Ο περίβολος του Σχολείου της Ειρήνης Παππά (ένας εξαιρετικών δυνατοτήτων χώρος που διαθέτει το Εθνικό Θέατρο) άρχισε να υποδέχεται κόσμο από τις 18:30, το απόγευμα της Δευτέρας 18 Σεπτεμβρίου. Ηθοποιοί, δημοσιογράφοι, κριτικοί θεάτρου, μικροί και μεγάλοι ήρθαν για να ακούσουν δια στόματος Γιάννη Μόσχου, καλλιτεχνικού διευθυντή του Εθνικού Θεάτρου, το πρόγραμμα της φετινής σεζόν του κρατικού αυτού καλλιτεχνικού οργανισμού, που εδώ και χρόνια σημειώνει επιτυχίες, προχωράει μαζί με την εποχή του και αφορά όλο και μεγαλύτερο μέρος του κοινού. Καμία σχέση με βαρετή συνέντευξη τύπου δεν είχε η παρουσίαση και το κοινό γέλασε, χόρεψε στους ρυθμούς της μουσικής και έκλεισε την βραδιά με έναν μεζέ και ένα ποτήρι κρασί.

Το σημείωμα του Γιάννη Μόσχου

Πολυσυλλεκτικότητα. Αυτή είναι η λέξη που χαρακτηρίζει τον καλλιτεχνικό προγραμματισμό του Εθνικού Θεάτρου για τη χειμερινή περίοδο 2023-2024. Το πρόγραμμα που σχεδιάσαμε περιλαμβάνει όλες τις θεατρικές τάσεις: εντάσσει στο ρεπερτόριό του μεγάλα κλασικά έργα σε σύγχρονες αναγνώσεις, συστήνει άπαιχτα θεατρικά έργα, δοκιμάζει πειραματικές συγγραφικές φόρμες, συμπεριλαμβάνει σκηνοθέτες όλων των γενιών και όλων των αισθητικών αντιλήψεων.

Σε συνδυασμό με τη πολυποίκιλη δραστηριότητά μας στις χειμερινές σκηνές μας, το Εθνικό θα προβεί τον ερχόμενο χειμώνα και σε πολλά άλλα ανοίγματα «εκτός των τειχών» του. Επεκτείνουμε τις δράσεις μας και σε δύο άλλα θέατρα των Αθηνών, όπου θα επαναληφθούν πολύ επιτυχημένες –καλλιτεχνικά και εισπρακτικά– παραστάσεις της περασμένης θεατρικής περιόδου, ενώ θα αποκτήσουμε –επιτέλους– και μια αυτόνομη στέγη για τα θεατρικά μας εργαστήρια, σε απόσταση αναπνοής από το κτήριο του Τσίλλερ, σε έναν άρτι ανακαινισθέντα πολυχώρο. Τα εν λόγω ανοίγματα του οργανισμού δεν αφορούν μόνο το εσωτερικό, αλλά επεκτείνονται και στο εξωτερικό: τον χειμώνα που μας έρχεται το Εθνικό θα ταξιδέψει με το Goodbye, Lindita του Μάριο Μπανούσι σε Βελιγράδι, Δρέσδη, Άμστερνταμ και στην Αδελαΐδα της Αυστραλίας. Κι αυτό χάρη στο πρώτο Showcase στην ιστορία του Εθνικού που πραγματοποιήθηκε με μεγάλη επιτυχία τον περασμένο Απρίλιο. Ένας θεσμός που θα έχει ασφαλώς και συνέχεια: σχεδιάζουμε ήδη το δεύτερο Showcase για την άνοιξη του 2024, όπου και πάλι θα κληθούν να παρακολουθήσουν τις φετινές παραγωγές μας επιμελητές/-τριες και διευθυντές/-τριες οργανισμών του εξωτερικού, αλλά και ξένοι δημοσιογράφοι. Παράλληλα, την άνοιξη του 2024 θα λάβουν χώρα και τα πρώτα Residencies Ελλήνων καλλιτεχνών στο εξωτερικό και θα κληθούν και ξένοι ομότεχνοί τους, οι οποίοι θα φιλοξενηθούν στην Αθήνα. Και τα δύο προγράμματα θα υλοποιηθούν χάρη στην οικονομική αρωγή του Ταμείου Ανάκαμψης. Το άνοιγμα του Εθνικού στο εξωτερικό, που είναι μία από τις βασικές στοχεύσεις μου για το μέλλον του οργανισμού, έχει αρχίσει να υλοποιείται, και υπάρχουν βέβαια και πολλά άλλα σχέδια και συζητήσεις με ξένους οργανισμούς που θέλω να πιστεύω ότι θα αποδώσουν καρπούς μέσα στον επόμενο χρόνο.

