Η Swaplanet, είναι η πρώτη πλατφόρμα βιώσιμης παιδικής μόδας στην Ελλάδα, που έχει στόχο να μειώσει τον υπερκαταναλωτισμό και τα υπέρογκα ποσά που ξοδεύουν οι γονείς για παιδικό ρουχισμό. Η Swaplanet επιλύει το ζήτημα των απορριμμάτων ρούχων δημιουργώντας μια βελτιωμένη διαδικασία δημιουργώντας μια κοινότητα γονέων που ανταλλάσσουν τα ρούχα, παπούτσια και βιβλία των παιδιών τους, και σχεδιάζει να γίνει ο ηγέτης στην κυκλική οικονομία.

Η βιομηχανία των ενδυμάτων, είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος δημιουργός αποβλήτων στον κόσμο, υπεύθυνη για το 10% των παγκόσμιων εκπομπών CO2 (έναντι 6% της βιομηχανίας πλαστικών) και το 20% των παγκόσμιων λυμάτων. Η Swaplanet διαδραματίζει ένα σημαντικό ρόλο στη μείωση αυτής της
ρύπανσης. Μέχρι σήμερα έχει πουλήσει 26.000 τεμάχια preloved ρούχων (από δεύτερο χέρι) εξοικονομώντας 182.000 κιλά CO2 (ισοδύναμο με 8.200 δέντρα ή οδήγηση 37,7 φορές το γύρο του κόσμου) και 31,2 εκατομμύρια λίτρα νερού (που ισοδυναμεί με την μηνιαία κατανάλωση 2.860 νοικοκυριών).

Η Swaplanet ιδρύθηκε τον Απρίλιο του 2021 από τους Έλενα Στάμου, Σερίφ Μπαρακάτ και Τζίμυ Νικολαΐδη και έχει μέχρι σήμερα διαχειριστεί περισσότερα από 100.000 είδη ένδυσης, με περισσότερες από 12.900 εγγραφές γονέων που αυξάνονται καθημερινά. Εξυπηρετεί όλη την επικράτεια, ακόμη και
τα πιο απομακρυσμένα νησιά ενώ οι γονείς μπορούν να διαλέξουν μέσα από μια τεράστια γκάμα 20.000 προϊόντων και πάνω από 3.000 μάρκες. Η ομάδα αριθμεί σήμερα δέκα άτομα και στόχος της πλατφόρμας είναι να γίνει η πρώτη επιλογή των γονέων όταν θέλουν να αγοράσουν κάτι για το παιδί
τους πριν αγοράσουν κάτι καινούριο.

Όλα τα ρούχα ταξινομούνται ξεχωριστά και καθαρίζονται επαγγελματικά, για να διασφαλιστεί ότι κάθε αντικείμενο είναι σε άριστη κατάσταση, ενώ τα ρούχα που δεν περνούν τους αυστηρούς ελέγχους ποιότητας, δωρίζονται σε φιλανθρωπικά ιδρύματα. Με την ευκαιρία του Back to School, η Swaplanet σχεδίασε σε συνεργασία με τα Public ένα πρόγραμμα ανταλλαγής παιχνιδιών «Love Toys», με στόχο να δοθεί μια δεύτερη ζωή σε παιχνίδια που δεν
χρειάζονται πλέον τα παιδιά. Τα πορτοκαλί φορτηγάκια-κάδοι του προγράμματος θα είναι διαθέσιμα σε συνολικά σε 5+1 σημεία (καταστήματα Public: Mall Athens, Κηφισίας Μαρούσι, Συγγρού, Γέρακας, Athens Metro Mall) καθώς στα κεντρικά γραφεία του Public. Στο πλαίσιο του προγράμματος, οι γονείς
αφήνουν στον ειδικό κάδο λούτρινα παιχνίδια, ξύλινα παιχνίδια και βρεφικά παζλ, τα οποία στην συνέχεια συλλέγει και επεξεργάζεται η Swaplanet, ώστε να τα ανεβάσει προς ανταλλαγή στην πλατφόρμα.

Οι γονείς λαμβάνουν ως αντάλλαγμα ένα κουπόνι 10 ευρώ, το οποίο μπορούν να χρησιμοποιήσουν στην πλατφόρμα. Μέρος των παιχνιδιών αυτών θα δωρισθούν σε φιλανθρωπικά ιδρύματα με αντίστοιχες ανάγκες.

Το 2022 η βιώσιμη startup παιδικής μόδας διακρίθηκε ως Winner Innovation Showcase στην Ευρωπαϊκή Συνάντηση Κορυφής Αγγέλων Επενδυτών στις Βρυξέλλες, αλλά και στο διαγωνισμό του ClimAccelerator από το EIT Climate-KIC, που εργάζεται για να επιταχύνει τη μετάβαση σε μια κοινωνία
μηδενικών εκπομπών άνθρακα, ανθεκτική στις κλιματικές αλλαγές. Τον Ιούλιο, η Swaplanet και η συνιδρύτρια Έλενα Στάμου, αναγνωρίστηκε ως μια από τις πέντε πιο επιτυχημένες προσπάθειες γυναικείας επιχειρηματικότητας, στον Διεθνή Διαγωνισμό WE Empower UN SDG Challenge, ανάμεσα σε εκατοντάδες υποψήφιες από την περιοχή της Ευρώπης, των Η.Π.Α και του Καναδά, για την επίτευξη των Στόχων Βιώσιμης Ανάπτυξης του Ο.Η.Ε., ενώ μετά την επιτυχή ολοκλήρωση του τρίμηνου ευρωπαϊκού προγράμματος The Break Fellowship, που συμμετείχε, με στόχο στην ενδυνάμωση και δικτύωση 1.000 γυναικών επιχειρηματιών στην Ευρώπη, ανακηρύχθηκε τον Ιούνιο σε Fellow.

Στα σχέδια της εταιρείας προς το τέλος της χρονιάς, είναι να ολοκληρώσει έναν νέο γύρο χρηματοδότησης, ύψους 2 εκατ. ευρώ για την επέκτασή της στο εξωτερικό. Αρχικός στόχος είναι να επεκταθεί από τις αρχές του 2024 στο Βέλγιο με ένα Hub, ώστε από εκεί να μπορεί να εξυπηρετεί τις
αγορές της Ολλανδίας και της Γαλλίας.