Το μεσαίο SUV, έχει νέα εξωτερική σχεδίαση σε συνδυασμό με ένα ανανεωμένο εσωτερικό, που έχει περισσότερες οθόνες χωρίς όμως να καταργεί όλα τα συμβατικά χειριστήρια. Επιπλέον, ένα plug-in υβριδικό σύστημα μετάδοσης κίνησης είναι διαθέσιμο ως μέρος μιας ευρύτερης σειράς αλλαγών. Ξεκινώντας από το αμάξωμα, η Skoda έχει μεγαλώσει το Kodiaq κατά (61 mm) για να επιτύχει συνολικό μήκος (4758 mm) διατηρώντας άθικτο το μεταξόνιο, στα 2971 mm. Μάλλον ασυνήθιστο για ένα όχημα νέας γενιάς, το πλάτος έχει μειωθεί κατά 18 mm φτάνοντας τα 1864 mm, ενώ το ύψος μειώθηκε κατά 17 mm σε σύγκριση με το μοντέλο που αντικαθιστά.
Το τσέχικο μεσαίο SUV διατίθεται με μια μεγάλη ποικιλία από ζάντες αλουμινίου σε μεγέθη από 17 έως 20 ίντσες, εννέα χρώματα – συμπεριλαμβανομένης μιας νέας απόχρωσης που ονομάζεται Bronx Gold Metallic. Στην κορυφή της γκάμας, είναι η έκδοση Sportline με πολλές μαύρες λεπτομέρειες αλλά και εντελώς σκούρες κολόνες «D» για πρώτη φορά. Οι ράγες οροφής, τα πλαίσια παραθύρων, τα καλύμματα των πλαϊνών καθρεπτών, η μπροστινή μάσκα, ο πίσω διαχύτης και τα σήματα είναι όλα σε μαύρο χρώμα. Η Skoda εγκαθιστά την τεχνολογία LED matrix δεύτερης γενιάς για τα φωτιστικά σώματα, τα οποία έχουν πλέον 50% περισσότερα στοιχεία φωτισμού και παρέχουν 15% περισσότερη απόδοση φωτός. Τα LED matrix φώτα είναι στάνταρ στο Sportline και μπορούν να συνδυαστούν από μια οριζόντια ράβδο φωτός κατά μήκος της μάσκας.
Νέα τεχνολογία μέσα και έξω
Μπαίνοντας στο εσωτερικό, οι αλλαγές γίνονται αμέσως αντιληπτές. Δεν μιλάμε μόνο για τη μεγάλη οθόνη γιατί υπάρχουν πολλά που έχουν αλλάξει. Για αρχή, ο επιλογέας ταχυτήτων βρίσκεται τώρα στην κολόνα του τιμονιού για να δημιουργήσει περισσότερο χώρο ανάμεσα στα μπροστινά καθίσματα. Υπάρχουν λιγότεροι διακόπτες από πριν, αφού η Skoda έχει εγκαταστήσει Smart Dials στην κεντρική κονσόλα. Αυτά έχουν το σχήμα οθονών 1,25 ιντσών ενσωματωμένες σε τρεις περιστροφικούς διακόπτες. Στους δύο εξωτερικούς οδηγός και συνοδηγός προσαρμόζουν τη θερμοκρασία κλιματιστικού, τη θέρμανση των καθισμάτων και τον αερισμό τους, στον κεντρικό η οθόνη μπορεί να τροποποιηθεί ώστε να εμφανίζει τέσσερις διαφορετικές λειτουργίες: Ένταση συστήματος infotainment, ταχύτητα ανεμιστήρα, κατεύθυνση αέρα και ρυθμίσεις του κλιματιστικού. Οι υπόλοιπες λειτουργίες είναι προσβάσιμες μέσω του τυπικού συστήματος infotainment 10 ιντσών (προαιρετικά 13 ιντσών). Ο οδηγός αντικρίζει ψηφιακό πίνακα οργάνων 10 ιντσών που μπορεί να συμπληρωθεί με προαιρετικό head-up display.