Για την υλοποίηση του χειμερινού προγραμματισμού μας έχουμε και φέτος τη χαρά να συνεργαζόμαστε με ένα εκλεκτό επιτελείο ηθοποιών, σκηνοθετών, μεταφραστών, δραματουργών, κινησιολόγων, σκηνογράφων, ενδυματολόγων, μουσικών, φωτιστών, που δουλεύουν εντατικά –σε συνεργασία με όλο το προσωπικό του Εθνικού Θεάτρου– για την προετοιμασία των παραγωγών μας. Όλοι τους ονειρεύονται, και επιμένουν να ονειρεύονται, μέσα σε μια πραγματικότητα που δεν είναι και τόσο φωτεινή.

Το καλοκαίρι που πέρασε σημαδεύτηκε από πολλά δυσάρεστα γεγονότα: φυσικές καταστροφές, αθώα θύματα, σοκαριστικά περιστατικά βίας και ρατσισμού, υπέρμετρη αύξηση της ρητορικής μίσους στα social media, επανεμφάνιση με ορμή της ακροδεξιάς. Μια κοινωνία που βρίσκεται σε αναβρασμό, μια κοινωνία που δυσκολεύεται να προσαρμοστεί στη νέα πολυπολιτισμική πραγματικότητα της χώρας και που ακόμα την τρομάζει η διαφορετικότητα. Μέσα σε αυτό το τοπίο το Εθνικό Θέατρο δεν μπορεί παρά να σταθεί δίπλα σε κάθε κοινωνική ομάδα που είναι περιθωριοποιημένη, κάθε φυλής, φύλου, θρησκείας, σωματικής διαφορετικότητας, σεξουαλικού προσανατολισμού.

Να ανοίξει τις πόρτες του και να καλοδεχτεί άπαντες.

Ένα θέατρο ανοιχτό σε όλες, όλους, όλα.

Και τα καλά νέα ποια είναι;

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι το κοινό την περασμένη θεατρική περίοδο αγκάλιασε τις παραστάσεις και τις δράσεις του Εθνικού Θεάτρου με συγκινητική ανταπόκριση. Ενδεικτικά, αναφέρουμε ότι συγκριτικά με τη θεατρική περίοδο 2021-2022 τα συνολικά έσοδα του οργανισμού τη θεατρική περίοδο 2022-2023 αυξήθηκαν κατά 75,5%, ενώ τα έσοδα από τα εισιτήρια των παραστάσεων σημείωσαν εντυπωσιακή αύξηση της τάξης του 92%.

Αναλυτικά:
Από 10-9-2021 έως και 10-9-2022, τα έσοδα του οργανισμού ανέρχονταν σε 1.478.841,11 Ευρώ, ενώ από 10-9-2022 έως 10-9-2023, τα έσοδα έφτασαν τα 2.595.210,74 Ευρώ.

Αντίστοιχα, από 10-9-2021 έως και 10-9-2022, τα έσοδα μόνο από τα εισιτήρια παραστάσεών μας ανέρχονταν στα 980.794,91Ευρώ, ενώ από 10-9-2022 έως και 10-9-2023, τα αντίστοιχα έσοδα έφτασαν τα 1.881.666,74 Ευρώ.

Early Bird Εισιτήρια με μόνο δέκα ευρώ ως τις 26 Σεπτεμβρίου

Εισιτήρια με 10 ευρώ
Μόνο για 7 ημέρες
Από Τρίτη 19 Σεπτεμβρίου στις 12 το πρωί
έως και την Τρίτη 26 Σεπτεμβρίου 2023 στις 12 τα μεσάνυχτα

Αφορά τις παραστάσεις της Κεντρικής Σκηνής, της Σκηνής «Νίκος Κούρκουλος», της Σκηνής «Μαρίκα Κοτοπούλη» και της Σκηνής «Κατίνα Παξινού».
(Εξαιρείται η διακεκριμένη ζώνη. Για τα έργα της Κεντρικής Σκηνής θα ανοίξουν συγκεκριμένες ημερομηνίες λόγω του εναλλασσόμενου ρεπερτορίου)

Το Πρόγραμμα 

Tο φετινό ρεπερτόριο αποτελείται από 18 παραγωγές-συμπεριλαμβανομένων των τριών επαναλήψεων και των παιδικών και εφηβικών παραγωγών.

