Η κόρνα δεν έχει εγκατασταθεί τυχαία στα οχήματα. Σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας πρέπει να κορνάρουμε σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης για την αποφυγή δυστυχήματος καθώς και όταν μεταφέρουμε άτομα, τα οποία κινδυνεύουν ή έχουν άμεση ανάγκη ιατρικής βοήθειας. Μπορεί η Ινδία να φημίζεται για τα κορναρίσματά της και τον ασταμάτητο θόρυβο στους δρόμους, αλλά και η Ελλάδα δεν τα πάει κι άσχημα. Μία βόλτα στο κέντρο της Αθήνας αρκεί, για να ακούσετε ζωντανά τις πολλαπλές ηχητικές performances οι οποίες συνθέτουν ένα μοναδικό μουσικό σύνολο, ψυχαγωγόντας τους κατοίκους και τους επισκέπτες της.
Τα κορναρίσματα δεν είναι απλά κάποιοι δίχως νόημα ενοχλητικοί ήχοι. Κάθε φορά που πατιέται μία κόρνα, υπάρχει και ένα κρυμμένο μήνυμα από πίσω. Συνήθως, μπορείτε να το ερμηνεύσετε βάσει της διάρκειας του πατήματος της κόρνας, αλλά αυτό δεν ισχύει σε όλες τις περιπτώσεις. Γι’ αυτόν τον λόγο εμείς δημιουργήσαμε ένα λεξικό για τα κορναρίσματα που ίσως σας φανεί μελλοντικά χρήσιμο και σας γλιτώσει από παρεξηγήσεις.
Το παρατεταμένο
Η διάρκεια του κορναρίσματος αποτυπώνει το μέγεθος της μαλακίας που έχει διαπραχθεί. Πέρασε τον ερυθρό σηματοδότη και την πινακίδα Stop χωρίς να ελέγξει; Παραλίγο να τρακάρετε εξαιτίας της επικίνδυνης οδήγησής του; Έχει διακόψει την κυκλοφορία, επειδή νομίζει ότι του ανήκει ο δρόμος; Οδηγεί κοιτώντας το κινητό και μπαίνει σε άλλη λωρίδα; Ναι, είναι μαλάκας. Μάλιστα, για να υπογραμμιστεί η βαρύτητα της εκάστοτε πράξης, εκτός από αυτόν τον μακρόσυρτο ήχο, υπάρχει κάποια χειρονομία αντίστοιχου ύφους.
Το κοφτό
Αν δε μπορούν να σηκώσουν το χέρι που υποδηλώνει το «ευχαριστώ» ή ξέρουν δεν έχετε ορατότητα να το δείτε, προβαίνουν στο ευχαριστήριο κορνάρισμα. Κομψό, ευγενές με διάρκεια μερικών κλασμάτων του δευτερολέπτου, είναι -ίσως- το μοναδικό κορνάρισμα που νιώθετε κάλα όταν το ακούτε.
Το “σήμερα γάμος γίνεται”
Αν ακούσετε διακεκομμένα συνεχόμενα κορναρίσματα, που ίσως θυμίζουν το δημοφιλές τραγούδι της Σοφίας Κολλητήρη, “Σήμερα γάμος γίνεται”, τότε πρόκειται για γνωστοποίηση του γάμου από τον γαμπρό, αλλά και από τα υπόλοιπα αυτοκίνητα λοιπών συγγενών και φίλων. Η αλήθεια είναι ότι δεν έχουμε καταλάβει γιατί πρέπει να ανακοινώνεται σε μία περιφέρεια σχεδόν 4.000.000 κατοίκων, που αδιαφορεί πλήρως για έναν άγνωστο γάμο. Ειδικά, όταν το αδιάκοπο κορνάρισμα πραγματοποιείται Παρασκευή απόγευμα, με τους δρόμους να είναι στο “κόκκινο”, οι ήρεμοι και καθόλου κουρασμένοι οδηγοί πρέπει να χαίρονται πολύ.
