Έχει τύχει να πάτε στο γραφείο κρατώντας τον πρωινό σας καφέ, να δώσετε την παρουσία σας, σε άψογο και απαράμιλλo στυλ «ήρθα, να’μαι» και μετά από 1-2 ώρες να φύγετε και να επιστρέψετε στο σπίτι σας προκειμένου να συνεχίσετε την εργασία σας από εκεί;
Αν ναι, τότε έχετε κάνει και εσείς ένα περήφανο coffee badging.
Κάπου έπεσε το μάτι μου σε μια πρόσφατη έκθεση που διαπίστωσε ότι ένα… επιβλητικό 58% των λεγόμενων «υβριδικών εργαζομένων» (αυτών που δουλεύουν μεταξύ χώρου εργασίας και σπιτίου τους) έχουν κάνει coffee badging στο παρελθόν.
Είναι ενδιαφέρον ότι η έκθεση, που εκδόθηκε από την Owl Labs, διαπίστωσε ότι το 62% των coffee badgers ήταν άνδρες, σε σύγκριση με μόλις το 38% που ήταν γυναίκες.
Ο όρος coffee badging αναφέρεται στην πρακτική της εμφάνισης στο φυσικό σας χώρο εργασίας για να αλληλεπιδράσετε με τους συναδέλφους σας για αρκετή ώρα ώστε να διαπιστωθεί από τον προϊστάμενό σας ότι εμφανιστήκατε, πριν φύγετε για να κάνετε την πραγματική σας δουλειά από το σπίτι.
Ο όρος χρησιμοποιεί συγκεκριμένα την ιδέα του να εμφανιστείτε στο γραφείο, να πείτε μερικές κουβέντες με τους συναδέλφους σας και να κάνετε ένα σύντομο μίτινγκ (ή και όχι). Στη συνέχεια, οι εργαζόμενοι θα εγκαταλείψουν αμέσως το γραφείο και θα επιστρέψουν στο σπίτι τους.
Αυτο που καταλαβαίνω εγώ είναι ότι πρόκειται για μια πρακτική που μπορεί όντως να προσελκύσει κάποιους «υβριδικούς εργαζόμενους» που χρειάζονται ή επιθυμούν να εμφανίζονται στη δουλειά τους για μερικές ημέρες την εβδομάδα, αλλά διαπιστώνουν ότι χρειάζονται ή προτιμούν πάρα πολύ να εργάζονται εξ αποστάσεως.
Ωστόσο, το coffee badging είναι κάτι περισσότερο από το να κάνεις slacking ή να κάνεις μια απόπειρα εργασιακού κωλοβαρέματος κατά το δοκούν.
Ουσιαστικά είναι σαν να εργάζεστε από το σπίτι, αλλά να αφιερώνετε χρόνο και χρήματα για τη μετακίνηση από και προς το κτίριο του γραφείου σας.
Δηλαδή… δώρον άδωρον: για ποιο λόγο να το κάνετε αυτό;
Προκειμένου να πείσετε τους προϊσταμένους σας ότι είστε δήθεν καλός και φιλότιμος εργαζόμενος;
Fuck that.
Ποιος κάνει Coffee Badging;
Είναι λογικό ότι το coffee badging απευθύνεται περισσότερο στους υβριδικούς εργαζόμενους, αφού ούτως ή άλλως μετακινούνται τακτικά, αλλά έχουν τη δυνατότητα να εργάζονται και από το σπίτι. Από αυτούς, η έκθεση της Owl Labs, State of Hybrid Work 2023, διαπιστώνει ότι το 62% είναι άνδρες, ενώ το 38% είναι γυναίκες.
Η έκθεση δεν αναλύει τους λόγους για τους οποίους οι άνδρες μπορεί να είναι πιο πιθανό να κάνουν coffee badging από ό,τι οι γυναίκες.
Σε επίπεδο διαγενεακό, οι Millennials είναι πιο πιθανό από άλλες γενιές να εφαρμόσουν την συγκεκριμένη πρακτική, ίσως επειδή οι παλαιότερες γενιές δεν εργάζονται τόσο συχνά από το σπίτι ή έχουν διαφορετικές προσδοκίες στο χώρο εργασίας.
«Η τάση του coffee badging δεν σημαίνει σώνει και ντε ότι οι άνθρωποι βγαίνουν κρυφά έξω και χαλαρώνουν για το υπόλοιπο απόγευμα», λέει ο Frank Weishaupt, διευθύνων σύμβουλος της Owl Labs.
Όπως το βλέπει ο ίδιος, η πρακτική αυτή μπορεί να σημαίνει ότι οι άνθρωποι αυτοί στην πραγματικότητα βλέπουν την αξία του γραφείου τους και απολαμβάνουν να βρίσκονται εκεί κάποιες ώρες.
Οι ερωτηθέντες στην έρευνα λένε ότι εκτιμούν το να βρίσκονται στο γραφείο για να συναντούν συναδέλφους, να τα λένε με φίλους από τη δουλειά και να κάνουν συναντήσεις.
Από την άλλη πλευρά, λέει ο Weishaupt, μπορεί να υπάρχει ένα άλλο υποσύνολο ανθρώπων που χρησιμοποιούν το coffee badging ως έναν τρόπο για να «δείξουν το πρόσωπό τους με έναν παλιό παραδοσιακό τρόπο που συνηθίζαμε να δουλεύουμε» χωρίς να χρειάζεται να βρίσκονται εκεί όλη την ημέρα.
Μπορούμε να ξεπεράσουμε το coffee badging;
Μπορούμε πάντως όλοι μας να συμφωνήσουμε ότι το coffee badging δεν φαίνεται να αξίζει τον κόπο;
Ο πρωινός, μεσημεριανός ή απογευματινός καφές στη σημερινή κοινωνία αποτελεί όχι μόνο μια απολαυστική συνήθεια, αλλά προσφέρει και εμφανή κοινωνική δράση, λειτουργώντας ως καταλύτης σε κάθε ζωτική πτυχή της κοινωνικής μας ζωής.
Ας μη ξεχνάμε ότι καθημερινά εργαζόμαστε με τον καφέ, επικοινωνούμε με τον καφέ και απολαμβάνουμε τον καφέ για να προετοιμαστούμε για την κουραστική μέρα που έρχεται μπροστά μας.
Και, δια του λόγου το αληθές, σύμφωνα με μια έτερη μελέτη, ο δωρεάν καφές ήταν το μοναδικό κίνητρο που ήταν πιο πιθανό να προσελκύσει τους εργαζόμενους πίσω στο γραφείο – για πάντα και μόνιμα.