Χωρίς χρονοτριβές και ούτε μια εβδομάδα μετά τις εθνικές εκλογές της 25 Ιουνίου με νίκη της Νέας Δημοκρατίας, ξεκίνησε το έργο «ιδιωτικοποίησης» των αστικών λεωφορείων της Ανατολικής και Δυτικής Αττικής.
Πιο συγκεκριμένα, ο ΟΑΣΑ φουλάρει τις μηχανές παραχώρησης για έως και 7,5 χρόνια των γραμμών λεωφορείων της Δυτικής και Ανατολικής Αττικής μέσω διεθνή διαγωνισμού, προκειμένου να πουληθούν σε ιδιώτες 63 γραμμές λεωφορείων, ενώ μέχρι πρόσφατα τα συγκεκριμένα δρομολόγια εξυπηρετούνταν από τα ΚΤΕΛ.
Ο διαγωνισμός για «Παροχή Υπηρεσιών Επιβατικών Μεταφορών με Αστικά Λεωφορεία στην Ανατολική και Δυτική Αττική για 60 μήνες με δικαίωμα παράτασης έως 30 μήνες» έχει συνολικό προϋπολογισμό 312 εκατ. ευρώ και αφορά σε 25 λεωφορειακές γραμμές της Ανατολικής και 38 γραμμές της Δυτικής Αττικής.
Η προβλεπόμενη αμοιβή ανά οχηματοχιλιόμετρο θα ανέλθει σε 2,13 ευρώ με το κριτήριο επιλογής του αναδόχου να είναι η προσφορά της χαμηλότερης τιμής. Ο ΟΑΣΑ θα καταβάλει στον ανάδοχο το 90% της προβλεπόμενης πληρωμής κάθε μήνα, ενώ στο τέλος κάθε τριμήνου θα γίνεται η εκκαθάριση του υπόλοιπου ποσού ανάλογα με τα απολογιστικά στοιχεία κόστους.
Σύμφωνα με την efsyn, τα δρομολόγια αυτά είχαν παραχωρηθεί το 2020 με απευθείας ανάθεση και με πρόσχημα την πανδημία στα ΚΤΕΛ. Το Ελεγκτικό Συνέδριο είχε διαμηνύσει ότι δεν πρόκειται να δεχθεί νέα παράταση στην απευθείας ανάθεση μετά τον Οκτώβριο, όπου και λήγει η τωρινή σύμβαση.