Ο πρωτοπόρος Γερμανός ηλεκτρονικός συνθέτης και παραγωγός Alva Noto στα St Paul’s Sessions 5 σε ένα σπάνιο οπτικοακουστικό show στο ολοκαίνουριο Αμφιθέατρο Ιωάννης Δεσποτόπουλος του Ωδείου Αθηνών, με τη συμμετοχή του Γάλλου εικαστικού Anne-James Chaton σε κείμενο και φωνή και του Ιάπωνα Nibo στα visuals.
Γεννημένος το 1965 στο Karl-Marx-Stadt (τώρα Chemnitz) της Γερμανίας ο Alva Noto (κατά κόσμον Carsten Nicolai) σπούδασε αρχιτεκτονική πριν ασχοληθεί με τη μουσική. Πια, εδώ και πολλά χρόνια, η έδρα του είναι το Βερολίνο.
Υπήρξε από τους πρωτεργάτες μιας μεταβατικής εποχής που συνέδεσε την μουσική με την τέχνη και την επιστήμη, ιδρύοντας το 1994 το label NOTON, ενώ το 1999 ξεκίνησε συνεργασία με την RasterMusic ως Raster-Noton, λειτουργώντας ως το 2017. Έκτοτε ο Nicolai τρέχει και πάλι τη NOTON ανεξάρτητα.
Ως μέλος και συνιδρυτής της ετικέτας Raster-Noton ήταν δημιουργός του περίφημου άλμπουμ “20′ to 2000″ που κέρδισε το βραβείο Golden Nica στο Prix Ars Electronica το 2000. Η διάρκεια του άλμπουμ ήταν 20’17”, με την ιδέα του έργου να αντανακλά τα τελευταία 20 λεπτά της χιλιετίας ως μια μετάβαση ή μια νέα αρχή.
Ο Alva Noto έχει συμμετάσχει σε ποικίλα μουσικά projects, όπως το “Diamond Version” με τους Olaf Bender (Byetone), το “Signal” με τον Frank Bretschneider και τον Olaf Bender, το “Cyclo” με τον Ryoji Ikeda, το ANBB με τον Blixa Bargeld, το “Opto” με τον Thomas Knak, ενώ το 2009 ο Nicolai συνέθεσε την όπερα “Sparkie : Cage and Beyond” σε συνεργασία με τον Michael Nyman.
Πολύ σημαντική επίσης υπήρξε η συνεργασία του με τον μεγάλο Ryuichi Sakamoto, με τον οποίο συνέθεσαν τη μουσική για την ταινία “The Revenant” το 2015 του Alejandro González Iñárritu. Η μουσική ήταν υποψήφια για Χρυσή Σφαίρα, BAFTA, Grammy και Critics’ Choice Movie Awards.
Ο Alva Noto ερμήνευσε και δημιούργησε εγκαταστάσεις σε πολλούς από τους πιο διάσημους χώρους του κόσμου, συμπεριλαμβανομένων των Guggenheim Μuseum στη Νέα Υόρκη, το SF MoMA στο Σαν Φρανσίσκο, το Modern Art Oxford στην Οξφόρδη κ.ά.
Έχει επίσης εργαστεί ως εικαστικός, συμμετέχοντας σε εκτεταμένες ατομικές και ομαδικές εκθέσεις παγκοσμίως, με μια από τις πιο σημαντικές παρουσίες του το 2013, όπου συμμετείχε στην Biennale Documenta, μια επίσημη παράλληλη έκθεση της 55ης Μπιενάλε Τέχνης της Βενετίας.
Από το 2015 είναι καθηγητής στην Ακαδημία Καλών Τεχνών της Δρέσδης, ενώ το 2018 δημιούργησε το sound design για το πρωτοποριακό VR project του Iñárritu “Flesh and Sand“.
Tο Σάββατο 6 Μάιου στο Αμφιθέατρο Ιωάννης Δεσποτόπουλος ο Alva Noto, σε συνεργασία με τον Γάλλο εικαστικό Anne-James Chaton σε κείμενο και φωνή και τον Ιάπωνα Nibo στα visuals, θα μας παρουσιάσουν το τελευταίο τους AV project με τίτλο ALPHABET, διερευνώντας τις στρατηγικές που επινόησε ο άνθρωπος για να αναπαραστήσει τον κόσμο σε μια ψηφιακή εποχή, ένα έργο που προσκαλεί τον θεατή να βυθιστεί στις πολλαπλές σχέσεις μεταξύ της γλώσσας, των ψηφιακών μεταφράσεών της και της κατανόησής μας για τον κόσμο.