Η ιστορία της Βίκος Α.Ε. ξεκινά πριν από τριάντα χρόνια, όταν πίσω στο 1992 εμφιαλώθηκε η πρώτη της φιάλη φυσικού μεταλλικού νερού. Η εταιρεία ιδρύθηκε από τον κ. Πέτρο Σεπετά και τη σύζυγό του, κ. Ελένη Θεόχαρη, ενώ σήμερα την εταιρεία ενισχύουν και οι τρείς γιοί της οικογένειας, ο Κωνσταντίνος, ο Ρηγίνος και ο Παύλος. Το μεγάλο όνειρο του κ. Πέτρου Σεπετά αρχικά εδραιώθηκε με την άδεια λειτουργίας του πρώτου εργοστασίου στην Περίβλεπτο Ιωαννίνων, εκεί όπου ξεκίνησε η εμφιάλωση του Φυσικού Μεταλλικού νερού «Βίκος» από την ομώνυμη πηγή. Αργότερα, μεγάλα και σημαντικά γεγονότα, όπως η πρώτη συνεργασία με την έλευση της Lidl στην Ελλάδα, πιο μετά η ιδέα του Κωνσταντίνου να επεκταθεί η εταιρεία στα αναψυκτικά, και στη συνέχεια οι εξαγωγές της εταιρείας πέρα από τις χώρες της ομογένειας, αποτέλεσαν και συνεχίζουν να οριοθετούν μερικούς από τους πιο σημαντικούς σταθμούς στην ιστορία της Βίκος Α.Ε.
Ωστόσο, ίσως το πιο σημαντικό στοιχείο στην μακρόχονη ιστορία της Βίκος Α.Ε. είναι το γεγονός ότι από τη στιγμή που ιδρύθηκε η εταιρεία δεν έχει σταματήσει να ενισχύει το μεγάλο όραμα του ιδρυτή της, που μέσα από συνεχείς επενδύσεις έφτασε στο διάστημα 2021-22 σε μια τεράστια 22 εκατομμυρίων ευρώ, η οποία έχτισε μια νέα υπερσύγχρονη μονάδα παραγωγής και εμφιάλωσης νερού και αναψυκτικών στο Καλπάκι του Δήμου Πωγωνίου Ιωαννίνων. Ένα υπερσύγχρονο βιομηχανοστάσιο το οποίο περιλαμβάνει δύο γραμμές παραγωγής – για γυαλί και αλουμίνιο. Πριν λίγες μέρες, σε μια εορταστική εκδήλωση για την επέτειο των τριάντα ετών της εταιρείας και την παρουσίαση της νέας μονάδας στους δημοσιογράφους, η Βίκος υπό την ομπρέλα του νέου της μότο που τονίζει ότι «Δύναμη μας, η ανάπτυξή μας» απέδειξε ότι μπορεί και αναπύσσεται ολοένα και περισσότερο, έχοντας ως στόχο την προσήλωση τόσο στην ποιότητα όσο και στην κατάκτηση του ονείρου του ιδρυτή της.
Έτσι, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, κ. Πέτρος Σεπετάς, οι δύο νέες γραμμές παραγωγής πρόκειται να δώσουν μια άλλη δυναμική προοπτική, τόσο στην γενική εικόνα όσο και στην παραγωγή και την αξία της εταιρείας. Στην ομιλία του, στο πλαίσιο της εορταστικής εκδήλωσης προς τους δημοσιογράφους, αναφέρθηκε χαρακτηριστικά στην ιστορία τους, πώς μαζί με τη σύζυγό του κ. Ελένη Θεοχάρη δημιούργησαν την εταιρεία, που σήμερα μπορεί να καμαρώνει ως ο πρώτος παραγωγός ποτών με ελληνική ιδιοκτησία στη χώρα μας.
Ο μεγαλύτερος γιός της οικογένειας, ο κ. Κωνσταντίνος Σεπετάς, ο Sales & Marketing Director της εταιρείας, παρουσίασε με τη σειρά του στοιχεία που, χαρακτηριστικά για τον μήνα Σεπτέμβριο του 2022, φέρνουν την εταιρεία στην πρώτη θέση, στην κατηγορία των σούπερ-μάρκετ και τόνισε επίσης ότι με τις νέες επενδύσεις η Βίκος θα επεκτείνει την παραγωγική της δυναμικότητα τόσο στην κατηγορία του νερού όσο και των αναψυκτικών ανοίγοντας το δρόμο για την είσοδο της εταιρείας στην αγορά HoReCa (ξενοδοχεία, εστιατόρια και καφέ).
