Την δική τους μάχη για την επούλωση των πληγών που αφήνει η φωτιά στη Ρόδο δίνουν σύσσωμοι οι φορείς του κλάδου της φιλοξενίας αλλά και οι εκπρόσωποι των τουριστικών γραφείων.

Ευχή όλων είναι να μπει ένα τέλος στον εφιάλτη που ζει το νησί και ύστερα να ξεκινήσει ο απολογισμός των “φυσικών ζημιών” στις τουριστικές επιχειρήσεις αλλά και στο άυλο κεφάλαιο, αυτό δηλαδή της εικόνας του νησιού στην διεθνή τουριστική σκηνή.

Ήδη η Ένωση Ξενοδόχων Κω, έστειλε σήμερα διάφορα τρόφιμα και είδη ανάγκης, τα οποία συγκεντρώθηκαν χάρη στην άμεση ανταπόκριση των μελών της και των επιχειρηματιών του νησιού, πληροφορεί η πρόεδρος της ένωσης, Κωνσταντίνα Σβύνου.

«Ήμασταν, είμαστε και θα είμαστε συμπαραστάτες στους συμπατριώτες μας στη Ρόδο, πονάμε μαζί τους και θα παλέψουμε μαζί τους, και τώρα, και μετά. Οι δύσκολες στιγμές μας ενώνουν και μας κάνουν ακόμα πιο δυνατούς», αναφέρει μάλιστα σε ανάρτηση της στα κοινωνικά δίκτυα η πρόεδρος των ξενοδόχων της Κω.

Στο ερώτημα ποιο θα είναι το αποτύπωμα της φυσικής καταστροφής στο νησί, στην τουριστική οικονομία του νησιού, ο Μιχάλης Βαμιεδάκης, πρόεδρος των Allsun Hotels στην Ελλάδα και σύμβουλος ανάπτυξης του Danaos Travel που διαθέτει σημαντική παρουσία και στο Νησί των Ιπποτών, αναφέρει στο ΑΠΕ-ΜΠΕ:

«Είναι πιθανόν σε δύο εβδομάδες να το έχουμε ξεχάσει και να μην ασχολείται κανείς, αλλά μπορεί και να χαθεί η σεζόν για το νησί».

Πάντως ευχή του κ. Βαμιεδάκη, που από την πρώτη στιγμή βρέθηκε στην Ρόδο, είναι να μην χαθεί η σεζόν – και αυτό μπορεί να συμβεί με τη βοήθεια σημαντικών παικτών της παγκόσμιας τουριστικής σκηνής, που θα διαδραματίσουν καταλυτικό ρόλο για την επιστροφή στην κανονικότητα.

Αναφερόμενος στην επόμενη μέρα, ο κ. Βαμιεδάκης υπογραμμίζει ότι βασική μέριμνα είναι να σβήσει η φωτιά. «Να αποκατασταθούν οι ζημιές, να επικρατήσει μία κανονικότητα και να είναι να ξεκινήσει μία θετική δημοσιότητα για το νησί, ότι πλέον το νησί είναι εδώ και υποδέχεται κόσμο», αναφέρει χαρακτηριστικά.

Ο κ. Βαμιεδάκης μάλιστα, στάθηκε στον αγώνα δρόμου των εκπροσώπων των διεθνών οργανωτών ταξιδίων προκειμένου να εξυπηρετήσουν τους πελάτες τους και απάντησε σε κριτικές που δέχτηκαν τις πρώτες ώρες που ξέσπασε η κρίση.

Όπως είπε, πολλοί ξένοι επισκέπτες “ένιωσαν μόνοι”, χωρίς την παρουσία εκπροσώπων των τουριστικών γραφείων κατά τις πρώτες στιγμές της εκκένωσης, αλλά αυτό συνέβη γιατί είχαν αποκλειστεί οι δρόμοι προς τα κέντρα της προσωρινής παραμονής τους.

Μάλιστα, εξηγεί ότι πολλοί έμειναν χωρίς έγγραφα, γιατί η εκκένωση έγινε ξαφνικά, τη στιγμή που λίγο νωρίτερα υπήρχε ένας εφησυχασμός από τους εμπλεκόμενους στην διαχείριση της κρίσης. Πάντως, οι ακυρώσεις των επόμενων ημερών, βοήθησαν να διοχετευτούν οι υφιστάμενοι επισκέπτες στα αδιάθετα δωμάτια, λίγο πριν επιστρέψουν στην πατρίδα τους.

Να τονιστεί ότι πρώτη αγορά για το νησί των Ιπποτών είναι η αγορά της Μεγάλης Βρετανίας, η γερμανική, η σκανδιναβική και ακολουθούν οι υπόλοιποι. Σε ό,τι αφορά το πρακτορείο που εκπροσωπεί ο κ. Βαμιεδάκης, αυτό “φέρνει” κόσμο από την Γαλλία, αλλά και η συγκεκριμένη αγορά πάγωσε αυτές τις ημέρες.

Σύμφωνα με πληροφορίες, ο Όμιλος Μήτση, από τους μεγαλύτερους ξενοδοχειακούς ομίλους στην Ρόδο, αλλά και την εγχώρια τουριστική αγορά, δεν καταγράφει μακροπρόθεσμες ακυρώσεις – τον Αύγουστο συγκεκριμένα. Ωστόσο το επόμενο διάστημα είναι κρίσιμο για τη Ρόδο και τον όμιλο, που υποδέχεται πάνω από 200.000 ανθρώπους στο Νησί των Ιπποτών.

Τα δύο του μάλιστα ξενοδοχεία στη Νότια Ρόδο, δεν έχουν υποστεί ζημιές, ενώ σε αυτά φιλοξενούνται συνεργεία της ΔΕΔΗΕ, που εργάζονται πυρετωδώς για την αποκατάσταση των υποδομών στα ηλεκτρικά δίκτυα.

 

Πηγή: ΑΠΕ-ΜΠΕ