Τον Νοέμβριο του 1973, το Παλάτι των Βερσαλλιών φιλοξένησε μια από τις πιο εμβληματικές επιδείξεις μόδας στην ιστορία. Η «Μάχη των Βερσαλλιών», όπως ονομάστηκε το σόου, ήταν ένας διαγωνισμός μεταξύ Αμερικανών και Γάλλων σχεδιαστών. Σκοπός της βραδιάς ήταν να συγκεντρωθούν χρήματα για την αποκατάσταση και τη συντήρηση του παλατιού. Όμως, η βραδιά κατάφερε πολλά περισσότερα από αυτό. Η «Μάχη των Βερσαλλιών» έφερε νέα ζωή στο παλάτι. Για την ιστορία, τη βραδιά την κέρδισαν οι Αμερικάνοι, οι οποίοι χρησιμοποίησαν 11 μαύρα μοντέλα, αριθμός πρωτοφανής για την εποχή.
Χθες το βράδυ στο Παλάτι των Βερσαλλιών, ο Simon Porte Jacquemus διοργάνωσε τη δική του επίδειξη μόδας, ένα θέαμα που υποσχέθηκε να φέρει τις Βερσαλλίες στο σήμερα με μια φρέσκια και διαφορετική ματιά. Μετά το σόου, ο σχεδιαστής δήλωσε ότι αυτή η επίδειξη είναι «η αρχή μιας σχέσης με τις Βερσαλλίες». Η τοποθεσία είναι εξαιρετικά σημαντική για τον 33χρονο σχεδιαστή, αφού στο παλάτι είχε το πρώτο του ραντεβού με τον τώρα σύζυγό του.
Παρακάτω θα βρείτε όλα όσα συνέβησαν στην επίδειξη, με τίτλο «Le ChouChou».
Πραγματοποιήθηκε στους κήπους των Βερσαλλιών
Τα πάντα στη χθεσινοβραδινή επίδειξη φώναζαν «Ας φάνε παντεσπάνι» – σε αντίθεση με την πρώην κυρία του οίκου των Βερσαλλιών Μαρία Αντουανέτα, που στην πραγματικότητα δεν είπε ποτέ αυτήν την περίφημη φράση. Μια συνοδεία μαύρων Mercedes μετέφερε τους επισκέπτες στην όχθη της διάσημης λίμνης του παλατιού, όπου τους περίμενε ένας στόλος από μικρά λευκά κωπηλατικά σκάφη.
Ο CEO του οίκου, Bastien Daguzan διευκρίνισε σχετικά με την επιλογή της τοποθεσίας: «Θέλαμε να δείξουμε ότι μπορείτε να έρθετε στο παλάτι για ένα ραντεβού ή για βαρκάδα και μπορεί να είναι πολύ όμορφα. Δείχνουμε έτσι ότι αν θέλουν [οι νέοι], έχουν πρόσβαση». Σκοπός τους ήταν επομένως να κάνουν το απρόσιτο να φανεί εφικτό. Αυτός δεν είναι άλλωστε κι ο σκοπός της υψηλής ραπτικής; Αυτό είναι το μαγικό κόλπο του Jacquemus – εξανθρωπίζει την πολυτέλεια.
Μια επίδειξη γεμάτη διασήμους
Στην επίδειξη παρευρέθηκαν πολλοί εκλεκτοί καλεσμένοι, πράγμα αναμενόμενο αφού ο Simon είναι πολύ δημοφιλής τόσο στη Γαλλία όσο και στην Αμερική. Η Emily Ratajkowski, η Adèle Exarchopoulos, η Victoria και ο David Beckham κατέφτασαν πάνω σε βάρκες και κρατώντας λευκά παρασόλ για να προστατευτούν από τον ήλιο. Η πρώην νικήτρια του Drag Race, Symone, ξεχώρισε για την εντυπωσιακή τετράγωνη περούκα της. Μεταξύ των καλεσμένων ήταν, επίσης, το σούπερ μοντέλο των 00s Laetitia Casta και η Κολομβιανή τραγουδίστρια Karol G.
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Η πασαρέλα… είχε τον ατελείωτο
Ο Jacquemus λατρεύει τις διαφορετικές κι εξεζητημένες πασαρέλες, αυτό είναι πλέον παραπάνω από γνωστό. Θυμηθείτε το σόου του SS20, όπου τα μοντέλα περπάτησαν μέσα σε ένα ανθισμένο χωράφι λεβάντας (ελπίζω να είχαν πάρει τα αντιισταμινικά τους). Κάτι αντίστοιχο είχε κάνει και το 2021, με τα μοντέλα να περπατούν σε ένα χωράφι κριθαριού. Αλλά το χθεσινό σόου είχε σίγουρα τον μεγαλύτερο διάδρομο από κάθε άλλη πασαρέλα του Jacquemus. Με μήκος 400 μέτρων, τα μοντέλα χρειάστηκαν μερικά λεπτά για να φτάσουν μέχρι το τέλος του catwalk, αλλά δε φάνηκαν να κουράζονται – ούτε μια σταγόνα ιδρώτα στα μέτωπά τους!
