Μια νέα εφαρμογή και αυτή τη στιγμή είναι η νούμερο ένα δωρεάν εφαρμογή στο App Store στις Η.Π.Α., καθώς ευαγγελίζεται και ταυτόχρονα υπόσχεται «έναν νέο και μοναδικό τρόπο να ανακαλύψεις ποιοι είναι πραγματικά οι φίλοι σου στην καθημερινότητά τους».
Η εφαρμογή BeReal [Να Είσαι Αληθινός] – ευρύτερα γνωστη και ως anti-instagram – είναι η τελευταία είσοδος στον κόσμο των social media με πολλούς χρήστες να έχουν ήδη προσελκυθεί απο τον τρόπο λειτουργίας της.
Όπως αναφερει το insider.com, η εφαρμογή επιτρέπει τη χρήση της μόνο μια φορά την ημέρα, προσφέροντας έτσι μια alternative, μια θα λέγαμε άκρως «εναλλακτική» και πέραν του τετριμμένου ματιά στη χρήση των κοινωνικών δικτύων σε σχέση με αυτό που ίσχυε μέχρι σήμερα.
Οσον αφορά στο πως λειτουργεί το app, αυτό γίνεται ω ς εξής: Καθημερινά οι χρήστες λαμβάνουν μια ειδοποίηση με ένα μήνυμα ότι είναι «time to BeReal».
Αυτη η ειδοποίηση είναι τυχαία, επομένως μπορεί να έρθει είτε στις 5 το απόγευμα, είτε στις 11 το πρωί -σίγουρα πάντως όχι μεταμεσονύχτιες ώρες. Μόλις οι χρήστες λάβουν αυτο το μήνυμα, ανεβάζουν μια εντελώς αρετουσάριστη και αφιλτράριστη φωτογραφία του εαυτού τους με το τι κάνουν εκείνη ακριβώς τη στιγμή, ανεξάρτητα από το αν τυχαίνει να είναι με τους φίλους τους ή να κάθονται μόνοι στον καναπέ τους και να κάνουν… ταβανοθεραπεία.
Η εφαρμογή τραβάει ταυτόχρονα ένα στιγμιότυπο από την μπροστινή και την πίσω κάμερα, ενώ την ίδια στιγμή δεν μπορείς να δεις την ανάρτηση κανενός άλλου φίλου σου μέχρι να δημοσιεύσεις τη δικό σου. Το BeReal υπερασπίζεται τον αυθορμητισμό των κοινωνικών δικτύων και του εαυτού μας, δίχως τις «στημένες» φωτογραφήσεις του instagram.
Κοινώς, απαιτεί απο τον χρήστη του να είναι διαρκώς σε εγρήγορση, αλλά την ίδια στιγμή να σταματήσει να χρησιμοποιεί φίλτρα ή να μηχανεύεται τρόπους προκειμένου ο ίδιος να φανεί πιο «ελκυστικός» στους άλλους.
«Σταματήστε να επιμελείστε την δημόσια εικόνα σας», είναι το μότο τη εφαρμογής, γι’ αυτό άλλωστε και το βασικό συστατικό της επιτυχίας για το BeReal είναι η απόλυτη και άδολη αυθεντικότητα.
Και κάπως έτσι, δίχως την δυνατότητα επεξεργασίας των φωτογραφιών και της προσθήκης περιττών φίλτρων, προσφέρει μια πιο αυθεντική ματιά στην καθημερινή ζωή των ανθρώπων σε σχέση με το instagram. Kαι η τακτική αυτή φαίνεται να πιάνει καθώς σύμφωνα με μελέτη που πραγματοποιήθηκε το περασμένο Μάρτιο από την πλατφόρμα δεδομένων εφαρμογών data.ai έδειξε ότι η BeReal αυτή τη στιγμή βρίσκεται στην τέταρτη θέση στις λήψεις εφαρμογών για κινητά στις Η.Π.Α., το Ηνωμένο Βασίλειο και τη Γαλλία, ακολουθώντας το Instagram, το Snapchat και το Pinterest.
Εντωμεταξύ, οι μηνιαίοι ενεργοί χρήστες του έχουν επίσης αυξηθεί κατά 315% από τις αρχές του 2022, σύμφωνα με τον έγκριτο ιστότοπο Apptopia.
Εμπνευστής και δημιουργός και δυνιδρυτής της εφαρμογής είναι ο Γάλλος Αλεξί Μπαρεγιά. «Επειτα από χρόνια ψεμάτων στα μέσα κοινωνικά δικτύωσης, αποφάσισα να λανσάρω το δικό μου. Δεν υπάρχουν like, ούτε φίλτρα, παρά μόνο οι φίλοι σου, και μάλιστα οι απόλυτα αυθεντικοί», προσθέτοντας εμφατικά ότι το «πνεύμα του BeReal είναι οι φωτογραφίες που αναρτώνται να μην είναι ιδιαίτερα κολακευτικές, καθώς μέσω της εφαρμογής η εμπρόσθια κάμερα του τηλεφώνου καδράρει το πρόσωπο του χρήστη ενώ η οπίσθια τον περιβάλλοντα χώρο».
Κοινώς, και κατά το αγγλοσαξονικό ρητό, what you see is what you get, δίχως φτιασίδια.
«Θελουμε να είστε και να είμαστε περισσότερο ο πραγματικός εαυτός μας», σημειώνει ο Μπαρεγιά ποντάροντας φανατικά πάνω στο στοιχείο του απόλυτου αυθορμητισμού. Και φυσικά, η μετεωρική άνοδος και ανερχόμενη δημοφιλία του BeReal, εκτός του ότι επιδρά ανακουφιστικά σε πολλούς χρήστες, επιπλέον αναγκάζει και τον άμεσο ανταγωνιστή του, το instagram να αναθεωρεί πολλές από τις ήδη υπάρχουσες πρακτικές και τακτικές του.
Ήδη, το Instagram προσπαθεί να μιμηθεί αρκετές από τις λειτουργίες του TikTok, που είναι το κατεξοχήν και πλέον δημοφιλές μέσο ανάρτησης ολιγόλεπτων βίντεο.
Τον Ιούλιο του 2021 ο επικεφαλής του Instagram, Ανταμ Μοσερί, είχε πει χαρακτηριστικά: «Δεν είμαστε πλέον αποκλειστικά μια εφαρμογή διαμοιρασμού φωτογραφιών. Θα συνεχίσουμε να υποστηρίζουμε τις φωτογραφίες γιατί είναι κομμάτι της κληρονομιάς μας. Ωστόσο θεωρώ ότι όλο και περισσότερο το Instagram θα πρέπει να ασχολείται και με βίντεο».