Υπήρξε μια εποχή που οι μπάντες μασκαρευόντουσαν για να ξεφύγουν από τα στεγανά, όχι για να χωρέσουν. Υπήρξε μια εποχή που το ύφασμα και το γκλίτερ έκρυβε δηλώσεις, κι ένα μανίκι καμπάνα μπορούσε να σε φέρει πιο κοντά στον Δία ή στο Χάος. Ο Bowie το ήξερε πολύ καλά αυτό. Δεν έντυνε απλώς τον εαυτό του, δεν τον μεταμόρφωνε συνεχώς, απλώς διέγραφε τα όριά του με κάθε ραφή. Τα ρούχα του ήταν ρήγματα στην πραγματικότητα της καθημερινότητας. Σαν να μας έλεγε: «Δεν υπάρχω για να σας μοιάσω».
Μετά, κάπου σ’ αυτό το timeline της σύγχρονης pop κουλτούρας, ήρθε η εξημέρωση. Το indie αγάπησε περισσότερο τους γήινους τόνους. Σταδιακά, τα συγκροτήματα έγιναν brands ανάλογα με τα ρούχα που φορούσαν. Και η σοβαρότητα, αυτή η σοβαρότητα του «εγώ δεν παίζω παιχνίδια», έγινε το πιο προβλέψιμο κοστούμι τους. Όλοι φορούσαν καλοβαλμένες μπλούζες και μουντά βλέμματα. Σαν να λένε: «είμαι εδώ για την τέχνη». Μα πόση τέχνη μπορεί να αντέξει χωρίς λίγη τρέλα;
Οι Fontaines D.C., για χρόνια, ήταν παιδιά αυτού του κόσμου. Κουβαλούσαν τις λέξεις σαν βαρίδια, με βλέμμα στραμμένο στους δρόμους του Δουβλίνου και μια φωνή που θύμιζε περισσότερο προσευχή παρά ουρλιαχτό. Κάπως έτσι μας συστήθηκαν πριν μερικά χρόνια την πρώτη φορά που ήρθαν στο Release Athens Festival. Κι όμως, με το τελευταίο τους άλμπουμ, Romance, σκίζουν το πανί του ίδιου τους του μύθου. Φοράνε σύνολα που θυμίζουν Korn σε rave, Shygirl σε cyberpunk αρένα και Outkast σε ευρωπαϊκή αναγέννηση. Και κάπου εκεί, ξαφνικά, όλοι θυμούνται πόσο τρομακτική μπορεί να είναι η μεταμόρφωση.
Γιατί δεν είναι απλώς θέμα στυλ. Είναι η αναίρεση του εαυτού μπροστά στο βλέμμα του άλλου. Είναι αυτό που λέει ένας πανκ boomer: «τίποτα δεν είναι ιερό, όλα αλλάζουν, και αν δεν αλλάζεις, τότε πεθαίνεις μέσα στο ίδιο σου το καλούπι».
Αυτό που κάνουν τώρα οι Fontaines D.C. είναι επικίνδυνο, και για αυτό πολύτιμο. Γιατί δηλώνουν ότι το ροκ δεν είναι μουσειακό είδος. Ότι δεν υπάρχει καμία ντροπή στο να φαίνεσαι γελοίος, αρκεί να είσαι ζωντανός. Ότι μπορείς να αλλάξεις πριν προλάβουν να σε θάψουν κάτω από το ίδιο σου το βάρος.
Και να, ίσως μοιάζουν λίγο με τον Yungblud σε εποχική έκπτωση. Αλλά μέσα σε μια θάλασσα από λευκά t-shirts και μπάντες που παίζουν σαν να ντρέπονται που υπάρχουν, το να ντύνεσαι σαν πολύχρωμη έκρηξη είναι από μόνο του επαναστατικό. Όχι γιατί σοκάρει, αλλά γιατί δηλώνει: «Ακόμα υπάρχουμε. Και ακόμα, τολμάμε να είμαστε άλλοι».
