Το Spotify επανασχεδίασε την κεντρική αρχική οθόνη της εφαρμογής του, προσπαθώντας να διευκολύνει τους χρήστες να βρίσκουν νέα πράγματα για να ακούσουν – και να παρακολουθήσουν. Ο νέος σχεδιασμός δίνει μεγάλη έμφαση στις εικόνες και την κάθετη κύλιση, μετατρέποντας την αρχική μας οθόνη από ένα σύνολο εξώφυλλων άλμπουμ σε μια ροή που μοιάζει πολύ περισσότερο με το TikTok και το Instagram. Καθώς κάνουμε scroll down, το Spotify ελπίζει να διευκολύνει την ανακάλυψη νέων τάσεων σε όλο το οικοσύστημά του.
Η νέα εμφάνιση, την οποία το Spotify ανακοίνωσε στην εκδήλωση Stream On, είναι σαφής απόδειξη του είδους της εταιρείας (και του προϊόντος της) που θέλει να γίνει το Spotify. Τα τελευταία χρόνια, έχει επενδύσει σε μεγάλο βαθμό σε podcasts, audio books, ζωντανό ήχο και πολλά άλλα, όλα σε μια προσπάθεια να είναι κάτι περισσότερο από μια «απλή μουσική εφαρμογή».
Η εταιρεία θέλει επίσης να είναι ένα «σπίτι» για τους δημιουργούς. Ο διευθύνων σύμβουλος της Spotify, Daniel Ek, δήλωσε στο The Verge το 2021 ότι ελπίζει να έχει περισσότερους από 50 εκατομμύρια «δημιουργούς ήχου» στην πλατφόρμα. Το Spotify προσανατολίζεται επίσης εδώ και χρόνια στα βίντεο podcasts και τώρα βλέπει σε μεγάλο βαθμό το YouTube να τα καταφέρνει.
Το Spotify βρίσκεται σε μια φαινομενικά αμείλικτη προσπάθεια να ωθήσει τους χρήστες του προς ένα περιεχόμενο που είναι πιο διαφοροποιημένο και πιο κερδοφόρο, πράγμα που συχνά σήμαινε ότι δυσκόλευε την ακρόαση μουσικής. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο ο νέος σχεδιασμός της εφαρμογής φαίνεται ότι εν μέρει αποσκοπεί στη δημιουργία περισσότερου χώρου για όλα αυτά τα νέα είδη περιεχομένου που προωθεί η πλατφόρμα. Το Spotify προσπαθεί εδώ και χρόνια να βρει τρόπους να βάλει τα podcasts, τη μουσική και όλα τα υπόλοιπα σε μία ισορροπία, αλλά φαίνεται να αναγνωρίζει ότι η καλύτερη λύση είναι να δώσει σε κάθε περιεχόμενο περισσότερο χώρο για να αναπνεύσει.
Ready, set, discover new audio easier than ever before! Take a look at our greatest app evolution yet. Introducing @Spotify‘s new Home feed. #SpotifyStreamOn pic.twitter.com/OHrp3C6FOT
— Spotify News (@SpotifyNews) March 8, 2023
Στο εξής, όταν ανοίγετε το Spotify, θα εξακολουθείτε να βλέπετε ένα σωρό εξώφυλλα άλμπουμ και λίστες αναπαραγωγής (Playlists) στην κεντρική σελίδα του. Αλλά από κάτω, μπορεί να δείτε ένα podcast βίντεο με αυτόματη αναπαραγωγή, στο οποίο μπορείτε να μεταβείτε με ένα απλό πάτημα, ή μπορεί να δείτε μια μεγάλη φωτογραφία, τύπου Instagram, που έχει σκοπό «να σας πει» λίγα περισσότερα για μια playlist που μπορεί να σας αρέσει.
Στην κορυφή του κεντρικού feed του Spotify, αν πατήσετε στο “Music” ή στο “Podcasts & Shows”, θα μεταφερθείτε σε μια ροή με κάθετη κύλιση που μοιάζει πλέον πολύ περισσότερο με τα Instagram Stories ή το TikTok παρά με το Spotify που έχετε συνηθίσει. Μπορείτε να δείτε όσα θέλετε, με αυτόματη αναπαραγωγή του καθενός για να έχετε μια αίσθηση του τι είναι, ή να πατήσετε σε ένα για να το αποθηκεύσετε ή να το εξερευνήσετε περαιτέρω.
