Αυτές τις μέρες, τα ξυπνητήρια μας χτυπάνε στο τώρα αλλά φέρνουν ειδήσεις με άλλες μεσαιωνικές χρονολογίες και σηκωνόμαστε σαν τον Jim Carrey στο Truman Show. Ψάχνουμε τις κάμερες για να τσεκάρουμε αν κάποιος μας κάνει πλάκα και να συνειδητοποιήσουμε τελικά σε τι καθεστώς ζούμε και ποιες είναι οι κομμένες σελίδες από τα νομικά έγγραφα που επικαλούντα διάφοροι για να στηρίξουν τα τραγελαφικά επιχειρήματά τους.

Η έκθεση των κορμιών μας δέχονται μόνιμη επίθεση αρχικά από τα social media που λατρεύουν τα μωσαϊκά (όχι του Κραουνάκη) σε γυμνά σημεία μας,τα οποία τα συνοδεύουν κατακόκκινα xxx, από προφίλ ανθρώπων που θεωρούν ότι το body shaming εναντίον είτε διάσημων προσώπων -όπως έγινε πρόσφατα με τη Δανάη Μπάρκα- είτε άγνωστων προσώπων πρέπει να θεωρείται ως κάτι φυσιολογικό και έχουν άποψη για τη διαχείριση τους απαγορεύοντας τις αμβλώσεις, έτσι απλά. Όμως, ξεχνούν πως πλέον μιλούν όλοι ανοιχτά και στην ανελέητη καθημερινότητα των timelimes και στα ΜΜΜ.

Η 28χρονη εκτελωνίστρια Δανάη Χαραλαμπίδου, η οποία κάνει τη δική της, άτυπη instagramική εκστρατεία με μότο We get our bodies back, ανεβάζει γυμνά γυναικεία και ανδρικά σώματα με σκοπό να αγαπήσει ο καθένας τον εαυτό του όπως ακριβώς είναι.

«Ωραία λέξη η συμπεριληπτικότητα. Η κοινωνία, κυρίως η ελληνική, δεν συμπεριλαμβάνει. Αντιθέτως, περιθωριοποιεί. Έτσι και το θέαμα που η κοινωνία γεννά, με τη σειρά του θα περιθωριοποιήσει. Τα σώματα που απεικονίζονται συχνότερα απέχουν αισθητά από τα σώματα που θα αντικρίσεις σε μία παραλία. Κι αυτό δημιουργεί σύγχυση. Βέβαια η τέχνη ανέκαθεν έβρισκε τρόπους να αναδεικνύει τις κοινωνικές μειονότητες. Νομίζω τα τελευταία χρόνια γίνεται σημαντική προσπάθεια αποκατάστασης της “αλήθειας” μας μέσα από την φωτογραφία και την τέχνη γενικότερα», είχε δηλώσει στο Provocateur.

Εν τω μεταξύ, πριν λίγους μήνες, το συμβούλιο τουρισμού της Βιέννης άνοιξε λογαριασμό στο OnlyFans ως ένδειξη διαμαρτυρίας για τη λογοκρισία που επιβάλουν στα έργα τέχνης με γυμνές μορφές οι υπόλοιπες social media πλατφόρμες. Η καμπάνια ονομάζεται Vienna strips on OnlyFans και οι πρώτοι συνδρομητές του περιεχομένου 18+ της Βιέννης λαμβάνουν μια Κάρτα Πόλης και ένα εισιτήριο εισόδου για να δουν από κοντά.

Η Έλενα Χάρτλαουερ, εκπρόσωπος του συμβουλίου, δήλωσε ότι η πόλη και τα πολιτιστικά ιδρύματά της θεωρούν σχεδόν αδύνατη τη χρήση τέτοιων έργων τέχνης για την προσέλευση του κοινού και κάποια στην έκθεση του Ιταλού καλλιτέχνη Αμεντέο Μοντιλιάνι ήταν πολύ τολμηρά.«Σκεφτείτε την αυτοπροσωπογραφία του Έγκον Σίλε από το 1910, είναι ένα από τα πιο εμβληματικά έργα τέχνης. Αν δεν μπορούν να χρησιμοποιηθούν σε ένα μέσο επικοινωνίας τόσο ισχυρό όσο τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, είναι άδικο και απογοητευτικό», τόνισε.

Εδώ και λίγες ώρες, στην Ελλάδα επικρατεί ένα άλλο θέατρο του παραλόγου αφού το ΚΤΕΛ της Ξάνθης αποφάσισε να κάνει ένα δρομολόγιο στον Μεσαίωνα. Ένα κορίτσι, η Λένα Κάππα, η οποία φορούσε ένα κοντό τοπ, στον έλεγχο των εισιτηρίων, δέχθηκε μια σύσταση από την υπεύθυνη λέγοντας της πως το ρούχο της είναι σαν μαγιό και ότι ο νόμος (;) επιβάλλει την ευπρεπή ενδυμασία για επιβάτες. Όταν η Λένα μπήκε στο λεωφορείο μαζί με το αγόρι της, ο οδηγός ξεκίνησε έναν μεγάλο καυγά απαιτώντας από εκείνη να βάλει κάτι αλλο γιατί το ρούχο της είναι προκλητικό αλλιώς να κατέβει και να μην ταξιδέψει.

