Η Meta εξετάζει το ενδεχόμενο να προσφέρει μια συνδρομητική έκδοση των δύο δημοφιλών κοινωνικών δικτύων της, του Facebook και του Instagram, στην Ευρώπη. Αυτή η έκδοση θα είναι χωρίς διαφημίσεις και θα κοστίζει χρήματα. Η εταιρεία ελπίζει ότι αυτή η κίνηση θα βοηθήσει να αντιμετωπίσει τους κανονισμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης που έχουν περιορίσει τις μεθόδους συλλογής δεδομένων της Meta. Η διαφήμιση στην ΕΕ αποτελούσε το 10% των συνολικών εσόδων της εταιρείας τον Απρίλιο.
Εάν η Meta προχωρήσει με τη συνδρομή, θα είναι η πρώτη φορά που θα προσφέρει μια επιλογή χωρίς διαφημίσεις για τις πλατφόρμες της. Η εταιρεία θα συνεχίσει να προσφέρει δωρεάν τις τρέχουσες εκδόσεις των εφαρμογών, αλλά θα προσθέσει την επιλογή συνδρομής ως επιπλέον επιλογή.
Insiders της εταιρείας πιστεύουν ότι η προσφορά μιας επί πληρωμή δυνατότητας χωρίς διαφημίσεις θα μπορούσε να βοηθήσει να αμβλυνθούν οι ανησυχίες των ευρωπαϊκών ρυθμιστικών αρχών. Ακόμη και αν τελικά δεν την επιλέξουν πολλοί χρήστες, η προσφορά θα μπορούσε να δείξει ότι η Meta είναι πρόθυμη να συμβιβαστεί για να παραμείνει στην αγορά της ΕΕ.
Μια επιλογή χωρίς διαφημίσεις για ευρωπαίους χρήστες θα αντιπροσώπευε έναν από τους σημαντικότερους διαχωρισμούς στην τεχνολογία των καταναλωτών μεταξύ της ΕΕ και των ΗΠΑ.
Τον Μάιο, η Meta επιβλήθηκε με πρόστιμο 1,2 δισεκατομμυρίων ευρώ από την ΕΕ για τη μεταφορά δεδομένων των πολιτών της ΕΕ σε διακομιστές που βρίσκονται στις ΗΠΑ, ενώ το 2022 τιμωρήθηκε με πρόστιμο 265 εκατομμυρίων ευρώ επειδή αδυνατούσε να αποτρέψει τη δημοσίευση στο Διαδίκτυο αριθμών κινητών και άλλων δεδομένων εκατομμυρίων χρηστών του Facebook.
Η καθηγήτρια Νομικής του Πανεπιστημίου Columbia, Anu Bradford, σημείωσε ότι αυτό αποδεικνύει ότι οι τεχνολογικές εταιρείες συμμορφώνονται με τους ψηφιακούς κανονισμούς της ΕΕ, υπονοώντας ότι παραμένουν υπό την ευθύνη των κυβερνήσεων και όχι το αντίστροφο, σύμφωνα με συνέντευξή της στους New York Times.
➭ Με πληροφορίες από τους New York Times.