«Το 1992 ξεκινήσαμε την παραγωγή της πρώτης φιάλης νερού και πλέον λειτουργούμε πέντε υπερσύγχρονα εργοστάσια με το μέγεθος μας να φτάνει συνολικά τα 260 στρέμματα. 4 εργοστάσια εμφιάλωσης νερού και αναψυκτικών, καθώς και ένα εργοστάσιο παραγωγής προπλασμάτων φιαλών (preforms) από PET και πωμάτων. Απασχολούνται 449.000 εργαζόμενοι από τους οποίους το 80% βρίσκεται πάνω από 20 χρόνια στην οικογένεια της Βίκος», είπε χαρακτηριστικά ο Κωνσταντίνος Σεπετάς.
Από την πλευρά της η κ. Ελένη Θεοχάρη, συνιδρύτρια της Βίκος, Γενική διευθύντρια, και εκείνη που συμβολικά κάποτε έκοψε το πρώτο τιμολόγιο της εταιρείας πριν τριάντα χρόνια, μίλησε για τις αρχές και τις αξίες της εταιρείας, εκείνες που συνδέουν το χθες με το σήμερα. Χαρακτηριστικά τόνισε: «Η εταιρεία Βίκος, είναι μία ελληνική οικογενειακή εταιρεία που πρεσβευτές της είναι οι ίδιες οι αξίες. Αξίες, που εμπεριέχονται σε κάθε μπουκάλι και πλέον σε κάθε κουτάκι. Πέρα από την αδιαπραγμάτευτη ποιότητα, τον ανθρωποκεντρισμό, τον σεβασμό στο περιβάλλον, και τη φιλαλληλία, την χαρακτηρίζει η ακεραιότητα και η ειλικρίνεια. Τα χαρακτηριστικά της εταιρείας, γίνονται μέσα από τα προϊόντα της, συνώνυμα της ζωής, της αισιοδοξίας και της ευδαιμονίας, όπως όμως την ορίζει ο Αριστοτέλης με την έννοια της ολοκλήρωσης, της πραγμάτωσης και της πληρότητας».
Μετά την εορταστική εκδήλωση ακολούθησε ξενάγηση στο νέο υπερσύγχρονο βιομηχανοστάσιο της Βίκος. Το νέο αυτό έργο μπορεί να παράγει 42.000 αλουμινένιες συσκευασίες ανά ώρα και 20.000 γυάλινα μπουκάλια ανά ώρα. Η νέα παραγωγή έρχεται να προστεθεί στην ήδη υπάρχουσα (359.000 ανά ώρα) φτάνοντας τη συνολική δυναμικότητα της εταιρείας στις 421.000 φιάλες ανά ώρα, που την καθιστά κορυφαία στη χώρα. Η νέα εγκατάσταση καταλαμβάνει 8.800 τ.μ. (παρασκευαστήριο, εμφιαλωτήριο, αποθηκευτικοί και βοηθητικοί χώροι) και με την ολοκλήρωση της νέας μονάδας η συνολική επιφάνεια των κτηριακών εγκαταστάσεων της εταιρείας θα πλησιάζει τα 100.000 τ.μ.
Το 2014 η Βίκος λάνσαρε αναψυκτικά με βάση το φυσικό μεταλλικό νερό, με δικές της συνταγές. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στην κατηγορία cola, η Βίκος βρίσκεται στην τρίτη θέση της αγορά με μερίδιο 6,4% ενώ η Cola Zero Sugar που λανσαρίστηκε πέρυσι, έχει ήδη τονώσει το μερίδιο συμβάλλοντας και στην ανάπτυξη του προϊόντος. Την άνοιξη του 2022 η εταιρεία λάνσαρε ένα ακόμα νέο προϊόν, το Bikos Pink Grapefruit, το οποίο ο κ. Κωνσταντίνος Σεπετάς εμφατικά χαρακτήρισε λέγοντας «Είναι η αιχμή του δόρατος για την νέα επένδυση. Είναι ένα προϊόν το οποίο έχει επιτόπια κατανάλωση και συνδυάζεται εύκολα με αλκοολούχα ποτά». Το Bikos Pink Grapefrui μέσα στο μικρό διάστημα των 6 μηνών έχει καταγράψει σημαντικά μερίδια στην αναπτυσσόμενη αγορά των «ροζ» αναψυκτικών, που σημαίνει ότι μέχρι το τέλος της χρονιάς θα βρίσκεται στη δεύτερη θέση στην κατηγορία των σούπερ μάρκετ, ενώ στην αγορά της λιανικής βρίσκεται ήδη εκεί.