Το “νίκησε η ομάδα μου”
Άλλη μία περίπτωση διακεκομμένων κορναρισμάτων, με μόνη διαφορά την ένταση. Πίσω από κάθε κορνάρισμα κρύβεται πολύ πάθος ίσως και κάποια δάκρυα για τους ευσυγκίνητους. Αυτά τα κορναρίσματα, αποτυπώνουν τις ιαχές χαράς των φιλάθλων, που έχουν αρχίσει από την λήξη του παιχνιδιού και συνεχίζονται και μέσα στη καμπίνα του αυτοκινήτου. Μπορεί όσοι δεν είναι οπάδοι της συγκεκριμένης ομάδας και όσοι ξύπνησαν από το κορνάρισμα να δυσαρεστηθούν, ωστόσο υπάρχει μεγαλύτερη απεύθυνση συγκεκριτικά με την προηγούμενη περίπτωση.
Ο “χαιρετισμός”
Κορνάρισμα διάρκειας ενός δευτερολέπτου, μεταξύ οδηγών ταξί, ΟΑΣΑ και νταλικών στην Εθνική Οδό. Πρόκειται για έναν φιλικό χαιρετισμό μεταξύ των προαναφερθέντων οδηγών, ο οποίος μπορεί να οδηγήσει και σε small talk αν τα οχήματα διασταυρωθούν σε κοντινή απόσταση και υπάρχει κίνηση στο δρόμο. Κάποιες φορές είναι χαριτωμένο, αλλά όταν είσαι πίσω από κάποιο από αυτά τα οχήματα και βιάζεσαι, ίσως να ενοχληθείς, ειδικά αν χάσεις το φανάρι.
Το “άναψε το φανάρι”
Ίσως το πιο εκνευριστικό κορνάρισμα αν πράγματι δεν έχετε αφαιρεθεί και δεν έχετε παρατηρήσει ότι έχει “πρασινίσει” το φανάρι αρκετά δευτερόλεπτα. Οι περισσότεροι οδηγοί πραγματοποιούν αυτό το κορνάρισμα τα πρώτα κλάσματα του δευτερολέπτου που θα αλλάξει χρώμα το φανάρι. Πρόκειται για τον οδηγό με τοποθετημένο το χέρι στο τιμόνι από τη στιγμή που το φανάρι έγινε κόκκινο για τους πεζούς. Αυτό το κορνάρισμα του δίνει χαρά και την αίσθηση της εξουσίας. Σε βάζει στη θέση σου ακόμα κι αν δεν έκανες τίποτα λάθος. Δυστυχώς, ήσουν άτυχος και δε πρόλαβες το προηγούμενο φανάρι, οπότε αναγκάστηκες να υποστείς την ενοχλητική συμπεριφορά του.
Το “με έχεις κλείσει”
Αν πάρκαρες σε απόσταση αναπνοής από το μπροστινό ή το πίσω όχημα, το πιο πιθανό είναι είτε να σε ακουμπήσει και να κάνει ζημιά στο αμάξι σου, είτε να κορνάρει παρατεταμένα μέχρι να εμφανιστείς. Το ίδιο θα συμβεί κι αν έχεις παρκάρει έξω από κάποιο γκαράζ πολυκατοικίας. Ουσιαστικά όχι μόνο σε καλεί να μετακινήσεις το αυτοκίνητο, αλλά παράλληλα σε βρίζει. Ένα μέρος αυτού του κορναρίσματος έχει και στοιχεία του πρώτου.
Το αναίτιο
Κάποιες φορές απλά δε θα μπορέσετε να ερμηνεύσετε το μήνυμα του κορναρίσματος, γιατί πολύ απλά δεν έχετε κάνει κάτι λάθος. Δε φταίτε πάντα εσείς, ούτε παντρεύται ή κερδίζει κάποια ομάδα στις 2 το μεσημέρι μιας τυχαίας Τρίτης.
Πρέπει να σημειώσουμε ότι όλα τα προαναφερθέντα κορναρίσματα απαγορεύονται από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και κινδυνεύετε να σας επιβάλλουν διοικητικό πρόστιμο αξίας 20€.
