Φαίνεται ότι ούτε καν η δημοφιλής πλατφόρμα τηλεδιάσκεψης δεν είναι πρόθυμη να επιμείνει στην απομακρυσμένη εργασία καθώς η Zoom απαιτεί από τους υπαλλήλους της να επιστρέψουν στο γραφείο.
Το Business Insider αναφέρει ότι οι εργαζόμενοι της Zoom που εργάζονται κοντά σε ένα από τα γραφεία της εταιρείας υποχρεούνται πλέον να μεταβαίνουν για τουλάχιστον δύο ημέρες την εβδομάδα, τερματίζοντας τον αποκλειστικά απομακρυσμένο τρόπο ζωής στον οποίο έχουν συνηθίσει ορισμένοι.
«Πιστεύουμε ότι μια δομημένη υβριδική προσέγγιση -που σημαίνει ότι οι εργαζόμενοι που ζουν κοντά σε ένα γραφείο πρέπει να βρίσκονται στο κτίριο δύο ημέρες την εβδομάδα για να αλληλεπιδρούν με τις ομάδες τους- είναι πιο αποτελεσματική για τη Zoom», επιβεβαίωσε εκπρόσωπος της Zoom στο Business Insider. «Θα συνεχίσουμε να αξιοποιούμε ολόκληρη την πλατφόρμα [Zoom] για να κρατάμε τους υπαλλήλους μας και τις διασκορπισμένες ομάδες μας συνδεδεμένες και να εργάζονται αποτελεσματικά».
Η Zoom έχει έναν μάλλον χαλαρό ορισμό για το τι ακριβώς συνιστά “κοντά”. Η νέα υβριδική πολιτική της εταιρείας απαιτεί από τους υπαλλήλους να εργάζονται στα γραφεία της Zoom εάν ζουν σε απόσταση 80 χιλιομέτρων από ένα από αυτά, η οποία δεν είναι μια απόσταση που ο μέσος άνθρωπος θα χαρακτήριζε ως κοντινή.
Κατά ειρωνικό τρόπο, η ίδια η έρευνα της Zoom το 2022 διαπίστωσε ότι το 69% των εργαζομένων θεωρούν σημαντικό να μπορούν να επιλέξουν οι ίδιοι αν θα εργάζονται εξ αποστάσεως, επιτόπου ή σε συνδυασμό των δύο. Επιπλέον, το 45% δήλωσε ότι πιθανότατα θα αναζητούσε νέα θέση εργασίας εάν δεν του επιτρεπόταν να εργάζεται από την τοποθεσία που θα επέλεγε.
Η αλλαγή της πολιτικής της Zoom πιθανόν να κάνει περισσότερους από μερικούς υπαλλήλους να διερευνήσουν τις επιλογές τους, κάτι που, σύμφωνα με το Mashable, μπορεί να είναι μια καλή ιδέα ακόμη και χωρίς αυτή τη νέα οδηγία. Η Zoom απέλυσε περίπου 1.300 υπαλλήλους τον Φεβρουάριο, αφού τα καθαρά κέρδη της έπεσαν κατακόρυφα από το υψηλό επίπεδο που προκάλεσε η πανδημία, ενώ ο ιδρυτής και διευθύνων σύμβουλος Eric Yuan υπέστη επίσης προσωρινή μείωση μισθού κατά 98%.
Εκατομμύρια επιχειρήσεις στράφηκαν στην τηλεργασία λόγω της πανδημίας COVID-19, με τη Zoom να γίνεται η προτιμώμενη πλατφόρμα τηλεδιάσκεψης για τους περισσότερους. Ωστόσο, καθώς πολυάριθμοι χώροι εργασίας επιστρέφουν στο γραφείο ή υιοθετούν υβριδικά μοντέλα, η εξάρτηση από τις βιντεοκλήσεις κατέρρευσε και μαζί της έπεσαν και τα έσοδα της Zoom.
Όπως πολλοί άλλοι, έτσι και η Zoom φαίνεται να ελπίζει ότι η τεχνητή νοημοσύνη θα βοηθήσει στην “ανακούφιση” των προβλημάτων της. Η εταιρεία πρόσθεσε αρκετές νέες λειτουργίες στο εργαλείο Zoom IQ που λειτουργεί με τεχνητή νοημοσύνη τον Μάρτιο, ενώ το Stack Diary εντόπισε μια πρόσφατη ενημέρωση στους Όρους Υπηρεσίας της Zoom που της επιτρέπει να χρησιμοποιεί το περιεχόμενο των πελατών της για την εκπαίδευση της τεχνητής νοημοσύνης. Επίσης, δεν υπάρχει τρόπος να εξαιρεθείτε από αυτή την λειτουργία.
Η εξέλιξη του προϊόντος της Zoom ώστε να εκμεταλλεύονται τις τελευταίες τεχνολογίες μπορεί να φαίνεται λογική από επιχειρηματική άποψη. Αλλά όταν τόσοι πολλοί άνθρωποι εξακολουθούν να χρησιμοποιούν το Zoom για ιατρικά ραντεβού, ευαίσθητες συναντήσεις και άλλα προσωπικά θέματα που θα ήθελαν να κρατήσουν ιδιωτικά, οι αλλαγές αυτές μπορεί να κάνουν τους χρήστες να εμπιστεύονται λιγότερο την πλατφόρμα.
Πηγή: Mashable