Αν κάτι χαρακτηρίζει το ραπ της Mi55t είναι η αφλογιστία. Κανένα δείγμα «σκουριάς» σε στίχους και θεματολογία. Όσοι την έχουν δει σε κάποιο live -τυχεροί όσοι την απολαύσουν στο Lake Mode Festival, μαζί με τα υπόλοιπα ονόματα της διοργάνωσης- έχουν παρασυρθεί στο flow της. Αισθάνεσαι πως με την κίνησή της μπορεί τηλεπαθητικά να σβήσει τους προβολείς, να ανεβάσει το gain της κονσόλας του ηχολήπτη, να ξεκινήσουν οι σοβάδες να πέφτουν στο πάτωμα. Σίγουρα με μια δόση υπερβολής, αλλά δεν έχει σημασία αν αυτά όντως μπορούν να γίνουν -προφανώς και όχι. Το feeling και τα vibes που εκπέμπει μετράνε περισσότερο και άλλωστε όπως λένει οι στίχοι της στο κομμάτι “pistolero“:
Όσο κάποιοι παραμένουν άλλου μια κόπια πιστή
Δεν θα γίνω φερέφωνο ο κόσμος για να πειστεί
Δεν έχω ανάγκη από αγνώστους να με κρίνουνε σωστή
Πιστή στους δικούς μου, μικραίνει ο κύκλος
Υγεία, Καύλα κι Επανάσταση, Ντε Σαντ και Εμπειρίκος
– Τι είναι αυτό που σε τραβηξε εξαρχής στο ραπ και αποφάσισες να ασχοληθείς με αυτό το είδος;
Με τράβηξε ο δυναμισμός, η αντιδραστικότητα, η πώρωση και η ένταση. Είναι χαρακτηριστικά που κατ’ εμέ βρίσκεις ατόφια μόνο στο ραπ και την πανκ.
– Θυμάσαι την πρώτη σου απόπειρα να ραπάρεις; Πώς ήταν; Και τι διαφορά έχει με το τώρα, το σήμερα;
Η πρώτη μου απόπειρα ήταν απλά διάχυτος θυμός με ομοιοκαταληξίες. Ήμουν αρκετά μικρή και ένιωθα την ανάγκη να ξεσπάσω κάπου και το ραπ με βοήθησε πολύ στο να κατευθύνω το συναίσθημα αυτό. Στην πορεία μου και την ενασχόληση μου με την μουσική αυτή, ωρίμασα και άφησα όλο το φάσμα των ανθρώπινων συναισθημάτων και εμπειριών να εισαχθούν στην τέχνη μου. Με τον καιρό έβαλα “χρώμα” στην έκφρασή μου, διεύρυνα την θεματολογία μου, δούλεψα και συνεχίζω να δουλεύω το στυλ και τα πατήματά μου, όπως και πλεον χρησιμοποιώ πιο σύνθετο λεξιλόγιο. Όσο ασχολείσαι με κάτι, ειδικά αν το αγαπάς, δεν σταματάει η εξέλιξη.
– Η εγχώρια αλλά και η διεθνής χιπ χοπ σκηνή, αντιμετώπιζε εξαρχής τις γυναίκες ως «μπιμπελό» και «συνοδευτικά» των crew τους και ελάχιστοι ήταν που τις σέβονταν ισότιμα και πραγματικά. Έχει αλλάξει κάτι ή είμαστε ακόμη στο ίδιο σημείο; Και αν ναι, τι συνετέλεσε στην αλλαγή αυτή;
Αυτό είναι κοινωνικό φαινόμενο, σε ένα ευρύτερο πλαίσιο. Γυναίκες “μπιμπελό” δυστυχώς υπάρχουν ακόμα και το βλέπουμε σε όλα τα είδη μουσικής. Προσωπικά, δεν επέτρεψα ποτέ σε κανέναν να με υποτιμήσει από το πρίσμα του φύλου, γιατί ξέρω πως το κάνω καλύτερα από αρκετούς “ματσο” αντρες εκει έξω. Και είμαι εδώ για να υπερασπίζομαι την θέση μου, για τον εαυτό μου και για όποια γυναίκα είναι μην δυνάμενη να το κάνει. Είχα ως πρότυπα γυναίκες, οι οποίες δημιουργούσαν και κράτησαν τον χώρο που τους αρμόζει με την αξία τους, όπως η Bahamadia, η Missy Elliot, η Queen Latifah, η Erykah Badu, η Lauryn Hill κτλ. Καλλιτέχνες των οποίων το έργο, αδιαμφισβήτητα έχει ορίσει και επηρεάσει την εξέλιξη του είδους. Πιστεύω πως όσο μιλάει το έργο, ο σεβασμός και η αποδοχή είναι αναπόφευκτα. Είμαστε σε καλό δρόμο.
