Πριν από δεκαετίες, κάπου στον αρχικό κορμό της δεκαετίας του ’70, εμφανίστηκε στα ηλεκτρονικά συνθετικά χωράφια ένας νεαρός άνθρωπος με το όνομα Iasos. Η καταγωγή του ήταν (και είναι) από την Ελλάδα, αλλά η μουσική του, σταθερά ταξιδεύε ελεύθερη στις σφαίρες της αιθεριότητας. Από τα μέσα των 70s μέχρι σήμερα ο Iasos, με την εξωτική του όνομασία, θα μπορούσε να αποτελεί το σήμα κατατεθέν ενός εφευρετικού ηλεκτρονικού ήχου. Προσωπικά, βέβαια, δεν θυμάμαι να τον είχα συναντήσει ποτέ. Ειδικά τότε στα φοιτητικά μου χρόνια, όταν για μια περίοδο ήθελα να εμβαθύνω στον διαλογισμό και χανόμουν σε πιο New Age (τα οποία για εμένα ήταν πιο kosmische – ambient) πελάγη, αλλά αυτός o τύπος είναι, ομολογουμένως, ένας από τους πρώτους που όταν άκουσαν τους ηχούς του Moog συνθεσάιζερ [για πρώτη φορά] ανακάλυψε ένα νέο σύμπαν ήχων εμπνευσμένο και αφιερωμένο στην ηρεμία, τον διαλογισμό και έναν αόρατο υπερφυσικό κόσμο (ή κόσμους).

O Iasos, βέβαια, αντί να ακολουθήσει τον κανόνα των τότε ηλεκτρονικών μουσικών, οι οποίοι προσπαθούσαν να αναπαράγουν φυσικούς ήχους, αποφάσισε να δημιουργήσει κάτι διαφορετικό, ένα μυσταγωγικό αμάλγαμα από συνθετικούς ήχους και τεχνοτροπίες ηλεκτρονικής μουσικής (παιγμένες από φυσικά όργανα όπως το πιάνο και το φλάουτο). Το μουσικό του ταξίδι ξεκίνησε με στόχο να δημιουργήσει μουσική η οποία θα μπορούσε να ανοίγει μια πύλη (ή περισσότερες πύλες) προς το υπερφυσικό και την εσωτερική αρμονία. Οι ηχητικοί του πίνακες, ή σχεδόν όλα τα άλμπουμ του (όχι, δεν τα έχω ακούσει όλα) μοιάζουν σαν μια συνεχόμενη μελωδία, ή σαν καμβάδες για οποιαδήποτε διαλογιστική προσπάθεια, είτε με τη βοήθεια της πολυφωνίας της φύσης, είτε με τη βοήθεια των θεραπευτικών βόμβων του σύμπαντος. Κάθε νότα του Iasos ήταν (και είναι) ένα ταξίδι στην αφθονία του κοσμικού χορού.

Οι ήχοι του Iasos δημιούργησαν έναν νέο τρόπο διαλογισμού. Το κοινό του ανακάλυψε ότι η μουσική του μπορούσε να τους οδηγήσει σε πραγματικά αρχέγονες ή εναρκτήριες εμπειρίες και βασικά, σε πολύ βαθιές σκέψεις. Οπότε καθώς εκείνος ταξίδευε στον χρόνο και τον ήχο και τις άπειρες διαστάσεις της ηλεκτρικής ή ηλεκτρονικής μουσικής του, ο ήχος του Iasos άνοιξε νέες πύλες στη συνειδητότητα του κόσμου. Οι ήχοι του έγιναν ένας οδηγός για την εσωτερική αναζήτηση, ένα απόλυτα ιδανικό χίππικο ταξίδι που κρατάει μέχρι σήμερα, και κατά κάποιον τρόπο, παραμένει απόλυτα εναρμονισμένο με το σήμερα. Κάπως έτσι, με την εφευρετικότητά του, ο Iasos άνοιξε ένα παράθυρο προς τον υπερφυσικό κόσμο μέσα από τη μουσική του, προσφέροντας μια αστείρευτη πηγή έμπνευσης και εσωτερικής εξέλιξης σε κάθε ακροατή.

