Η τελετή της 2ης Μάρτη πλησιάζει και εκεί θα δούμε ποιοι θα χαμογελάσουν. Στην κατηγορία της καλύτερης Σκηνοθεσίας μέχρι προ δεκαημέρου ακλόνητο φαβορί ήταν ο Μπρέιντι Κόρμπε για το “Brutalist”, η πρώτη και μάλλον κομβική ανατροπή ήρθε με τα Βραβεία των Σωματείων. Εκεί δεν είδαμε τον Ζακ Οντιάρ να παίρνει προβάδισμα για το “Emilia Perez” όπως πολλοί θα περίμεναν, αλλά τον Σον Μπέικερ για το “Anora” που κάνει το καθοριστικό come back. Μαζί τους συναντάμε Τζέιμς Μάνγκολντ για το “A Complete Unknown” και τη Κοραλί Φαρζά για το “Substance”. Η συγκεκριμένη κατηγορία έχει έντονο άρωμα Φεστιβάλ Καννών, καθώς εκεί έκαναν πρεμιέρα το “Anora” (Χρυσός Φοίνικας), το “Ελιξήριο (Βραβείο Σεναρίου) και το “Εmilia Perez” (Βραβείο της Επιτροπής). 

Με τα σημερινά δεδομένα φαίνεται πως η μάχη θα δοθεί μεταξύ “Brutalist” και “Anora” ή αν θέλετε μεταξύ Κόρμπε και Μπέικερ. Μένει να φανεί ποιος θα κόψει πρώτος το νήμα. Οι δύο ταινίες ουσιαστικά κοντράρονται και για το μεγάλο Βραβείο της καλύτερης ταινίας της χρονιάς. Το ενδιαφέρον είναι μεγάλο και μένει να φανεί αν μπορεί να υπάρξει κάποια έκπληξη μεγατόνων που δε φαίνεται πάντως στον ορίζοντα μέχρι αυτή τη στιγμή. 

Λίγα λόγια για τις ταινίες: 

“Βrutalist” 
Ο δημιουργός είναι δεδομένο πως θέλει να πει πάρα πολλά. Επιχειρείται μία επανάσταση σε αρκετά επίπεδα. Τεχνικά πρέπει να κρατήσουμε το όνομα της συν-σεναριογράφου, Μόνα Φάστβολντ. Έχει κάνει τρομερή δουλειά και της ανήκει μεγάλο μέρος της επιτυχίας. Στη φωτογραφία συναντάμε τον Λολ Κρόλεϊ να ζωγραφίζει με τον φακό του. Μοναδικά πορτραίτο και εναλλαγή πλάνων. Στη μουσική τον Ντάνιελ Μπλούμπερ να ντύνει τις σκηνές. Η ταινία αφιερώνεται στον συνεργάτη του Κόρμπε, Σκοτ Γουότερ που έφυγε από τη ζωή. 

“Anora” 
Με τον πανηγυρικό Χρυσό Φοίνικα των φετινών Καννών, ο Σον Μπέικερ ανοίγει την αγκαλιά του σε μία ακόμη παρία του αμερικανικού ονείρου: μια μπριόζα σεξεργάτρια που καταλήγει πρωταγωνίστρια (και θύμα) στο δικό της παραμύθι, όταν γνωρίζει τον πρίγκιπα των ονείρων της στο πρόσωπο ενός κακομαθημένου 20χρονου πλουσιόπαιδου, γόνου ενός Ρώσου ολιγάρχη, και τον παντρεύεται. Όταν το μαθαίνουν όμως οι γονείς του, κανονίζουν ένα ταξίδι-αστραπή στις ΗΠΑ προκειμένου να διαλύσουν τον γάμο. Αυτό που ακολουθεί είναι ένας αθυρόστομος και ατίθασος συνδυασμός της «Σταχτοπούτας» και του «Pretty Woman», μια πειραγμένη κομεντί κοινωνικών ανισοτήτων και τσακισμένων ονείρων, και ταυτόχρονα ένα love story της συμφοράς, που σταδιακά μετατρέπεται σε εμπειρία αυτογνωσίας και μάθημα ζωής για μια γυναίκα που ήθελε τόσο πολύ να πιστέψει σε κάτι καλύτερο. 

“Emilia Perez” 
O Ζακ Οντιάρ προσφέρει κάτι καινούριο κινηματογραφικά. Πλέκει ήδη όπως το δράμα, το μιούζικαλ, την (μαύρη) κωμωδία και το αποτέλεσμα τη στιγμή που πέφτουν οι τίτλοι τέλους αφήνει τον θεατή γεμάτο από κάθε άποψη. Η ταινία αν το σκεφτεί καλύτερα κανείς αποτελεί έναν ύμνο και προς την ίδια τη μουσική. Πόνος και ταυτόχρονη αποφασιστικότητα. Στη ζωή κάτι αφήνουμε πάντα πίσω για να προχωρήσουμε. Ο σκηνοθέτης υπάρχουν στιγμές που προκαλεί, ωστόσο όλο αυτό γίνεται συνειδητά και δηλώνει εμφατικά τη δύναμη της Τέχνης. Για ένα ακόμα έργο του αφήνει την αίσθηση πως σε αυτόν τον κόσμο κανένας δεν είναι μόνος. Μπορεί τελικά να είναι ψευδαίσθηση τελικά, αφήνει όμως αίσθημα πληρότητας και μοιράσματος που σπάνια βρίσκεις στον κινηματογράφο το 2024. 

“A Complete Unknown” 
Η ταινία “A Complete Unknown” λαμβάνει χώρα στη μουσική σκηνή της Νέας Υόρκης στις αρχές της δεκαετίας του ’60 και παρακολουθεί τη ραγδαία άνοδο του 19χρονου μουσικού από τη Μινεσότα Bob Dylan (Timothée Chalamet), του καλλιτέχνη που καθιερώθηκε ως ο απόλυτος τραγουδιστής της φολκ, γεμίζοντας ασφυκτικά αίθουσες συναυλιών, με αποκορύφωμα την πρωτοποριακή ροκ εν ρολ εμφάνισή του στο Newport Folk Festival το 1965. 

“Substance” 
Έχεις ποτέ φανταστεί μία καλύτερη εκδοχή του εαυτού σου; Θα είσαι εσύ. Απλώς θα είσαι καλύτερη από κάθε άποψη. Σοβαρά. Πρέπει να δοκιμάσεις αυτό το νέο προϊόν. Ονομάζεται η Ουσία (Substance). Άλλαξε τη ζωή μου. Δημιουργεί έναν άλλο εαυτό. Έναν καινούριο, πιο νέο, πιο όμορφο, πιο τέλειο εαυτό. Ισχύει μόνο ένας κανόνας: Πρέπει να μοιράζεστε τον χρόνο. Μία εβδομάδα για εσένα, μία εβδομάδα για τον νέο σου εαυτό. Επτά μέρες ο καθένας. Μία τέλεια ισορροπία. Εύκολο. Σωστά; Αν σέβεσαι την ισορροπία… τι μπορεί να πάει στραβά; 

 

 Ακολουθήστε το OLAFAQ στο FacebookBluesky και Instagram.