– Τώρα τελευταία πολλα ΜΜΕ (ακόμη και τα «ποιοτικά») ασχολουνται πολύ έντονα με το εγχώριο τραπ. Πιστευεις οτι αυτή η υπερπροβολή θα κανει καλό ή κακο στην συγκεκριμένη σκηνή;
Τα μέσα πάντα ασχολούνται με ότι είναι στο προσκήνιο, για να κάνουν νούμερα, ακόμα κι αν ασχολούνται με τα “νούμερα”. Ότι είναι τώρα. Θεωρώ πως είναι μια φούσκα που θα σκάσει, ασχέτως υπερπροβολής.
– Αγαπημένες σου χιπ χοπ και ραπ επιρροές;
Tribe Called Quest, Mos Def, Nas, Wu Tang, Heather B, Atmosphere, Little Simz, Pharcyde, Souls of Mischief, Rakim… Είναι πάρα πολλες.
– Αν εχω καταλαβει καλα, σου αρεσει το «παλιό, ορθόδοξο ραπ», η oldskool-ιά. Κάνω λάθος;
Μου αρέσει πάρα πολύ, χωρίς να σημαίνει ότι δεν έχω τα αυτιά μου ανοιχτά για την ποιότητα στα πιο φρέσκα πράγματα. Είναι κρίμα γιατί πολλοί από τους νέους rap artists δεν γνωρίζουν την ιστορία της μουσικής με την οποία ασχολούνται και ονόματα όπως ο KRS1, ο Grandmaster Flash, οι Beastie Boys, οι Public Enemy και οι Run DMC τους φαίνονται ξένα. Θεωρώ πως αν δεν γνωρίζεις την ιστορία σου, δεν αγαπάς την τέχνη σου. Είναι σαν να είσαι ζωγράφος και να μην ξέρεις τον Picasso ή να είσαι αρχιτέκτονας και να μην ξέρεις τον Gaudi. Ψαχτείτε λίγο, δεν κάνει κακό.
– Τι θα ήθελες να δεις να αλλάζει στη ραπ σκηνή;
Θα ήθελα να δω ειλικρίνεια, λιγότερη αλαζονεία, ποιότητα στον ήχο και τον στίχο, να σταματήσει το κακό με τις “κλίκες” και να υπάρχει χώρος για διακίνηση του καλού ραπ – απ’ όπου κι αν προέρχεται.
– To Lake Mode είναι ένα φεστιβάλ με ποικιλία στα είδη μουσικής. Για ποιους λόγους δεν πρέπει να το χασεις με τίποτα;
Αρχικά το μέρος είναι φανταστικό. Άκρως καλοκαιρινά vibes, δίπλα στην λίμνη της Θέρμης. Είναι μια πολύ δυνατή διοργάνωση με μεγάλα ονόματα και show που δεν θέλεις να χάσεις. Ανυπομονώ για το κοινό της Θεσσαλονίκης! Τα λέμε εκει!
Βρείτε την Mi55t στα social media: Facebook | Instagram | YouTube | Spotify
➪ INFO
Έχοντας ήδη δύο πολύ επιτυχημένες χρονιές στο ενεργητικό του, το αγαπημένο outdoor festival της Θεσσαλονίκης επιστρέφει στο μαγευτικό, φυσικό τοπίο της λίμνης του Φράγματος Θέρμης. To φετινό Lake Mode Festival υποδέχεται καλλιτέχνες που είναι γνωστοί για τον εκρηκτικό τους ήχο και τις συναρπαστικές εμφανίσεις τους!
Πιο συγκεκριμένα, στη σκηνή του 3ου Lake Mode Festival θα ανέβουν την Πέμπτη 29 Ιουνίου ο Βέβηλος, οι Rationalistas και η Mi55t, την Παρασκευή 30 Ιουνίου οι Θραξ Πανκc, οι Babo Koro και οι Γιαγκίνηδες, το Σάββατο 1 Ιουλίου οι Χατ Τρικ, οι Godsleep και οι Psychobreak, ενώ την Κυριακή 2 Ιουλίου οι Social Waste, οι Χαΐνηδες και οι Κροάτες Veja.
Με τη μουσική της κάθε ημέρας να συνδυάζει ποικίλα μουσικά είδη και επιρροές, το Lake Mode Festival 2023 μας υπόσχεται ένα ιδιαίτερα ατμοσφαιρικό και εντυπωσιακό περιβάλλον.
Οι πόρτες ανοίγουν στις 19:00.
Εισιτήρια: cometogether.live | viva.gr