Όταν η Κατερίνα Τριχιά μου πρότεινε αυτή τη συνέντευξη, θυμήθηκα τον Iasos αμέσως, βασικά από ένα παλαιότερο άρθρο της Μαρίας Παππά στην LiFO και είπα στην Κατερίνα: «Ποιόν Iasos, αυτόν τον παλιό, τον χίππυ;». «Ναι, ναι, αυτόν. Έρχεται για πρώτη φορά να παίξει στην Ελλάδα στο συμπόσιο Dream Palace», μου απάντησε. «Εννοείται, με μεγάλη μας χαρά», της είπα και κάπως έτσι όλα εξελίχθηκαν ταχέως, εν μέσω της δυσαρμονίας των αθηναϊκών αστικών βόμβων.

Iasos
Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου / For Onassis Stegi

– Η μουσική σας περιγράφεται συχνά ως αιθέρια, και απόκοσμη. Ποια ήταν η βασική έμπνευση; Ή ποιες εμπειρίες σας οδήγησαν στη δημιουργία αυτού του υπερβατικού ήχου;
Λοιπόν, γύρω στο 1963 “άκουγα” αυτό που αποκαλούσα τότε “μουσική του παραδείσου” στο μυαλό μου. Μερικά χρόνια αργότερα, γύρω στο 1971, ξαφνικά απέκτησα την “επίγνωση” μιας ανώτερης διάστασης, μιας οντότητας, η οποία μετέδιδε αυτά τα μουσικά οράματα και ακούσματα στο μυαλό μου. Το όνομά αυτής της οντότητας είναι Vista. Την ίδια στιγμή που την αντιλήφθηκα, αυτή σαν να προκάλεσε μια αναλαμπή πολλαπλών αναμνήσεων και πραγμάτων στο μυαλό μου, συμπεριλαμβανομένου του γεγονότος ότι είχα κάνει κάποιου είδους συμφωνία με την Vista, πριν καν γεννηθώ.

Αυτή η συμφωνία έλεγε ότι:
• Θα ενσαρκωνόμουν στη γη.
• Θα γινόμουν πάρα πολύ ικανός στη μουσική.
• Η Vista θα μετέδιδε τηλεπαθητικά μουσικά οράματα στο μυαλό μου.
• Εγώ θα έπαιρνα και θα επεξεργαζόμουν αυτά τα μουσικά οράματα.
• Στη συνέχεια θα τα υλοποιούσα ή αν θέλετε θα τα μετέτρεπα σε πραγματικό ήχο που θα μπορούσε να ακούσει ο καθένας,
• Και τέλος, θα άφηνα αυτήν τη μουσική δημόσια διαθέσιμη σε όλο τον κόσμο.

Αν με ρωτήσετε γιατί συμφώνησα σε αυτήν τη συνεργασία θα σας πω ότι ο βασικός λόγος ήταν να βοηθήσουμε, μαζί με την Vista, τους ανθρώπους να αυξήσουν τις ακουστικές συχνότητές τους. Και όλο αυτό να βοηθήσει τους ανθρώπους να συνδεθούν με την εσωτερική τους θεότητα. Να βοηθήσει τους ανθρώπους να συνδεθούν με υψηλότερες διαστάσεις, γεμάτες με αγάπη, φως, αρμονία και ομορφιά. Με άλλα λόγια, καθώς ο πλανήτης αυξάνει τώρα γρήγορα τις συχνότητές του, αυτή η μουσική θα μπορούσε να βοηθήσει τους ανθρώπους να σερφάρουν πάνω σε αυτό το συνεχώς αναδυόμενο κύμα, ανεβάζοντας έτσι και τις δικές τους προσωπικές συχνότητες, ώστε να μπορούν να παραμείνουν όσο περισσότερο γίνεται πάνω σε μια συνεχώς μεταλλασσόμενη γη.