Υπάρχει μια προφανής δυναμική στο σχεδιασμό, μεταξύ της επιθυμίας του Spotify να κάνει την εφαρμογή πιο «ήρεμη και πιο εύχρηστη στην πλοήγηση», αλλά και της προσπάθειας να βρει νέους τρόπους για να δελεάσει τους χρήστες σε «νέα πράγματα». Τώρα υπάρχει περισσότερο περιεχόμενο αυτόματης αναπαραγωγής από ποτέ και πολλοί τρόποι για γρήγορη προεπισκόπηση τραγουδιών και playlist χωρίς να πατήσετε Play.
Η κατακόρυφη κύλιση (scroll down) σε πλήρη οθόνη βρίσκεται πλέον παντού στις εφαρμογές και είναι ένα προφανώς χρήσιμο εργαλείο για την ανακάλυψη περιεχομένου. Δισεκατομμύρια χρήστες έχουν συνηθίσει να κάνουν swiping σε αδιάφορο περιεχόμενο μέχρι να καταλήξουν σε κάτι που τους αρέσει. Και πλέον στο Spotify μέσω του νέου του σχεδιασμού, κάθε τραγούδι ή λίστα αναπαραγωγής ή podcast αποκτά μια στιγμιαία επιπλέον ευκαιρία να σας τραβήξει την προσοχή.
Οι playlist αποτελούσαν την κύρια πηγή ανακάλυψης του Spotify, αλλά στο νέο σχεδιασμό, δίνεται πολύ μεγαλύτερη έμφαση στο να σας παρουσιάσει η πλατφόρμα νέο περιεχόμενο. Αυτό έχει ιδιαίτερο νόημα στα podcasts, όπου το Spotify πρέπει απεγνωσμένα να βρει τρόπους να ανακτήσει τις τεράστιες επενδύσεις του σε αυτόν τον χώρο.
Οι αρνητικές κριτικές
Σε αντίθεση με πολλές εφαρμογές οι οποίες μας θέλουν συνεχώς μέσα στο interface τους όσο το δυνατόν περισσότερο, το Spotify μας επέτρεπε μία παθητική απόλαυση ακρόασης μουσικής. Επιλέγαμε ένα άλμπουμ, μία playlist ή ένα podcast, πατούσαμε το Play και το αφήναμε στην άκρη μέχρι να επιστρέψουμε ξανά σε αυτό για να βρούμε κάτι άλλο.
Σίγουρα μπορεί να περνούσαμε και αρκετό χρόνο εντός Spotify περιβάλλοντος ανακαλύπτωντας μουσικές και playlist, καλλιτέχνες και δισκογραφικές, αλλά ο τρόπος λειτουργίας της εφαρμογής (είτε σε smartphone είτε σε υπολογιστή) δεν δημιουργούσε μια συνεχή αλληλεπίδραση μεταξύ πλατφόρμας – χρήστη και αυτό ήταν μία σημαντική διαφορά του Spotify με τα social media. Τώρα όμως η νέα έκδοσή του θέλει να μοιάσει σαν όλες τις υπόλοιπες (βλ. Instagram και TikTok).
Όπως ήταν αναμενόμενο οι χρήστες του Twitter δεν άργησαν να «κράξουν» τη νέα αλλαγή στην πιο διάσημη μουσική πλατφόρμα streaming και εμείς θα συμφωνήσουμε μαζί τους.
nobody:
apple music: lossless audio, classical app, paying artist better, way better ios ui design—for $1 more per month.
spotify: let’s copy tiktok i guess pic.twitter.com/mQkJJCQ5vs
— Joe (@RealJoseph123) March 10, 2023
Jesus, spotify. I just want music in my music app. I don’t want TikTok videos. I don’t want podcasts. I don’t want audiobooks.
I. Just. Want. Music.
— Chimp Magnet (@chimp_magnet) March 8, 2023
Με πληφορορίες από: The Verge, Mashable