Εάν κάποιος παρακολουθήσει την πορεία της Βίκος Α.Ε. σε νούμερα θα παρατηρήσει το πόσο θεαματικά είναι τα στοιχεία της αγοράς νερού και αναψυκτικών μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2022 για την εταιρεία. Σε μια αγορά που ανεβαίνει κατά 2,1% σε ετήσια βάση, η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων ΒΙΚΟΣ Α.Ε και συνεπώς το brand Βίκος αναπτύσσεται κατά 7,4% μονάδες ενώ το μερίδιο της έχει φτάσει στο 17,1% στα σούπερ μάρκετ, ενισχυμένο κατά 0,8 μονάδες και κατέχοντας την πρώτη θέση για τον μήνα Σεπτέμβριο. Στην κατηγορία cola, βρίσκεται στην 3η θέση στην αγορά, με μερίδιο 6,4%, ενώ τρέχει με ανάπτυξη +8,5% όταν η συγκεκριμένη κατηγορία αναπτύσσεται οριακά με +0,8%. Στην κατηγορία της πορτοκαλάδας και της λεμονάδας η εταιρεία κατέχει την τρίτη θέση με μερίδια 9,3% και 11,5% αντίστοιχα. Για τις εξαγωγές της διαθέτει δίκτυα σε Κύπρο, Γερμανία και Αμερική ενώ διερευνά τις ξένες αγορές καθώς η παραγωγή καινοτόμων προϊόντων υψηλής ποιότητας και ελληνικής προέλευσης της δίνει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.
Η ιστορία της Βίκος Α.Ε. ξεκινά πριν από τριάντα χρόνια, όταν πίσω στο 1992 εμφιαλώθηκε η πρώτη της φιάλη φυσικού μεταλλικού νερού. Η εταιρεία ιδρύθηκε από τον κ. Πέτρο Σεπετά και τη σύζυγό του, κ. Ελένη Θεόχαρη, ενώ σήμερα την εταιρεία ενισχύουν και οι τρείς γιοί της οικογένειας, ο Κωνσταντίνος, ο Ρηγίνος και ο Παύλος. Το μεγάλο όνειρο του κ. Πέτρου Σεπετά αρχικά εδραιώθηκε με την άδεια λειτουργίας του πρώτου εργοστασίου στην Περίβλεπτο Ιωαννίνων, εκεί όπου ξεκίνησε η εμφιάλωση του Φυσικού Μεταλλικού νερού «Βίκος» από την ομώνυμη πηγή. Αργότερα, μεγάλα και σημαντικά γεγονότα, όπως η πρώτη συνεργασία με την έλευση της Lidl στην Ελλάδα, πιο μετά η ιδέα του Κωνσταντίνου να επεκταθεί η εταιρεία στα αναψυκτικά, και στη συνέχεια οι εξαγωγές της εταιρείας πέρα από τις χώρες της ομογένειας, αποτέλεσαν και συνεχίζουν να οριοθετούν μερικούς από τους πιο σημαντικούς σταθμούς στην ιστορία της Βίκος Α.Ε.