Οι Fontaines D.C. δεν έγιναν κάτι άλλο. Απλώς μας θύμισαν ότι μια μπάντα δεν είναι ιδέα, είναι μια συνεχής μετάλλαξη. Κι όταν παύει να αλλάζει, παύει να έχει λόγο ύπαρξης.
Φυσικά και δεν ένιωσαν την ανάγκη να απολογηθούν. Δεν ζήτησαν την έγκριση κανενός. Αλλά, λίγο πριν χτυπήσουν τη σκηνή του Release Athens Festival, μοιάζουν να ξαναγράφουν τους όρους όχι μόνο της εμφάνισής τους, αλλά και της ύπαρξής τους ως μπάντα. Και το κάνουν με ένα άλμπουμ σαν το Romance, το οποίο θα πρωταγωνιστήσει στο setlist και καλά θα κάνει, γιατί είναι ένα έργο τόσο διασπασμένο όσο και συνεκτικό, τόσο μελλοντικό όσο και άμεσο.
Για να μην ξεχνιόμαστε, δεν ήταν η υπογραφή στην XL Recordings που τους έφερε στιλίστες και creative directors. Αντιθέτως. Τα ροζ μαλλιά του Carlos O’Connell, οι φούστες του Grian Chatten, τα bug-eye γυαλιά και τα parachute παντελόνια, όλα είναι ιδέες τους και όλα προέρχονται από αυτούς. Χωρίς συμβιβασμούς. Χωρίς την αγωνία να εξηγήσουν.
Όπως είπε ο Chatten στο Midnight Chats podcast: «Το Romance είναι ένα άλμπουμ με φουτουριστική αισθητική. Μια οπτική δυστοπία. Εμπνευσμένο από το σινεμά. Δεν θέλαμε να παγιδευτούμε ξανά στο καλούπι του Dogrel. Όσοι θέλουν ας ακούν το “Boys in the Better Land” ξανά και ξανά, ας το βάλουν στο repeat. Εμείς φύγαμε από κει».
Κι όντως έφυγαν. Από το Dogrel στην υπαρξιακή ωριμότητα του A Hero’s Death, από το σχεδόν αψεγάδιαστο Skinty Fia go deo στο τελευταίο, ρευστό, νευρώδες Romance, οι Fontaines D.C. δεν πάνε μόνο μπροστά, πάνε κάπου αλλού. Κάθε κομμάτι μοιάζει και μια πιθανή άλλη μπάντα. Ένα tracklist σαν multiverse. Shoegaze, nu-metal, παλιομοδίτικο baggy, καψούρα και απόσταση, Ιρλανδική διασπορά και club vibes, όλα μαζί, χωρίς απολογία.
Ναι, σύμφωνοί, η δισκογραφία των Fontaines D.C. μοιάζει με χάος. Αλλά είναι το χάος που χρειάζεσαι. Είναι μια υπενθύμιση πως οι μπάντες υπάρχουν για να μεταμορφώνονται. Όχι για να σου δώσουν αυτό που θέλεις, αλλά αυτό που δεν περίμενες.
Και τώρα, έρχονται στην Αθήνα. Όχι ως οι Fontaines D.C. που ήξερες, αλλά ως κάτι άλλο, που μπορεί και να μην ξαναείναι ποτέ το ίδιο. Και αν το αντέχεις, θα τους δεις. Στη σκηνή του Release, Ιούνιος 2025. Γιατί το δικό τους παιχνιδιάρικο ρομάντζο, είναι η δική σου αποδοχή του απρόβλεπτου.
☞︎ Tο Release Athens 2025 υποδέχεται τους Fontaines D.C, την Παρασκευή 27 Ιουνίου, στην Πλατεία Νερού.
H διάθεση των εισιτηρίων συνεχίζεται.