– Όλο αυτό το New Age συναίσθημα, καθώς και η New Age μουσική, δίνει μεγάλη έμφαση στη δημιουργία μιας πνευματικής σύνδεσης. Και μετά σε ένα άλλο γενικότερο αίσθημα χαλάρωσης. Πώς πιστεύετε ότι η μουσική σας συμβάλλει στην ευημερία και την πνευματική ανάπτυξη των ακροατών σας;
Όταν βρίσκομαι στη διαδικασία δημιουργίας μουσικής, έχω την πολύ ισχυρή (και συνειδητή) πρόθεση, αυτή η μουσική να έχει μια ευεργετική επίδραση στον ακροατή – με πολλούς τρόπους. Αλλά και πάλι, οι άνθρωποι ποικίλλουν σε μεγάλο βαθμό ως προς το πώς ανταποκρίνονται στη μουσική μου. Κάποιοι άνθρωποι “συγκινούνται” υπερβολικά από αυτήν. Άλλοι απλά τους αρέσει. Άλλοι είναι ουδέτεροι για τη μουσική μου. Και άλλοι, φυσικά, μπορεί να την μισούν έντονα. Όλα έχουν να κάνουν με το αν οι δικές τους προσωπικές συναισθηματικές προτιμήσεις είναι παρόμοιες με τα συναισθήματα της μουσικής μου, αν συγχρονίζονται ή όχι. Για παράδειγμα ας σκεφτούμε ότι πολλοί άνθρωποι πηγαίνουν σε μια παράσταση για να δουν και να ακούσουν έναν σπουδαίο κωμικό. Μερικοί άνθρωποι θα ξεκαρδιστούν με τα αστεία του. Άλλοι, δεν θα πιάσουν όλο το εύρος του χιούμορ του και μπορεί και μην γελάσουν καθόλου. Άλλοι, μπορεί να είναι στενοχωρημένοι λόγω κάποιας πρόσφατης προσωπικής εμπειρίας και όσο και να προσπαθήσουν να ξεχαστούν, το χιούμορ του κωμικού δεν θα έχει καμία απολύτως απήχηση πάνω τους. Έτσι, λοιπόν, ο καθένας έχει τη δική του προσωπική αντίδραση σε αυτόν τον ίδιο κωμικό. Παρομοίως, ο καθένας έχει τη δική του αντίδραση στη μουσική μου. Η δική μου δουλειά είναι να “βγάλω αυτή τη μουσική εκεί έξω”, και μετά ο καθένας ας ανταποκριθεί με τον δικό του, προσωπικό του τρόπο. Ας μην ξεχνάμε ότι οι μουσικές προτιμήσεις είναι το αποτέλεσμα των συναισθηματικών προτιμήσεων μας. Δηλαδή αν σε κάποιους αρέσει το heavy metal που πλέον αφορά και εκφράζει συναισθήματα οργής ή μίσους, ε, δεν νομίζω να τους αρέσει η δική μου μουσική που εκφράζει συναισθήματα αγάπης και αρμονίας.

– Μιας και ήσασταν πρωτοπόρος στο είδος της Νew Αge μουσικής για αρκετές δεκαετίες πώς θα λέγατε ότι αυτή η μουσική εξελίχθηκε με τα χρόνια και ποιος είναι ο ρόλος που βλέπετε ότι μπορεί να παίξει στον σημερινό κόσμο;
Πρώτον, επιτρέψτε μου να αναφέρω ότι δεν με ενδιαφέρει καθόλου το πώς έχει εξελιχθεί αυτό το είδος, ή τι “ρόλο” μπορεί να παίζει στον σημερινό κόσμο. Η εστίασή μου είναι στη μουσική και στην επίδρασή της. Όλοι οι άλλοι μπορούν να κάνουν ό,τι θέλουν. Η Νew Αge μουσική ξεκίνησε αρχικά ως μουσική για διαλογισμό, μουσική για γιόγκα, μουσική για πνευματική ανάπτυξη. Σταδιακά, με την πάροδο των χρόνων, ο ορισμός της διευρυνόταν συνεχώς, για να περιλαμβάνει όλο και περισσότεραείδη μουσικής (όπως πιο ποπ αναφορές ή κρουστά και τύμπανα φυλών αυτού του πλανήτη). Ο ορισμός της επεκτάθηκε σε τέτοιο βαθμό, ώστε αυτή τη στιγμή New Age μουσική σημαίνει απλώς ένα ποικιλόμορφο είδος. Έτσι, αν ένα μουσικό κατάστημα πάρει ένα ambient άλμπουμ, το οποίο δεν μπορεί να κατηγοριοποιήσει πουθενά αλλού, μπορεί απλά να το βάλει στην κατηγορία “New Age”.