Ωστόσο, ίσως το πιο σημαντικό στοιχείο στην μακρόχονη ιστορία της Βίκος Α.Ε. είναι το γεγονός ότι από τη στιγμή που ιδρύθηκε η εταιρεία δεν έχει σταματήσει να ενισχύει το μεγάλο όραμα του ιδρυτή της, που μέσα από συνεχείς επενδύσεις έφτασε στο διάστημα 2021-22 σε μια τεράστια 22 εκατομμυρίων ευρώ, η οποία έχτισε μια νέα υπερσύγχρονη μονάδα παραγωγής και εμφιάλωσης νερού και αναψυκτικών στο Καλπάκι του Δήμου Πωγωνίου Ιωαννίνων. Ένα υπερσύγχρονο βιομηχανοστάσιο το οποίο περιλαμβάνει δύο γραμμές παραγωγής – για γυαλί και αλουμίνιο. Πριν λίγες μέρες, σε μια εορταστική εκδήλωση για την επέτειο των τριάντα ετών της εταιρείας και την παρουσίαση της νέας μονάδας στους δημοσιογράφους, η Βίκος υπό την ομπρέλα του νέου της μότο που τονίζει ότι «Δύναμη μας, η ανάπτυξή μας» απέδειξε ότι μπορεί και αναπύσσεται ολοένα και περισσότερο, έχοντας ως στόχο την προσήλωση τόσο στην ποιότητα όσο και στην κατάκτηση του ονείρου του ιδρυτή της.
Έτσι, σύμφωνα με όσα ανέφερε ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος, κ. Πέτρος Σεπετάς, οι δύο νέες γραμμές παραγωγής πρόκειται να δώσουν μια άλλη δυναμική προοπτική, τόσο στην γενική εικόνα όσο και στην παραγωγή και την αξία της εταιρείας. Στην ομιλία του, στο πλαίσιο της εορταστικής εκδήλωσης προς τους δημοσιογράφους, αναφέρθηκε χαρακτηριστικά στην ιστορία τους, πώς μαζί με τη σύζυγό του κ. Ελένη Θεοχάρη δημιούργησαν την εταιρεία, που σήμερα μπορεί να καμαρώνει ως ο πρώτος παραγωγός ποτών με ελληνική ιδιοκτησία στη χώρα μας.
Ο μεγαλύτερος γιός της οικογένειας, ο κ. Κωνσταντίνος Σεπετάς, ο Sales & Marketing Director της εταιρείας, παρουσίασε με τη σειρά του στοιχεία που, χαρακτηριστικά για τον μήνα Σεπτέμβριο του 2022, φέρνουν την εταιρεία στην πρώτη θέση, στην κατηγορία των σούπερ-μάρκετ και τόνισε επίσης ότι με τις νέες επενδύσεις η Βίκος θα επεκτείνει την παραγωγική της δυναμικότητα τόσο στην κατηγορία του νερού όσο και των αναψυκτικών ανοίγοντας το δρόμο για την είσοδο της εταιρείας στην αγορά HoReCa (ξενοδοχεία, εστιατόρια και καφέ).
«Το 1992 ξεκινήσαμε την παραγωγή της πρώτης φιάλης νερού και πλέον λειτουργούμε πέντε υπερσύγχρονα εργοστάσια με το μέγεθος μας να φτάνει συνολικά τα 260 στρέμματα. 4 εργοστάσια εμφιάλωσης νερού και αναψυκτικών, καθώς και ένα εργοστάσιο παραγωγής προπλασμάτων φιαλών (preforms) από PET και πωμάτων. Απασχολούνται 449.000 εργαζόμενοι από τους οποίους το 80% βρίσκεται πάνω από 20 χρόνια στην οικογένεια της Βίκος», είπε χαρακτηριστικά ο Κωνσταντίνος Σεπετάς.
Από την πλευρά της η κ. Ελένη Θεοχάρη, συνιδρύτρια της Βίκος, Γενική διευθύντρια, και εκείνη που συμβολικά κάποτε έκοψε το πρώτο τιμολόγιο της εταιρείας πριν τριάντα χρόνια, μίλησε για τις αρχές και τις αξίες της εταιρείας, εκείνες που συνδέουν το χθες με το σήμερα. Χαρακτηριστικά τόνισε: «Η εταιρεία Βίκος, είναι μία ελληνική οικογενειακή εταιρεία που πρεσβευτές της είναι οι ίδιες οι αξίες. Αξίες, που εμπεριέχονται σε κάθε μπουκάλι και πλέον σε κάθε κουτάκι. Πέρα από την αδιαπραγμάτευτη ποιότητα, τον ανθρωποκεντρισμό, τον σεβασμό στο περιβάλλον, και τη φιλαλληλία, την χαρακτηρίζει η ακεραιότητα και η ειλικρίνεια. Τα χαρακτηριστικά της εταιρείας, γίνονται μέσα από τα προϊόντα της, συνώνυμα της ζωής, της αισιοδοξίας και της ευδαιμονίας, όπως όμως την ορίζει ο Αριστοτέλης με την έννοια της ολοκλήρωσης, της πραγμάτωσης και της πληρότητας».
