοπο www.ticketservices.gr
  • Τηλεφωνικά στο τηλέφωνο της Ticket Services 210 7234567
  • Στο εκδοτήριο της Ticket Services (Πανεπιστημίου 39, Αθήνα)