Ο οίκος Louis Vuitton διοργάνωσε στο Παρίσι μια μεγάλη έκθεση αφιερωμένη στην Art Deco
Στην οδό Quai de la Mégisserie 26, ο οίκος Louis Vuitton ανοίγει τις πόρτες του για να γιορτάσει την εκατονταετηρίδα της "Έκθεσης Σύγχρονων Διακοσμητικών και Βιομηχανικών Τεχνών».
Η έκθεση γίνεται στο πλαίσιο του εορτασμού των 100 χρόνων από την επετειακή έκθεση “Arts Décoratifs et Industriels Modernes” του 1925, που θεωρείται η ιδρυτική έκθεση του κινήματος Art Déco. Το βασικό θέμα που εξετάζει είναι η σχέση του οίκου Louis Vuitton με το Art Déco και πώς η εταιρεία συμμετείχε στην έκθεση του 1925, ποια αισθητική επιρροή είχε το κίνημα στις δημιουργίες της, και πώς αυτές οι επιρροές διαρκούν έως σήμερα.
Η συλλογή φθινόπωρο-χειμώνας 2012/2013 ακόμα και σήμερα, είναι μια από τις αγαπημένες μας επιδείξεις από την εποχή που ήταν ο Marc Jacobs στον οίκο Louis Vuitton. Τη θυμάμαι ακόμα πολύ ζωντανά: «Η συλλογή αποκαλύπτεται στην τετράγωνη αυλή του Λούβρου , που έχει μετατραπεί για την περίσταση σε σιδηροδρομικό σταθμό. Στη συνέχεια, μπαίνει ένα τρένο, ένα πραγματικό, μπλε, σαν ένα νέο Orient Express, και στο βαγόνι του, μοντέλα με καπέλα, της δεκαετίας του 1920, αυτά στη συνέχεια κατεβαίνουν στην πλατφόρμα, συνοδευόμενα από έναν αχθοφόρο, κάτι που αποτελεί μια σαφής αναφορά στον ενθουσιασμό που ζωντάνεψε τον οίκο Vuitton στην καρδιά της “Roaring Twenties”».
Η δεκαέτια του ’20 ήταν μια περίοδος οικονομικής ανάπτυξης, κατά την οποία τα ταξίδια πολλαπλασιάστηκαν, και μαζί με αυτά, οι ανάγκες των νέων ταξιδιωτών από τη δυτική ανώτερη μεσαία τάξη. Θα λέγαμε ότι η εποχή εκείνη είναι λίγο σαν το τελευταίο μυθιστόρημα της Edith Wharton, το “The Buccaneers”, στο οποίο η συγγραφέας μιλά για την εισαγωγή των νεαρών Αμερικανίδων στην καρδιά της αγγλικής αριστοκρατίας με στόχο τον γάμο και την απόκτηση τίτλου. Η έκθεση που άνοιξε τις πόρτες της στις 26 Σεπτεμβρίου 2025 και η οποία αναμένεται να διαρκέσει περισσότερο από ένα χρόνο είναι ένα κομμάτι που αντικατοπτρίζει αυτή την Art Deco αισθητική της εποχής.
Από τη διεθνή έκθεση διακοσμητικών τεχνών του 1925
Είναι 28 Απριλίου 1925 και η πολλές φορές αναβληθείσα, “Διεθνής Έκθεση Διακοσμητικών Τεχνών” ανοίγει επιτέλους τις πόρτες της, εγκαινιάζοντας ένα αξέχαστο γεγονός για τη μοντέρνα τέχνη, η οποία έφτασε στο αποκορύφωμά της στα μέσα της δεκαετίας του 1920. Η έκθεση έμεινε ανοιχτή μέχρι τον Νοέμβριο της ίδιας χρονιάς και καθιέρωσε το Παρίσι ως την πρωτεύουσα των τεχνών. Εν μέσω της άνθησης του κινήματος Art Nouveau, το οποίο, χάρη στις καμπυλωτές γραμμές του, επηρέασε τις περισσότερες σύγχρονες δημιουργίες, από τις στάσεις του μετρό που σχεδίασε ο Hector Guimard μέχρι τις διαφημιστικές αφίσες για τις παραστάσεις της Sarah Bernhardt από τον Alphonse Mucha, οι οποίες έχουν αντιγραφεί από τότε χιλιάδες φορές.
Ταυτόχρονα την ίδια περίοδο, ο Gaston Vuitton, εγγονός του Louis, βρισκόταν στο τιμόνι του οίκου.Ο εγγονός είχε μια περίεργη ιδιοσυγκρασία και πάθος για όλα τα είδη τέχνης –η έκθεση περιλαμβάνει ακουαρέλες και φωτογραφίες που τράβηξε ο ίδιος–, και άκμασε στο οικογενειακό σπίτι στην Asnières, του οποίου το σαλόνι είχε σχεδιαστεί για να αντικατοπτρίζει την τάση Art Nouveau με τα έντονα στυλιζαρισμένα μοτίβα της. Η έκθεση στοχεύει έτσι να ανακαλύψει ξανά το σπίτι μέσα από πίνακες και άλλες φωτογραφίες, και την προσωπικότητα του Gaston Vuitton μέσα από τα νεανικά του αναγνώσματα, όπως το εβδομαδιαίο Le Journal des voyages et des aventures de terre et de mer, που εκδιδόταν μεταξύ 1877 και 1949.