Επίσης, διατίθεται περιορισμένος αριθμός VIP εισιτηρίων. Στη συγκεκριμένη κατηγορία περιλαμβάνονται οι εξής προνομιακές παροχές:
Ξεχωριστή υπερυψωμένη περιοχή διαμορφωμένη με stands & stools για όλους
• Open-bar
• Ξεχωριστή πύλη εισόδου
• Ιδιωτικό parking
• Ξεχωριστές τουαλέτες
• Αναμνηστικό δώρο
Παράλληλα, είναι διαθέσιμη και η πρώτη ειδική προσφορά του Release Athens 2025, για όσες και όσους επιθυμούν να παρακολουθήσουν δύο ημέρες του φεστιβάλ, επωφελούμενοι από μία σημαντική έκπτωση: IDLES, Glass Beams, SPRINTS (18/6, Πλατεία Νερού) + Fontaines D.C., Boy Harsher & more tba (27/6, Πλατεία Νερού)
Διάθεση εισιτηρίων:
Τηλεφωνικά στο 211770000
Online / releaseathens.gr + more.com
Φυσικά σημεία: https://www.more.com/el/physical–spots/
Όλες οι πληροφορίες (τιμές, πρόγραμμα, πρόσβαση) στο releaseathens.gr
Διάθεση εισιτηρίων ΑμεΑ:
Το Φεστιβάλ φροντίζει για την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση Ατόμων με Αναπηρία, προσφέροντας ειδικό χώρο με ανεμπόδιστη θέα προς τη σκηνή. Ο ειδικός χώρος είναι προσβάσιμος με αμαξίδιο, διαθέτει καθίσματα, ξεχωριστές τουαλέτες & δωρεάν parking.
Για την αγορά εισιτηρίων ΑμεΑ, παρακαλούμε να προωθήσετε το αίτημά σας ηλεκτρονικά στο [email protected], επισυνάπτοντας την κάρτα αναπηρίας σας. Για την είσοδό σας στους χώρους ΑμεΑ, η κάρτα αυτή θα χρειαστεί να επιδειχθεί κατά την άφιξή σας στο Φεστιβάλ.
Follow Release Athens
Official Website | Facebook | Instagram | TikTok | YouTube | Spotify
➪ Ακολουθήστε το OLAFAQ στο Facebook, Bluesky και Inst agram.
Υπήρξε μια εποχή που οι μπάντες μασκαρευόντουσαν για να ξεφύγουν από τα στεγανά, όχι για να χωρέσουν. Υπήρξε μια εποχή που το ύφασμα και το γκλίτερ έκρυβε δηλώσεις, κι ένα μανίκι καμπάνα μπορούσε να σε φέρει πιο κοντά στον Δία ή στο Χάος. Ο Bowie το ήξερε πολύ καλά αυτό. Δεν έντυνε απλώς τον εαυτό του, δεν τον μεταμόρφωνε συνεχώς, απλώς διέγραφε τα όριά του με κάθε ραφή. Τα ρούχα του ήταν ρήγματα στην πραγματικότητα της καθημερινότητας. Σαν να μας έλεγε: «Δεν υπάρχω για να σας μοιάσω».
Μετά, κάπου σ’ αυτό το timeline της σύγχρονης pop κουλτούρας, ήρθε η εξημέρωση. Το indie αγάπησε περισσότερο τους γήινους τόνους. Σταδιακά, τα συγκροτήματα έγιναν brands ανάλογα με τα ρούχα που φορούσαν. Και η σοβαρότητα, αυτή η σοβαρότητα του «εγώ δεν παίζω παιχνίδια», έγινε το πιο προβλέψιμο κοστούμι τους. Όλοι φορούσαν καλοβαλμένες μπλούζες και μουντά βλέμματα. Σαν να λένε: «είμαι εδώ για την τέχνη». Μα πόση τέχνη μπορεί να αντέξει χωρίς λίγη τρέλα;
Οι Fontaines D.C., για χρόνια, ήταν παιδιά αυτού του κόσμου. Κουβαλούσαν τις λέξεις σαν βαρίδια, με βλέμμα στραμμένο στους δρόμους του Δουβλίνου και μια φωνή που θύμιζε περισσότερο προσευχή παρά ουρλιαχτό. Κάπως έτσι μας συστήθηκαν πριν μερικά χρόνια την πρώτη φορά που ήρθαν στο Release Athens Festival. Κι όμως, με το τελευταίο τους άλμπουμ, Romance, σκίζουν το πανί του ίδιου τους του μύθου. Φοράνε σύνολα που θυμίζουν Korn σε rave, Shygirl σε cyberpunk αρένα και Outkast σε ευρωπαϊκή αναγέννηση. Και κάπου εκεί, ξαφνικά, όλοι θυμούνται πόσο τρομακτική μπορεί να είναι η μεταμόρφωση.
