«Έχω μια μακροχρόνια αγάπη για την παραλία ως ιδανική τοποθεσία για φωτογράφιση. Μπορείς να είσαι αληθινά ο εαυτός σου όταν κάνεις ηλιοθεραπεία, παίζεις, κολυμπάς και χαλαρώνεις. Για μένα, η παραλία είναι ένα ανθρώπινο εργαστήριο όπου μπορώ να πειραματιστώ με νέες ιδέες και προσεγγίσεις».

Ο Βρετανός φωτογράφος και φωτορεπόρτερ έχει κερδίσει παγκόσμια φήμη καταγράφοντας με το φακό του τη ρουτίνα και την καθημερινότητα της σύγχρονης ζωής. Γεννήθηκε το 1953, έμαθε το μέσο από τον ερασιτέχνη φωτογράφο παππού του και σπούδασε φωτογραφία στο Mάντσεστερ. Έχει εκδώσει πάνω από 100 βιβλία, είναι μέλος του πρακτορείου Μagnum από το 1994, και έχει εκθέσει τα έργα του σε μεγάλα μουσεία, από το Ρείνα Σοφία της Μαδρίτης ως την Εθνική Πινακοθήκη Πορτρέτων του Λονδίνου. Το 2017 ίδρυσε το Ίδρυμα Martin Parr στο Μπρίστολ. Το αρχείο του με περίπου 33 χιλιάδες φωτογραφίες είναι γεμάτο θησαυρούς – από πανκ που τρώνε fish & chips στο Σάλφορντ της Αγγλίας το 1980 μέχρι κυρίες με εκκεντρικά καπέλα που παρακολουθούν ιπποδρομίες στο Κεντάκι το 2015.

Η έκθεση “Life’s a Beach” στη γκαλερί GIANT που βρίσκεται στο Mπόρνμουθ με τις ατέλειωτες αμμουδιές, επικεντρώνεται στο αγαπημένο θέμα του – τις παραλίες της Αγγλίας, από το New Brighton, ένα υποβαθμισμένο θέρετρο κοντά στο Λίβερπουλ του οποίου την λυπητερή ιστορία παρακμής είχε καταγράψει στο φωτογραφικό λεύκωμα “The Last Resort” το 1986 ξεσηκώνοντας θύελλα αντιδράσεων για το «αδυσώπητο φως με το οποίο το απεικόνισε», μέχρι τα θέρετρα του Κεντ, όπως το δημοφιλές από τον 18ο αιώνα Margate και το γειτονικό γραφικό λιμάνι Ramsgate.

Εκπέμποντας ρεαλισμό, γνησιότητα και πρωτοτυπία, οι φωτογραφίες του καλύπτουν 50 χρόνια παραθαλάσσιας ζωής. Από τις ασπρόμαυρες εικόνες με ευρυγώνιο φακό της δεκαετίας του ’70 μέχρι τις σύγχρονες ψηφιακές με τηλεφακό, διεξάγουν μια «αθόρυβη έρευνα» για την ανθρώπινη συμπεριφορά και τις κοινωνικές τάξεις.

Ο Parr έχει καταγράψει όλη την αλήθεια για την παραλία και τους ανθρώπους της: πώς ντύνονται, τι διαβάζουν, τι τρώνε, πώς φλερτάρουν και πώς χαλαρώνουν. Οι συνθέσεις τους έχουν χιούμορ και τρυφερότητα∙ ο άνθρωπος είναι πρωταγωνιστής με όλη του την ζωντάνια και την όρεξη για ζωή, έχοντας γύρω του ένα συρφετό από τάπερ, πολύχρωμα μαγιό και πετσέτες, ριγέ ξαπλώστρες και μαντίλια. Όπως γράφει το Collector Daily, «κάθε φαινομενικά τυχαίο στιγμιότυπο αποκαλύπτεται ότι είναι κάτι περισσότερο, μια πολύπλοκη σύνοψη σωμάτων, πολιτισμών και παραθαλάσσιων χόμπι». Ένα ντοκουμέντο μιας ηλιόλουστης ζωής, όπου κάθε εικόνα αφήνει να φανεί το αναπάντεχο και το απρόσμενο.

giant.space

GB. England. New Brighton. 1985.

Belgium. Knokke. 2001.