Την Πέμπτη 23 Μαρτίου, η OpenAI ανακοίνωσε ένα σύστημα πρόσθετων λειτουργιών (plugin) για το ChatGPT. Αυτά δίνουν στο ChatGPT τη δυνατότητα να αλληλεπιδρά με τον ευρύτερο κόσμο μέσω του ίντερνετ και να πραγματοποιεί κρατήσεις πτήσεων, παραγγελίες από καταστήματα και πολλά άλλα. Ουσιαστικά, τα plugins είναι κομμάτια κώδικα προγραμματισμού που λένε στο ChatGPT πώς να χρησιμοποιεί έναν «εξωτερικό πόρο» στο διαδίκτυο.

Αυτό σημαίνει πως πλέον αν κάποιος θέλει να πει στο ChatGPT να του παραγγείλει μια πίτσα ή να του εμφανίσει τα charts του Spotify, ο βοηθός τεχνητής νοημοσύνης είναι σε θέση να το κάνει -με την προϋπόθεση ότι δεν αντιβαίνει στους κανόνες της OpenAI.

Συμβατικά, τα περισσότερα μεγάλα γλωσσικά μοντέλα (LLM), όπως το ChatGPT, ήταν περιορισμένα κατά κάποιο τρόπο, ικανά να αλληλεπιδρούν με τον κόσμο μόνο μέσω συνομιλιών κειμένου. Τώρα όμως τα πράγματα φαίνεται πως αλλάζουν.

Το Bing Chat έχει κάνει κάποια βήματα προόδου επιτρέποντάς στον χρήστη να αναζητά στο ίντερνετ πρόσφατες πληροφορίες, αλλά μέχρι στιγμής το ChatGPT εξακολουθεί να είναι απομονωμένο από τον ευρύτερο κόσμο. Καθώς συμβαίνει αυτό, το ChatGPT μπορεί να αντλήσει δεδομένα μόνο από το σύνολο εκπαίδευσής του (που περιορίζεται στο 2021 και νωρίτερα) και από οποιαδήποτε πληροφορία παρέχεται από τον χρήστη κατά τη διάρκεια της συνομιλίας μαζί του. Επίσης, το ChatGPT μπορεί να είναι επιρρεπές σε πραγματολογικά λάθη και σφάλματα -αυτό που οι ερευνητές της τεχνητής νοημοσύνης αποκαλούν «παραισθήσεις».

Για να παρακάμψει αυτούς τους περιορισμούς, το OpenAI έσκασε τη «φούσκα» στην οποία λειτουργούσε και δημιούργησε τα plugins του ChatGPT (αυτό που το OpenAI αποκαλεί «μάτια και αυτιά» του ChatGPT), τα οποία επιτρέπουν στους προγραμματιστές να δημιουργούν νέα στοιχεία που «συνδέονται» με το ChatGPT και επιτρέπουν στο μοντέλο ΤΝ να αλληλεπιδρά με άλλες υπηρεσίες στο ίντερνετ. Αυτές οι υπηρεσίες μπορούν να εκτελούν υπολογισμούς και να παραπέμπουν τους χρήστες σε πραγματικές πληροφορίες για να μειώσουν τις «παραισθήσεις», και μπορούν επίσης δυνητικά να αλληλεπιδρούν με οποιαδήποτε άλλη υπηρεσία λογισμικού -εφόσον οι προγραμματιστές δημιουργήσουν ένα plugin για αυτή την εργασία.

Στην περίπτωση του ChatGPT, το OpenAI επιτρέπει στους χρήστες να επιλέξουν από έναν κατάλογο plugins πριν από την έναρξη μιας συνεδρίας ChatGPT.

Η OpenAI αναφέρει ότι τα πρώτα plugins έχουν δημιουργηθεί από τις ακόλουθες εταιρείες:

  • Expedia (για τον προγραμματισμό ταξιδιών)
  • FiscalNote (για δεδομένα αγοράς σε πραγματικό χρόνο)
  • Instacart (για παραγγελίες παντοπωλείου)
  • Kayak (αναζήτηση για πτήσεις και ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα)
  • Klarna (για αγορές με σύγκριση τιμών)
  • Milo (βοηθός γονέων με τεχνητή νοημοσύνη)
  • OpenTable (για συστάσεις και κρατήσεις σε εστιατόρια)
  • Shopify (για αγορές στο εν λόγω site)
  • Slack (για επικοινωνίες)
  • Speak (για διδασκαλία γλωσσών με τεχνητή νοημοσύνη)
  • Wolfram (για υπολογισμούς και δεδομένα σε πραγματικό χρόνο)
  • Zapier (πλατφόρμα αυτοματισμού)

H OpenAI φιλοξενεί και η ίδια τρία plugins, ένα πρόγραμμα περιήγησης στο διαδίκτυο (που μπορεί να «αρπάζει» πληροφορίες από το διαδίκτυο με τρόπο παρόμοιο με το Bing Chat), έναν διερμηνέα κώδικα για την εκτέλεση γλώσσας προγραμματισμού Python και ένα εργαλείο ανάκτησης που επιτρέπει την πρόσβαση σε «προσωπικές ή οργανωτικές» πηγές πληροφοριών που φιλοξενούνται σε αρχεία εγγράφων. Επίσης, έχει συγκεντρώσει τα plugins σε ένα ψηφιακό κατάστημα (store) της με ονομασία “ChatGPT plugins”, και ενώ δεν έχει ανακοινώσει ακόμη σχέδια για πωλήσεις αυτών, ο ορισμός “store” φαίνεται να το κάνει πιθανό κάποια στιγμή.

Φωτ.: Choong Deng Xiang / Unsplash

Με πληροφορίες από: Ars Technica