Μετά την εορταστική εκδήλωση ακολούθησε ξενάγηση στο νέο υπερσύγχρονο βιομηχανοστάσιο της Βίκος. Το νέο αυτό έργο μπορεί να παράγει 42.000 αλουμινένιες συσκευασίες ανά ώρα και 20.000 γυάλινα μπουκάλια ανά ώρα. Η νέα παραγωγή έρχεται να προστεθεί στην ήδη υπάρχουσα (359.000 ανά ώρα) φτάνοντας τη συνολική δυναμικότητα της εταιρείας στις 421.000 φιάλες ανά ώρα, που την καθιστά κορυφαία στη χώρα. Η νέα εγκατάσταση καταλαμβάνει 8.800 τ.μ. (παρασκευαστήριο, εμφιαλωτήριο, αποθηκευτικοί και βοηθητικοί χώροι) και με την ολοκλήρωση της νέας μονάδας η συνολική επιφάνεια των κτηριακών εγκαταστάσεων της εταιρείας θα πλησιάζει τα 100.000 τ.μ.
Το 2014 η Βίκος λάνσαρε αναψυκτικά με βάση το φυσικό μεταλλικό νερό, με δικές της συνταγές. Σύμφωνα με τα στοιχεία που παρουσιάστηκαν στην κατηγορία cola, η Βίκος βρίσκεται στην τρίτη θέση της αγορά με μερίδιο 6,4% ενώ η Cola Zero Sugar που λανσαρίστηκε πέρυσι, έχει ήδη τονώσει το μερίδιο συμβάλλοντας και στην ανάπτυξη του προϊόντος. Την άνοιξη του 2022 η εταιρεία λάνσαρε ένα ακόμα νέο προϊόν, το Bikos Pink Grapefruit, το οποίο ο κ. Κωνσταντίνος Σεπετάς εμφατικά χαρακτήρισε λέγοντας «Είναι η αιχμή του δόρατος για την νέα επένδυση. Είναι ένα προϊόν το οποίο έχει επιτόπια κατανάλωση και συνδυάζεται εύκολα με αλκοολούχα ποτά». Το Bikos Pink Grapefrui μέσα στο μικρό διάστημα των 6 μηνών έχει καταγράψει σημαντικά μερίδια στην αναπτυσσόμενη αγορά των «ροζ» αναψυκτικών, που σημαίνει ότι μέχρι το τέλος της χρονιάς θα βρίσκεται στη δεύτερη θέση στην κατηγορία των σούπερ μάρκετ, ενώ στην αγορά της λιανικής βρίσκεται ήδη εκεί.
Εάν κάποιος παρακολουθήσει την πορεία της Βίκος Α.Ε. σε νούμερα θα παρατηρήσει το πόσο θεαματικά είναι τα στοιχεία της αγοράς νερού και αναψυκτικών μέχρι και τον Σεπτέμβριο του 2022 για την εταιρεία. Σε μια αγορά που ανεβαίνει κατά 2,1% σε ετήσια βάση, η Ηπειρωτική Βιομηχανία Εμφιαλώσεων ΒΙΚΟΣ Α.Ε και συνεπώς το brand Βίκος αναπτύσσεται κατά 7,4% μονάδες ενώ το μερίδιο της έχει φτάσει στο 17,1% στα σούπερ μάρκετ, ενισχυμένο κατά 0,8 μονάδες και κατέχοντας την πρώτη θέση για τον μήνα Σεπτέμβριο. Στην κατηγορία cola, βρίσκεται στην 3η θέση στην αγορά, με μερίδιο 6,4%, ενώ τρέχει με ανάπτυξη +8,5% όταν η συγκεκριμένη κατηγορία αναπτύσσεται οριακά με +0,8%. Στην κατηγορία της πορτοκαλάδας και της λεμονάδας η εταιρεία κατέχει την τρίτη θέση με μερίδια 9,3% και 11,5% αντίστοιχα. Για τις εξαγωγές της διαθέτει δίκτυα σε Κύπρο, Γερμανία και Αμερική ενώ διερευνά τις ξένες αγορές καθώς η παραγωγή καινοτόμων προϊόντων υψηλής ποιότητας και ελληνικής προέλευσης της δίνει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.