Γιατί δεν είναι απλώς θέμα στυλ. Είναι η αναίρεση του εαυτού μπροστά στο βλέμμα του άλλου. Είναι αυτό που λέει ένας πανκ boomer: «τίποτα δεν είναι ιερό, όλα αλλάζουν, και αν δεν αλλάζεις, τότε πεθαίνεις μέσα στο ίδιο σου το καλούπι».
Αυτό που κάνουν τώρα οι Fontaines D.C. είναι επικίνδυνο, και για αυτό πολύτιμο. Γιατί δηλώνουν ότι το ροκ δεν είναι μουσειακό είδος. Ότι δεν υπάρχει καμία ντροπή στο να φαίνεσαι γελοίος, αρκεί να είσαι ζωντανός. Ότι μπορείς να αλλάξεις πριν προλάβουν να σε θάψουν κάτω από το ίδιο σου το βάρος.
Και να, ίσως μοιάζουν λίγο με τον Yungblud σε εποχική έκπτωση. Αλλά μέσα σε μια θάλασσα από λευκά t-shirts και μπάντες που παίζουν σαν να ντρέπονται που υπάρχουν, το να ντύνεσαι σαν πολύχρωμη έκρηξη είναι από μόνο του επαναστατικό. Όχι γιατί σοκάρει, αλλά γιατί δηλώνει: «Ακόμα υπάρχουμε. Και ακόμα, τολμάμε να είμαστε άλλοι».
Οι Fontaines D.C. δεν έγιναν κάτι άλλο. Απλώς μας θύμισαν ότι μια μπάντα δεν είναι ιδέα, είναι μια συνεχής μετάλλαξη. Κι όταν παύει να αλλάζει, παύει να έχει λόγο ύπαρξης.
Φυσικά και δεν ένιωσαν την ανάγκη να απολογηθούν. Δεν ζήτησαν την έγκριση κανενός. Αλλά, λίγο πριν χτυπήσουν τη σκηνή του Release Athens Festival, μοιάζουν να ξαναγράφουν τους όρους όχι μόνο της εμφάνισής τους, αλλά και της ύπαρξής τους ως μπάντα. Και το κάνουν με ένα άλμπουμ σαν το Romance, το οποίο θα πρωταγωνιστήσει στο setlist και καλά θα κάνει, γιατί είναι ένα έργο τόσο διασπασμένο όσο και συνεκτικό, τόσο μελλοντικό όσο και άμεσο.
Για να μην ξεχνιόμαστε, δεν ήταν η υπογραφή στην XL Recordings που τους έφερε στιλίστες και creative directors. Αντιθέτως. Τα ροζ μαλλιά του Carlos O’Connell, οι φούστες του Grian Chatten, τα bug-eye γυαλιά και τα parachute παντελόνια, όλα είναι ιδέες τους και όλα προέρχονται από αυτούς. Χωρίς συμβιβασμούς. Χωρίς την αγωνία να εξηγήσουν.
Όπως είπε ο Chatten στο Midnight Chats podcast: «Το Romance είναι ένα άλμπουμ με φουτουριστική αισθητική. Μια οπτική δυστοπία. Εμπνευσμένο από το σινεμά. Δεν θέλαμε να παγιδευτούμε ξανά στο καλούπι του Dogrel. Όσοι θέλουν ας ακούν το “Boys in the Better Land” ξανά και ξανά, ας το βάλουν στο repeat. Εμείς φύγαμε από κει».
