Με εβδομήντα έργα από τους αχανείς θησαυρούς του Αρχαιολογικού Πάρκου της Πομπηΐας παρουσιάζεται η ερωτική τέχνη στην αρχαία ρωμαϊκή πόλη που καταστράφηκε από τον Βεζούβιο.
Στην έκθεση «Τέχνη και Αισθησιασμός στις Κατοικίες της Πομπηΐας» παραδίδονται σε κοινή θέα δύο ερωτικά μετάλλια από ένα άρμα που ανεσκάφη πέρυσι, μια ερωτική σκηνή που κοσμούσε το ταβάνι ενός υπνοδωματίου και τρεις τοίχοι από ένα αναστηλωμένο υπνοδωμάτιο από μιαν άλλη βίλα. Επίσης, η νωπογραφία «Η Λήδα και ο Κύκνος» που ανακαλύφθηκε πριν από τέσσερα χρόνια στη διάρκεια ανασκαφών, στην οποία απεικονίζεται ο Δίας ο οποίος έχει πάρει τη μορφή ενός κύκνου και αποπλανεί τη μυθική βασίλισσα της Σπάρτης, Λήδα.
«Ο ερωτισμός ήταν παντού, σε κατοικίες, λουτρά και δημόσιους χώρους χάρη στην επιρροή των Ελλήνων, στων οποίων την τέχνη το γυμνό είχε έντονη παρουσία» εξήγησε σε συνέντευξη που παραχώρησε στους Κυριακάτικους Τάιμς ο Gabriel Zuchtriegel, διευθυντής του Αρχαιολογικού Πάρκου της Πομπηΐας.
View this post on Instagram
Νέα ευρήματα, σαν αυτά που παρουσιάζονται στην έκθεση, ωθούν τους ειδικούς να επανεξετάσουν τις υποθέσεις τους για τη σημασία της ερωτικής τέχνης στη ρωμαϊκή κουλτούρα. «Οι ειδικοί είχαν την τάση να ερμηνεύουν κάθε δωμάτιο διακοσμημένο με τέτοιες σκηνές ως ένα είδος πορνείου» είπε, μιλώντας στον Γκάρντιαν, ο Zuchtriegel και υπογράμμισε ότι κάποτε αυτές οι εικόνες θεωρούνταν ότι ήταν κάτι σαν κατάλογος των υπηρεσιών που προσφέρονταν εκεί.
«Φαίνεται λίγο σαν κάτι τέτοιο, μιας και έχεις σκηνές πάνω από κάθε μία θύρα, αλλά είναι πάντα πολύ ριψοκίνδυνο να κάνεις αυτού του τύπου τις υπεραπλουστεύσεις. Η καθημερινή ζωή στην αρχαιότητα ήταν τόσο πολύπλοκη όσο είναι η δική μας και είναι παρακινδυνευμένο να ανασυγκροτείς αυτό που συνέβαινε σε αυτά τα μέρη με το να κρίνεις απλά και μόνο στη βάση των εικόνων» τόνισε.
Η έκθεση «Arte e Sensualità nelle case di Pompei» στο Parco Archeologico di Pompei ολοκληρώνεται στις 15 Ιανουαρίου 2023.