Ένα νέο «κόφτη» όσον αφορά τις δαπάνες, ανεξαρτήτως εσόδων και πρωτογενούς πλεονάσματος, έχει θεσπίσει η Ευρωπαϊκή Ένωση περιορίζοντας τις δυνατότητες παροχών. Πρόκειται για το όριο του 3% αναφορικά με τη δυνατότητα δημοσιονομικής επέκτασης (αύξηση κονδυλίων για μισθούς, συντάξεις, Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων κ.α.), έστω και εάν τηρείται η προϋπόθεση του (πρωτογενούς) πλεονάσματος.
Αυτό σημαίνει ότι, ακόμη και να αυξηθούν τα φορολογικά έσοδα, κάτι που κάνει ασυστόλως η κυβέρνηση μέσω ακρίβειας (αυξαίνονται οι τιμές και, δι’ αυτών, αυξάνονται έτσι οι έμμεσοι φόροι που αποτελούν ποσοστό επί των αρχικών τιμών), δεν μπορούν να δοθούν επιδόματα ή να αυξηθούν οι παροχές.
Κατά συνέπεια, μπορεί η κυβέρνηση να φοροξεφλουδίζει τους πολίτες, αλλά στερείται της δυνατότητας ευρείας επιδοματικής πολιτικής, κάτι που έκανε στην περίοδο της πανδημίας και στην οποία στηρίχτηκε εν πολλοίς η πολιτική της «κυριαρχία» ο προηγούμενο διάστημα…
Εξ αυτού του λόγου έχει επινοηθεί το εφεύρημα της έκτακτης εισφοράς για επικοινωνιακά… μπαλώματα!
Επιτρέπει δηλαδή η κυβέρνηση την αχαλίνωτη κερδοσκοπία και την απληστία των ολιγοπωλίων και, ακολούθως, επιβάλει «έκτακτη» εισφορά στο 1/3 των συσσωρευμένων υπερκερδών. Όπως στην περίπτωση των ενεργειακών εταιρειών (πετρέλαια κ.α.) μέσω των οποίων αναμένεται να εισπράξει 320 εκ. ευρώ και έτσι να καταβάλει ένα έκτακτο επίδομα 100 έως 250 ευρώ, αλλά μόνο στους συνταξιούχους που έχουν «προσωπική διαφορά» και δεν θα λάβουν αύξηση στις αποδοχές τους ούτε το 2025.
Πρόκειται για περίπου 650.000 παλαιούς συνταξιούχους οι οποίοι αποκλείονται των αναπροσαρμογών καθώς με τον επανανυπολογισμό των συντάξεων με βάση τα μειωμένα ποσοστά του νόμου Κατρούγκαλου (ν.4387/16) θα έπρεπε να λαμβάνουν ακόμη μικρότερες συντάξεις…
Με αυτά τα δεδομένα («κόφτης» δαπανών και υποχρέωση πλεονάσματος) δεν αναμένεται καμία θετική εξαγγελία του πρωθυπουργού στη Διεθνή Έκθεση Θεσσαλονίκης (ΔΕΘ) αναφορικά με τα πάγια αιτήματα των συνταξιούχων, όπως την:
1. Κατάργηση της «προσωπικής διαφοράς» δια της ενσωμάτωσης στη Βασική Σύνταξη. Είναι μια άδικη ρύθμιση, ενόσω οι συγκεκριμένοι συνταξιούχοι έχουν υποστεί ονομαστικές περικοπές της τάξης ακόμη και του 45%
2. Κατάργηση της Εισφοράς Αλληλεγγύης Συνταξιούχων (ΕΑΣ). Να πάψουν οι «απόμαχοι» να πληρώνουν διπλή φορολογία: φόρο και ταυτόχρονα Εισφορά Αλληλεγγύης.
3. Χορήγηση σε όλους τους συνταξιούχους των αναδρομικών (για την Επικουρική και τα Δώρα) της περιόδου Ιουνίου 2015-Μαϊου 2016, έστω και τμηματικά.
4. Ολοκλήρωση όλων των εκκρεμοτήτων που έχουν προκύψει από τον λανθασμένο επανυπολογισμό των συντάξεων λόγω του Ν.4387/2016 και άμεση καταβολή των αναδρομικών που προκύπτουν από αυτές τις διορθωτικές μεταβολές.
5. Κατάργηση της εισφοράς Ασθενείας 6% που ισχύει σήμερα στις επικουρικές συντάξεις λόγω του άδικου και αντισυνταγματικού χαρακτήρα της επιβολής του, δεδομένου ότι ο θεσμός της επικουρικής Ασφάλισης βασίζεται μόνο στη διμερή σχέση εργοδότη – εργαζόμενου και δεν έχει καμία κρατική παρέμβαση.
6. Επαναφορά της εισφοράς της υγειονομικής περίθαλψης στην κύρια σύνταξη στο 4%, όπως ήταν μέχρι τον Αύγουστο 2015 από το 6% που είναι σήμερα επί του συνόλου όλων των συντάξεων.
7. Ρύθμιση του αναδρομικού χρέους στις/ους συνταξιούχους χηρείας που λαμβάνουν και δική τους σύνταξη και που στην τριετία η σύνταξη χηρείας τους δεν μειώθηκε στο 50% με αποκλειστική ευθύνη της Πολιτείας και του e-ΕΦΚΑ.
8. Επαναφορά του δικαιώματος της επιλογής της χήρας –ου στην τριετία, σε ποια κύρια σύνταξη να γίνει η περικοπή, όπως ίσχυε πάντα πριν τον Ν.4387/2016 (Ν.Κατρούγκαλου)
9. Προσμέτρηση του χρόνου διαδοχικής και παράλληλης ασφάλισης που διανύθηκε πριν τον Ν.4387/2016 και που κατά τη διαδικασία του επανυπολογισμού δεν προσμετρήθηκε, παρόλο που για το χρόνο αυτό έχουν καταβληθεί οι εισφορές στο Ασφαλιστικό Σύστημα.
10. Την τιμαριθμοποίηση της φορολογικής κλίμακας. Από ένα επίπεδο αποδοχών και πάνω τα 2/3 των ονομαστικών αυξήσεων αφαιρούνται από τον πρόσθετο φόρο, την επιβολή της ΕΑΣ και λόγω μη αναπροσαρμογής της φορολογικής κλίμακας.
Πηγή: iEidiseis