Λιονέλ Μέσι, το νου σου! Το ρομπότ ARTEMIS είναι εδώ!

Με ύψος 1,42 μ. και βάρος 38 κιλά, η ARTEMIS είναι το πρώτο στο είδος του ρομπότ που αναπτύχθηκε από τους μηχανολόγους μηχανικούς του Πανεπιστημίου της Καλιφόρνιας στο Λος Άντζελες (UCLA) και είναι έτοιμο για το γήπεδο, αναφέρει το ΑΠΕ.

Χρησιμοποιώντας τεχνολογία αιχμής, η ARTEMIS (το όνομα προέκυψε από τα αρχικά των λέξεων Advanced Robotic Technology for Enhanced Mobility and Improved Stability, Προηγμένη Ρομποτική Τεχνολογία για Αυξημένη Κινητικότητα και Βελτιωμένη Σταθερότητα) μπορεί να διατηρήσει την ισορροπία της ακόμη κι όταν δέχεται δυνατές κλωτσιές και σπρωξιές και να μην επηρεάζεται από αντικείμενα που ρίχνονται πάνω της, ενώ είναι επίσης ικανή να τρέχει. Όμως αυτό που διαφοροποιεί την ARTEMIS επιπλέον όλων αυτών είναι η ικανότητά της να κλωτσάει την μπάλα.

«Αν το ρομπότ σου δεν μπορεί ούτε καν να παίξει ένα ποδοσφαιρικό ματς, πώς θα μπορέσεις να χρησιμοποιήσεις αυτό το ρομπότ για πιο σημαντικά πράγματα, όπως να σώζει ζωές ανθρώπων;», λέει ο Ντένις Χονγκ, καθηγητής μηχανολογίας και αεριοδιαστημικής και διευθυντής του Εργαστηρίου Ρομποτικής και Μηχανισμών (RoMeLa) στο UCLA, το οποίο έχει αναπτύξει την ARTEMIS.

Οι τεχνολογίες που χρησιμοποιούνται στα ρομπότ που παίζουν ποδόσφαιρο, χρησιμοποιούνται επίσης για άλλες εφαρμογές, όπως η κατάσβεση πυρκαγιών και οι επιχειρήσεις ανακούφισης έπειτα από καταστροφές, δήλωσε ο Χονγκ.

Η ARTEMIS μπορεί να μην είναι παρούσα στο επόμενο Παγκόσμιο Κύπελλο της FIFA, όμως η ομάδα του Χονγκ θα παρουσιάσει τις πλήρεις ποδοσφαιρικές δυνατότητές της στο RoboCup, το «Μουντιάλ» των ρομπότ που θα πραγματοποιηθεί τον Ιούλιο στο Μπορντώ της Γαλλίας.

Η μείζων καινοτομία του εν λόγω ρομπότ είναι το ότι οι μηχανικοί σχεδίασαν κατά παραγγελία τους ενεργοποιητές του -τις συσκευές που παράγουν κίνηση από την ενέργεια- ώστε να συμπεριφέρονται σαν βιολογικοί μύες, αντίθετα από τους δύσκαμπτους ενεργοποιητές που διαθέτουν τα περισσότερα ρομπότ.

Οι ενεργοποιητές της ARTEMIS είναι επίσης μοναδικοί επειδή λειτουργούν με ηλεκτρισμό και όχι υδραυλικά. Αυτό σημαίνει πως το ρομπότ είναι λιγότερο θορυβώδες και λειτουργεί πιο αποτελεσματικά, ενώ είναι επίσης πιο καθαρό, καθώς από τα υδραυλικά συστήματα διαρρέουν πολλές φορές υγρά.

Ο φοιτητής του RoMeLa Τζάστιν Κουάν λέει πως, σε ό,τι τον αφορά, θέλει να κατασκευάζει ρομπότ για να βελτιώσει τη ζωή των ανθρώπων.

«Το να βλέπεις αυτά τα ρομπότ να βοηθούν ώστε η ρομποτική τεχνολογία να προχωρήσει στο επόμενο επίπεδο είναι πραγματικά ικανοποιητικό, επειδή σκέφτεσαι πως το όνειρο έρχεται πιο κοντά», εξηγεί.

Το Artemis ακολουθεί μια σειρά από άλλα ρομπότ που αναπτύχθηκαν από το UCLA, όπως το πυροσβεστικό Saffir που κατασκευάστηκε το 2014.

Το SAFFiR είναι ένα ανθρωποειδές σε μορφή πρωτότυπου που παρουσίασε το Αμερικανικό Ναυτικό σε συνεργασία με την Virginia Tech.

Το ρομπότ που εξελίσσεται για χρόνια μπορεί να κυκλοφορεί σε μη επίπεδα δάπεδα – κάτι ιδιαίτερα δύσκολο για ένα ανθρωποειδές – και έχει για βοηθό του το αυτόνομο drone DC-21 [Damage Control Technologies for the 21st Century].

To DC-21 χρησιμοποιεί υπέρυθρες κάμερες και κάμερες για την ανίχνευση του βάθους και μεταδίδει τα δεδομένα για την κατάσταση που χρειάζεται αντιμετώπιση στο SAFFiR.

To SAFFiR είναι φτιαγμένο για να εργάζεται μαζί με ανθρώπους και να δέχεται εντολές από αυτούς. Διαθέτει αισθητήρες υπέρυθρους και τύπου Lidar για να μπορεί να προσανατολίζεται μέσα στον καπνό.

Τόσο το ανθρωποειδές SAFFiR όσο και το DC-21 δεν είναι έτοιμα για να αναλάβουν δράση, καθώς είναι ακόμη σε πειραματικό στάδιο.

Τα τελευταία χρόνια, η ρομποτική έχει κάνει αισθητή την παρουσία της με όσα μπορεί να προσφέρει και να πετύχει. Στόχος του συγκεκριμένου τομέα είναι να δημιουργήσει έξυπνες μηχανές οι οποίες είναι ικανές να βοηθήσουν τους ανθρώπους με διάφορους τρόπους.

Περιλαμβάνει δηλαδή τον σχεδιασμό και την κατασκευή ρομπότ, με σκοπό την λειτουργία τους, η οποία έχει σαν αποτέλεσμα την εκτέλεση εργασιών και εντολών που τους δίνουν οι άνθρωποι.

Αυτό κάνει τον συγκεκριμένο κλάδο περιζήτητο σε πολλές βιομηχανίες, επειδή μπορεί να αυξήσει την ακρίβεια, να μειώσει το κόστος και να αυξήσει την ασφάλεια για τον άνθρωπο.