Ο Gaston Vuitton συνεργάστηκε με τον οίκο Vuitton ωθούμενος από την καλλιτεχνική του κλίση, σε συνεργασίες με πολλούς συγχρόνους του. Μία από τις πιο γνώστες είναι η περίπτωση του Pierre-Emile Legrain και της Camille Cless-Brothier , στους οποίους ανατέθηκε ο σχεδιασμός των μπουκαλιών για τα αρώματα του οίκου. Αλλά πέρα από τις συνεργασίες που ξεκίνησε, η έκθεση στοχεύει να ανατρέξει σε 100 χρόνια δημιουργίας, πάντα με γνώμονα τη δεκαετία του 1920 και τα υπερατλαντικά ταξίδια των ανθρώπων της εποχής.
Για παράδειγμα, η cruise collection του Nicolas Ghesquière, που σχεδιάστηκε το 2019 και παρουσιάστηκε σε επίδειξη μόδας στην καρδιά του τερματικού σταθμού TWA Flight Center στο αεροδρόμιο John F. Kennedy στη Νέα Υόρκη. Οι μόρφες ήταν σαφώς εμπνευσμένες από τον ορίζοντα της Νέας Υόρκης, συμπεριλαμβανομένης και μιας τσάντας που πήρε το σχήμα της οροφής του Chrysler Building, του κατεξοχήν μνημείου Art Deco στο Manhattan που δημιουργήθηκε από τον Αμερικανό αρχιτέκτονα William Van Alen .
Η έκθεση βρίσκεται σε οκτώ θεματικές αίθουσες, με περισσότερα από 300 αντικείμενα και αρχεία από τις συλλογές του οίκου Louis Vuitton, συμπεριλαμβανομένων πολλών άγνωστων κομματιών. Η έκθεση Louis Vuitton Art Déco παρουσιάζεται ως μια εισαγωγή σε όποιον επιθυμεί να εμβαθύνει τις γνώσεις του για τον οίκο και την εμφάνιση του κινήματος των διακοσμητικών τεχνών στη Γαλλία. Επίσης, δίνει τη δυνατότητα να καταλάβει κανείς πώς το κίνημα του Art Déco σφράγισε τη σχεδίαση, τη διακόσμηση και τη μόδα στις αρχές του 20ού αιώνα. Μέσα από τα αντικείμενα που εκτίθενται, είναι προφανές πώς μια εταιρεία όπως η Louis Vuitton δεν είναι απλώς παρατηρητής αλλά και ενεργός συμμετέχων, με επιρροές που διαμορφώνουν το στυλ της.
Η έκθεση είναι επίσης μια αισθητική εμπειρία, με τρόπο παρουσίασης που επιδιώκει να ενισχύσει την αίσθηση της εποχής του 1925 μέσα από μορφές, υλικά, γεωμετρία και χρώματα, αφήνοντας την ιστορία να μιλήσει στο σημερινό άνθρωπο.
ΙΝΦΟ:Louis Vuitton Art Déco στο LV Dream (26 Quai de la Mégisserie, 75001 Παρίσι), Τρίτη έως Κυριακή, 11 π.μ. έως 8 μ.μ. Ελεύθερη είσοδος. Κρατήσεις στο www.louisvuitton.com.
Στην οδό Quai de la Mégisserie 26, ο οίκος Louis Vuitton ανοίγει τις πόρτες του για να γιορτάσει την εκατονταετηρίδα της "Έκθεσης Σύγχρονων Διακοσμητικών και Βιομηχανικών Τεχνών».
Στην οδό Quai de la Mégisserie 26, ο οίκος Louis Vuitton ανοίγει τις πόρτες του για να γιορτάσει την εκατονταετηρίδα της "Έκθεσης Σύγχρονων Διακοσμητικών και Βιομηχανικών Τεχνών».
Παρά τις «πράσινες» δηλώσεις και τα sustainability reports με glossy εξώφυλλα, η βιομηχανία της μόδας αποδεικνύεται ανίκανη (ή απρόθυμη) να εγκαταλείψει τα ορυκτά καύσιμα. Η νέα έκθεση του Fashion Rev
Παρά τις «πράσινες» δηλώσεις και τα sustainability reports με glossy εξώφυλλα, η βιομηχανία της μόδας αποδεικνύεται ανίκανη (ή απρόθυμη) να εγκαταλείψει τα ορυκτά καύσιμα. Η νέα έκθεση του Fashion Rev
Μια καμπάνια που φλερτάρει με την υψηλή τέχνη αλλά κινδυνεύει να χαθεί στη δική της αποστασιοποιημένη αμφισημία, αφήνοντας το κοινό να αναρωτιέται αν το μήνυμα χάθηκε πίσω από το πολύ στιλ.
Μια καμπάνια που φλερτάρει με την υψηλή τέχνη αλλά κινδυνεύει να χαθεί στη δική της αποστασιοποιημένη αμφισημία, αφήνοντας το κοινό να αναρωτιέται αν το μήνυμα χάθηκε πίσω από το πολύ στιλ.
Η Charli XCX συνεργάζεται με την Converse για ένα εξατομικευμένο Chuck Taylor εμπνευσμένο από την εποχή του Brat, διαθέσιμο αποκλειστικά για τρεις μέρες, από 5 έως 7 Αυγούστου, μέσω της επίσημης σελίδ
Η Charli XCX συνεργάζεται με την Converse για ένα εξατομικευμένο Chuck Taylor εμπνευσμένο από την εποχή του Brat, διαθέσιμο αποκλειστικά για τρεις μέρες, από 5 έως 7 Αυγούστου, μέσω της επίσημης σελίδ