– Το πρώτο άλμπουμ σας “Inter-Dimensional Music” είναι διάσημο στο είδος για τη χρήση ηλεκτρονικών οργάνων. Θα μπορούσατε να εξηγήσετε εν μέρει τη δημιουργική διαδικασία πίσω από τη δημιουργία αυτών των μοναδικών ήχων και τη σημασία τους στη μουσική σας;
Αρχικά να εξηγήσω ότι δεν έχω “δημιουργήσει” ποτέ κανένα ηλεκτρονικό όργανο. Αλλά έχω δημιουργήσει πολλούς ασυνήθιστους ήχους, χρησιμοποιώντας διάφορες τεχνικές. Στο πρώτο μου άλμπουμ χρησιμοποιούσα κυρίως πιάνο, φλάουτο, slide guitar και όργανο. Αλλά έκανα πολλή ηλεκτρονική επεξεργασία των ακουστικών οργάνων. Για παράδειγμα, θα μπορούσα να βάλω έναν ακουστικό ήχο μέσα από echo, ή reverb, ή phaser, κλπ. Στη συνέχεια έκανα πολλή επεξεργασια στις ηχογραφημένες μαγνητοταινίες. Που σημαίνει ότι μπορούσα να παίξω την ταινία ανάποδα. Και πάνω εκεί να προσθέτω νέους ήχους ενώ η ταινία έπαιζε ανάποδα. Και μετά την ηχογράφηση αυτών των ήχων, θα μπορούσα να γυρίσω την ταινία στην αρχική της κατεύθυνση και τότε, είχαμε μια ηχώ η οποία προηγούταν του ήχου, αντί να τον ακολουθεί.

– Πολλές από τις συνθέσεις σας μοιάζουν με μουσικά ταξίδια σε διάφορες σφαίρες ή επίπεδα της συνείδησης. Μπορείτε να μας περιγράψετε τη διαδικασία σύνθεσης και ενορχήστρωσης ενός κομματιού που έχει σκοπό να ταξιδέψει τον ακροατή σε ένα τόσο πολυδιάστατο ταξίδι;
Σας ευχαριστώ που περιγράψατε τη μουσική μου με αυτόν τον τρόπο. Είναι μια πολύ ακριβής περιγραφή. Γιατί, ναι, η μουσική έχει τη δυνατότητα να ταξιδέψει τη συνείδηση. Έτσι, για εκείνους των οποίων η συνείδηση είναι ικανή να φτάσει σε υψηλότερες διαστάσεις, η μουσική μπορεί να βοηθήσει να φτάσουν σε αυτές τις υψηλότερες διαστάσεις. Αυτή είναι μια από τις πρωταρχικές προσδοκίες της μουσικής μου. Και όταν η μουσική τους εξοικειώνει ώστε να φτάνουν σε αυτές τις υψηλότερες διαστάσεις, σταδιακά δεν θα χρειάζονται πλέον τη μουσική για να “φτάσουν εκεί”. Θα μπορούν να φτάσουν σε αυτές τις σφαίρες χωρίς τη μουσική μου. Κάποιοι άνθρωποι μου έχουν πει ότι ακούγοντας τη μουσική μου νιώθουν αγάπη, αρμονία, ευτυχία και ομορφιά σε αυτά τα ανώτερα πεδία, και συχνά νιώθουν νοσταλγικά για αυτά, σαν να είναι το φυσικό τους σπίτι. Για άλλους βέβαια, των οποίων η συνείδηση δεν έχει καμία υποσυνείδητη σύνδεση με αυτές τις ανώτερες διαστάσεις, η μουσική μου δεν έχει καμία απολύτως χρησιμότητα. Και είμαι απολύτως εντάξει και με αυτή τη συνθήκη.