Η πρακτικότητα είναι ένα από τα ατού του Kodiaq, με χώρο αποσκευών 910 lt χωρίς να κατεβάσετε τα πίσω καθίσματα. Διπλώστε τα και η χωρητικότητα αυξάνεται στα 2.105lt, δηλαδή 40 περισσότερα από το Kodiaq πρώτης γενιάς. Επιλέξτε το επταθέσιο μοντέλο και ο όγκος φορτίου είναι 340 λίτρα πίσω από την τρίτη σειρά. Διπλώστε την τρίτη σειρά και έχετε 845lt. Όπως αναμενόταν από ένα μεγάλο SUV κατάλληλο για οικογένειες, το Kodiaq είναι γεμάτο καλούδια: Τέσσερις θύρες USB-C με ισχύ 45W, άλλη μια USB-C με 15W ενσωματωμένη στον καθρέφτη, εννέα ηχεία (ηχοσύστημα Canton με 14 ηχεία είναι προαιρετικό) , και επαγωγική φόρτιση (15W) με λειτουργία ψύξης για δύο smartphone. Αν δεν φτάνουν αυτά τα μπροστινά καθίσματα έχουν λειτουργεία μασάζ.
Η κίνηση παρέχεται από μια σειρά από κινητήρες εσωτερικής καύσης, ξεκινώντας με μια μονάδα βενζίνης 1,5 TSI που έχει ήπια υβριδική τεχνολογία. Λειτουργεί με τον κύκλο Miller και ενισχύεται από ένα turbo μεταβλητής γεωμετρίας. Ο κινητήρας αποδίδει 148PS. Έχει σύστημα ACT (διακοπής λειτουργίας κυλίνδρων) και να εξοικονομεί καύσιμο όταν δεν απαιτείται επιπλέον ισχύς. Για ακόμη μεγαλύτερη απόδοση, το σύστημα μετάδοσης κίνησης υποστηρίζει την ανάκτηση ενέργειας πέδησης. Εάν χρειάζεστε περισσότερη δύναμη, ο μεγαλύτερος κινητήρας 2.0 TSI έχει 201PS ίππους και διαθέτει σύστημα τετρακίνησης, ενώ ο 1.5 TSI προσφέρεται μόνο με κίνηση στους εμπρός τροχούς. Όσοι εξακολουθούν να θέλουν έναν κινητήρα diesel μπορούν να επιλέξουν έναν 2.0 TDI με 148PS με κίνηση εμπρός ή 190PS και τετρακίνηση AWD και τα δύο έχουν κιβώτιο DSG επτά ταχυτήτων.
Τα μεγάλα νέα αφορούν ένα plug-in υβριδικό που βασίζεται στον 1.5 TSI με 148 ίππους (110 kW) σε συνδυασμό με έναν ηλεκτροκινητήρα για συνολική ισχύ συστήματος 201 PS. Υπάρχει ένα πακέτο μπαταριών ιόντων λιθίου με χωρητικότητα 25,7 kWh, που η Skoda λέει ότι είναι αρκετή για αυτονομία με ηλεκτροκίνηση 100 km. Όπως ήταν αναμενόμενο, το PHEV μοντέλο χάνει την πρακτικότητα του αφού οι μπαταρίες αφήνουν στο πορτ μπαγκάζ «μόνο» 745 lt. Να αναφέρουμε ότι η Skoda θα πουλά την ηλεκτροκίνητη έκδοση αυστηρά με κίνηση στους εμπρός τροχούς και εξατάχυτο DSG. Μετά από 841.900 πωλήσεις, το Kodiaq πηγαίνει στη δεύτερη γενιά για να ενισχύσει τη θέση του ως το SUV με τις μεγαλύτερες πωλήσεις της Skoda. Έχει προγραμματιστεί να κυκλοφορήσει στην Ευρώπη στις αρχές του επόμενου έτους.