Για να βοηθήσει τους καταναλωτές της να «φανταστούν πώς είναι η γεύση και η αίσθηση του μέλλοντος», η Coca-Cola παρουσίασε μια νέα γεύση περιορισμένης έκδοσης με την ονομασία Coke Y3000 (για το έτος 3000). Είναι η πρώτη γεύση ποτού που δημιουργήθηκε με τη βοήθεια της τεχνητής νοημοσύνης, υπάρχει μόνο ένα πρόβλημα: σε πολλούς πελάτες δεν φαίνεται να αρέσει αυτό.
Όπως αναφέρει το inc.com, το λανσάρισμα της Coke Y3000 αποτελεί μια προειδοποιητική ιστορία για κάθε επιχείρηση που έχει μπει στον πειρασμό να χρησιμοποιήσει ένα μοντέρνο τέχνασμα μάρκετινγκ για να λανσάρει ένα νέο προϊόν, αντί να ακούσει πραγματικά τι θέλουν οι πελάτες.
Για να υπογραμμιστεί ο φουτουριστικός χαρακτήρας της Coke Y3000, τα κουτιά και τα μπουκάλια είναι διακοσμημένα με αυτό που η εταιρεία περιγράφει ως «υγρό σε μια μορφοποιημένη, εξελισσόμενη κατάσταση, που επικοινωνείται μέσω αλλαγών μορφής και χρώματος που δίνουν έμφαση σε ένα θετικό μέλλον», ένα σχέδιο που δημιουργήθηκε επίσης με τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης. Επίσης, τα δοχεία του αναψυκτικού διαθέτουν εικόνες επαυξημένης πραγματικότητας (AR) που είναι ένα όλο και πιο δημοφιλές χαρακτηριστικό συσκευασίας. Έτσι, όσοι πειραματιστούν με μια Coke Y3000 μπορούν να χρησιμοποιήσουν την AR για να μεταμορφώσουν το περιβάλλον τους στο φανταστικό έτος 3000, αναπαριστώντας το περιβάλλον τους σε αισιόδοξα παστέλ χρώματα και προσθέτοντας πράσινο. Μπορείτε να δοκιμάσετε και μόνοι σας εδώ.
Πώς θα μπορούσε να είναι η γεύση του μέλλοντος
«Ελπίζουμε ότι η Coca-Cola θα εξακολουθεί να είναι το ίδιο σημαντική και δροσιστική το έτος 3000 όπως είναι σήμερα», δήλωσε η Oana Vlad, ανώτερη διευθύντρια παγκόσμιας στρατηγικής, όταν η Coke Y3000 κυκλοφόρησε αυτό το μήνα, προσθέτοντας: «Έτσι προκαλέσαμε τους εαυτούς μας να εξερευνήσουμε την έννοια του πώς θα μπορούσε να είναι η γεύση μιας Coca-Cola από το μέλλον». Η Vlad συνέχισε λέγοντας: «Συνδυάσαμε σκόπιμα την ανθρώπινη νοημοσύνη και την τεχνητή νοημοσύνη για μια ενθαρρυντική έκφραση του τι πιστεύει η Coca-Cola ότι θα φέρει το αύριο».
Πώς είναι η γεύση της Coke Y3000;
Αλλά το μεγαλύτερο πρόβλημα είναι τι σκέφτονται οι πελάτες για το νέο αναψυκτικό -σε πολλούς από αυτούς δεν αρέσει και πολύ. Όλοι συμφωνούν ότι η γεύση του μοιάζει με Coca-Cola αναμεμειγμένη με κάτι άλλο, αλλά δεν συμφωνούν για το τι είναι αυτό το κάτι άλλο. Κάποιοι λένε ότι τους θυμίζει ροδάκινο. Ένα άτομο που το δοκίμασε έγραψε στο Twitter: «Η “φουτουριστική” γεύση της Coke Y3000 είναι ουσιαστικά μισο-φουσκωμένη Coca-Cola αναμεμειγμένη με χαλασμένο κόκκινο βερμούτ, χωρίς αλκοόλ». Άλλοι είχαν πιο δυσάρεστες συγκρίσεις για το τι μπορεί να είναι αυτή η επιπλέον γεύση.
Η Coke Y3000 είναι απλώς η τελευταία σε μια σειρά από γεύσεις περιορισμένης έκδοσης (limited edition) με εξαιρετικά αφηρημένες αντιλήψεις για το πώς υποτίθεται ότι πρέπει να είναι η γεύση τους. Η πρώτη από αυτές ήταν η Coca-Cola Starlight, η οποία υποτίθεται ότι είχε «γεύση διαστήματος». Οι άνθρωποι που τη δοκίμασαν είπαν ότι τους θύμιζε μαλλί της γριάς ή κράκερς και ήταν εξαιρετικά γλυκιά.
I’ll save you some time. The “futuristic” flavor of Coke Y3000 is basically half-flat Coca-Cola mixed with spoiled red vermouth, alcohol removed. You’re welcome. #cocacola #y3000 pic.twitter.com/ekTTIAKGEx
— Tara Madison Avery (@taramavery) September 26, 2023
Αλλά τα πράγματα για την πρωτοτυπία της Coca-Cola πήραν την κάτω βόλτα από εκεί και πέρα, καθώς εισήγαγε γεύσεις όπως το Dreamworld, που υποτίθεται ότι είχε «γεύση ονείρου», και το Soul Blast (κυκλοφόρησε στην Ασία), που υποτίθεται ότι είχε «γεύση δράσης». Τον Απρίλιο του 2022, η εταιρεία παρουσίασε την Coca-Cola Byte, «γεννημένη στο metaverse» και «εμπνευσμένη από την παιχνιδιάρικη διάθεση των pixels». Αυτό το αναψυκτικό, το οποίο φέρεται να είχε γεύση σαν μια διασταύρωση μεταξύ μιας Coca-Cola και ενός Red Bull (αλλά χωρίς την επιπλέον καφεΐνη), δεν άρεσε τόσο πολύ, ώστε ήταν ένα από τα αποτυχημένα λανσαρίσματα προϊόντων της για το 2022.
Η Coca-Cola είναι μια εταιρεία 244 δισεκατομμυρίων δολαρίων και μπορεί να συνεχίσει να λανσάρει γεύσεις περιορισμένης έκδοσης που δεν αρέσουν στον κόσμο για όσο καιρό θέλει. Και αν συμφωνήσουμε με την άποψη ότι «κάθε δημοσιότητα είναι καλή δημοσιότητα», τότε ίσως αυτό το νέο αναψυκτικό που βοήθησε η τεχνητή νοημοσύνη να δημιουργήσει να είναι μια επιτυχία, καθώς σίγουρα έχει απασχολήσει κάποια Μέσα. Και δεδομένης της τεράστιας αγοράς της Coca-Cola, υπάρχουν πιθανώς αρκετοί περίεργοι πελάτες για να αγοράσουν τα limited edition προϊόντα της.
Πηγή: inc.com