– Στο παρελθόν έχετε πει σε άλλες συνεντεύξεις πως κάποια “ανώτερα όντα” μπορούν να βοηθήσουν στη δημιουργία ενός μουσικού παραδείσου σου πάνω στη γη, αλλά τονίζετε για την μεγάλη σημασία της μη παρέμβασής τους στα “γήινα κοινά”. Θα μπορούσατε να μας αναλύσετε πώς τα άτομα μπορούν να προσκαλέσουν αυτά τα ανώτερα όντα στη ζωή τους και το ρόλο που παίζουν στην όποια αρμονική μεταμόρφωση του εαυτού τους;

Είναι συμπαντικός νόμος να τιμάμε την ελεύθερη βούληση των άλλων. Τα ηθικά όντα τιμούν και υπακούουν σε αυτόν τον συμπαντικό νόμο. Τα επαναστατικά, ή μάλλον τα ανατρεπτικά όντα δεν τον τιμούν. Θα μπορούσατε να καταλάβετε τις δράσεις όλων αυτών των ανώτερων όντων σαν το κομμάτι ενός μεγάλου συμπαντικού βιβλίου. Μια παράγραφος αυτού του παγκόσμιου νόμου λέει ότι κανένας πολιτισμός δεν μπορεί να παρεμβαίνει σε έναν άλλο χωρίς την άδειά του. Ένα άλλο παράδειγμα είναι: Οι άγγελοι, τα ανώτερα όντα, τα άτομα, θέλουν να βοηθήσουν τους ανθρώπους, αλλά είναι εξαιρετικά περιορισμένα στο τι μπορούν να κάνουν, εκτός κι αν κάποιος ζητήσει βοήθεια και συνειδητά τους προσκαλέσει και τους επιτρέψει να τον βοηθήσουν. Έτσι, τα όντα αυτών των ανώτερων διαστάσεων μπορούν να κάνουν ορισμένα πράγματα από μόνα τους. Αλλά αν οι άνθρωποι ζητήσουν και επιτρέψουν τη βοήθειά τους, τότε οι πύλες όλων των διαστάσεων θα ανοίγουν διάπλατα, και μια τεράστια βοήθεια μπορεί να έρθει από τους νόμους του σύμπαντος. Και, φυσικά, αυτό ισχύει και για τις μουσικές δημιουργίες, και για τις καλλιτεχνικές όπως και για οτιδήποτε άλλο της δημιουργίας.

– Η έννοια ενός επίγειου παραδείσου μέσω της αλληλεπίδρασης με ανώτερα όντα είναι πολύ ενδιαφέρουσα. Έχετε προσωπικές εμπειρίες ή αποδείξεις; Έχετε συναντήσει κάτι ανάλογο στο ταξίδι σας που θα μπορούσαν να πείσουν τους άλλους για τα πιθανά οφέλη αυτής της αρμονικής συνύπαρξης και τον ρόλο της μουσικής σε αυτή τη διαδικασία;
Δεν νομίζω ότι η παροχή προσωπικών μου εμπειριών θα “έπειθε” κανέναν για οτιδήποτε. Όλοι θα εξακολουθούν να πιστεύουν αυτό που θέλουν να πιστεύουν. Και τα “πιθανά οφέλη” μιας αρμονικής συνύπαρξης είναι ήδη προφανή σε οποιονδήποτε με φαντασία. Αλλά, και τα “δυνητικά οφέλη” της μουσικής σε αυτή τη διαδικασία, είναι επίσης προφανή σε οποιονδήποτε με μια στοιχειώδη φαντασία.

