Το εντυπωσιακό μοντέλο Aitana Lopez έχει τέλεια φρύδια και ένα γεμάτο, σαρκώδες στόμα.

Το φως αντανακλάται στα τέλεια ζυγωματικά της και το καλογυμνασμένο σώμα της αποκαλύπτει ότι η πανέμορφη Ισπανίδα διαθέτει έναν προσωπικό γυμναστή. Τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, έχει 264.000 followers στο Instagram.

Είναι Ισπανίδα, ζει στη Βαρκελώνη, το αγαπημένο της χρώμα είναι το ροζ, παίζει video games, γυμνάζεται και αναρτά φωτογραφίες με μικροσκοπικά μαγιό.

Η 25χρονη Aitana Lopez, ωστόσο, δεν είναι πραγματική. Είναι τεχνητή νοημοσύνη. Προϊόν Α.Ι.

Είναι επίσης μια επιτυχημένη influencer. Μπορεί να βγάζει από 4.000 έως και 10.000 ευρώ το μήνα, σύμφωνα με το γραφείο της Βαρκελώνης που τη δημιούργησε και που συντηρεί προσεκτικά τη σαγηνευτική διαδικτυακή της περσόνα.

Αυτό το πρακτορείο, που ονομάζεται The Clueless, λέει ότι τα μοντέλα AI είναι «πιο αξιόπιστα και πιο εύκολα να δουλέψουν με τους ανθρώπους, οι οποίοι έχουν ενοχλητικούς εγωισμούς και δεν εμφανίζονται πάντα στην ώρα τους για φωτογραφήσεις».

«Πιστεύουμε ότι ορισμένες μάρκες ρούχων κλίνουν προς τα μοντέλα που δημιουργούνται με τεχνητή νοημοσύνη για την αποτελεσματικότητά τους ως προς στη μείωση του κόστους και του χρόνου», δήλωσαν ο Rubén Cruz και η Diana Núñez, συνιδρυτές του The Clueless.

Η Λόπεζ αποτελεί σήμερα το δημόσιο «πρόσωπο» της Big, μιας μάρκας αθλητικών συμπληρωμάτων διατροφής. Η διαδικασία πάει ως εξής: χρησιμοποιείτε έναν κωδικό με το όνομά της όταν παραγγέλνετε τα προϊόντα της online και κερδίζετε έκπτωση. Τα υπόλοιπα που ακολουθούν τα καταλαβαίνετε και τα ξέρετε, δεν χρειάζεται να σας τα υπενθυμίσουμε.

Όπως αναφέρει το Forbes, στην αρχή της καριέρας της η Αϊτάνα κέρδιζε ήδη περίπου 1.000 δολάρια για κάθε ανάρτησή της στο Instagram.

Πλέον τα χρήματα που βγάζει πηγαίνουν στους δημιουργούς της.

Προπαντός, είναι απόλυτα εξατομικευμένη, δηλαδή πλασαρισμένη στις τάσεις και τα γούστα των θαυμαστών της.

Είναι η τέλεια γυναίκα και η τέλεια influencer.

«Με τόλμη και αυθεντικότητα, αντιμετωπίζει τις προκλήσεις και εκφράζει τη γνώμη της χωρίς επιφυλάξεις, αν και το περίπλοκο χιούμορ της και ο εγωκεντρισμός της δυσκολεύουν μερικές φορές να της αποσπάσεις ένα χαμόγελο, δείχνοντας την πολυπλοκότητά της», αναφέρεται στο βιογραφικό της Λόπεζ, η οποία, όπως γράφεται «είναι εξωστρεφής, προσελκύοντας την προσοχή με τον εντυπωσιακό χαρακτήρα και την προσωπικότητά της».

Ο Κρουζ δήλωσε στο Euronews ότι ο Λόπεζ έχει ακόμη και μερικούς διάσημους θαυμαστές – ανθρώπους που εξαρχής δεν κατάλαβαν ότι απέναντί τους δεν βρισκόταν ένα προϊόν ΑΙ, αλλά μια πραγματική γυναίκα με σάρκα και οστά.

«Μια μέρα, ένας γνωστός Λατινοαμερικανός ηθοποιός έστειλε μήνυμα για να της ζητήσει να βγούνε», είπε ο Κρουζ. «Αυτός ο ηθοποιός έχει περίπου 5 εκατομμύρια followers και κάποιοι από την ομάδα μας παρακολουθούσαν την τηλεοπτική του σειρά όταν ήταν παιδιά. Δεν είχε ιδέα ότι η Aitana δεν υπήρχε».

Όσο ρεαλιστικό και αν προσπαθεί το πρακτορείο να κάνει τα μοντέλα, ωστόσο, οι συνιδρυτές του λένε ότι δεν πιστεύουν ότι η Λόπεζ ή τα υπόλοιπα ΑΙ μοντέλα που δημιουργήθηκαν από τεχνητή νοημοσύνη θα καταστήσουν τους ανθρώπους «ομόλογούς» τους… παρωχημένους.

«Η εισαγωγή των μοντέλων τεχνητής νοημοσύνης δεν έχει να κάνει με την εξάλειψη των παραδοσιακών, αλλά μάλλον με την παροχή μιας πρόσθετης επιλογής», δήλωσαν οι Cruz και Núñez.

H influencer Aitana Lopez και… οι άλλες

Η Λόπεζ δεν είναι η πρώτη τέτοια ψηφιακή Influencer – και ας είναι η πλέον προβεβλημένη μέχρι στιγμής. Το 2016, μια εταιρεία του Λος Αντζελες δημιούργησε τη Μικέλα Σόουζα, η οποία έχει σήμερα 2,7 εκατομμύρια ακολούθους και περίπου δέκα εκατομμύρια δολάρια έσοδα ετησίως.

Το 19χρονο μοντέλο από την Αμερική με καταγωγή από τη Βραζιλία έχει συνεργασίες με κορυφαίους οίκους μόδας – Gucci, Prada και Calvin Klein, μεταξύ άλλων. 

Ωστόσο, τον τίτλο του πρώτου ψηφιακού supermodel τον κατέχει η νοτιοαφρικανή καλλονή Σούντου Γκραμ.