Δείτε αυτή τη δημοσίευση στο Instagram.
Περπάτησαν η Gigi Hadid και η Kendall Jenner
Τα μοντέλα κατέφτασαν στο catwalk σε ένα καρότσι του γκολφ. Μεταξύ αυτών και η αγαπημένη του Jacquemus, Gigi Hadid, η οποία έκανε comeback στην πασαρέλα μετά από ένα μεγάλο διάστημα απουσίας. Μια σπάνια εμφάνιση στην πασαρέλα έκανε και η Kendall Jenner, φορώντας ένα μίνι μπαλούν φόρεμα που θύμιζε σύννεφο.
Η συλλογή ήταν εμπνευσμένη από τη Μαρία Αντουανέτα και την πριγκίπισσα Νταϊάνα
Γεμάτη τούλι, φρου-φρου και δαντέλα, η συλλογή ήταν εμπευσμένη από τη Μαρία Αντουανέτα, αλλά φερμένη στο σήμερα. Διάφανα μπραλέτ συνδυάζονταν με φουσκωτά μίνι κρινολίνα, μια εικόνα που φέρνει στο μυαλό τη συλλογη του 1994 «Cafe Society» της Vivienne Westwood. Επιπλέον, ο σχεδιαστής χρησιμοποίησε κουστούμια από προηγούμενες σεζόν, στα οποία είχε κάνει ολικό makeover: νέα φινιρίσματα και υφές, στενές μέσες και φουσκωμένοι ώμοι που θύμιζαν φιγούρες βγαλμένες από καρτούν.
Ωστόσο, το «Le ChouChou», όπως ονομάζεται η συλλογή, δεν εμπνεύστηκε μόνο από την πιο διάσημη κάτοικο των Βερσαλλιών. Στα παρασκήνια υπήρχαν αμέτρητες φωτογραφίες της πριγκίπισσας Νταϊάνα, με την επιρροή της να φαίνεται στα κόκκινες δημιουργίες, στον τρόπο με τον οποίο τα μοντέλα κρατούσαν ταπεινά τις τσάντες τους, τα over the top αξεσουάρ και την έντονη χρήση του σιφόν. Η Lady Di στα 80s ήταν η έμπνευση πίσω από τις μπαλούν σιλουέτες, τα πουά φόρεμα και τα «μεγάλα στρογγυλεμένα μανίκια», τα οποία ο Jacquemus υποσχέθηκε ότι, «θα γίνουν το σήμα κατατεθέν του οίκου». Υπήρχαν επίσης tutus φορεμένες μόνες τους ή σαν μεσοφόρια και μίνι κρινολίνα. (άλλη μια αναφορά στην Vivienne Westwood).
Από το μπαλέτο, το οποίο λάτρευε η Μαρία Αντουανέτα, προήλθαν τα flat mules και τα δαντελωτά καλσόν με τις τριανταφυλλένιες κεντητές λεπτομέρειες. Την αισθητική αυτή την έχουμε δει να κυριαρχεί σε πασαρέλες και social media εδώ και κάποιο καιρό με το balletcore και το coquette chic να είναι από τις μεγαλύτερες τάσεις αυτή τη στιγμή. Αυτό είναι το ωραίο με τον Jacquemus: ενώ χρησιμοποιεί αναφορές από το παρελθόν, ξέρει πώς να μεταφράζει και να προωθεί τις τελευταίες διαδικτυακές τάσεις μέσα από τις δημιουργίες του.
Τι σημαίνει όμως Chouchou; Κάτι καθόλου βασιλικό πάντως. Chouchou είναι στα γαλλικά το scrunchie. (Μόλις σας μετέφρασα μια ξένη λέξη με μια άλλη ξένη λέξη; επιτυχία!)
Κλείνοντας, θα ήθελα να παρατηρήσω ότι ο σχεδιαστής δεν υπέπεσε στην ευκολία των έτοιμων κουστουμιών, κάτι που ίσως θα περίμενε κανείς στο άκουσμα των Βερσαλλιών. Ενώ εμπνέεται από την αισθητική του παλατιού, το κάνει με έναν τρόπο φρέσκο και καθόλου αναμενόμενο. Δεν υπήρχαν κοκάλινα φουρό, κορσέδες και κρινολίνα σε σχήμα κλουβιού. Τα πάντα ήταν ανάλαφρα, αέρινα, διάφανα, μια νέα ερμηνεία της structured ροκοκό μόδας. Ποιος ξέρει; Ίσως σε λίγο καιρό δούμε το Versailles-core να τρεντάρει σε Tiktok και Pinterest.