Iasos
Φωτ.: Πηνελόπη Γερασίμου / For Onassis Stegi

– Κάπου σε αυτήν την προσέγγισή σας έχετε πει ότι τα άτομα και τα ηλεκτρόνια είναι “αγνά θεϊκά όντα” όπως και το ότι είναι όλα τους ευαίσθητα στον “έλεγχο του Θεού”. Θα μπορούσατε να εμβαθύνετε λίγο στο πώς αυτή η κατανόηση των πνευματικών, ή και μεταφυσικών, πτυχών των ηλεκτρονίων επηρεάζει τη δουλειά σας και την άποψή σας για τον κόσμο ευρύτερα;
Εντάξει, απλά πρώτα πρέπει να ορίσω τον ηλεκτρονικό όρο “ground”. Στην ηλεκτρονική και στην ηλεκτρολογία, κατά σύμβαση ορίζουμε έτσι τη βάση, εκείνο το σημείο σε ένα κύκλωμα που θα είναι το στοιχείο αναφοράς. Αυτός ο επίσημος ορισμός στην κλασική ηλεκτρονική είναι στην πραγματικότητα ένας πολύ μεταφυσικός ορισμός: “Η γη είναι μια δυνητική πηγή απεριόριστων ηλεκτρονίων”. “Η γείωση είναι επίσης μια πιθανή απελευθερωμένη έλλειψη ηλεκτρονίων”, εάν υπάρχει πιθανή ανάγκη να εξαλειφθούν όποια επιπλέον ηλεκτρόνια. Αυτό από μόνο του, δεν ακούγεται σαν μια πηγή, ή σαν ένας Θεός, ή σαν ένας “Απελευθερωμένος Δημιουργός”; Κάθε ηλεκτρόνιο είναι μια μικροσκοπική θεϊκή οντότητα της οποίας η μόνη και ισχυρή επιθυμία είναι να συγχωνευτεί με τον θείο. Κάθε ηλεκτρόνιο είναι μια μικροσκοπική θεϊκή οντότητα της οποίας η μία και μόνη ισχυρή επιθυμία είναι να φτάσει στο “έδαφος”, στη “βάση” της, στη “γη”. Και έτσι, όλα τα ηλεκτρονικά κυκλώματα έχουν σχεδιαστεί για να αξιοποιούν την επιθυμία των ηλεκτρονίων να φτάσουν στην “γη”. Και έτσι τα ηλεκτρονικά κυκλώματα αναγκάζουν τα ηλεκτρόνια να κάνουν πολλή δουλειά, περνώντας μέσα από πυκνωτές, αντιστάσεις, τρανζίστορ και κάθε είδους εμπόδια, προκειμένου τελικά να επιτύχουν και να να φτάσουν στη “γη”, που είναι ο Θεός για τα ηλεκτρόνια. Παρεμπιπτόντως, κάθε ηλεκτρόνιο έχει και μια ορισμένη ποσότητα συνείδησης, η οποία αλληλεπιδρά με την ανθρώπινη συνείδηση.

– Σήμερα, σε ημέρες πολέμων, και έντονης πολιτικής, οικονομικής και πνευματικής ύφεσης, πώς μπορεί αυτή η αλληλεπίδραση των ηλεκτρονίων να μας βοηθήσει;
Εδώ και χιλιάδες χρόνια, σκοτεινά κακά όντα ελέγχουν κρυφά τον πλανήτη, και γι΄αυτόν τον λόγο εδώ και χιλιάδες χρόνια, είχαμε πολέμους, φτώχεια, πείνα και δυστυχία, στον πλανήτη μας. Όμως τώρα ζούμε σε μια μοναδική στιγμή της ιστορίας. Ζούμε στην εποχή όπου όλες αυτές οι κακές επιρροές θα εξαλειφθούν οριστικά! Στην πραγματικότητα, αυτή η διαδικασία έχει ήδη ξεκινήσει τα τελευταία 3 χρόνια. Υπάρχουν πολλοί στρατοί σε όλο τον κόσμο που συνεργάζονται – ως ομάδα – για να εξαλείψουν αυτούς τους κακούς παρασκηνιακούς ελεγκτές. Ξέρετε πώς, όταν το σώμα σας αποτοξινώνεται από κάποια ασθένεια, η διαδικασία θα το κάνει να μην αισθάνεται καλά. Αισθάνεται απαίσια. Αλλά όταν η αποτοξίνωση τελειώσει, τότε αισθάνεστε και πάλι υπέροχα. Παρομοίως, ο πλανήτης μας τώρα αποτοξινώνεται από όλες αυτές τις βαθιά κακές επιρροές, και έτσι δεν αισθάνεται καλά. Είναι ανήσυχος. Αλλά μόλις όλες αυτές οι κρυφές κακές επιρροές εξαλειφθούν σε βάθος, τότε η γη θα γίνει (και πάλι) ένας παράδεισος, και όλοι θα νιώθουμε θαυμάσια που ζούμε εδώ. Στην Γη. Και σε προσωπικό επίπεδο, αυτό που έχω να πω είναι “δώστε προσοχή στην καρδιά σας!”. Η καρδιά σας είναι το κινητό τηλέφωνο όπου ο αποκλειστικός, δικός σας, δημιουργός μιλάει αθόρυβα, και σας δίνει όποια καθοδήγηση χρειάζεστε για να σας βοηθήσει στο ταξίδι σας.

