Η General Motors (GM) έχει εμπλακεί σε διάφορες εκθέσεις και έρευνες για την παρακολούθηση των δεδομένων των οδηγών χωρίς τη ρητή συγκατάθεσή τους και την ανταλλαγή αυτών των πληροφοριών με τρίτους, συμπεριλαμβανομένων των ασφαλιστικών εταιρειών, όπως αναφέρει ένα ρεπορτάζ των New York Times. Η πρακτική αυτή έχει εγείρει σημαντικές ανησυχίες για την προστασία της ιδιωτικότητας, οδηγώντας σε πολλαπλές αγωγές κατά της εταιρείας.
Η θυγατρική εταιρεία OnStar της GM έχει κεντρικό ρόλο σε αυτούς τους ισχυρισμούς. Η υπηρεσία Smart Driver της OnStar συλλέγει λεπτομερή δεδομένα σχετικά με την οδηγική συμπεριφορά, συμπεριλαμβανομένων της ταχύτητας, του φρεναρίσματος και της επιτάχυνσης. Τα δεδομένα αυτά φέρονται στη συνέχεια να κοινοποιούνται σε μεσίτες δεδομένων, όπως η LexisNexis Risk Solutions, η οποία με τη σειρά της τα παρέχει σε ασφαλιστικές εταιρείες. Αυτό μπορεί να οδηγήσει σε αυξημένα ασφάλιστρα για τους οδηγούς χωρίς να το γνωρίζουν
Αρκετές αγωγές έχουν κατατεθεί κατά της GM, κατηγορώντας την εταιρεία ότι συλλέγει και μοιράζεται δεδομένα οδηγών χωρίς τη συγκατάθεσή τους. Σύμφωνα με τους Seattle Times, οι αγωγές αυτές ισχυρίζονται ότι οι πρακτικές της GM παραβιάζουν τους νόμους περί προστασίας της ιδιωτικής ζωής και των καταναλωτών. Για παράδειγμα, μια ομαδική αγωγή υπογραμμίζει ότι η GM και η OnStar παρείχαν ευαίσθητα δεδομένα οδήγησης στη LexisNexis, η οποία στη συνέχεια δημιούργησε «βαθμολογίες κινδύνου» για τους ασφαλιστές, οδηγώντας ενδεχομένως σε υψηλότερα ασφάλιστρα ή ακόμη και σε άρνηση κάλυψης.
Σε απάντηση των αντιδράσεων, η GM δήλωσε ότι η υπηρεσία OnStar Smart Driver είναι προαιρετική και απαιτεί πολλαπλές συναινέσεις από τον χρήστη πριν από την κοινοποίηση των δεδομένων. Ωστόσο, οι αναφορές δείχνουν ότι η διαδικασία συγκατάθεσης μπορεί να είναι αδιαφανής, με κρίσιμες πληροφορίες θαμμένες σε μακροσκελείς πολιτικές απορρήτου που πολλοί καταναλωτές δε διαβάζουν. Παρά τις διαβεβαιώσεις αυτές, η διαμάχη οδήγησε σε μια ευρύτερη συζήτηση σχετικά με την ανάγκη για αυστηρότερους κανονισμούς προστασίας της ιδιωτικότητας στην αυτοκινητοβιομηχανία.
Το ζήτημα της προστασίας των δεδομένων στα smart αυτοκίνητα δεν περιορίζεται μόνο στην General Motors. Άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες φέρονται επίσης να εφαρμόζουν παρόμοιες πρακτικές, συλλέγοντας τεράστιες ποσότητες δεδομένων από τα οχήματά τους και μοιράζοντάς τα με τρίτους. Αυτό έχει οδηγήσει σε εκκλήσεις για ομοσπονδιακές έρευνες και αυστηρότερους κανονισμούς για την προστασία της ιδιωτικής ζωής των καταναλωτών στην ολοένα και περισσότερο συνδεδεμένη και καθοδηγούμενη από δεδομένα αγορά αυτοκινήτων.