Μετά από ένα δυνατό ξεκίνημα των 100 εκατομμυρίων δολαρίων η ταινία της Disney και της Marvel σημείωσε πτώση 68% στο δεύτερο Σαββατοκύριακό της συγκεντρώνοντας 28,3 εκατομμύρια δολάρια από 4.105 κινηματογράφους στη Βόρεια Αμερική. Παρόμοια η εικόνα που λαμβάνουμε σε νούμερα και στην Ευρώπη και φυσικά στην Ελλάδα (ξεκίνημα με 30.000 εισιτήρια την πρώτη εβδομάδα κι ανάλογη εικόνα το δεύτερο “καυτό” τετραήμερο). Η περιπέτεια υπερηρώων με πρωταγωνιστή τον Άντονι Μάκι έχει αποφέρει μέχρι στιγμής 141 εκατομμύρια δολάρια στο εγχώριο box office και 289,4 εκατομμύρια παγκοσμίως στους παραγωγούς. 

Το “Captain America” κόστισε πάνω από 180 εκατομμύρια δολάρια πριν από τα έξοδα προώθησης, καθιστώντας τον προϋπολογισμό παραγωγής ελαφρώς χαμηλότερο από άλλες μεγάλες ταινίες της Marvel. 

Το κοινό όμως μοιάζει να χάνει το ενδιαφέρον του και να επιβεβαιώνει τις κριτικές 

Δεν είναι ασυνήθιστο για μεγάλες ταινίες κόμικ, όπως το “Captain America” να σημειώνουν σημαντική πτώση τόσο σύντομα. Αυτή η ταινία συνοδευόμενη με αρνητικές κριτικές πριν καλά καλά κυκλοφορήσει σημείωσε πτώση 68%, που την τοποθετεί πιο κοντά στο “Ant-Man and the Wasp: Quantumania” του 2023 (το οποίο είχε πτώση 70% μετά από ένα ντεμπούτο 106 εκατομμυρίων δολαρίων) παρά στο “Guardians of the Galaxy Vol. 3” (που σημείωσε πτώση μόλις 47% μετά από άνοιγμα 118 εκατομμυρίων δολαρίων). Το “Doctor Strange in the Multiverse of Madness” και το “Thor: Love and Thunder” είχαν επίσης πτώση 67% στο δεύτερο Σαββατοκύριακό τους, αλλά αυτές οι ταινίες του 2022 είχαν πολύ μεγαλύτερα αρχικά έσοδα. 

Το “Guardians 3” συνέχισε την επιτυχία του στα ταμεία, ενώ το “Ant-Man 3” έγινε μία από τις λίγες ταινίες της Marvel που δεν ξεπέρασαν τα 500 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως και δεν κατάφεραν να καλύψουν το κόστος παραγωγής τους. “Αυτή είναι η νέα πραγματικότητα για τις ταινίες της Marvel” λέει ο αναλυτής της Comscore Πολ Ντερκαραμπεντιάν. “Δεν μπορούμε να αρνηθούμε ότι αυτές οι ταινίες εξακολουθούν να έχουν απήχηση, και το ‘Captain America: Brave New World’ πιθανότατα θα παραμείνει στην κορυφή για τρίτο συνεχόμενο Σαββατοκύριακο. Όμως, η πτώση 68% δείχνει μικρότερη ενθουσιώδη ανταπόκριση από το κοινό απ’ ό,τι θα περίμενε κανείς από μια ταινία της Marvel”. 

Αν το “Captain America” ακολουθήσει την πορεία του “Quantumania” αντί για το “Guardians Vol. 3” αυτό θα είναι ανησυχητικό για τη Disney, καθώς το κάποτε ανίκητο MCU εμφανίζει σημάδια κόπωσης μετά το “Avengers: Endgame”. Προβληματισμός υπάρχει και στους κινηματογράφους, καθώς δεν υπάρχει άλλη μεγάλη εισπρακτική επιτυχία-προσδοκία στο πρόγραμμα μέχρι τη live-action μεταφορά του “Χιονάτη” από τη Disney στις 21 Μαρτίου. 

Στη δεύτερη θέση βρέθηκε το “The Monkey” της Neon, ένα θρίλερ τρόμου που απέφερε 14,2 εκατομμύρια δολάρια από 3.200 κινηματογράφους στη Βόρεια Αμερική κατά το ντεμπούτο του. Πρόκειται για τη δεύτερη μεγαλύτερη πρεμιέρα στην ιστορία της Neon, μετά το “Longlegs” (22,4 εκατομμύρια δολάρια) του περασμένου Ιουλίου και οι δύο ταινίες σκηνοθετήθηκαν από τον Όσγκουντ Πέρκινς.Το “The Monkey” βασίζεται στη δεκαετία του 1980 στη μικρή ιστορία του Στίβεν Κινγκ που αφορά ένα καταραμένο παιχνίδι που προκαλεί τυχαίους, φρικιαστικούς θανάτους. Παρόλο που οι θεατές του έδωσαν βαθμολογία “C+” στο CinemaScore, αυτό δεν είναι έκπληξη, δεδομένου ότι ο ίδιος ο Κινγκ χαρακτήρισε την ταινία ως “παρανοϊκά τρελή”. Στην ταινία πρωταγωνιστούν ο Θίο Τζέιμς (“The White Lotus”) και η Τατιάνα Μασλάνι (“Orphan Black”), ενώ ο Τζέιμς Γουάν (“Saw”, “The Conjuring”) ανέλαβε την παραγωγή. Το κόστος παραγωγής ανήλθε στα 10 εκατομμύρια δολάρια. 

Το “Paddington in Peru” της Sony υποχώρησε στην τρίτη θέση με 6,5 εκατομμύρια δολάρια από 3.890 αίθουσες σημειώνοντας πτώση 49% από την πρώτη του εβδομάδα. Μέχρι στιγμής η ταινία έχει συγκεντρώσει 25,2 εκατομμύρια δολάρια στις ΗΠΑ, ενώ η ταινία έχει αποδειχθεί πιο δημοφιλής στο διεθνές κοινό. Με προϋπολογισμό 90 εκατομμυρίων δολαρίων το “Paddington in Peru” έχει συγκεντρώσει συνολικά 150 εκατομμύρια δολάρια, αλλά υπολείπεται των προκατόχων του: “Paddington” (326 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως) και “Paddington 2” (290 εκατομμύρια δολάρια παγκοσμίως). 

Στην τέταρτη θέση βρίσκεται το “Dog Man” της Universal και της DreamWorks Animation, με 5,9 εκατομμύρια δολάρια από 3.179 κινηματογράφους. Η παιδική ταινία που σημείωσε πτώση 40% από το προηγούμενο Σαββατοκύριακο έχει φτάσει τα 78,7 εκατομμύρια δολάρια στο εγχώριο box office και τα 104 εκατομμύρια παγκοσμίως. Το κόστος παραγωγής ήταν 40 εκατομμύρια δολάρια. 

*Με στοιχεία από το Variety. 

 

 Ακολουθήστε το OLAFAQ στο FacebookBluesky και Instagram.