– Για να πάμε σε ένα πιο γήινο ταξίδι. Έρχεστε στην Ελλάδα για να εμφανιστείτε και να παίξετε ζωντανά για πρώτη φορά σε ελληνικό κοινό. Πώς αισθάνεστε;
Ανόητη ερώτηση, γιατί αισθάνομαι πραγματικά υπέροχα, ασφαλώς.

– Πείτε μας για τις ελληνικές σας ρίζες.
Γεννήθηκα στην Αλεξανδρούπολη το 1947. Οι γονείς μου γεννήθηκαν και οι δύο στη Θεσσαλονίκη. Όταν ήμουν 4 ετών, η οικογένειά μου μετακόμισε στην Αμερική κι εγώ μεγάλωσα στην πολιτεία της Νέας Υόρκης. Σπούδασα στο Πανεπιστήμιο Cornell στην Ιθάκη της Νέας Υόρκης και το 1968, αφού αποφοίτησα από την ανθρωπολογία, μετακόμισα στην Καλιφόρνια για να ξεκινήσω να δουλεύω με την μουσική. Κυκλοφόρησα το πρώτο μου μουσικό άλμπουμ το 1975, και κάπως έτσι ξεκίνησε όλη αυτή η μουσική της “Νέας Εποχής”. Από τον Μάρτιο του 2020 ζω μόνιμα στο Μάουι, στη Χαβάη.

– Σε ποιο βαθμό η μουσική και η τέχνη μπορούν να γίνουν τόσο ανατρεπτικές σήμερα, μέχρι του σημείου να αλλάξουν την αντίληψή μας για τον σημερινό κόσμο γενικότερα;
Κάθε τέχνη – συμπεριλαμβανομένης της μουσικής – μπορεί να είναι ευεργετική ή ανατρεπτική. Σε κάθε περίπτωση, η τέχνη είναι η αντανάκλαση της συνείδησης του δημιουργού της. Οι καλλιτέχνες με μια πολύ αρνητική ή μη αρμονική συνείδηση μπορεί να δημιουργήσουν τέχνη που είναι επιβλαβής (όπως η αρνητική μουσική που σκοτώνει δυναμικά τα φυτά). Οι δημιουργοί τέχνης με πολύ θετική αρμονική συνείδηση θα δημιουργήσουν τέχνη που είναι πολύ ευεργετική (όπως η αρμονική μουσική που μπορεί να βοηθήσει τα φυτά να ανθίζουν όμορφα).

– Σας ευχαριστώ.
Κι εγώ, ήταν μεγάλη μου χαρά αυτή η συζήτηση.

➳ O Iasos θα εμφανιστεί τη δεύτερη μέρα του συμποσίου Dream Palace, το οποίο μας παρουσιάζεται εν μέρει ως ένα ονειρικό πείραμα, και εν μέρει ως μία διεθνής διεπιστημονική γιορτή της τέχνης, της ιστορίας, της επιστήμης και της κουλτούρας των ονείρων, που θα πραγματοποιηθεί για πρώτη φορά αυτόν τον Οκτώβριο, και συγκεκριμένα η πρώτη του διοργάνωση θα είναι στην Αθήνα. Το συμπόσιο του Dream Palace περιλαμβάνει μουσικές performance, διαλέξεις, πάνελ, εργαστήρια, θεραπευτικές συνεδρίες και party.

Το Σάββατο 28 Οκτωβρίου ο Iasos θα δώσει την πρώτη του συναυλία στην Ελλάδα.

INFO για το σκονάκι σου >>>

Περισσότερες πληροφορίες για το Dream Palace.

Iasos Website

Iasos Bandcamp