Zευγάρι στη ζωή και στη δουλειά, ο Charles και η Ray Eames (1907-1978, 1912-1988) σχεδίασαν μερικά από τα πιο αναγνωρίσιμα έπιπλα του 20ου αιώνα. Αστείρευτη φαντασία και αδιάκοπος πειραματισμός χαρακτήριζε τους νεόνυμφους που το πρωί κατασκεύαζαν νάρθηκες για το Αμερικάνικο Ναυτικό στο διαμέρισμά τους στο Λος Άντζελες και το βράδυ έφτιαχναν γλυπτά, καρέκλες, και τραπέζια.
Ήταν 1941, και το κόντρα πλακέ έπαιρνε με μαγικό τρόπο το σχήμα που ήθελαν , όταν το επεξεργάζονταν στην χειροποίητη μηχανή που είχαν κατασκευάσει. Το ιδιόρρυθμο ζευγάρι είχε βαφτίσει την μηχανή αυτή “Κazam!”, από την μαγική λέξη Αlakazam, κάτι αντίστοιχο με το «άμπρα κατάμπρα». Από αυτά τα πειράματα προέκυψε η Plywood Chair (1945-1946) με το απλό και οργανικό στιλ. Ένα στιλ που διέπει όλα τα έργα τους, από την iconic πολυθρόνα Εames Lounge Chair και το περίφημο Eames House (1949), μία «συναρμολογούμενη» κατοικία με ατσάλινη κατασκευή με συρταρωτούς τοίχους και παράθυρα – την οποία έχουν παρομοιάσει με «σύνθεση του Μοντριάν σε λιβάδι του Λος Άντζελες» – μέχρι τα τις σανίδες σκέιτμπορντ και τα παιχνίδια που σχεδίαζαν.
Ο οίκος Ηerman Miller συνεχίζει να παράγει τα σπουδαία έπιπλα των Charles και Ray Eames. Φέτος, θέλοντας να δώσει νέο αέρα στα πιο διαχρονικά σχέδιά τους, κάλεσε τη δανέζικη εταιρία επίπλων Hay -που το 2022 γιορτάζει την 20η επέτειό της- και της ανέθεσε την επανερμηνεία τους.
Έτσι, προέκυψε η συλλογή Herman Miller x Hay που για τους ιδρυτές του δανέζικου brand, Rolf και Μette Hay, ήταν μια μεγάλη πρόκληση∙ άλλωστε, είναι μακροχρόνιοι θαυμαστές του Herman Miller ενώ με τους Eames μοιράζονται την ίδια παιχνιδιάρικη διάθεση και απέραντη περιέργεια.
Η συλλογή αποτελείται από τις καρέκλες ‘Eames Molded Plastic Chair’ (με και χωρίς μπράτσα), και ‘Wire Chair’, τα τραπέζια ‘Wire Base Low Table’ και ‘Universal Base Round Table’ και την κρεμάστρα τοίχου ‘Hang It All’. Μια στρατιά χρωμάτων ανανεώνει τα διάσημα έπιπλα, όπως κόκκινο του σιδήρου, indigo, σμαραγδί, πράσινο της μέντας, ροζ της πούδρας και σκονισμένο κίτρινο. Για την επιλογή αυτής της νέας γκάμας αποχρώσεων, η Mette Hay μελέτησε τόσο τα αρχεία του Herman Miller, όσο και εφήμερα αντικείμενα που είχαν στη συλλογή τους οι Eames, καθώς και μεμονωμένα πρωτότυπα σχέδια επίπλων που βρήκε σε δημοπρασίες και μουσεία.
Για μια ειδική έκδοση του “Eames Compact Sofa”, μάλιστα, ανέτρεξε στα αρχεία του Αμερικανού αρχιτέκτονα, interior designer και σχεδιαστή υφασμάτων Alexander Girard, o οποίος διατηρούσε στενή φιλική και επαγγελματική σχέση με τους Eames, και ζήτησε την επανέκδοση ενός σπάνιου υφάσματος που ονομάζεται “Jacob’s Coat” για να ντύσει τον καναπέ.
Η συλλογή, εκτός από φόρος τιμής στο σπουδαίο πνεύμα των Eames, αποδεικνύει και ότι οι Rolf και Mette Hay είναι άξιοι συνεχιστές της φιλοσοφίας τους, που ήθελε «το καλό ντιζάιν να είναι διαθέσιμο σε όλους τους ανθρώπους».