✥ Δείτε επίσης: Τι παίζει με τα πατίνια στην Αθήνα;
Η κόρνα δεν έχει εγκατασταθεί τυχαία στα οχήματα. Σύμφωνα με τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας πρέπει να κορνάρουμε σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης για την αποφυγή δυστυχήματος καθώς και όταν μεταφέρουμε άτομα, τα οποία κινδυνεύουν ή έχουν άμεση ανάγκη ιατρικής βοήθειας. Μπορεί η Ινδία να φημίζεται για τα κορναρίσματά της και τον ασταμάτητο θόρυβο στους δρόμους, αλλά και η Ελλάδα δεν τα πάει κι άσχημα. Μία βόλτα στο κέντρο της Αθήνας αρκεί, για να ακούσετε ζωντανά τις πολλαπλές ηχητικές performances οι οποίες συνθέτουν ένα μοναδικό μουσικό σύνολο, ψυχαγωγόντας τους κατοίκους και τους επισκέπτες της.
Τα κορναρίσματα δεν είναι απλά κάποιοι δίχως νόημα ενοχλητικοί ήχοι. Κάθε φορά που πατιέται μία κόρνα, υπάρχει και ένα κρυμμένο μήνυμα από πίσω. Συνήθως, μπορείτε να το ερμηνεύσετε βάσει της διάρκειας του πατήματος της κόρνας, αλλά αυτό δεν ισχύει σε όλες τις περιπτώσεις. Γι’ αυτόν τον λόγο εμείς δημιουργήσαμε ένα λεξικό για τα κορναρίσματα που ίσως σας φανεί μελλοντικά χρήσιμο και σας γλιτώσει από παρεξηγήσεις.
Το παρατεταμένο
Η διάρκεια του κορναρίσματος αποτυπώνει το μέγεθος της μαλακίας που έχει διαπραχθεί. Πέρασε τον ερυθρό σηματοδότη και την πινακίδα Stop χωρίς να ελέγξει; Παραλίγο να τρακάρετε εξαιτίας της επικίνδυνης οδήγησής του; Έχει διακόψει την κυκλοφορία, επειδή νομίζει ότι του ανήκει ο δρόμος; Οδηγεί κοιτώντας το κινητό και μπαίνει σε άλλη λωρίδα; Ναι, είναι μαλάκας. Μάλιστα, για να υπογραμμιστεί η βαρύτητα της εκάστοτε πράξης, εκτός από αυτόν τον μακρόσυρτο ήχο, υπάρχει κάποια χειρονομία αντίστοιχου ύφους.
Το κοφτό
Αν δε μπορούν να σηκώσουν το χέρι που υποδηλώνει το «ευχαριστώ» ή ξέρουν δεν έχετε ορατότητα να το δείτε, προβαίνουν στο ευχαριστήριο κορνάρισμα. Κομψό, ευγενές με διάρκεια μερικών κλασμάτων του δευτερολέπτου, είναι -ίσως- το μοναδικό κορνάρισμα που νιώθετε κάλα όταν το ακούτε.
Το “σήμερα γάμος γίνεται”
Αν ακούσετε διακεκομμένα συνεχόμενα κορναρίσματα, που ίσως θυμίζουν το δημοφιλές τραγούδι της Σοφίας Κολλητήρη, “Σήμερα γάμος γίνεται”, τότε πρόκειται για γνωστοποίηση του γάμου από τον γαμπρό, αλλά και από τα υπόλοιπα αυτοκίνητα λοιπών συγγενών και φίλων. Η αλήθεια είναι ότι δεν έχουμε καταλάβει γιατί πρέπει να ανακοινώνεται σε μία περιφέρεια σχεδόν 4.000.000 κατοίκων, που αδιαφορεί πλήρως για έναν άγνωστο γάμο. Ειδικά, όταν το αδιάκοπο κορνάρισμα πραγματοποιείται Παρασκευή απόγευμα, με τους δρόμους να είναι στο “κόκκινο”, οι ήρεμοι και καθόλου κουρασμένοι οδηγοί πρέπει να χαίρονται πολύ.
