Συνήθως, όταν ένα λογότυπο κηρύσσεται «καταστροφικό» ή «κακό», αυτό είναι τελείως υποκειμενικό, καθώς εξαρτάται από το προσωπικό γούστο και την αισθητική του καθενός. Αλλά για πρώτη φορά, υπάρχουν αδιάσειστα στοιχεία και στατιστικές που αποδεικνύουν ότι το νέο λογότυπο της Kia δεν εξυπηρετεί τον σκοπό του – να γίνεται άμεσα αναγνωρίσιμο – και οι αριθμοί συνεχίζουν το επιβεβαιώνουν.
Τον περασμένο μήνα, πάνω από 30.000 άνθρωποι αναζήτησαν “KN cars” στο Google search, αποδεικνύοντας ότι ο – ομολογουμένως κομψός – νέος σχεδιασμός του λογότυπου της Kia είναι κάπως δυσανάγνωστος. Τώρα, μια έρευνα αποκάλυψε ότι σχεδόν το 50% των ανθρώπων εξακολουθούν να μην αναγνωρίζουν το νέο σήμα της εταιρείας.
Η Rerev, ειδική σε θέματα συντήρησης αυτοκινήτων, διεξήγαγε πρόσφατα μια έρευνα ζητώντας από τα μέλη της ποια γράμματα βλέπουν στο νέο λογότυπο. Και ενώ το 56% είδε την Kia, το 44% είδε κάτι εντελώς διαφορετικό, με το 26% να βλέπει το “KN“, και άλλοι να παρατηρούν το “KM“, το “KV“, ενώ υπήρχαν και αυτοί του ποσοστού “Other” που προφανώς δεν καταλάβαιναν απολύτως τίποτα.
Ένα δυσανάγνωστο λογότυπο είναι, ενδεχομένως, το απόλυτο σχεδιαστικό «έγκλημα» Προς υπεράσπιση της Kia, το νέο λογότυπο όταν πρωτοεμφανίστηκε φάνηκε αρκετά ωραίο και σύγχρονο. Πολλοί το χαρακτήρισαν «πιο κομψό» από το προηγούμενο. Αλλά αυτό έρχεται σε αντίθεση με την έρευνα που έδειξε πως προέκυψαν περίπου 30 χιλιάδες αναζητήσεις “KN” στο Google.
Παρόλα αυτά, η Kia μπορεί να παρηγορηθεί από το γεγονός ότι δεν είναι σε καμία περίπτωση η μόνη μάρκα αυτοκινήτων που βίωσε μια διαφημιστική αποτυχία το 2022. Οι οπαδοί της Audi έγιναν πρόσφατα «έξαλλοι» με το ανανεωμένο λογότυπο της εταιρείας. Ας ελπίσουμε μόνο ότι την επόμενη φορά, η σχεδιαστική ομάδα της Kia θα επιλέξει κάτι πιο ξεκάθαρο.