Πάνω από είκοσι χρόνια μετά την εξαφάνιση δύο ανδρών χωρίς άδεια πτήσης που επέβαιναν σε ένα Boeing 727-200, οι αρχές εξακολουθούν να μην γνωρίζουν τι συνέβη σε αυτό.

Το τζετ απογειώθηκε από το αεροδρόμιο Quatro de Fevereiro της Λουάντα (LAD) στην Αγκόλα αργά το απόγευμα της 25ης Μαΐου 2003 και – παρά τη σύγχρονη τεχνολογία εντοπισμού και τα δεδομένα – δεν εθεάθη ποτέ ξανά.

Στο αεροσκάφος επέβαιναν δύο άνδρες – ο Ben Charles Padilla που ήταν πολίτης των ΗΠΑ και ιδιωτικός πιλότος που δεν είχε πιστοποίηση για να πετάξει αυτόν τον τύπο αεροσκάφους. Ο άλλος ήταν ένας βοηθός από την Αγκόλα που είχε προσλάβει πρόσφατα, ο John Mikel Mutantu.

Σύμφωνα με πληροφορίες από το Aviation Safety Network, το Boeing 727-200 (νηολόγηση N844AA) ανήκε στην Aerospace Sales & Leasing.

Το αεροπλάνο είχε συγκεντρώσει 68.488 ώρες στον ουρανό και 43.390 κύκλους σε διάστημα 26,5 ετών – κυρίως στην American Airlines, γι’ αυτό και ήταν βαμμένο ασημί με κόκκινη, λευκή και μπλε cheatline.

Το αεροσκάφος ήταν παλιό, αλλά καλά φροντισμένο με τους κινητήρες του να θεωρούνται ακόμη σε λειτουργική κατάσταση. Ωστόσο, λόγω απλήρωτων τελών αεροδρομίου και συμβατικών διαφορών το Boeing ήταν καθηλωμένο για πάνω από ένα χρόνο.

Ένας ανώνυμος πιλότος δήλωσε στο Air & Space Magazine: “Για μένα, ήταν μια ευκαιρία να βγάλω μερικά δολάρια και όταν όλα άρχισαν να καταρρέουν, μάλλον έμεινα δύο φορές περισσότερο απ’ όσο υπαγόρευε η κοινή λογική”.

Οι δύο άνδρες που εικάζεται ότι επέβαιναν στο αεροσκάφος συνεργάζονταν με μηχανικούς από την Αγκόλα για να ετοιμάσουν το αεροσκάφος για να επιστρέψει στους ουρανούς – αλλά κανείς από τους δύο δεν είχε πιστοποιηθεί για να καθίσει πίσω από τα χειριστήρια και να κατευθυνθεί προς τον ουρανό.

Οι αναφορές της εποχής υποστηρίζουν ότι το αεροσκάφος άρχισε να τροχοδρομεί ακανόνιστα χωρίς άδεια ή επικοινωνία με τον πύργο ελέγχου.

Στη συνέχεια, χωρίς να ενεργοποιήσει τα φώτα ή τον αναμεταδότη του, απογειώθηκε με νοτιοδυτική κατεύθυνση απευθείας πάνω από τον Βόρειο Ατλαντικό Ωκεανό.

Το αεροπλάνο θεωρήθηκε κλεμμένο ή χρησιμοποιούταν για ασφαλιστική απάτη και ούτε το FBI ούτε η CIA μετά την 11η Σεπτεμβρίου μ.Χ. μπόρεσαν να το βρουν.

Ο Mastin Robeson, στρατηγός των Αμερικανών πεζοναυτών εν αποστρατεία και διοικητής των αμερικανικών δυνάμεων στο Κέρας της Αφρικής κατά την περίοδο εκείνη, δήλωσε στο περιοδικό Air & Space Magazine: “Δεν ήταν ποτέ σαφές αν είχε κλαπεί για ασφαλιστικούς σκοπούς από τους ιδιοκτήτες, αν είχε κλαπεί με σκοπό να διατεθεί σε αχρείους χαρακτήρες ή αν επρόκειτο για μια σκόπιμη, συντονισμένη τρομοκρατική απόπειρα. Υπήρχαν εικασίες και για τα τρία.

Η ακριβής ιδιοκτησία του σκάφους κατά τη στιγμή της εξαφάνισής του δεν είναι γνωστή.

Υποστηρίζεται ότι η Aerospace Sales & Leasing φέρεται να βρισκόταν στη διαδικασία πώλησης του αεροπλάνου είτε σε έναν νιγηριανό αερομεταφορέα, που ονομάζεται IRS Airlines, είτε ήταν το μοναδικό αεροπλάνο που ήταν εγγεγραμμένο σε έναν βραχύβιο στόλο φορτίων της Αγκόλας, την Irwin Air.

Ενώ ο συναγερμός σήμανε το πρωί μετά την απογείωσή του, αρχικά δεν είχε υποτεθεί ότι το αεροπλάνο είχε συντριβεί, καθώς υπάρχουν πολλοί μεγάλοι μη ασφαλτοστρωμένοι διάδρομοι στην υποσαχάρια Αφρική που μπορούν να φιλοξενήσουν ένα Boeing 727.

Καθώς όμως περνούσαν οι μέρες, οι εβδομάδες, οι μήνες, τα χρόνια και οι δεκαετίες με μηδενικές θεάσεις, η εξαφάνιση του αεροπλάνου γινόταν όλο και πιο αξιοπερίεργη.

Οι πιλότοι, οι αξιωματούχοι της αμερικανικής κυβέρνησης και άλλοι ενδιαφερόμενοι πιστεύουν ότι το αεροπλάνο συνετρίβη στον ωκεανό, σκοτώνοντας και τους δύο επιβαίνοντες, αλλά μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν στοιχεία που να το αποδεικνύουν.

Πηγή: ladbible.com