Δύο από τους πιο εμβληματικούς ηθοποιούς του παγκόσμιου κινηματογράφου, ο Al Pacino και ο Robert De Niro, συνεργάζονται για πρώτη φορά σε καμπάνια μόδας, με τίτλο “Warmer Together”. Η Moncler, μέσα από ασπρόμαυρες εικόνες και κινηματογραφικά σκηνικά, μετατρέπει ένα προϊόν ένδυσης σε συνομιλία για τη διάρκεια της φιλίας, την ανθρώπινη ζεστασιά και τη συναισθηματική ουσία που ξεπερνά την αισθητική.
Οι αναγνώστες μιας συγκεκριμένης ηλικίας θα θυμούνται τον τεράστιο αντίκτυπο της ταινίας “Heat” του Michael Mann κατά την κυκλοφορία της το 1995. Δεν ήταν μόνο τυπικά φιλόδοξη και εξαιρετικά αναδραστική, αλλά μας έδινε για πρώτη φορά τον Al Pacino και τον Robert De Niro στην ίδια σκηνή.
Αυτό, περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, ήταν το μεγάλο ατού της ταινίας. Οι δύο άντρες, ο καθένας για συγκεκριμένους λόγους και άκρως δικαιολογημένα θεωρούνται ως οι σπουδαιότεροι ηθοποιοί του κινηματόγραφου που συνυπάρχουν την ίδια περίοδο και «ανταγωνίζονται» ο ένας με τον άλλον σε πραγματικό χρόνο. Η σκηνή τους στο εστιατόριο – στο “The Heat” – θεωρήθηκε το σπουδαιότερο θέαμα στον κινηματογράφο από τότε που ο Κινγκ Κονγκ ανέβηκε στο Empire State Building. Ο Pacino εναντίον De Niro και η σκήνη περνάει αυτόματα στην αιωνιότητα του cinema.
Όταν η εικόνα γίνεται αφήγημα
Η Moncler ανακοίνωσε πρόσφατα την καμπάνια “Warmer Together”, στην οποία οι Al Pacino και Robert De Niro στέκονται ως σύμβολα μιας ιστορίας που ξεπερνά τα υλικά. Η ανακοίνωσή ότι ο Robert De Niro και ο Al Pacino ένωσαν τις δυνάμεις τους για την «πρώτη κοινή τους καμπάνια» για λογαριασμό της πολυτελούς μάρκας εξωτερικών ενδυμάτων Moncler, έγινε είδηση. Με άλλα λόγια, αν σας αρέσει η θέα ογδοντάχρονων να αγκαλιάζονται με φουσκωτά μπουφάν, αυτά είναι ουσιαστικά τα Χριστούγεννα σας.
Η φωτογράφιση πραγματοποιήθηκε από τον διάσημο φωτογράφο Platon στη Νέα Υόρκη, σε ένα σκηνικό όπου η πόλη και τα πρόσωπα «συνομιλούν» σε ασπρόμαυρο τόνο, που αποτελεί ένδειξη ότι η ουσία δε βρίσκεται στο χρώμα, αλλά στο συναίσθημα. Οι δύο σταρ, πέρα από το στιλιστικό αποτέλεσμα, μεταφέρουν μια αφήγηση με διάλογο, ματιές, χαμόγελα και χειρονομίες και όλα οδηγούν στο μήνυμα ότι η ζεστασιά δεν είναι μόνο θέμα θερμοκρασίας, αλλά είναι εξίσου και θέμα συναισθήματος.
Μέχρι στιγμής, η καμπάνια αποτελείται από μερικές ασπρόμαυρες φωτογραφίες των δύο ηθοποιών και ένα βίντεο στο YouTube με δύο άδειες καρέκλες με μουσική υπόκρουση μια διασκευή του Lean On Me, ενώ οι ηθοποιοί, με τη φωνή τους, ακούγονται να συνομιλούν θερμά για τους μεγάλους περιπάτους και τις όμορφες συζητήσεις τους. Επειδή ένα παλτό Moncler δεν είναι απλώς ένα παλτό, είναι μια «έκφραση φιλίας, σύνδεσης και ανθρώπινης ζεστασιάς». Η υπογραφή των Robert De Niro και Al Pacino για την καμπάνια είναι αναμφισβήτητα μια μεγάλη επιτυχία.

Η δύναμη της φιλίας
Το στοιχείο που κάνει αυτή την καμπάνια να ξεχωρίζει δεν είναι μόνο το πρόσωπο ή το brand, είναι η ιστορία πίσω από τους άνδρες που ποζάρουν. Η σχέση των Pacino και De Niro μετρά δεκαετίες, με αμοιβαία εκτίμηση, σιωπηρές συνομιλίες και κοινές εμπειρίες. Σε ένα από τα βίντεο που συνοδεύουν την καμπάνια, οι δύο άνδρες κάθονται απέναντι από μία θεατρική σκηνή, ένα στοιχείο με μεταφορική διάσταση: τι μένει όταν απογυμνωθείς από το φως και τα σκηνικά μπροστά στο «κοινό»; Αυτό που συνδέει τους ανθρώπους και μέσα από voice-overs, μοιράζονται σκέψεις για τη ζεστασιά που «δεν είναι εξωτερική», αλλά «αυτό που συμβαίνει μέσα μας».
Η επιλογή της Moncler να αξιοποιήσει αυτό το συγκεκριμένο δίδυμο, σε αυτή τη φάση της καριέρας τους αποδεικνύει μία στρατηγική στροφή του brand, ότι δεν πουλά απλώς μπουφάν, αλλά ένα θετικό συναισθηματικό φορτίο. Τα κομμάτια της συλλογής είναι διακριτικά, λειτουργικά και πολυτελή με πέντε λέξεις-κλειδιά: φιλία, εμπιστοσύνη, σύνδεση, ζεστασιά και διάρκεια.
Σε έναν κόσμο όπου οι διαφημιστικές καμπάνιες αλλάζουν κάθε σεζόν, η Moncler δείχνει πως το storytelling και η ταυτότητα δημιουργούν διάρκεια. Η επιλογή να τονίσει πως η μόδα δεν είναι μόνο επιδερμική, αλλά εμπεριέχει και ανθρώπινα στοιχεία, είναι το στοίχημα για να επανέλθει η συναισθηματική αξία στη μόδα.
Τι λέει αυτό για το μέλλον της επικοινωνίας μόδας
Η παρουσία δύο θρύλων του cinema καθιστά την καμπάνια περισσότερο αφήγηση και λιγότερο παρουσίαση μπουφάν. Η προσέγγιση μετατοπίζει το επίκεντρο από το προϊόν στη σχέση και το ασπρόμαυρο στοιχείο καθιστά την εικόνα πιο καθαρή και συγκροτημένη, χωρίς περιττά στοιχεία, έτσι ώστε ο θεατής να εστιάζει στους ανθρώπους και τη συνύπαρξη.
Οι καταναλωτές αναζητούν συνέπεια και νόημα, μια καμπάνια που μιλάει σε βαθύτερα επίπεδα μπορεί να δημιουργήσει πιστό κοινό. Η ηλικία και η διάρκεια της φιλίας των Pacino και De Niro λειτουργούν ως «σφραγίδα» αξιοπιστίας και αξιοπρέπειας, στοιχεία που στη μόδα συχνά χάνονται στην εποχιακή ανανέωση και την επιφανειακή λάμψη.
➪ Ακολουθήστε το OLAFAQ στο Facebook, Bluesky και Instagram.