Κι όντως έφυγαν. Από το Dogrel στην υπαρξιακή ωριμότητα του A Hero’s Death, από το σχεδόν αψεγάδιαστο Skinty Fia go deo στο τελευταίο, ρευστό, νευρώδες Romance, οι Fontaines D.C. δεν πάνε μόνο μπροστά, πάνε κάπου αλλού. Κάθε κομμάτι μοιάζει και μια πιθανή άλλη μπάντα. Ένα tracklist σαν multiverse. Shoegaze, nu-metal, παλιομοδίτικο baggy, καψούρα και απόσταση, Ιρλανδική διασπορά και club vibes, όλα μαζί, χωρίς απολογία.
Ναι, σύμφωνοί, η δισκογραφία των Fontaines D.C. μοιάζει με χάος. Αλλά είναι το χάος που χρειάζεσαι. Είναι μια υπενθύμιση πως οι μπάντες υπάρχουν για να μεταμορφώνονται. Όχι για να σου δώσουν αυτό που θέλεις, αλλά αυτό που δεν περίμενες.
Και τώρα, έρχονται στην Αθήνα. Όχι ως οι Fontaines D.C. που ήξερες, αλλά ως κάτι άλλο, που μπορεί και να μην ξαναείναι ποτέ το ίδιο. Και αν το αντέχεις, θα τους δεις. Στη σκηνή του Release, Ιούνιος 2025. Γιατί το δικό τους παιχνιδιάρικο ρομάντζο, είναι η δική σου αποδοχή του απρόβλεπτου.
☞︎ Tο Release Athens 2025 υποδέχεται τους Fontaines D.C, την Παρασκευή 27 Ιουνίου, στην Πλατεία Νερού.
H διάθεση των εισιτηρίων συνεχίζεται.
Επίσης, διατίθεται περιορισμένος αριθμός VIP εισιτηρίων. Στη συγκεκριμένη κατηγορία περιλαμβάνονται οι εξής προνομιακές παροχές:
Ξεχωριστή υπερυψωμένη περιοχή διαμορφωμένη με stands & stools για όλους
• Open-bar
• Ξεχωριστή πύλη εισόδου
• Ιδιωτικό parking
• Ξεχωριστές τουαλέτες
• Αναμνηστικό δώρο
Παράλληλα, είναι διαθέσιμη και η πρώτη ειδική προσφορά του Release Athens 2025, για όσες και όσους επιθυμούν να παρακολουθήσουν δύο ημέρες του φεστιβάλ, επωφελούμενοι από μία σημαντική έκπτωση: IDLES, Glass Beams, SPRINTS (18/6, Πλατεία Νερού) + Fontaines D.C., Boy Harsher & more tba (27/6, Πλατεία Νερού)
Διάθεση εισιτηρίων:
Τηλεφωνικά στο 211770000
Online / releaseathens.gr + more.com
Φυσικά σημεία: https://www.more.com/el/physical–spots/
Όλες οι πληροφορίες (τιμές, πρόγραμμα, πρόσβαση) στο releaseathens.gr
Διάθεση εισιτηρίων ΑμεΑ:
Το Φεστιβάλ φροντίζει για την απρόσκοπτη εξυπηρέτηση Ατόμων με Αναπηρία, προσφέροντας ειδικό χώρο με ανεμπόδιστη θέα προς τη σκηνή. Ο ειδικός χώρος είναι προσβάσιμος με αμαξίδιο, διαθέτει καθίσματα, ξεχωριστές τουαλέτες & δωρεάν parking.
Για την αγορά εισιτηρίων ΑμεΑ, παρακαλούμε να προωθήσετε το αίτημά σας ηλεκτρονικά στο [email protected], επισυνάπτοντας την κάρτα αναπηρίας σας. Για την είσοδό σας στους χώρους ΑμεΑ, η κάρτα αυτή θα χρειαστεί να επιδειχθεί κατά την άφιξή σας στο Φεστιβάλ.
Follow Release Athens
Official Website | Facebook | Instagram | TikTok | YouTube | Spotify
➪ Ακολουθήστε το OLAFAQ στο Facebook, Bluesky και Inst agram.