Το “νίκησε η ομάδα μου”
Άλλη μία περίπτωση διακεκομμένων κορναρισμάτων, με μόνη διαφορά την ένταση. Πίσω από κάθε κορνάρισμα κρύβεται πολύ πάθος ίσως και κάποια δάκρυα για τους ευσυγκίνητους. Αυτά τα κορναρίσματα, αποτυπώνουν τις ιαχές χαράς των φιλάθλων, που έχουν αρχίσει από την λήξη του παιχνιδιού και συνεχίζονται και μέσα στη καμπίνα του αυτοκινήτου. Μπορεί όσοι δεν είναι οπάδοι της συγκεκριμένης ομάδας και όσοι ξύπνησαν από το κορνάρισμα να δυσαρεστηθούν, ωστόσο υπάρχει μεγαλύτερη απεύθυνση συγκεκριτικά με την προηγούμενη περίπτωση.
Ο “χαιρετισμός”
Κορνάρισμα διάρκειας ενός δευτερολέπτου, μεταξύ οδηγών ταξί, ΟΑΣΑ και νταλικών στην Εθνική Οδό. Πρόκειται για έναν φιλικό χαιρετισμό μεταξύ των προαναφερθέντων οδηγών, ο οποίος μπορεί να οδηγήσει και σε small talk αν τα οχήματα διασταυρωθούν σε κοντινή απόσταση και υπάρχει κίνηση στο δρόμο. Κάποιες φορές είναι χαριτωμένο, αλλά όταν είσαι πίσω από κάποιο από αυτά τα οχήματα και βιάζεσαι, ίσως να ενοχληθείς, ειδικά αν χάσεις το φανάρι.
Το “άναψε το φανάρι”
Ίσως το πιο εκνευριστικό κορνάρισμα αν πράγματι δεν έχετε αφαιρεθεί και δεν έχετε παρατηρήσει ότι έχει “πρασινίσει” το φανάρι αρκετά δευτερόλεπτα. Οι περισσότεροι οδηγοί πραγματοποιούν αυτό το κορνάρισμα τα πρώτα κλάσματα του δευτερολέπτου που θα αλλάξει χρώμα το φανάρι. Πρόκειται για τον οδηγό με τοποθετημένο το χέρι στο τιμόνι από τη στιγμή που το φανάρι έγινε κόκκινο για τους πεζούς. Αυτό το κορνάρισμα του δίνει χαρά και την αίσθηση της εξουσίας. Σε βάζει στη θέση σου ακόμα κι αν δεν έκανες τίποτα λάθος. Δυστυχώς, ήσουν άτυχος και δε πρόλαβες το προηγούμενο φανάρι, οπότε αναγκάστηκες να υποστείς την ενοχλητική συμπεριφορά του.
Το “με έχεις κλείσει”
Αν πάρκαρες σε απόσταση αναπνοής από το μπροστινό ή το πίσω όχημα, το πιο πιθανό είναι είτε να σε ακουμπήσει και να κάνει ζημιά στο αμάξι σου, είτε να κορνάρει παρατεταμένα μέχρι να εμφανιστείς. Το ίδιο θα συμβεί κι αν έχεις παρκάρει έξω από κάποιο γκαράζ πολυκατοικίας. Ουσιαστικά όχι μόνο σε καλεί να μετακινήσεις το αυτοκίνητο, αλλά παράλληλα σε βρίζει. Ένα μέρος αυτού του κορναρίσματος έχει και στοιχεία του πρώτου.
Το αναίτιο
Κάποιες φορές απλά δε θα μπορέσετε να ερμηνεύσετε το μήνυμα του κορναρίσματος, γιατί πολύ απλά δεν έχετε κάνει κάτι λάθος. Δε φταίτε πάντα εσείς, ούτε παντρεύται ή κερδίζει κάποια ομάδα στις 2 το μεσημέρι μιας τυχαίας Τρίτης.
Πρέπει να σημειώσουμε ότι όλα τα προαναφερθέντα κορναρίσματα απαγορεύονται από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας και κινδυνεύετε να σας επιβάλλουν διοικητικό πρόστιμο αξίας 20€.