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΣΚΗΝΗ-ΚΤΗΡΙΟ ΤΣΙΛΛΕΡ

Ο Ιμπρεσάριος από τη Σμύρνη του Κάρλο Γκολντόνι
Σκηνοθεσία: Βασίλης Παπαβασιλείου

Βασιλιάς Ληρ του Ουίλλιαμ Σαίξπηρ
Σκηνοθεσία: Γιάννης Χουβαρδάς

Ονειρόδραμα του Άουγκουστ Στρίντμπεργκ
Σκηνοθεσία: Γεωργία Μαυραγάνη

ΣΚΗΝΗ «ΝΙΚΟΣ ΚΟΥΡΚΟΥΛΟΣ»-ΚΤΗΡΙΟ ΤΣΙΛΛΕΡ

Goodbye, Lindita του Μάριο Μπανούσι
Σύλληψη-Σκηνοθεσία: Μάριο Μπανούσι

Όλοι εμείς πουλιά του Ουαζντί Mουαουάντ
Σκηνοθεσία: Οδυσσέας Παπασπηλιόπουλος

Generation Lost του Γρηγόρη Λιακόπουλου
Σκηνοθεσία: Κατερίνα Γιαννοπούλου

ΘΕΑΤΡΟ REX-ΣΚΗΝΗ «ΜΑΡΙΚΑ ΚΟΤΟΠΟΥΛΗ»

Ευαγγελισμός, το μιούζικαλ
Μουσική: Άγγελος Τριανταφύλλου
Λιμπρέτο: Γιάννης Αστερής
Σκηνοθεσία: Άγγελος Τριανταφύλλου-Δημήτρης Σταυρόπουλος

Η προξενήτρα του Θόρντον Ουάιλντερ
Σκηνοθεσία: Θωμάς Μοσχόπουλος

ΘΕΑΤΡΟ REX-ΣΚΗΝΗ «ΚΑΤΙΝΑ ΠΑΞΙΝΟΥ»
ΠΕΙΡΑΜΑΤΙΚΗ ΣΚΗΝΗ ΝΕΩΝ ΔΗΜΙΟΥΡΓΩΝ

YES, WE CAN’T της Μαριλένας Κατρανίδου
Σύλληψη-Σκηνοθεσία: Μαριλένα Κατρανίδου

ΧΟΡΟΣ: We are here prepared for tragedy της Σοφίας Μαυραγάνη
Σύλληψη-Σκηνοθεσία: Σοφία Μαυραγάνη

Μπατόν σαλέ
Ζωντανές συνεντεύξεις σε ελαφριά ατμόσφαιρα
Σύλληψη-Σκηνοθεσία: Ευδοξία Ανδρουλιδάκη
Σε συνεργασία με τη Μαρία Φιλίνη

The life and death of Jessica Brown
Σύλληψη-Σκηνοθεσία: Τζέο Πακίτσας-Σοφία Πριόβολου
Κείμενο: Γεράσιμος Μπέκας
Καταποντισμός του Βασίλη Βηλαρά
Σύλληψη-Σκηνοθεσία: Βασίλης Βηλαράς

Η γραμμή του ορίζοντος του Χρήστου Βακαλόπουλου
Σκηνοθεσία: Γιώργος Παύλου

ΘΕΑΤΡΟ REX-ΣΚΗΝΗ «ΕΛΕΝΗ ΠΑΠΑΔΑΚΗ»
ΜΙΚΡΟ ΕΘΝΙΚΟ-ΕΦΗΒΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

Στα όρια του Κρις Κούπερ
Σκηνοθεσία: Σοφία Βγενοπούλου

ΜΙΚΡΟ ΕΘΝΙΚΟ-ΠΑΙΔΙΚΗ ΣΚΗΝΗ

Πινόκιο
Μια διασκευή του έργου του Κάρλο Κολόντι από τον Κρις Κούπερ
Σκηνοθεσία: Βασίλης Μαυρογεωργίου

ΕΠΑΝΑΛΗΨΕΙΣ ΕΚΤΟΣ ΕΘΝΙΚΟΥ ΘΕΑΤΡΟΥ

Θέατρο Κιβωτός
Ο άνθρωπος απ’ το Παντόλσκ του Ντμίτρι Ντανίλοφ
Σκηνοθεσία: Γιώργος Κουτλής

«Θέατρον», Κέντρο Πολιτισμού «Ελληνικός Κόσμος»
Τα φώτα της πόλης του Τσάρλι Τσάπλιν
Μουσική: Θοδωρής Οικονόμου
Στίχοι: Σταύρος Σταύρου
Σκηνοθεσία: Αμάλια Μπένετ

 

 

Διακεκριμένη Ζώνη 40€
Α΄ Ζώνη 35€
Β΄ Ζώνη 25€
Γ΄ Ζώνη 20€
Δ΄ Ζώνη 18€
Πλαϊνές θέσεις 15€
Θεωρείο Α΄ 15€
Θεωρείο Β’ 12€