Στον διαπλικτισμό επενέβη το αγόρι της, ο οποίος τράβηξε βίντεο όλόκληρη τη συζήτηση επισημαίνοντας στον οδηγό πως είναι σεξιστική η συμπεριφορά του και παράλληλα του ζήτησε να τους πει ένα επιχείρημα που να στέκει. Φυσικά, εκείνος απλά επαναλάμβανε τα ίδια πράγματα προσπαθώντας να φανεί το θύμα της υπόθεσης. Από τους επιβάτες, τους υποστήριξε μόνο μία κοπέλα, τη στιγμή που οι υπόλοιποι έμειναν απλοί θεατές λες και παρακολοθούσαν κάποιο θεατρικό έργο. Τελικά, μετά από αρκετή ώρα, τα παιδιά ταξίδεψαν κανονικά προς τη Θεσσαλονίκη χωρίς να υποκύψουν στους γελοίους κανονισμούς και μόλις το βίντεο με το περιστατικό κυκλοφόρησε στα social media από τον twitterικό λογαριασμό της δραστήριας  @Linagreek, άνοιξαν τεράστια threads για το πώς αντιμετωπίζονται πλέον οι γυναίκες σε όλους τους τομείς.

 

View this post on Instagram

 

A post shared by @lenakappa_

«Της έκανε σύσταση να ντυθεί, γιατί φορούσε ένα κορδόνι. Εγώ θα στείλω και επιστολή στον κύριο Καραμανλή. Αν είναι προκλητική η ενδυμασία φυσικά, έχουμε σύσταση από το υπουργείο Υγείας για υγειονομικούς ελέγχους. Είναι σωστό αυτό που έκανε; Εγώ θα πάω στον εισαγγελέα..
Σε εποχή με covid19 το να είναι κάποιος γυμνός με ιδρώτα επάνω σε καθίσματα και μετά να κάτσει κάποιος άλλος επιβάτης δεν είναι και ό,τι καλύτερο», δήλωσε με μεγάλη φυσικότητα ο πρόεδρος των ΚΤΕΛ, Θέμης Γωργιάδης, στον Νίκο Ευαγγελάτο.

Και για να κάνει πιο αλλοπρόσαλη την κατάσταση, πρόσθεσε πως θα πάει στον εισαγγελέα Ξάνθης για να καταθέσουν μήνυση. Επειδή ο οδηγός τους είναι ένας από τους καλύτερους ανθρώπους που δεν έχει δημιουργήσει ποτέ πρόβλημα και πως έπρεπε να καλέσει την αστυνομία για να αναλάβει τους ανυπάκοους επιβάτες.

Ουσιαστικά δηλαδή, οπουδήποτε και αν κυκλοφορούμε, θα πρέπει να ζητάμε την άδεια των οπισθοδρομικών εκπροσώπων της εποχής που η πατριαρχία φορούσε το στέμα της απόλυτης κυριαρχίας και παράλληλα να διαδίδουμε την καταπληκτική ποιότητα ζωής στους τουρίστες που θα ζήσουν τον μύθο τους στην La Grande Belezza με τον λάθος σκηνοθέτη.

Κανουμε συνέχεια τρομακτικά rewind στα ημερολόγια άλλων γενεών που πρέπει να νιώθουμε συνεχώς άσχημα για όλες τις κινήσεις μας, να προσέχουμε με ποιους συναναστρεφόμαστε και πώς μιλάμε σε όλες τις περιστάσεις γιατί προσβάλλουμε τα ήθη και τα εθιμα. Το 2022. Στη χώρα που η επίσημη σελίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων διαφημίζει ΜΚΟ για τα αγέννητα παιδιά και θέλει να βάζει στα σχόλια παλαιολιθικές αγωγές.

Επιπλέον, επειδή αναφέρθηκε ο κορωνοϊός από τον τζάμπα νταή κο Γεωργιάδη, ας μας πει για την υγειονομική κατάσταση των λεωφορείων τους όλα αυτά τα χρόνια χωρίς πανδημία αν ήταν καλύτερη (ακούγονται γέλια κοινού) και ο τρόπος συμπεριφοράς των οδηγών, πιο κόσμιος. Κι επίσης, επειδή έτυχε να ταξιδέψω με ΚΤΕΛ αρκετές φορές πριν λίγους μήνες, ποιος αρμόδιος μίλησε στους ιδρωμένους κύριους με τις φανέλες που δεν γνωρίζουν την ύπαρξη αποσμητικού, δεν φορούν μάσκα, συμπεριφέρονται  άσχημα χωρίς λόγο στους διπλανούς και σε χουφτωνουν ακόμα κι αν φοράς κελεμπία;

Είναι πολύ εύκολο να επιρριπτουμε ευθύνες στους άλλους για να καλύψουμε τα δικά μας κόμπλεξ και όλοι αυτοί οι κύριοι και κυρίες του συντηρητικού παρελθόντος με όλες τις υπεροχες παθογένειες, ας σταματήσουν να το παίζουν άσπιλοι. Γιατί σ’ αυτή τη χώρα πάντα θα  βλέπουμε το αμαρτωλό τοπάκι αντί για το δάσος.